Hlavní navigace

Lupa hledá redaktora, autora

3. 4. 2012
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Společnost Internet Info, přední český vydavatel internetových magazínů, hledá redaktora pro server Lupa.cz se zaměřením na internet a sociální sítě.  Předpoklady: spolehlivost schopnost psát znalost práce s internetem Excel, Office středoškolské nebo vysokoškolské vzdělání výhodou je zkušenost s redakční prací

Společnost Internet Info, přední český vydavatel internetových magazínů, hledá redaktora pro server Lupa.cz se zaměřením na internet a sociální sítě. 

Předpoklady:
  • spolehlivost
  • schopnost psát
  • znalost práce s internetem
  • Excel, Office
  • středoškolské nebo vysokoškolské vzdělání
  • výhodou je zkušenost s redakční prací
Nabízíme:
  • stravenky
  • notebook a mobil
  • stabilní pracovní doba
  • osobní a kariérní růst

Svůj životopis a motivační dopis zasílejte na adresu jobs@iinfo.cz


Jestli jste měli chuť na výše uvedený inzerát odepsat, tak vypadněte a smažte si bookmark na tento server. Výše uvedený text sloužil jen k tomu, aby nám firemní HR oddělení proplatilo fakturu za vystavení skutečného inzerátu na Jobsech. To za prvé. Za druhé jako test, zda se dokážete prokousat nesmyslným textem (jako je třeba taky šedesátistránková důvodová zpráva k novému zákonu). 

Takže. 

Hledáme redaktora Lupy. Někoho, kdo má odvahu a chuť psát o nových společnostech, nových technologiích, nové ekonomice. Kdo se neroztřese, když mu věčně rozlítaný šéfredaktor hodí čtyři slova a bude očekávat sedmitisícový článek detailně analyzující cokoliv, co se z těch čtyř slov dalo vygooglovat, vyjusticovat, vydedukovat. 

Někoho, kdo vydrží celodenní konferenci a ještě z ní napíše report. 

Člověka, který zbuzeruje firemního fotografa, aby dorazil na rozhovor, protože jinak bude zbuzerován sám. 

Autora, který vydrží noční pařbu, aby ráno, ještě než si namíchá vyprošťováka, otevřel textový editor a napsal článek na téma „Děje se v komunitě“. 

Mistra světa, který se neposere v momentě, kdy zjistí, že ničemu z toho, čemu rozumí, vlastně nerozumí. Protože takové chvíle přijdou a přijdou pár momentů po odevzdání článku a několik chvil před tím, než ho nakvašeně půjde přepisovat.

Hledáme někoho, kdo se chce naučit pořádně psát a dělat internetové médium se vším všudy.

Hledáme někoho, kdo chce nahlídnout do všech palub internetu a přihazovat do kotle v jeho strojovně. 

Někoho, kdo možná tohle všechno najednou teď neumí, ale chce se to naučit, protože si myslí, že něco takového by se mu jednou opravdu mohlo hodit. 

Co děláme:

Chodíme na tiskové konference, jako všichni novináři. Rozdělujeme si je podle tématu i podle času. A taky se dopředu poradíme, co se chceme dozvědět. Postáváme kolem lidí, kteří s produktem přišli a ptáme se jich, abychom zítra měli něco navíc, než bude v tiskových zprávách. Přemýšlíme u otázek i při psaní. 

Šmejdíme po internetu, kde se co zajímavého děje. Stahujeme RSSka, čteme Twitter, Facebook. Používáme k tomu sofistikované nástroje, které jsme si našli a které jsou zdarma (bo rozpočet není). Taháme lidi po kavárnách a nenecháváme za sebe platit. Když něco zachytíme, emailujeme, telefonujeme tam, ověřujeme, zjišťujeme podrobnosti, promýšlíme souvislosti. Nejprve na internet nacpeme výkřik „stalo se“, pak rychle dopisujeme detaily kolem. To proto, abychom byli jak první, tak toho měli nejvíc a nejlíp.

Čteme zdrojové dokumenty. Je to nuda, někdy peklo, ale víme, že na padesáté stránce se skrývá pravda. Jednou za čas takhle na něco přijdeme, většinou je to ztráta času, ale víme, že o tom ta práce je. Že „opsat to z četky“ umí všichni a Saďour by se nám na tiskovce tlemil.

Děláme rozhovory, chodíme na ně osobně, po staru, s diktafonem. Hodinový rozhovor se pak celý den přepisuje a zpracovává, další den je na autorizaci. Žádné dodatečné úpravy od zpovídaného: jen překlepy, přeslechy, fakta neměníme. Co řekl, řekl. Víme, že hodně záleží na tom, jak se před rozhovorem připravíme a jak se ptáme. Buďto to bude povrchní blaf, nebo rozhovor, na který i ostatní média odkáží.

Máme svou redakční agendu a sloní paměť. Nenecháváme témata neuzavřená, vracíme se k nim. Nenecháváme se odbýt. Vracíme se ke skandálům, které pro ostatní skončily vydáním druhého článku, i když víme, že z toho nevyvaříme víc, než zprávičku.

Často je to rutina, ale jednou za čas se něco podaří. Něco najde. Pamatují si nás, protože vyčníváme z řady: „Veřejné obchodní podmínky se píší pro ČTÚ a Peterku,“ (nejmenovaný právník Vodafone). „Když něco zvořete a napíše o vás Dočekal, tak jste skončili,“ (na konferenci o sociálních sítích). „Kdybych vás už nezažaloval, tak bych vám vyhrožoval žalobou.“ (z redakční pošty).

BRAND24

Je to to, co byste chtěli dělat?

Zájemci, napište email šéfredaktorovi (na jaký? UTFG) – a pak uvidíme.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).