LMC vyrazilo na nákupy. Pořídilo si personalistický startup Jobote

Brněnský startup prošel místní startupovou komunitou a od počátku sází na pomoc při hledání nových zaměstnanců.

Nový přírůstek ve stáji LMC stojí na principu doporučování. Firmy mohou vyhledávat nové lidi pomocí sítí svých stávajících zaměstnanců, což podle prvních odhadů dokáže snižovat náklady na nábor o desítky procent. 

„Doporučení při hledání práce/nových zaměstnanců fungují velmi dobře, dlouhodobě jde o druhý nejdůležitější zdroj zajímavých kandidátů pro firmy. Sociální sítě lehce pozměnily, či spíše doplnily způsoby, jakými si lidé práci/zaměstnance doporučují, ale efekt je o to větší,“ popisuje Tomáš Dombrovský z LMC jeden z důvodů, proč brněnský startup kupovali. 

„Dohodli jsme se docela rychle, jednání běžela od přelomu listopadu a prosince,“ tvrdí Dombrovský. Tým Jobote se po akvizici rozroste na osm lidí. Startup zatím obsloužil přibližně pětistovku firem. 

Velikost obchodu nechce ani jedna ze stran komentovat. Každopádně pro Jobote se nic nemění. „Zůstáváme v Brně. Stejně tak jednatelem zůstávám já a doplní mě ředitel LMC,“ vysvětluje šéf firmy Tomáš Horáček s tím, že nový majitel by měl pomoci s rozvojem produktu. 

„Prvním naším úkolem je najít způsob, jak co nejlépe integrovat Jobote se současnými službami LMC,“ dodává Horáček. Výsledkem by pak měl být stav, kdy klienti budou moci ovládat obě služby z jednoho místa.

LMC se pouští do nových světů prostřednictvím svých interních projektů. Tím je třeba on-line univerzita Seduo, kterou rozjíždí, nebo aplikace Prácezarohem. „V různých stádiích vývoje máme některé další chystané služby. Nezavíráme oči před možnými příležitostmi,“ dodává Dombrovský s tím, že těžiště růstu firmy ale pořád zůstává ve vlastním vývoji.

EBF6

Hledá se vývojář

Personalistické služby jsou ale na vzestupu. Nedostatek lidí nejen ve světě informačních technologií totiž nutí firmy hledat nové cesty. Jen loni přibylo patnáct procent nových pozic a podle odhadů personalistů chybí v IT kolem dvaceti tisíc lidí. 

Nedávno odstartoval i personalistický startup Techloop. Ten se snaží vytvořit virtuální pracovní tržiště, kde se potkávají firmy s vývojáři. „Zájemci o práci mohou vystupovat anonymně a budou mít plnou kontrolu nad celým procesem. Navíc, při akceptování pracovní nabídky přes Techloop.io získají 20 tisíc korun,“ tvrdí spoluzakladatel projektu Paul Cooper.

4 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 27. 1. 2016 10:02

Školení: Právo vs. online marketing

  •  
    Jak chránit vlastní značku a obsah.
  • Jak využívat cizí díla pro svoje prezentace.
  • Na co si dát pozor při tvorbě reklamy na internetu.

Více o školení Právo vs. online marketing »