Lupa zaplatila tiskovému oddělení Středočeského kraje za informace k Tojecool.cz

Web Tojecool.cz již generuje Středočeskému kraji první příjmy. Redakce Lupy zaplatila tiskovému oddělení středočeského kraje 1855 Kč za zpřístupnění informací o zakázce, podle níž byl tento web zpracován.  Připomeňme, že web Tojecool.cz je zakázka Středočeského kraje na web pro školáky postavený na zdarma dodávaném redakčním systému a mírně upravené volné šabloně. Web měl stát údajně 2 miliony Kč, jeho komerční hodnota je spíše v řádu desetitisíců jak podle způsobu výroby, tak podle obsahu…

Web Tojecool.cz již generuje Středočeskému kraji první příjmy. Redakce Lupy zaplatila tiskovému oddělení středočeského kraje 1855 Kč za zpřístupnění informací o zakázce, podle níž byl tento web zpracován. 

Připomeňme, že web Tojecool.cz je zakázka Středočeského kraje na web pro školáky postavený na zdarma dodávaném redakčním systému a mírně upravené volné šabloně. Web měl stát údajně 2 miliony Kč, jeho komerční hodnota je spíše v řádu desetitisíců jak podle způsobu výroby, tak podle obsahu informací. Lupa o podezřelé zakázce souhrnně informuje zde.  

Tiskové oddělení Středočeského kraje na dotazy médií v této věci nereaguje. V redakci jsme tedy o sdělení informací požádali podle zákona o svobodném přístupu k informacím. Vedoucí Odboru styku s médii a veřejností mgr. Berill Mascheková v zákonné lhůtě odpověděla vyčíslením částky za zjištění a vystavení informací v celkové výši 1855 Kč, kterou jsme tento týden uhradili (vyčíslení nákladů a dopis Středočeského kraje je zde). Podle zákona na to má dodavatel informací nárok a ačkoliv by bylo možné jednotlivé položky rozporovat jak co do výše, tak co do oprávněnosti, ve výsledku převážila naše zvědavost nad obavami ze zdržení dodání podkladů. Informaci o tom, že obchodní ředitelka společnosti Koch & Koch mgr. Jana Machová je zároveň tiskovou mluvčí krajských nemocnic Středočeského kraje tiskové oddělení Středočeského kraje potvrdilo (zdarma). 

CIF16

  • jakým způsobem byla vybrána dodavatelská firma Koch & Koch, jaké důvody vedly k zadání přímo jí.Redakce Lupy po Středočeském kraji požadovala následující informace: 
  • Výše ceny a nákladů na správu zmíněných webových stránek
  • zadávací dokumentace k projektu

Tady se v zájmu objektivity sluší podotknout, že by nutně nemuselo být divné, že zaměstnankyně PR společnosti je oficiální tiskovou mluvčí v jiné instituci, to by jen znamenalo outsourcing práce v branži běžný. Podivné je, když je Jana Machová ředitelkou obchodní – tedy má na starosti obstarávání zakázek – a zároveň zastupuje kraj ve styku s médii a veřejností, což znamená, že komunikační zakázky zadává. Vzbuzuje to zbytečné rozpaky novinářů, kteří takovému souběhu protichůdných funkcí musí přihlížet. 

O dalším vývoji celého příběhu vás budeme informovat. 

32 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 15. 5. 2012 18:04

Školení web copywritingu

  •  
    Jak strukturovat text na webové stránce.
  • Tajemství atraktivního a úderného titulku.
  • Optimalizace webového textu pro vyhledávače.

Detailní informace o školení psaní pro web »