Vypadá to pěkně, až na ty ceny. Ty jsou v porovnání s VOIP o dost vyšší, alespoň po ČR. A volat přes to například z pevné na mobil je úplná sebevražda.
Takže to bude zajímavé hlavně pro toho, kdo si chce zavolat 3 minuty zadarmo :-)
Mno, asi by stalo za to dolpnit:
1. Unient nema zadnou "vlastni" ustrednu a pouziva ustrednu od Broadsoftu, stejne jako napr. Telefonica O2
2. At je ta ustredna jaka chce, tak urcite neni virtualni :-)
3. Vami popisovane vlastnosti nemaji s ustrednou zadnou souvislost - to je "vlastnost" dodavane klientske aplikace.
4. Click2Call + Callback umi i vetsina ostatnich ustreden.
5. Pet superlativy na Broadsoft je IMO znamkou bud zaujatosti, ci nedostatku informaci :-)
6. Nevim o tom (ale priznavam, ze to nesleduji), ze by rodina "Chlupackovic" prodala Unient...
Jedno vím naprosto jistě, tohle Mafra rozhodně nevyrobila a nevymyslela. Je to kompletně outsource řešení. Proto vám taky o tom z iDNES nikdo nic neřekl, protože tam o tom z technického hlediska nikdo nic neví, snad jen to co je napsáno ve smlouvách a tam rozhodně o kodeku nic nebude :)
Pne Fencl, zjistila jsem až po aktivaci že pro volání po čr z mobilu na mobil je tato služba pro mě nevýhodná. Pokud ji nebudu využívat, hrozí nějaké poplatky či sankce? Děkuji
Dobrý den,
žádné sankce a poplatky nehrozí. Každopádně můžete využít i levných SMS, kde se zobrazuje Vaše tel. číslo, takže příjemce neví, že byla poslána z webu.
Ty "výhody" jsou zcela zcestný!!!
-Dnes má vysokorychlostní internet každý!
-Když si pořídim hardwarový tel.tak taky nepotřebuji sluchátko.
-S hardwarovým tel.taky nepotřebuji počítač.
-U některých služeb VoIP se účtuje po vteřinách.
Dobrý den, rád bych se také zapojil do diskuze. Používám tuto službu necelý rok a jsem naprosto spokojen. :) Ceny jsou parádní oproti klasickým operátorům. Mohu jen doporučit!
Dobrý den,
pane Fencle. Že se se svou službou vymezujete vůči TO2 je jasné, protože vůči tomuto operátorovi je KaV jednoznačně výhodnější. A že se bráníte jednoduchému srovnávání třeba s operátorem 802.VOX® také, protože KaV a VOX jsou svým zaměřením někde trochu jinde. Pak ovšem není zcela korektní, pokud na druhé straně "paušálně" na webu "klikniavolej"
(viz http://klikniavolej.idnes.cz/faq.asp) uvádíte jako odpověď na otázku:
"Jaký je rozdíl mezi Klikni a volej a ostatními VoIP operátory?"
toto:
1. Nepotřebujete sluchátka s mikrofonem nebo speciální telefon.
2. Nepotřebujete vysokorychlostní internetové připojení.
3. S Rychlou volbou nepotřebujete ani svůj počítač.
4. Neměníte své telefonní číslo.
5. Platíte pouze to, co provoláte, žádné skryté poplatky, žádné složité smlouvy.
To vše totiž umí v mnoha případech ti "ostatní VoIP operátoři" také. Možná s jiným postupem, ale se stejným efektem. A někteří to nabízejí i několik let. Ale jak jsem uvedl v jiné reakci (s výčtem operátorů, u nichž mám osobně tyto služby vyzkoušené), považují to za pouze doplňkovou službu. Prosím, uvádějte klidně popsané vlastnosti u KaV jako výhodu. Ale nikoli formou "srovnávací reklamy", navíc formulované zavádějícím způsobem.
Proti čemu bych se pak "v zastoupení" českých VoIP operátorů zvlášť ohradil (ač jich reprezentuji fakticky pouze několik, s jen cca 120 tis. pevných a 30 tis. nomadických linek), to je bod 5., který má patrně vzbudit zdání, že tuzemští VoIP operátoři účtují nějak jinak? Tedy že u nich platí zákazník víc než provolá a že mají skryté poplatky a složité smlouvy? Pokud se to u některých z těch mnoha desítek občas vyskytlo, nejde rozhodně o obecný či i jen častý jev. A jen na okraj - pokud se týká "placení pouze toho, co zákazník provolá", zde má máslo na hlavě spíš KaV, díky minutové tarifikaci (chápu ovšem, že u "zahraničních společností" je počítání 60+60, na rozdíl od českých,více méně standardem).
Závěrem jen poznámka - možná by bylo účelné, pokud služba KaV nechce být srovnávána se standardními VoIP operátory, aby se s nimi především přestala srovnávat sama :-).
Roman Vithous, Asociace operátorů digitální telefonie, z.s.p.o.
Je jasné, že když má někdo služební telelefon, tak nemá potřebu takovou službu používat. My co to štěstí nemáme musíme si dát tu práci a pořádně si prostudovat ceník a vybrat si to co nám vyhovuje. Ta amerika je super ( vždycky nemůžu být na skype) perfekt je i Německo, Rakousko a Itálie. Ty co mají kartu Vodafone tak tam to je za 6Kč. Tady na pevnou 4,90. Samozřejmě, pro toho co to má za 3kč to už zajímavé není. A ještě jedna věc se mi líbí,nerad píšu SMS na mobilu , radši v PC. Na klikniavolej to udělám a příjemci přijde zpráva na mobil pod mím číslem a jeho odpověď mi přijde na můj mobil. DFoporučuji to na těch stránkách vyzkoušet a ne tady dělat chytráka.
Dobrý den,
dovolte mi reagovat na tento článek a Vaše názory. Předně bych rád zdůraznil, že Klikni a volej nemá ambici konkurovat klasickým VoIP operátorům a ani jejich cenám, proto se také bráním tomuto srovnání. Klikni a volej je postavený na jiném principu. Chceme nabídnout levnější volání do zahraničí a na české pevné linky pro klienty klasických telecomů, kde jsou úspory značné a uživatel používá svůj telefonní přístroj. Takže žádné sluchátka, nainstalovaný software, broadband připojení nebo IP telefon. Prosím, nesrovnávejte jablka a hrušky, viz výše v článku - náš ceník a ceník VoIP operátorů, při jiném druhu volání. Nelze srovnávat cenu volání do USA u 802.VOX 0,36 Kč a cenu KaV 1,19 Kč. Naše cena by měla být srovnávána s TO2 - 4,40 - 5,71 Kč (pro ty co mě budou brát za slovo...O2 Xcaĺl 3,21 Kč. Samozřejmě, že nemůžeme konkurovat volání ČR mobil - ČR mobil, kde platíme DVA terminační poplatky a ani to nebylo v plánu. Proto zopakuji, že Klikni a volej je alternativa pro levnější volání do zahraničí a na české pevné linky pro klienty klasických telecomů. I díky funkci Rychlé volby to platí i pro klienty mobilních operátorů, např. ČR mobil-USA 5,50 Kč, EU pevná od 5,90 Kč..
Další novinkou je SMS brána, kde příjemce zprávy nepozná, že SMS nebyla odeslána z mobilu. Na mobil odesílatele poté může i odpovědět. V současné době jsou SMS do českých sítí zdarma, v dalších týdnech budou zpoplatněny 0,90 Kč.
Ono hlavně při tomto typu služby nemusí z podstaty věci vůbec jít o VoIP, protože hlasový kanál mezi účastníky se primárně buduje přes veřejnou telefonní síť. Přes Internet je spojení pouze iniciováno, a to ještě jen v některých případech. VoIP technologie tak není nasazována coby "poslední míle", jako je to běžné u českých VoIP operátorů, ale z důvodů úspory naopak na tranzitních (dálkových) spojích, na nichž čeští VoIP operátoři (zejména ti, sdružení v AODT) prioritně nasazují z důvodu zachování kvality "tradiční" telefonní technologie (se signalizací SS7, atd.). Pokud se týká "dálkového" tranzitu na IP technologii, tam se běžně, pokud vím, používá kodek G.711, obdobně jako v ISDN sítích.
No, já myslím, že každou službu je nutno posoudit s chladnou hlavou. Především, pokud se týká cen, je "klikniavolej" (KaV) levnější, než třeba služby TO2. To je nesporné. Na druhé straně, ve srovnání se základními službami "klasických" českých "VoIP operátorů" ceny převážně neobstojí. Např. USA - KaV = 1,19 Kč, Odorik = 0,46 Kč, 802.VOX® = 0,36 Kč, Mikrotech = 0,35 Kč. ČR pevná O2 špička - KaV = 1,19 Kč, Odorik = 0,59 Kč, 802.VOX® = 0,59 Kč, Mikrotech = 0,54 Kč. ČR mobil - KaV = 4,90 Kč, Odorik = 4,20 Kč, 802.VOX® = 3,77 Kč, Mikrotech = 3,78 Kč, atd. Na konečnou cenu hovoru má také vliv způsob tarifikace, kdy KaV počítá po minutách (60+60), zatímco většina českých VoiP operátorů po sekundách (výše jmenovaní od první sekundy, tedy 1+1). Jen tato "drobnost" pak může cenu konkrétního hovoru zvýšit běžně o další desítky procent.
Pokud se týká způsobu, jakým je služba poskytována, u KaV jde v podstatě o WebCallBack či klasický CallBack, Click2Call, případně automatické přepojení (přesměrování) hovoru. Zde u KaV jsou však tyto služby založené na CallBacku "nosné", zatímco u klasických VoIP operátorů jen "doplňkové" a často poskytované pouze na žádost klienta (tj. nejsou operátory aktivně propagovány a nabízeny). Z podstaty věci totiž u CallBacku zákazník v drtivé většině případů platí jak hovor od ústředny k volanému, tak od ústředny k sobě (a to "cizí" telefonní sítí), takže výsledná cena hovoru je vyšší. A vzhledem k tomu, že zákazník VoIP operátora má ve většině případů k dispozici jako přístupovou síť Internet, není obvykle ekonomicky zdůvodnitelné (pomineme-li snahu o "zdvojení" zisku na straně operátora), proč jej nevyužít k vytvoření hovorového kanálu od klienta do ústředny. Využít přístup k uživateli Internetu přes klasickou telefonní síť je rozumné a ekonomicky obhajitelné teprve tehdy, pokud je možnost využití "jeho" Internetu jako přístupové sítě pro přenos hlasu k ústředně vyloučena, nebo omezena (např. z důvodu nekvalitního připojení, jako je GPRS), na cestách a pod.
Shrnuto - věřím, že KaV si své uživatele najde, zejména mezi Běžnými Františky Uživateli (BFU:)) pro které je určitě přínosem. Ale já, a jistě i mnozí jiní "obeznámenější", dáme přednost spíše VoIP operátorům, kteří umožňují užívat služby tak, že jimi v podstatě nahrazují "poslední míli" klasické telefonní linky přístupem přes Internet, notabene s možností využití standardní technologie (SIP, MGCP, H.323) a koncových zařízení, která jsou plně srovnatelná s běžnými telefony (s obsluhou "zvedni a volej"). Pokud mi pak takový operátor k tomu základnímu benefitu ještě umožní obdobné služby, jako je KaV (viz např. již několik let fungující VolejLevně, Odorik, ha-loo, Viphone break, SmartCall...), které však v praxi využiji zpravidla jen několikrát za rok, je to nepochybně plus, ale současně jen milá "třešnička na dortu".
Tak to vypadá jak postavené na ústředně Unientu, protože to byla a je jedna z mála IP virtuálních ústředen, které umí bez problémů spojovat hovor na jakýkoli telefon přímo z webu nebo kompu a dokonce i pouhým kliknutím pravým myšítkem na označené telefonní číslo kdekoli na monitoru.
Je škoda, že ten jejich systém, kterému se ani dnes nevyrovná nic tady v ČR a mnohde jinde na světě zazdil svojí neznalostí telekomunikací pan bývalý majitel :o(
Je to hezká služba ale je tam snadná možnost zneužívání. Nijak totiž není ošetřeno to že můžete spojit dvě libovolná čísla bez toho aby o to obě strany stály. Já to dnes vyzkoušel a spojil v práci dva kolegy kteří nevěděli "která bije". Navíc pro spojení pevná - pevná je to zdarma.