Loni poskytli mobilní operátoři provozní a lokalizační údaje ve 170 tisících případech

Oproti roku 2012 to představuje výrazný nárůst. Nicméně je třeba připomenout, že tehdy kvůli rozhodnutí Ústavního soudu fungovala v Česku data retention pouze tři měsíce.

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) dnes zveřejnil statistiky, ze kterých je možné vyčíst, v kolika případech tuzemští mobilní operátoři poskytli policii a dalším oprávněným orgánům údaje o chování svých zákazníků. Zatímco v roce 2012 tyto údaje z veřejné mobilní sítě poskytli v 30 842 případech, loni se jejich počet zastavil na čísle 173 087.

Je však potřeba připomenout, že v prvních devíti měsících roku 2012 tzv. data retention neboli uchovávání – a hlavně poskytování – provozních a lokalizačních údajů, jako jsou např. údaje o uskutečněných telefonních hovorech, o poloze účastníků či o jejich připojení k Internetu v Česku nefungovalo. A to kvůli rozhodnutí Ústavního soudu z března 2011, kterým soudci zrušili relevantní část zákona o elektronických komunikacích (§97/3+4), který tuto problematiku upravoval. Potřebná novela vstoupila v platnost až začátkem října 2012.

CIF16

Operátoři musejí podle zákona ukládat data o provozu ve svých sítích a lokalizační údaje po dobu 6 měsíců.


Autor: ČTÚ

Zajímavé je, že zatímco počet případů poskytnutých údajů z mobilních veřejných sítí vzrostl meziročně skoro sedmkrát, co se týče veřejných pevných sítí či e-mailů vykazují statistiky pokles, který se ještě zvýrazní, uvážíme-li, že v roce 2012 fungovalo data retention v Česku pouhé tři měsíce.

Školení: Práce s leady v digitálním prostředí

  •  
    Jaké online kanály používat pro získání leadu
  • Jakým způsobem pracovat s leady
  • Jak vyhodnocovat a optimalizovat efektivitu

Detailní informace o školení Práce s leady v digitálním prostředí »