Hlavní navigace

Názory k článku Máme nejlevnější či nejdražší Internet?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 9. 2000 8:21

    Silvestr Staniol (neregistrovaný)
    Interpretace výsledků Českým Telecomem je názorná ukázka, jak to vypadá, když stát podporuje monopol. Ani nelze nic jiného čekat - snad jen doufat, že naše elitní sebranka neprodlouží opět monopolní postavení ČT ( nemyslím tím Českou televizi :-) ) pod více či méně průhlednou záminkou ( což takhle generální výměna telefonních zásuvek v domácnostech? - fuj, teď jsem jim možná poradil ).

    Ikdyž na druhou stranu, mobilní operátoři mi také nepřipadají nejlevnější a jsou tři, takže kdo ví ......

    V každém případě - všechno být zadarmo nemůže a to by po nás pak někdo mohl chtít, abychom zadarmo i pracovali, ale to už se tady jednou, myslím, budovalo :-))

    Osobně si myslím, že před zlevňováním vlastních impulsů by mělo dostat přednost zvýhodnění pozice providerů ( větší procentuální podíl na zisku z telefonních impulsů ).
  • 19. 9. 2000 8:36

    cod (neregistrovaný)
    ale ale, a komu si myslis ze mobilni operatori patrej vetsinove?......EU/CT, PG/stat, OS/rumuni a podobna sebranka, takze razove se ti pocet docela zredukuje.

    Nicmene na impulsech svet nestoji, osobne bych spis navrhnul vyprdnout se na impulsy a jit cestou adsl, fix ......
  • 19. 9. 2000 10:32

    Lemming (neregistrovaný)
    Hm, ja mam pocit ze Telekom s talentem sobe vlastnim vybral prave ty hodnoty a ty grafy, ze kterych by se mohlo zdat ze to s nama nemysli opravdu o nic hur nez ostatni Telekomove. Takze zatimco provideri se opreli vcelku ferove o grafy s beznyma hodnotama, Telekom nam husti do hlavy to co se mu hodi. Neboli - pokud mrknu na ty grafy, zjistuji ze dle propoctu SPT jsme na tomvyrazne lepe nez americani - zvlastni ze Telekomu ty vypocty vzdycky vyjdou taknejak neuveritelne ;-)
    Ovsem ty grafy jsou sestaveny z hodnot ponekud zvlastnich (mozna prumernych ?) - takze v USA je do grafu zanesena i casovy poplatek za pripojeni. Tedy v USA se vyskytuji i operatori kterym se plati za provolany minuty, ale pochybuju ze by je nekdo pouzil k pripojeni na inet. Tedy to vyslo asi nejakym zahadnym zprumerovanim ci co.
    Nicmene v pripade Canady uz se pocita jenom s pausalem (zvlastni). Nicmene i kdyz pristoupime na nesmyslny argument Telekomu ze ma ceny zhruba prumerne, je treba dodat ze tomu tak muze byt jenom v teoretickem pripade - pri vyssich casech nez je tech 20 hodin se karta postupne obraci a dle grafu pro pripojeni 40 hodin/mesic (coz mi neprijde nejak zvlast moc) uz je levnejc i v severni americe. Vyssi casy je snad lepsi vubec nezkoumat, nasinec by mohl utrpet dusevni ujmu. Zaroven bych poznamenal, ze sluzby tamnich operatoru asi nema cenu srovnavat s telekomem, bezpochyby by tam mel smulu operator ktery by neposilal vypis z hovoru - a kdyz uz by si za to zakaznik priplatil a nemohl ho pouzit k reklamaci... setreni reklamace az po zaplaceni... uff, Telekom by dlouho nevydrzel.
    Zaroven je do grafu zapocitan telefonni pausal, ktery ovsem plati pro vsechny mistni hovory, takze k tomuhle ma americky uzivatel dalsi pouzivani telefonu zadara. U nas nikoliv - nad ramec inetovyho pripojeni plati mnohem vic nez behem pripojeni k ISP.
    Americky uzivatel ma moznost manevrovat - muze si vybrat levnejsiho ci drazsiho operatora, treb podle toho po jakym konfortu/cenach touzi. U nas musime mit jednoho jedineho opetratora, slevy nelze dosahnout... Takhle se da dlouho pokracovat. V tech grafech jsou moznosti manevrovani uzivatele dany na jednu hromadu pro vsechny operatory zemi OECD. Kdyby se zohlednilo co uzivatel dostane navic, nebo o kolik si za tu samu cenu muze pripojeni prodlouzit, dostal by se telekom uplne jinam.
    Minimalne myslim ze kdyz uz si Telekom bere do huby cisla ktery mu sedej, muzou ISP argumentovat aspon jinym grafem z tehoz vyzkumu - u 40 hodinovyho pripojeni uz Telekom nenajde nic, v cem by byl 'temer nejlevnejsi' - jak casto a rad rika...
  • 19. 9. 2000 11:11

    vlk (neregistrovaný)
    Jsem rad, ze se v clanku objevil vyklad jednech a tech samych cisel jak od Telecomu tak od ISP. Pak uz je veci kazdeho, aby si to prebral a dal za pravdu tomu, ci onomu. Ja stojim na strane ISP, protoze me stve, jak si Telecom vybral ty "spravne" hodnoty a zneuzil je k vytvoreni predstavy, ze na tom jsme stejne dobre, jako ostatni zeme OECD (v prumeru). A to nejsme. A nelibi se mi tento zpusob prezentace cehokoli - vzbuzovat falesne predstavy. A nepripada mi to normalni (dela to kazdy...). Proste ISP to podali tak jak to je - jak si zijeme a kolik nas to stoji, jak si zijou ostatni a kolik to stoji je.
  • 19. 9. 2000 11:31

    RoBOS (neregistrovaný)
    Telecom ovsem uplne stejne argumentoval i pred casem, kdyz zdrazoval normalni telefonni poplatky. Je to banda podvodniku.
  • 19. 9. 2000 13:25

    Vladan Crha, tiskový mluvčí ČESKÉHO TELECOMU, a.s. (neregistrovaný)
    Na tom, ze je dobre videt obe srovnani, se naprosto shodneme. Jenom znovu upozornuji, ze to nebyl CESKY TELECOM, kdo si jako prvni vybral ty "spravne" hodnoty - naopak jsme se snazili uvest informaci do kontextu. Podrobneji viz ma predchozi odpoved.
  • 19. 9. 2000 14:39

    RoBOS (neregistrovaný)
    (Ne)Vážený pane Crho, musím zareagovat na tuto vaši větu:

    ...vzhledem ke klesající náročnosti moderních telekomunikací na pracovní síly...

    Jak mi potom vysvětlíte náročnost vytisknutí výpisů hovorů, když za ně chcete dokonce (pokuď se nemýlím) 60hal / řádek???
  • 19. 9. 2000 14:45

    Ing. Tomas Drajsajtl (neregistrovaný)
    Vazeny pane Crho,
    to, ze se CT snazi zdrazovat za kazdou cenu, prestoze i tak konci kazdorocne s mamutimi zisky, je bezostysna zlodejna a ja v tom nevidim nic jineho, nez snahu nahrabat si co nejvic penez, nez vam skonci monopol.
    Chlubit se pritom, jaky je CT lidumil se srovnatelnymi absolutnimi cisly, mi prijde jako prinejmensim drzost. S urovni platu v CR sposta lidi vyuziva Internet zridka nebo vubec. Treba by nakonec bylo vyhodnejsi kdyby za mensi penize provolalo vice lidi vice minut, vidi do toho od vas vubec nekdo ?
    Na zaver nezbyva nez CT poprat vse nejlepsi a brzke uzdraveni z monopolni nemoci.
  • 19. 9. 2000 14:48

    Martin (neregistrovaný)
    No co naplat,
    Telecom je proste statni firma a tak se taky stejne chova a argumentuje. Od obou je to stejne svinstvo. Tim mam na mysli obhajobu zdrazovani energii, najmu apod. Vcetne telefonnich poplatku. Vzdyt jsme porad jetse "levnejsi nez v EU a musime se dostat na jejich cenovou uroven". Kdy ze tam ovsem dostaneme i platove je ve hvezdach. Proto je i argumentace CT a pane Crhy pekne svinstvo a zvasty.
  • 19. 9. 2000 13:22

    Vladan Crha, tiskový mluvčí ČESKÉHO TELECOMU, a.s. (neregistrovaný)
    Mate nespravny dojem. Srovnani (statistiku OECD - Organizace pro hospodarskou spolupraci a rozvoj, nikoliv CESKEHO TELECOMU) zverejnili nejprve provideri. "Shodou okolnosti" jejich srovnani "dokazovalo", ze v CR (a ostatnich postkomunistickych zemich) patri internet mezi nejdrazsi ze zemi OECD. Prave z tohoto duvodu jsem povazoval za vhodne zverejnit (vzit si do huby, jak rikate)naprosto identickou statistiku OECD (co do poctu hodin, posuzovanych zemi apod.), ze ktere prinejmensim v off-peaku vychazime jako jedni z nejlevnejsich. Znovu zduraznuji - jde o statistiku, kterou kazdorocne zverejnuje renomovana mezinarodni organizace, podminky, "nastaveni" sledovanych parametru, pocet hodin a vsechny dalsi charakteristiky byly stanoveny nezavisle na CESKEM TELECOMU.

    Odpoved na otazku, proc muze davat stejne srovnani tak odlisne vysledky, je prosta. Jedna metoda pouziva ceny prepoctene na dolary, druha vychazi z teorie parity kupni sily (PPP) a zohlednuje koupeschopnost obyvatel te ktere zeme. Logicky jsou tak "znevyhodneny" chudsi zeme - za prumerny cesky plat si koupite mene nez prumerny plat treba nemecky.

    Chtel bych dodat, ze telekomunikacni technologie nakupujeme za ceny realne, nikoliv za ceny zohlednujici platy ceskych uzivatelu internetu - na to dodavatele (vcelku opochopitelne) srdecne kaslou. Tuto skutecnost vsak CESKY TELECOM musi bohuzel zohlednovat i v cenove politice.

    Abych to shrnul - srovnani jsme vydali proto, ze mi pripada ferove pouzivat uplne argumenty (i proto je v nasi tiskove zprave na www.telecom.cz zverejnena adresa, na ktere lze statistiku OECD shlednout celou - vcetne srovnani, ktera pro nas nevyznivaji priznive). Zaver si tak muze kazdy ucinit sam. Pokud nas vsak obvinujete z manipulace s cisly, placete na nespravnem hrobe. Jakekoliv doplnujici dotazy na tohle tema Vam rad zodpovim.

  • 19. 9. 2000 13:36

    set (neregistrovaný)
    V te zaplave ruznych udaju a uvah se dost ztraci ta uplne nejpodstatnejsi vec, nejvetsi zlodejina a jednoznacne nejvetsi problem ceskeho internetu, a to zlodejsky vysoka cena internetovych telefonnich poplatku za modem. Vzhledem ke kupni sile obyvatelstva CR je proste okolo 15 Kc za hodinu nehoraznost. Jak je videt, lze to i o TOLIK levneji, viz. Dattelkabel (a to dokonce jeste s vetsi rychlosti). Ale at je to klidne pomale, i kdyby Telecom nabizel nejakou slusnou cenu treba pri rychlosti 14440, byl by o to obrovsky zajem, ale ne - Telecom proste nezlevni. Zatimco ve veskerem civiliziovanem svete si muze obyvatelstvo bez nejakych vyraznych financnich zatezi hodiny denne brouzdat po internetu, u nas proste pri podobne cetnosti zaplati 2000 a vice Kc/mes. To je myslim nejvetsi "svinstvo" a zcela prednostne by meli vsichni brojit a delat vsechno proti teto nehorazne predrazenosti internetovych impulzu, a az potom se zabyvat dalsimi problemy, ktere jsou proti tomu zcela minoritni.
  • 19. 9. 2000 13:54

    Dalibor Valko (neregistrovaný)
    Vážený pane Crho,

    jak jistě víte, náklady nejsou ve Vaší společnosti tvořeny pouze nákupem komunikačních technologií, které opravdu kupujete za reálné ceny, ale také položkami jako platy zaměstnanců či nájmy a poplatky za nemovitosti, ve kterých sedíte. Všechny tyto položky (zřejmě až na manažerské platy) jsou placeny v českých reálných cenách. To znamená, že minimálně část Vašich nákladů je na české úrovni. Proto považuji Váš argument za demagogický a naprosto hloupý. Možná tak vypadáme, ale blbí nejsme.

    Z výše uvedeného opravdu nechápu, proč se Český Telecom chlubí, že je na průměru zemí OECD (i kdyby to byla reálná pravda) a proč radši neudělá něco, aby byl mezi zeměmi levnějšími...a hrůza pomyslet....aby byl třeba i nejlevnější.

    Bez úcty

    Váš nucený uživatel
  • 19. 9. 2000 14:24

    Vladan Crha, tiskový mluvčí ČESKÉHO TELECOMU, a.s. (neregistrovaný)
    Vážený pane Valko,

    jak asi tušíte, právě investice do technologií tvoří jednu z nejvýznamnějších položek u nákladů telekomunikačních společností. Rozhodně to nejsou náklady na platy zaměstnanců (vzhledem ke klesající náročnosti moderních telekomunikací na pracovní síly), tím méně na nemovitosti. Proto jsem se odkazoval na světové ceny a proto o demagogii nejde. Jak vypadáte netuším, tím méně bych Vás chtěl podezřívat z blbosti.

    Z výše uvedeného byste však mohl pochopit, že se ničím nechlubím - pokud konkurence zveřejní tiskovou zprávu, která vytrhává z kontextu nejhorší srovnání z ucelené statistiky OECD a odvozuje z toho "tragický stav" v České republice, považuji za nutné reagovat, ať se to někomu líbí nebo ne. Zveřejnili jsme "opomenuté" údaje z téhož průzkumu. Jak jsem již nepsal - závěr nechť si každý udělá sám.

    S úctou,

    Vladan Crha
  • 19. 9. 2000 18:32

    Vladan Crha, tiskový mluvčí ČESKÉHO TELECOMU, a.s. (neregistrovaný)
    nemůžu si pomoci, ale pokud podle zmiňovaného srovnání JSME v absolutních číslech pod úrovní většiny zemí, tak to snad o něčem svědčí.

    výroční zpráva a další finanční a provozní údaje jsou dostupné na naší webové stránce. s těmi náklady to beru jako dobrý podnět, ačkoliv příliš podrobně svoji nákladou strukturu odkrývat nebude žádný operátor, nejen my.
  • 19. 9. 2000 18:46

    Vladan Crha, tiskový mluvčí ČESKÉHO TELECOMU, a.s. (neregistrovaný)
    diky za nazor - doplneni statistiky mezinarodni organizace, jejiz pro nas nevyhodnou cast zverejnil nekdo jiny, je podle Vas svinstvo a zvast...co byste mi poradil priste?
  • 19. 9. 2000 19:40

    Pluton (neregistrovaný)
    oh Boze... v cem ze je problem ? Nejak jsem nepochopil kde ze je ta prekazka. Ta rozumna doba k zasilani podrobnych vyuctovani, o ktere pisete, byla myslim tak pred peti lety. Ale spis mnohem driv. Prodavacka u nas v kramu s tim nikdy potize nemela a dela v podstate totez uz tricet let. Muzu Vam na ni dat kontakt, treba Vam poradi jak na to.
  • 19. 9. 2000 19:50

    Pluton (neregistrovaný)
    ajo, ted jsem si vsimnul
    něco jiného jsou "data v systému" a něco jiného čísla a jednotlivé položky, které jdou zákazníkům
    - teda ne ze bych Vam do toho chtel mluvit, ale kdyz vytisknete ty cisla tak jak jsou ve skutecnosti, zakaznici budou spokojenejsi. Pravda je, ze kdyz ty cisla zmodifikujete (na coz potrebujete zrejme ten HW), tak asi vic vydelate :-)))
  • 19. 9. 2000 14:56

    Dalibor Valko (neregistrovaný)
    A jsme opět u toho. Náklady na telekomunikační technologie mohou tvořit třeba 95% (i když o tom pochybuji)celkových nákladů, přesto máte určitý prostor, daný nižšími cenami ostatních vstupů z místních zdrojů, který nedokážete využít pro snižení ceny a donekonečna budete tvrdit, že to nejde. Není to v tom, že to nejde, ale že to buď nechcete nebo neumíte.

    PS:

    Ale když už mohu šťourat. Vy jako tiskový mluvčí k těmto informacem máte přístup a možná se dají vyhodnotit i z vaší výroční zprávy. Tu zde však nemám a proto se táži - dokázal byste na tomto místě kvantifikovat, jaká část nákladů Českého Telecomu je tvořena položkami za světové ceny a jaká za místní. Fakta snad budou jasnější než vzájemné osočování.



  • 19. 9. 2000 15:52

    Martin Ler (neregistrovaný)
    Dobry den,

    nezbyva, nez smeknout pred Vasimi schopnostmi v oblasti PR - vzdyt i formulace o dvojnasobnem navyseni provizi je v podstate pravdiva. Ponekud opomiji to, ze se to bude tykat treba 1 ISP, zbytek se docka zvyseni v radu procent. Pouze mi to pripomina trvzeni (domnivam se, ze jeste Vasi predchudkyne) ohledne zdrazovani telekomunikanich poplatku v roce 1999 - o nejakych 12 procent ci co. Ano, pokud se pocital specificky dlouhy, resp. kratky hovor, a pocitaly se take zmeny cen pri volani do Bankoku, Kuala Lumpur a dalsich beznych destinaci, tak to samozrejme dalo vami uvadenou hodnut. Pokud vsak uzivatel pocital pouhy bezny telefonni provoz, dochazel k castkam typu zdrazeni o 60%. Coz bezna valorizace vazne neni.

    Na tema Cesky Telecom se da plkat velmi velmi velmi dlouho, bez toho aby jsme se neceho dobrali. Vase spolecnost si pocina v ramci toho, co je ji dovoleno a schvaleno, a pokud si uz nekdy pocina obstruktivne, (pricemz jste se SAMOZREJME snazili o dohodu a neni to chyba CT ze k ni nedoslo), tak ji nejaky ten milionek nerozhodi - uzivatele to zaplati. Nebo si postezujete u Ustavniho soudu.

    Me, jako zakaznikovy teto spolecnosti se otevira kudla k kapse, kdyz si procitam oslavne ody na vasi spolecnost, kolik miliard zisku dosahujete a podobne. Telecom NESKUTECNE pokrocil ve tvorbe sveho image, na tom pracuji opravdovi odbornici. Svym image se spolecnost odstrihla od komunistrickeho pohrobka a prezentuje se jako moderni komunikacni spolecnost, ktera neustale poskytuje nove a nove vymozenosti (ovsem asi se nebudu prilis mylit, pokud se domnivam, ze CT k tomu byl dotlacen predevsim mobilni konkurenci) Byl bych velmi rad, kdyby se shodnym nasazenim tato spolecnost skutecne pracovala na zlepsovani sluzeb zakaznikum, jak po strance technicke, tak po strance financni.

    Je mi lito, ze zijeme v zemi, kde se nas drahy (soude podle odvedene prace VELMI drahy) zakonodarny zbor rozhodl na zaklade lobbingu jedne firmy, a ne na zaklade skutecnych potreb obcanu.

    S dokonalou neuctou Vas zdravi vas nedobrovolny zakaznik (kterym nebudu ani o den dele, nez to bude nezbytne nutne)
  • 19. 9. 2000 18:26

    Vladan Crha, tiskový mluvčí ČESKÉHO TELECOMU, a.s. (neregistrovaný)
    Vážený RoBOS-i,

    detail billing je náročnější než běžné účty zejména v následujících ohledech:

    - sběr dat o jednotlivých hovorech z cca 4 milionů účtů každý měsíc a jejich úprava do takové podoby, aby je bylo možné distribuovat (něco jiného jsou "data v systému" a něco jiného čísla a jednotlivé položky, které jdou zákazníkům). I na to je potřeba nakoupit speciální HW a SW

    - správa databází zákazníků, kteří požadují detailní výpisy (pravidelně, zpětně, pro jednotlivé skupiny hovorů).

    Ke službě samotné mohu dodat pouze to, že naším cílem (na kterém pracujeme) je v rozumné době tuto službu poskytovat zdarma a umožnit její využití všem našim zákazníkům včetně přístupu k účtům přes internet. Možná Vás překvapí, že je to i v našem zájmu - v oblastech, kde byla tato služba v rámci pilotních proijektů poskytována, se výrazně snížil počet reklamací a úměrně tomu vzrostla (pravidelně "měřená") spokojenost zákazníků. Současná zaváděcí cena odpovídá tomu, že detailní výpisy teprve implementujeme - se vším co k tomu patří, včetně nutné rezervní kapacity. Asi by nemělo smysl zavést (byť zdarma) službu, kterou by nebylo možné rozumně využívat.
  • 19. 9. 2000 18:28

    Tonda (neregistrovaný)
    K etice komunikace na netu patřívala slušnost, názory pana Vladana Crhy jsou však podle mnohých svinstvo či žvásty. Doporučil bych autorům podívat se nejprve nejen na výřezy grafů, ale i na originál na OECD stránkách.
    1. graf byl vyroben v březnu - to většinou pro OECD znamená data předchozího roku
    2. podle OECD 30 hodin v off-peaku (bez parity) stojí 30 dolarů - nemohu se k tomuto číslu dopočítat
    3. použití parity kupní síly je jistě žádoucí, nicméně její výpočet přes nákupní košíky je mlha - doporučuji vzít jednodušší míru - v ČR je hodina na internetu za jedno pivo
    4. srovnávání platů je jistě dobrá věc, ale není mi jasné proč by mělo platit pouze pro Telecom - v USA si vysokoškolák koupí za nástupní roční plat menší domek (30-40 000), tamtéž si za dolar-dvacet centů koupíte 4,5 litru benzínu - a co s tím - takto vedená diskuse je demagogická
  • 19. 9. 2000 20:33

    Petr Souček (neregistrovaný)
    Opravdu mi to při dnešních možnostech a dnešních cenách výpočetní techniky připadá trochu legrační, před 8 lety jsme byli na návštěvě v USA, kde nám známí ukazovali podrobný telefonní účet, který dostávají zdarma každý měsíc - a nebyla to pro ně žádná novinka. Myslím, že je v USA trochu víc telefonních účastníků, a to již tehdy fungovala možnost volby operátora pro "long distance calls".
  • 19. 9. 2000 20:35

    Jiří Suchý (neregistrovaný)
    Vážení,
    Je jasne , že si tady každy hají tu svou stranu, svého chlebodárce. Ale take tu není vidět to jak se chovají lide na politiku CT. Uvedu priklad. Zacinají se zdražovat telefonní poplatky a lide mene telefonuji. Tak se musi zdrazit, aby CT mel sve zisky. Ale neni to jen zalezitost CT, ale i vody, plynu a elektriny.

    S pozdravem J. Suchý
  • 19. 9. 2000 20:42

    Vladan Crha, tiskový mluvčí ČESKÉHO TELECOMU, a.s. (neregistrovaný)
    ad 1) jestli Vase prodavacka zvladne spocitat a vydat tak 4 miliony uctu mesicne, z nichz kazdy muze obsahovat desitky nebo stovky hovoru, u kterych se sleduje cas, delka hovoru, odkud a kam se vola, cena se meni podle denni doby, do toho zapocita impulsy zdarma a slevy pro telesne postizene, sepise to jednou mesicne pekne prehledne, aby tomu uplne kazdy rozumel a nakonec to rozesle na tech X adres zakaznikum, at se ozve...

    ad 2) jeden z nas tady asi nechce rozumet - vy mate v pocitaci obrazky, grafy a pismenka...nebo nejaka ta data?
  • 19. 9. 2000 19:18

    Pluton (neregistrovaný)
    Pane Crha.... ja si pripadam jak v Jirikovo videni. Vy ze uvadite informace do kontextu ?! Prectete si prosim znova Vasi vlastni, Vami podepsanou tiskovou zpravu a reknete mi kde ze se v ni nachazi nejaky info o korigovani nejakych informaci. Ta zprava zacina slovy 'Ceny za připojení k Internetu jsou v České Republice výrazně nižší než je průměr OECD' a pojednava o takovych nesmyslech jako ze ceny za pristup k inetu jsou v CR zhruba na urovni Kanady (?!?!?!!!) Ani slovo o tom ze neco korigujete, uvadite na PRAVOU miru. Ja uz si fakticky pripadam jako idiot, ze to tak s prominutim musim rict. Ta tiskovka je normalni smrdutou sebechvalou. V Canade za 24 CAD muzu mit NEOMEZENY mistni hovory, muzu byt na inetu ve dne v noci, muzu treba spat se sluchatkem u ucha a nezaplatim ani o cent vic. Co si u Telekomu poridi zakaznik za nejakych 700 Kc ? Kolik minut mu po zaplaceni pausalu zbyde ? Kolik dni a noci ? ha ?
    Kdyby jste hledal tu Vasi zpravu, nachazi se zde : http://www.telecom.cz/infocentrum/tiskove_oddeleni/19092000.html
  • 19. 9. 2000 20:22

    Vaclav Kabat (neregistrovaný)
    Sam ted tuto zpravu posilam skrze pripojeni od Dattelkabelu. A jsem velmi spokojen. Dostavat 800 korunove ucty i v dobe kdy jsem byl na dovolene je trochu moc. Navic moznost reklamace de facto vlastne neexistuje (i kdyz pan ?Crha? bude tvrdit neco jineho). No ale co se tyce dattelkabelu
    - po prevzeti se bude nejspise zdrazovaz neb ceny DK zrejme nebyly "realne" a to do toho nechci zamotavat x-nasobny prodej sve konektivity smerem ven (x> nez obvykle)

    Na voice pak vyuzivam mobilnich operatoru. K CT se jiz nikdy nevratim. Je ale treba zduraznit, ze se jedna do jiste miry o normalni spolecnost s touhou po zisku a to co nejvetsim.

    jen par uvah......
  • 19. 9. 2000 20:31

    Vladan Crha, tiskový mluvčí ČESKÉHO TELECOMU, a.s. (neregistrovaný)
    Vážený Plutone,

    shrnu to ještě jednou:
    - během včerejška vyšla tisková zpráva, založená na dvou grafech ze statistiky OECD, "dokazující", že připojení k internetu v ČR prakticky nejdražší ze všech zemí OECD. asi nedopatřením se zde objevila jenom polovina ze zmíněného srovnání.

    - připadalo my logické ještě týž den vydat tiskovou zprávu, která obsahovala druhou část zmíněné statistiky (OECD, nikoliv naší!), kde ČR naopak vychází jako jedna z nejlevnějších zemí.

    - ve svém rozhořčení jste opomenul skutečnost, že tisková zpráva je rozesílána novinářům. u těch lze celkem oprávněně očekávat, že znají i materiál předešlý - proto ta dikce. to, že ve vlastní tiskové zprávě nehodlám dělat reklamu protistraně snad pochopíte.

    Ještě k těm sedmi stovkám - zákazník ČESKÉHO TELECOMU si za ně pořídí (i po odečtení paušálu) ZHRUBA:
    10,5 hodiny surfování ve špičce (I. pásmo) nebo
    22 hodin na inetu v tzv. II. pásmu nebo
    36,5 hodin mimo špičku (III. pásmo: 19 - 07, víkendy, svátky).
  • 19. 9. 2000 21:17

    Pluton (neregistrovaný)
    ad 2. - to byl vtip ode mne
    ad 1. - predpokladam ze zertujete vy. Ta prodavacka dela skutecne vzasade presne to co jste popsal. Akorat ne s hovorama ale s rohlikama. Telecom nema ani 200 zakazniku na zamestnance. Ona jich ma podstatne vic. Meli by jste prestat vybirat penize, kdyz vam nestaci sily na stvoreni prehledne uctenky. Pokud mi nekdo rika ze uctenky nevydava jednoduse proto ze mu dava penize prilis moc lidi tak si bohuzel musim myslet toliko neco nelichotiveho o jeho podnikatelskych vlohach. Preji Vam tedy ubytek zakazniku na takovou miru, aby jste je zvladli dustojne obslouzit - aspon tak jako ta prodavacka.
  • 19. 9. 2000 21:37

    Pluton (neregistrovaný)
    Pane Crho, ja musim rict ze si velmi vazim toho ze mate odvahu vstupit do jamy lvove - tedy sem, mezi zakazniky. Osobne bych na to ve Vasi pozici asi nenasel dost kuraze. Kazdy mame nejake zamestnani, a kazdy si svoji vyplatu musime nejak zaslouzit. Chapu ze jako mluvci mate v popisu prace hajit zajmy Vaseho zamestnavatele, ale uznejte ze verejnost proste nemuze tise pristoupit na kazde krasne zabalene prohlaseni. Netvrdte mi ze jste tu tiskovou zpravu psal v dobre vire ze se veci maji skutecne tak jak je v ni psano... Ty grafy OECD jsou nesmyslny a neni mne moc jasny proc s tim provideri (mimo jine tez Vasi zakaznici) vyrukovali. Kazdopadne v jejich prohlasni zadny zasadni zamlzeni neshledavam, z hlediska kupni sily obcanu CR je proste pripojeni na inet jedno z nejdrazsich nejen v OECD, ale na celym svete. Vase prohlaseni je pouze biti se v hrud, kterym chcete pravdepodobne dokazat ze skutecnost je jina nez jak ji vasi zakaznici vnimaji...

    Prepocet k sedmi stovkam pro Canadu ZHRUBA :
    720 hodiny surfování, telefonovani, spicka/nespicka, vyuctovani hovoru v cene.
    720 hodin = cely mesic nonstop
    priplatek 30 CAD = long distance zdarma, neboli totez co predtim, ale pro celou Canadu a cast USA zcela bez omezeni.....
  • 19. 9. 2000 23:18

    PK202 (neregistrovaný)
    >Chtel bych dodat, ze telekomunikacni technologie
    >nakupujeme za ceny realne

    Mozna by to slo levneji, kdyby Vas bary oslehany zahranicni reditel nepronajimal Telecomu byvalou Mikrotechnu.

    Jarku to je etika podnikani..

    Co vy nato ?

  • 19. 9. 2000 23:36

    Martin (neregistrovaný)
    Aha, ted mi to teprve doslo. Ja hlupak jsem zil v bludu.
    Telecomu prece jde a vzdycky slo pouze a jen o spokojenost svych zakazniku (nebo jak nas mam radeji nazvat??).
    A pravidelne ji meri.
    Pokud zmeri, ze ma spokojene zakazniky, tak ji ale nejspis meri voltmetrem.
    Nebo se mylim?
  • 19. 9. 2000 23:42

    jojo (neregistrovaný)
    ..to jsem nevedel, ze "vysoci" (asi platama,ze?) zamestnanci Telecomu - teto organizace prolezle komunistama, jejimz nejvyssim soudruhum jeste o jeden rok prodlouzili tepla mistecka jim podobni z vlady(ale pevne verim, ze prijde cas kdy bude zjisteno kdo a na ci popud takto jednal a budou potrestani pravi vinici), nezvladaji ani pravopis........
  • 19. 9. 2000 23:48

    PK202 (neregistrovaný)
    Ano mylis se:)
    Spokojenost nemeri voltmetrem ale normalnim pravitkem.
    Pocihaj si az otevre obalku s uctem a potom priskoci puvabna asistentka a zmeri pomer zjezeni vlasu.

    Bohuzel jsem se doslechl, ze Telecom taji ze do pilotnich projektu je zahrnuto 99% holohlavych ucastniku :::)
  • 19. 9. 2000 21:59

    MK (neregistrovaný)
    Dobry den,
    neco malo o zpracovani podobnych objemech vim. Nemyslim, ze by slo o trivialni ulohu, nicmene ty SUNy Enterprise 10000 se necim zabyvat musi :-)

    Nicmene k veci.

    Jiste nepoprete, ze posilani detailniho vypisu zakaznikum mate de-facto prikazano. Vyvoj software je nutne udelat at tech dopisu zasilate 100 nebo 4 miliony mesicne. Ostatni je otazkou jednorazovych fixnich nakladu na hardware a (mozna) postovneho.

    Sprava zakazniku je stejna, i at jsou jiz takovi ci makovi. Jiste budete souhlasit s tim, ze vetsina lidi si zvoli nejakou sluzbu, a pak ji delsi dobu pouziva (je-li pouzitelna).

    Vychazi mi, ze podobne jako dalsi chovani CTc, je to predevsim vec obchodni politiky. Jak byla tato politika uspesna, uvidime za dva, tri roky. Paklize byl puvodni cil CTc uchovat zakaznickou strukturu kolem 80% stavajici, nemyslim, ze to bude realne. Skoda (predevsim) pro CTc.

    A pokud se tyce prijmu, tak jsem jeste skeptictejsi. Jiz dnes si CTc zneprateluje sve potencionalni velke zakazniky (kterymi jsou ISP), kteri mu generuji provoz. Oni budou mit na vyber - bud dostanou nejake penize od CTc jako provizi, nebo pujdou jinam a CTc zaplati vice penez za terminaci hovoru v siti jinych telco operatoru. A pokud ty penize budou srovnatelne, kam ISP pujdou?
    Vsimete si, kolik narodnich ISP ma na siti CTc postavenou svoji infrastrukturu. Je pravdepodobne, ze se podobne zachovaji v okamziku moznosti vyberu telco partnera.

    MK

  • 19. 9. 2000 23:36

    PK202 (neregistrovaný)
    Ono to zdrazovani ma totiz i stinne stranky.
    Kdyz se poprve prechazelo k casovemu tarifovani tak v te dobe byla takzvana stredni doba hovoru cca 3,5 minuty.
    Proto bylo zvolen impuls po 3 minutach (coz by teoreticky znamenalo, zdvojnasoveni vynosu). Bohuzel pro Telecom jsou zakaznici pekni lumpi a po dvou az trech uctech s nehoraznou castkou zjistili, ze je treba se mrknout obcas na hodinky a tak slavne zavedeni znamenalo v globale mnohem mensi narust nez Telecom cekal a casem dokonce nizsi prumerne vynosy nez pred zavedenim. No a tak se holt stredni doba posunula pod hranici 3 minut a dalsi snizeni na 2 minuty bylo na svete. Co bude dal uvidime, ale podle toho, ze se kupni sila v CR spise ztencuje, tak bych tipl, ze ty vynosy zase pujdou dolu a .............

  • 19. 9. 2000 23:53

    jojo (neregistrovaný)
    PANE!, MATE NAPROSTOU PRAVDU, A JA S VAMI JENOM SOUHLASIM!!!
    A VITE KDO SI ZA TO MUZE?!? MY SAMI!!!
    KDYBY JSME NEVOLILI TU VERBEZ (vsechny parlamentni strany-prolezle komunisty), MOHLO BY BYT JISTE TROCHU LEPE.
    URCITE BY ALESPON OD PRISTIHO ROKU BYL LEVNEJSI INTERNET A TELEFON.
    TAKHLE MAME CO JSME CHTELI!!!
  • 20. 9. 2000 0:11

    PK202 (neregistrovaný)
    >Me, jako zakaznikovy teto spolecnosti se otevira kudla
    > k kapse, kdyz si procitam oslavne ody na vasi spolecnost

    Predevsim, pak kdyz argumentujou tim, ze neco investovali....
    Houbeles, vsechno maj puceny z bank a ta pochybna druzina, ktery to Dyba gangstersky prodal do toho prakticky nevrazila ani korunu. Jen z toho tahaj prachy. No a ted co vim budou muset zacit splacet a maj peknej kalup.
    Takze to mozna bude jeste hodne a hodne zajimavy...



  • 20. 9. 2000 5:10

    Ladislav Zajicek (neregistrovaný)
    Proc se tak rozcilujete? Za bolsevika lezli Cesi do prdele Kremlu, ted Washingtonu a Bruselu. A porad se mlatej mezi sebou.
    Proberte si historii od Bile Hory (s vyjimkou Prvni republiky). Ten devastacni bordel, co tu je, vsechny ochuzuje (s vyjimkou uzke vrstvy tech spravnych svihaku). Vsude se lze, az se od hub prasi.
    Proboha, tak co chcete? Umlatit se mezi sebou a chudnout porad dal? Bit se kvuli Telecomu, je smesnost. Podstata je uplne jinde a vlak ujizdi.
  • 20. 9. 2000 9:06

    Peca (neregistrovaný)
    "Současná zaváděcí cena odpovídá tomu, že detailní výpisy teprve implementujeme....Asi by nemělo smysl zavést (byť zdarma) službu, kterou by nebylo možné rozumně využívat."


    Mam tomu rozumet tak, ze verejne priznavate zpoplatnovani vedome NEKVALITNICH sluzeb, ke kterym odmitate reklamace ? Respektive nechavate si platiti za neco, co i podle Vasich slov nelze "rozumne vyuzivat" ?

    To uz nejde ani komentovat !!!!
  • 20. 9. 2000 9:30

    Vladan Crha, tiskový mluvčí ČESKÉHO TELECOMU, a.s. (neregistrovaný)
    Myslim, ze tusite, co jsem chtel rici. Pokud ma byt jakakoliv firma uspesna, potrebuje, aby jeji zakaznici byli s poskytovanymi sluzbami ci nabizenymi vyrobky spokojeni. To je vcelku jednoducha (byt zjednodusena) rovnice. Podle bourlivych ohlasu, ktere zaznely v teto diskuzi, se zda, ze nas jeste nejaka pracicka ceka.

    Spokojenost zakazniku (a dalsi charakteristiky) se meri prostrednictvim pravidelnych pruzkumu. Voltmetr ci pravitko se k tomu pouzivaji spise vyjimecne :). Zajimaji-li Vas skutecne uplatnovane metody, mailnete.
  • 20. 9. 2000 9:45

    PK202 (neregistrovaný)
    >Myslim, ze tusite, co jsem chtel rici. Pokud ma byt
    >jakakoliv firma uspesna, potrebuje, aby jeji zakaznici
    >byli s poskytovanymi sluzbami ci nabizenymi vyrobky
    >spokojeni.

    Nebo staci sikovny "financni" a mocensky lobbing jak je videt na Vasem prikladu.



  • 20. 9. 2000 11:34

    RoBOS (neregistrovaný)
    Stejne automaticky zaznamenavate vsechny hovory vsech telefonu (na digitalnich ustrednach). Takze to nelze postavit tak, ze kdyz prijdu na Telecom, ze chci vypsat hovory, ze nekdo se bude probirat stovkama kilometru papiru a vyhledavat zrovna ty moje hovory. Vsechny hovory jsou v databazi, tato databaze je setridena podle nejakeho klice a z teto databaze se generuji faktury a ucty. To je jako takovy problem prepsat vystupni format vypisu uctenky/faktury?

    A co je za problem, kdyz urednice vyhleda cislo ucastnicke stanice, zmackne enter a vytiskne nekolik listu papiru...?
  • 20. 9. 2000 19:12

    Ing. Tomas Drajsajtl (neregistrovaný)
    ... Prepocet k sedmi stovkam pro Canadu ZHRUBA :
    720 hodiny surfování, telefonovani, spicka/nespicka, vyuctovani hovoru v cene.
    720 hodin = cely mesic nonstop
    priplatek 30 CAD = long distance zdarma, neboli totez co predtim, ale pro celou Canadu a cast USA zcela bez omezeni.....

    A na tohle uz opet pan Crha nema slov a mlci...

  • 20. 9. 2000 9:17

    Karel (neregistrovaný)
    Chtěl bych dát na pravou míru několik zde zveřejněných informací:
    1)Pohádce o stejných nákladech Českého Telecomu se zahraničními operátory může věřit pouze ten, kdo neumí číst v číslech finančních výkazů. Náklady na pracovníky Českého Telecomu tvořily v roce 1999 celkem 7 567 tis. Kč, přičemž celkové náklady jsou zhruba 43 000 tis. Kč. Každý ví, že platy na západ od našich hranic se pohybují minimálně na pětinásobku platů v ČR. Pokud by měl Český Telecom stejné vstupy, celkové náklady by pak museli být přibližně 73 000 tis. Kč, tj. o 70 % vyšší. Jen podle tohoto čísla by měly být služby Českého Telecomu levnější o více než 40 % v porovnání se zeměmi západní Evropy. A to neberu v úvahu další služby, které lze v ČR zpravidla získávat levněji.
    2)Internet 2000 není tarifikován dle sekund, ale dle impulsů. Výsledkem je, že skutečně zaplacená cena jedné minuty je podstatně vyšší, než se uvádí v číslech prezentovaných Českým Telecomem. Věřte, že průměrný uživatel je připojen podstatně kratší dobu než je jedna hodina, kterou Český Telecom bere pro porovnání u nejnižšího tarifu.
    3)Provize providerům není vyplácena ze skutečně zaplacených impulsů klienty, ale z fiktivních čísel, která se odvíjí od nesmyslného předpokladu, že uživatelé se připojují na nekonečně dlouhou dobu. Reálně je tak provize zhruba o třetinu nižší, než uvádějí čísla Českého Telecomu. Samozřejmě byla provizní tabulka tvořena tak, aby na nejvyšší provizi dosáhl jeden, maximálně dva ISP. Skutečně placené provize Českým Telecomem pro ISP jsou v průměru hluboko pod 10 % z celkově zaplacených poplatků uživatelů telefonního spojení.
  • 20. 9. 2000 19:23

    Vladan Crha, tiskový mluvčí ČESKÉHO TELECOMU, a.s. (neregistrovaný)
    Vazeny pane Drajsajtle,

    ad 1) to ze se ceny za pripojeni k internetu od konce roku 1998 trvale snizuji asi nebude vysledkem snahy zdrazovat za kazdou cenu. soucasne s tim rostou provize vyplacene ISP...

    ad 2) jako bych mluvil (psal) do zdi - nechlubil jsem se, zverejnil jsem "opomenutou" cast statistiky OECD.

  • 20. 9. 2000 21:20

    Petr (neregistrovaný)
    ad 1) To ze se cena za pripojeni mirne snizila (tarif I99 a I2000) neni vase zasluha. Bez akci jako byl Bojkot by jste se o nejakem vyhodnejsim tarifu nebyli ochotni vubec bavit. A to uz nemluvim o tech lzich kolem 'nutnosti' sestavovaciho poplatku.
  • 20. 9. 2000 22:18

    Břetislav Černík (neregistrovaný)
    Taku uz se konecne nekdo najdete. Na tuto sluzbu monopol neni. A na hlasouvou sluzbu pres TCP/IP take ne.
  • 21. 9. 2000 0:03

    RoBOS (neregistrovaný)
    Prominte, ale mne se nezda, ze zrovna Ceskemu Telecomu by slo o "spokojene zakazniky". CT se chova jako monopol a ma se proc chovat jako monopol, protoze monopolem je. A chapu ze za to nemuze CT, ale nase vladni garnitura.

    Ale nezapomente Telecome na to, ze az prijde liberalizace a i kdyz vlastnite draty v zemi, tak tak si radsi priplatim, jen kdyz mi bude sluzby poskytovat mnohem korektnejsi firma. Mate jeste sanci. Monopol nebude trvat vecne.

    Uz to tady bylo receno jednou. Na zapade (kde je liberalizovan telekomunikacni trh) zadna firma nedovolila to, co si dovoluje CT...
  • 21. 9. 2000 1:03

    PK202 (neregistrovaný)
    Jak se dalo cekat telecomunisticky mluvci se nam odmlcel.

    No asi po nem nelze chtit aby neco osvetloval, vzdyt nema duvod. Jak jsem se docetl je Telecom pry jednou z nejuspesnejsich ceskych (?) firem a pan Crha to priklada zrejme tomu, ze maji spokojene zakazniky.
    Nu coz ma pravo na svuj nazor. Zrejme potvrzeny "pilotnimi projekty"
  • 21. 9. 2000 2:34

    Martin Schiefer (neregistrovaný)
    Clovece nema cenu se tu "utrhovat" na p.Crhu ten se pouze ridi heslem (jako vetsina) "koho chleba jis, toho pisen zpivej" ja osobne obdivuju ze je vubec ochoten "strcit hlavu do jamy lvove" ponevadz pochybuji ze by se zde (a kdekoliv jinde) nasel, byt jediny, spokojeny zakaznik CTc s jeho sluzebami a nedej boze i vyuctovanim. Na druhou stranu musim pochvalit slecnu v zakaznickem centru ktera se mnou za "pouhych" 160,-Kc (+ pul hodiny mezimesta) ochotne vybirala nove tel.cislo :)))

    BTW: Pane Crho coz kdybyste nam tu prozradil % uspesnych reklamaci (kladne vyrizenych ve prospech zakaznika ne pro vas) pripadne v %o at vypada vetsi a nemusito vase oddeleni "manipulovat" jako grafy, diky

  • 21. 9. 2000 11:47

    Vladan Crha (neregistrovaný)
    Vazeny PK202,

    i tiskovy mluvci ma jenom jednu hlavu a dve ruce. jakkoliv rad diskutuji se Vsemi, kteri tady na Lupe vyjadri svuj nazor, musim se obcas venovat i jine cinnosti. jsem trochu v nevyhode - "bavim" se s nekolika lidmi najednou.

  • 21. 9. 2000 13:15

    MK (neregistrovaný)
    Neslo by to zaridit (permanentku) nejakym snazim ukolem ? :-)

    Zcela nepochopitelne se musim postavit na stranu CTc. V teto konkretni situaci byl (ponekud prekvapive) v defenzive a reagoval na neco, co uz bylo zverejnene. Ze si pritom vybral cast, ktera vyhovuje jemu, to je standardni postoj. ISP udelali totez. Nemuzete cekat od PR oddeleni, ze emituje neco, co by mohlo byt jen zpochybnit stav firmy na trhu :-)

    Mnohem horsi je vlastni prace s daty. Viz. dnesni clanek o kumulovanosti provizi pro ISP :-(

  • 21. 9. 2000 16:21

    PK202 (neregistrovaný)
    Zdravim.

    Velmi rad si pockam na Vase osvetleni ohledne pronajmu byvale Mikrotechny a dalsich pripominek.


  • 21. 9. 2000 17:57

    MK (neregistrovaný)
    A dejte si dohromady, kolik stoji minuta hovoru v siti CT a minuta hovoru v sitich, ktere zminujete :-)
  • 21. 9. 2000 20:50

    Břetislav Černík (neregistrovaný)
    Presne jak jsem ocekaval. Nikdo se neozval. A to bydlim v Praze a Serecom U nas ted budou prekopavat kabely. Kdyz jsem volal do dattel kabelu, zda by toho mohli vyuzit, (Polozit 2 kabely je skoro jako polozit 1) a privest kabelovku i s pripojenim k inetu, tak hrali mrtveho brouka. To si opravdu myslite, ze zde muze skoncit monopol bez funkcnich antimonopolnich zakonu? Co vim, tak monopolni telekomunikacni firmu (Myslim ze to byla AT&T) museli odsoudit k rozdeleni. Jinak by se toho monopolu asi taky nikdy nezbavili. A jak ted maji kvalitni telekomunikace.
  • 21. 9. 2000 12:19

    Vladan Crha (neregistrovaný)
    Vazeny pane Schiefere,

    procento opravnenych reklamaci je tusim zhruba 6-7% (60-70 promile, chcete-li). Pokud nejste spokojeny s vyrizenim reklamace v CESKEM TELECOMU, muzete se obratit na CTU, posleze na Ministerstvo dopravy nebo na soud.

    Co je vsak dulezitejsi, pocet podanych reklamaci jiz nekolik let klesa. Duvodem jsou - verte neverte, podrobnejsi standardni ucty i sluzba detailni vypis hovoru.

    Jeste jednou (snad naposledy) k tem "zmanipulovanym" grafum - najdete-li rozdil mezi grafy v nasi tiskove zprave a grafy zverejnenymi na webu OECD, mate u mne permanentku(na libovolny stadion) na tento rocnik CESKY TELECOM Extraligy.

  • 21. 9. 2000 17:49

    Jan Dvorak (neregistrovaný)
    Jediny kdo se nas snazi presvedcit o tom ze mame nizke telefonni poplatky je CTc, jak jinak. Kdyz se podivam na ucet od napr. CEZu, spocitam si, ze vyroba energie skutecne tolik stoji, a taky vim ze CEZ musi z neceho zit. Kdyz se podivam na ucet od CTc, nevim za co to vlastne platime. Zarizeni, ustredny, optika, to vsechno stoji jiset spoustu penez, jenze cisty zisk CTc, a ohromne prostredky investovane do reklam a do sponzoringu snad vsech vetsich festivalu v CR mne presvedcuji o tom, ze po snizeni poplatku na 10% soucasnych by telekom porad jeste dobre prosperoval. Kdyz sedim v tramvaji a kolem projede auto paegasu, slysim kolem sebe vetsinou 'paegas je fajn' nebo 'oskar je ale lepsi'. Kdyz projete auto CTc slysim hesla jako 'cesky zlodeji' 'telekomunisti' 'cesky svine' a podobne :) tohle je realita, ne grafy.
  • 21. 9. 2000 21:24

    MK (neregistrovaný)
    Spocitejte si, KOLIK penez date za dial-up pripojeni Ceskeho Telecomu za nepretrzite spojeni cely mesic ... Pak prijdte s tohto castkou za jednotlivymi ISP. Urcite Vam nekdo nabidne konkurencni cenu.
  • 22. 9. 2000 2:54

    jihra (neregistrovaný)
    Pane Crho, "někdo jiný" nezveřejnil nevýhodnou část statistiky, ale logicky jedině správnou část, správné srovnání cen - co si jako občan mohu za svůj plat dovolit. Jako zákazníka ČT mě ani jiný pohled nemůže zajímat. To, že se ČT snaží lidi oblbnout, je zcela normální projev monopolisty, který má ještě navíc oporu ve vládě podivných individuí. Holt - já na bráchu, brácha na mne.
  • 22. 9. 2000 8:10

    David Prusek (neregistrovaný)
    Proč se tiskový mluvčí ČTc vyhýbá reakci na tento dotaz ???

    Datum: 20.09.2000, 09:17
    Od: Karel<posejpal@seznam.cz>
    Titulek: několik důležitých doplnění

    V případě, že se chystá namítnout že produktivita práce je nižší, tak co firmě brání ji zvednout ???

    Děkuji za odpoveď
  • 22. 9. 2000 8:41

    PK202 (neregistrovaný)
    Holt asi nema zapotrebi diskutovat.
    Zrejme ukolem mluvciho MONOpolniho podniku je MONOlog.

    Pripadne ceka az se vykecame a diskuzi uz nebude prakticky nikdo sledovat.



  • 22. 9. 2000 10:42

    Dupree (neregistrovaný)
    "Co je vsak dulezitejsi, pocet podanych reklamaci jiz nekolik let klesa. Duvodem jsou - verte neverte, podrobnejsi standardni ucty i sluzba detailni vypis hovoru."

    Hm, a co myslíte, pane Crho, není náhodou jen tak mimochodem možné, že jestliže ze 100 lidí, kteří reklamaci provedli, jich uspělo jen 6 či 7 (jak sám svými 6-7% uvádíte), ostatní pomalu ale jistě přechází chuť ztrácet čas s byrokratismem vládnoucím na vašich pobočkách, mají-li tak malou šanci na úspěch?

    BTW, opravdu nechápu, k čemu monopol potřebuje tak masivní reklamu. Kam se podívám, je nějaký váš billboard, šot v televizi nehorázné délky, sponzoring a samochvála v podobě reklam v časopisech, co nového jste si zase vymysleli. Nám, vašim zákazníkům stejně ve většině případů nezbývá nic jiného, než u vás zatím zůstat a jestli se tolik obáváte svých budoucích konkurentů, nebylo by snad lepší bez povyku peníze, ušetřené za reklamu, investovat do snižování cen služeb a zlepšování kvality a tím si upevňovat zákaznickou základnu?

    Někdy si připadám jako v kraji za zrcadlem.

    Dupree
  • 22. 9. 2000 20:14

    PK202 (neregistrovaný)
    >A pokud je slušný člověk, tak mu asi dělá značné
    >psychologické problémy vyřešit problém "peníze nebo mluvit
    >pravdu"...

    Nesdilim tento nazor.
    Mam pocit, ze pokud pan Crha neveri tomu co rika pak to NEMUZE byt slusny clovek.
    Pokud tomu opravdu veri, je mi ho velice lito.

    >Pan Crha buď lže, nebo neví o čem mluví...
    S tim zcela souhlasim

    >...a tím pádem by neměl být tiskovým mluvčím !
    Pro telekomunisty je jiste DOBRYM mluvcim



  • 23. 9. 2000 20:36

    PK202 (neregistrovaný)
    Zdravim.

    Skutecne nevidim duvod proc bych se mel telemluvcimu omlouvat.
    Zababele uprchl z debaty. Pokud se tady nekdo z nas mylil mohl to prece vyvratit.
    To, ze v podobnych debatach se obcas priostruje neni nic noveho a podle mne sem nejaka ta nadsazka patri (samozrejme nikoliv vulgarnosti).

    Jinak samozrejme chapu, ze PR neni vypoved pred soudem, a ze je to vzdy ekvilibristika s cisly a fakty. Nic se ale nema prehanet. Pokud nekdo tvrdi, ze ma 100000 zakazniku (uctu) tak IMHO jde o chybu radove 10-20%. Pokud ovsem Telecom tvrdi, ze je nejlevnejsi je to nehoraznost a na tom nikdo nic nezmeni.

  • 25. 9. 2000 11:18

    Dalibor Valko (neregistrovaný)
    Toníku,

    omlouvat se nebudu, protože jsi/jste si zřejmě pořádně nepřečetl vývoj diskuze.

    K tomu co jsi/jste napsal bych dodal jen toto. Výroční zpráva je na webu ČT ke stažení...ve formátu pdf a má tuším něco přes tři mega... Já jsem připojen přes 56 kilový modem, ale přes telecomácké linky se nikdy nepřipojím rychleji než 33 kb. Za hodinu stáhnu za nejoptimálnějších okolností 11 MB. A to už nesmím nic jiného dělat. A tak opravdu nebudu kvůli tomuto dialogu, nyní už monologu, utrácet zbytečně další peníze....
  • 7. 10. 2000 12:17

    Vladan Crha, tiskový mluvčí (neregistrovaný)
    Nejsem si jistý, zda odpovidám na Váš dotaz, ale produktivita práce se v ČESKÉM TELECOMU samozřejmě zvyšuje. U telekomunikačních operátorů se běžně používá ukazatel počtu provozovaných telefonních stanic na jednoho zaměstnance. V roce 1995 to bylo cca 91, nyní (v polovině roku 2000) zhruba 195.
  • 22. 9. 2000 18:21

    Dalibor Valko (neregistrovaný)
    Jistě, pan Crha již na tuto diskuzi kašle, odpovědět nezvládá...jak by taky mohl. Předpokládám, že jde o v duši čestného člověka a pravděpodobně se mu příčí lhát. Což jako mluvčí ČTelecomu je nucen dělat velmi často. A pokud je slušný člověk, tak mu asi dělá značné psychologické problémy vyřešit problém "peníze nebo mluvit pravdu"...

    A aby to nebylo pusté obvinění, zopakuji, že jsem se ptal na to, jaký podíl je mezi nákupem technologií a dalšími náklady na nákup za cizí cenovou úroveň a výdaji na české cenové hladině. Jelikož ve velké vetšině podniků tvoří mzdové náklady velmi významnou položku a často i tu nejvyšší, dovoluji si tvrdit, že názor pana Crhy, že nejvíc pěnez vydají za nákup cizích technologií je lež.

    Pan Crha buď lže, nebo neví o čem mluví a tím pádem by neměl být tiskovým mluvčím !
  • 23. 9. 2000 16:16

    Tonda (neregistrovaný)
    Panu Crhovi se vůbec nedivím, že na otázky výše položené neodpovídá. Nejsou totiž nepříjemné, jsou jenom hloupé a stupňující se útoky jsou poněkud ubohé. Většina názorů je zde psána s "pěnou u úst". O pokud budete jenom trochu objektivní, zodpovíte si je i bez pana Crhy.
    Pokud by někoho opravdu zajímaly otázky týkající se produktivity a osobních nákladů - má je snadno k dosažení na webu Telecomu - výkaz zisku a ztrát. Takže pan Valko, předtím než někoho obviní ze lži, by si mohl tato čísla přečíst a zjistil by, že se zmýlil. Používá-li současně frází o "... duši a čestnosti ...", předpokládám, že se zde panu Crhovi / stejně jako identita pk202 / omluví.
    K produktivitě: Pokud se nemýlím Telecom byla firma se 2 milióny stanic a 26,000 zaměstnanců, nyní mají téměř 4 miliony stanic a zaměstanců 19,000. Neznám jinou síťovou státní firmu, která by dosáhla něčeho podobného, bez stávek (ČSD), a bez státní dotace (banky). Telecom musí za paušální cenu dotáhnout linku ke každé chatě uprostřed lesů, náklady se nikdy nevrátí - to si doufám spočítáte. U ostatních sítí tato povinnost neexistuje a zkuste se pozeptat nějakého starosty malé obce jak musí prosit a plyn, vodu atd. Budete-li chtít elektriku na chatu, zaplatít si celou přípojku sám a pokud ji zdarma nepřevedete energetikům, udělají na vás dlouhý nos.

    Panu Dvořákovi - Srovnání s ČEZ nechápu - účet od ČEZ těžko dostáváte - spotřebitele obsluhují REASy, tedy SEČ, JČE, JME atd. účty jsou placeny zálohově a pokud z nich vyčtete, kolik co tyto regionální distributory stojí, jste kouzelník. Spotřebitel platí paušál, který je jednou za rok zúčtován - chtěl byste takto platit telefonní účet?
    Za povšimnutí také stojí, že v regulovaném cenovém prostředí si tyto státem (tedy námi všemi, přes 50 procent) vlastněné firmy vybudovaly např. ALIATEL, - nějak jim na tom v účetnictví ty miliardy zbyly - rád se nechám panem Dvořákem poučit, jak to z účtu vyčetl. Tedy Aliatel by měl patřit státu a podobně jako Telecom, Č.Radiokomunikace, .. by měl být výnos z jeho prodeje jít do státního rozpočtu, jak víme nestane se tak.

    Každá PR akce má své důvody a je vhodné si položit otázku " komu k prospěchu".
    Dánský TeleDanmark vyžaduje "double digit growth", tedy výnosnost kapitálu přesahující 10 procent. Jejich česká internetová dcera zatím prohlubuje ztrátu a otvírání červených krabiček se nedaří. Ohlášených 100,000 zákazníků by bylo asi lepší označit jako 100,000 identit pro mnohem nižší počet zákazníků. Pokud vím - mnoho žáků základních a středních škol má vícenásobnou identitu a účty u všech providerů.
    Za VOL byla zaplacena cena za account, která je možná světovým standardem (FreeServe), ale jak už se na Lupě jednou psalo, účet žáka základní školy těžko tuto hodnotu dosahuje (1,500 dolarů za identitu??).
    Je zajímavé, že firmy, které zřejmě pro Telecom opravdu připravují konkurenční hrozbu (jako příklad začněme abecedu třeba u G.. ) se tohoto víření bubnů okolo tabulky OECD, která ostatně je značně neaktuální, nezúčastňují.
  • 7. 10. 2000 12:36

    Vladan Crha, tiskový mluvčí (neregistrovaný)
    těžko mohu diskutovat s někým, kdo má tvrzení obratem prohlásí za lež. oceňuji Vaši péči o mou čest a pravdomluvnost, ale trochu se za tím ztrácí smysl debaty.

    žádný dotaz není nepříjemný - nepříjemné je pouze číst hlouposti typu "mluvčí ČESKÉHO TELECOMU je nucen lhát velmi často".

    Abych ale odpověděl na Váš dotaz/tvrzení - celkové PROVOZNÍ náklady v roce 1999 činily 26 170 milionů korun, náklady na pracovníky potom 7 567 milionů korun. Podrobnější čísla několik let nazpět najdete v infocentru na www.telecom.cz. Pokud Vám ani tyto údaje nepřipadají dostatečně průkazné, stěžujte si u našeho auditora.
  • 7. 10. 2000 12:47

    Vladan Crha, tiskový mluvčí (neregistrovaný)
    mailněte a já Vám ji pošlu vytištěnou kam budete chtít. jinak viz moje předchozí odpovědi.
  • 7. 10. 2000 12:54

    Vladan Crha, tiskový mluvčí (neregistrovaný)
    Mrkněte se raději na statistiku CELOU, ne na správnou (od těch hodných) a nesprávnou (od ČESKÉHO TELECOMU) část, občane zákazníku. Odkaz najdete na našem webu.

    To snad nebude oblbování, nebo jo?
  • 11. 10. 2000 10:39

    Vladan Crha, tiskový mluvčí (neregistrovaný)
    Vsichni ISP, nejenom ti, kteri "davaji svoje sluzby zadarmo s nemalym podnikatelskym rizikem", dostavaji (od CTc) za tuto bohulibou cinnost provize odstupnovane podle objemu generovaneho provozu.

    To, ze delame malo pro rozvoj internetu v CR jsem uz parkrat slysel - nazory na to, jak mame internet vice podporit se ale dost ruzni. ISP by celkem pochopitelne nejradeji co nejvyssi provize, koncovi zakaznici zase co nejnizsi tarif. Snazime se v ramci moznosti vyhovet obema stranam.

    K poznamce o rozvoji alternativnich technologii nemohu dodat nic nez naprosty souhlas (ale zminil bych i ISDN, xDSL...).
  • 7. 10. 2000 12:45

    Vladan Crha, tiskový mluvčí (neregistrovaný)
    těch X odpovědí, které jsem díky Lupě uveřejnil snad dokládají, že nemám zapotřebí "zbaběle prchat z debaty".

    to, že se v debatach přiostřuje spíš vítám - je to pro mne docela vítané tříbení argumentů. ujišťuji Vás, že povídání si se sebe víc "ostrými" novináři je potom úplná selanka.

    a k té nehoráznosti - ČESKÝ TELECOM prostě zveřejnil čísla, která vyplývají z nezávislé statistiky. někteří ISP se domnívají, že rozvoji českého internetu nelépe prospějí tím, že přesvědčí uživatele (nebo potenciální uživatele) o tom, že je u nás připojení k internetu příliš drahé. v tom s nimi nesouhlasím.
  • 7. 10. 2000 13:09

    Vladan Crha, tiskový mluvčí (neregistrovaný)
    Vážený Dupree,

    ad reklamace) ne, nemyslím. nad správností našeho postupu dohlíží 1. ČTÚ, 2. Ministerstvo dopravy a je-li to třeba i 3. soud. navíc, jak jsem již říkal - jednoznačně se dá vysledovat vztah mezi klesajícím počtem reklamací a podrobnějšími účty.

    ad reklama) stejně jako každá jiná firma používáme reklamu abychom zlepšili svoje hospodářskjé výsledky. reklama na předplacené Karty X (prodávají je i jiní operátoři) slouží ke zvýšení prodeje tohot produktu, reklama na X call (obdobné služby také nabízí jiní operátoři) pomáhá k tomu, aby zákazníci využívali volání přes ČTc a ne přes jiného operátora a tak bych mohl pokračovat.

    ad sponzoring) až na výjmky (hokej) podporujeme především obecně prospěšné aktivity, ze kterých se nedá "vytřískat" nějaký ohromný reklamní kapitál (Linka bezpečí, divadelní festivaly, filmové přehlídky, internetové projekty pro děti, vzdělávací programy pro studenty). děláme to proto, že to považujeme za správné.
  • 9. 10. 2000 14:02

    MK (neregistrovaný)
    a k té nehoráznosti - ČESKÝ TELECOM prostě zveřejnil čísla, která vyplývají z nezávislé statistiky. někteří ISP se domnívají, že rozvoji českého internetu nelépe prospějí tím, že přesvědčí uživatele (nebo potenciální uživatele) o tom, že je u nás připojení k internetu příliš drahé. v tom s nimi nesouhlasím.

    Chapu, ze nemuzete mit jiny nazor :-) Zatimco (nekteri) ISP davaji svoje sluzby zadarmo s nemaym podnikatelskym rizikem, CTc dela jen malo proto, aby se Internet skutecne rozvijel. Nebot rozvoj Internetu neni spojen se skvelym vikendovym tarifem, ale se snizenim celodennich nakladu. Priznam se, ze se zadostiucinenim sleduji rozvoj alternativnich technologii - viz. bezdrat nebo CaTV technologie.

  • 10. 10. 2000 9:19

    Pluton (neregistrovaný)
    Aaa, vida, konecne najaka konkretni hodnota. Skoda ze nereknete taky kolik platite za najem budov, pozemku, za zbozi ceske vyroby (auta, vybaveni atd.) a hlavne firmam ktery pro vas zajistuji sluzby. Tim nemyslim jenom obedy, ale hlavne firmy ktery delaji vykopove prace atd. Zkratka vsechno ostatni za co platite vyrazne min nez Telekomy v zapadnich zemich.
    Nicmene vezmeme za vdek cislem ktery jste vypustil - takze platy u Telekomu = cca 7,5 miliardy. OK. Platy v zapadnich zemich jsou na urovni rekneme 8mi nasobku. Telekom na zapade tedy pri stejnym personalnim obsazeni vyda na mzdy cca 60 miliard. Sectu-li to se zbyvajicima provoznima nakladama (predpokladejme tedy ze za vsechno ostatni krome zamestnancu platite ve svetovych cenach), ziskam cislo zhruba 78 mld. Oproti Vasim 26 mld. Vychazi mi z toho ze Vas provoz je POUZE diky mzdam tretinovy co se nakladu tyka. Selsky rozum mi rika ze i ceny by tedy mely byt tretinove a ne srovnatelne, ci skorosrovnatelne, nebo za jistych podminek temer nizsi atd. :-)
    Muzete mi rict - je muj vypocet v poradku ?
  • 11. 10. 2000 10:51

    Vladan Crha, tiskový mluvčí (neregistrovaný)
    Ne, neni.

    Velkoryse jste opomenul rozdilnou velikost jednotlivych firem, ruznou socialni legislativu (a z toho plynouci rozdily ve zdaneni, davkach na socialni pojisteni apod.) odlisnosti v "telefonni kulture" (zvyklostech ovlivnujich chovani zakazniku, cetnost, delku a druh hovoru apod.), odlisnou produktivitu prace (ktera je v CR ve srovnani s EU nizsi...abych predesel otazce, ano, trvale a vyrazne se v nasi firme zvysuje) a predevsim skutecnost, ze jste uvazoval pouze PROVOZNI naklady. Naklady INVESTICNI, byly u telecomu ve vyspelych zemich z historickych duvodu rozlozeny do podstatne delsiho obdobi nez v CR. u nas se po roce 1995 budovala prakticky cela nova sit.

    Pokud mate skutecne zajem o podrobna cisla, naleznete je na www.telecom.cz v infocentru.
  • 12. 10. 2000 15:44

    MK (neregistrovaný)
    Myslim, ze vysi techto provizi versus naklady na provoz onech pripojek, ze kterych se provize ziskavaji bychom nemeli ani zminovat - nebo myslite, ze ano (myslim, ze by z takovych cisel mohl vyplynout clanek s nazvem 'plati vubec CTc ISP neco nebo mu jdou penize zpet do kapsy')? Nedrazdete hada bosou nohou :-)

    Nerad se pletu, ale nestavejte prosim pozadavky ISP do protikladu vuci pozadavkum uzivatelu - je to velmi lacine. Napriklad otazka sestavovaciho poplatku v tarifu I99 je zarnym prikladem toho, ze vyse uvedene subjekty stoji na stejne strane barikady - pro osvezeni pameti: Iniciativa 'Internet proti monopolu' uhadala na SPT posunuti sestavovaciho poplatku az na 60 sekundu spojeni (SPT rikal, ze dal uz to nejde). Posleze nastoupili do jednani ISP, kterym se povedlo posunout tento poplatek az na 120 sekundu (pricemz pozadovala jeho uplne zruseni). Klasicky pripad toho, ze ISP kopou na stejne strane s uzivateli.

    Pokud me pamet neplete, tak i soucasna jednani ISP s CTc zminovala zruseni slabeho pasma a protahnuti nejslabsiho pasma az na 17 hodinu.

    ISDN neni zadna alternativni technologie :-) Mozna kdyby nekdo z CTc dohledl az maly kousek za Cheb, dozvedel by se, ze ISDN je normalni standardni technolgie, ktera nahrazuje analogove linky. Co se tyce xDSL, tak mi vyplyvaji dve moznosti:

    • CTc ma hloupe techniky, kteri to nedokazi uchodit
    • Obchodni politika CTc je takova, ze tuto technologii nehodla podporovat.

    :-(

  • 12. 10. 2000 15:56

    Pluton (neregistrovaný)
    OK, premluvil jste me, ac velmi nerad, navstivil jsem Vase www stranky. Teda musim rict ze obraty jako bude telekomunikační trh v České republice v roce 2001 zcela liberalizován mi prijdou ponekud zneverohodnujici, naopak to co by bylo zajimave - napr. struktura onech investicnich nakladu nejak neni k nalezeni.
    Nicmene v provoznich nakladech jsem objevil polozku 'Energie, opravy a údržba a ostatní provozní náklady' ktera ma hodnotu 8,5mld. Urcite nebudu prehanet kdyz reknu ze stejna firma by na zapade zaplatila vic nez dvojnasobek. Muzeme tedy zpresnit odhad z meho predchoziho prispevku z 60mld (zohlednene pouze platy) na cca 70 mld.
    To co jsem velkoryse opomenul - velikost firmy (?) - nechapu co tim chcete rict, beru fiktivni firmu presne stejne velkou jako Vas telekom, pouze umistenou na zapade.
    Odlisnosti v kulture telefonovani odmitam zohlednovat, tvori je firmy na trhu, v nasem pripade tedy pouze Vy. Jak moc se bude telefonovat mate jen a jen ve svych rukou.
    Ruznou legislativu - predpokladam ze se lisi minimalne a vysledek ovlivni jen malo, ostatne je v ruznych zemich ruzna - korekci zrejmne nelze urcit. Nebo platite nejaky vyssi soc. pojisteni atd., nez jinde ?
    Produktivita prace - opet pouze ve vasich rukou, o par prispevku vys se kasate mnozstvim telefonu na 1 pracovnika. Pokud tentyz ukazatel chcete tentokrat pro zmenu pouzit ke zpochybneni produktivity... Produktivita pracovniku se lisi firmu od firmy, je li u Vas nizka, je mi lito..
    Ad. Investicni naklady - taaak, ve vyrocce vidim 18mld. Hm. Investicni + provozni naklady telekomu tedy cini cca 45 mld korun, oproti 70mld ktere ma stejna firma na zapade. Proc nejsou ve stejnem pomeru poplatky ?

    Bohuzel musim dodat ze cela debata o investicnich nakladech na kterou jsem pristoupil je ponekud zcestna, investice jsou pokud vim vlozene prostredky ktere se vraci v dlouhodobem horizontu. Vy je chcete hradit z prijmu daneho roku namisto rozlozeni do reknemme 10 let. Dalsi nesmysl je to ze investice urcujete sami. Na to jako monopolni podnik nemate narok, investice musi byt pod kontrolou. Bohuzel ty z vyrocky nejsou k vycteni. Takhle investujete do IOL nebo Quicku - prakticky ve vsech civilizovanych zemich by Vam urady zakazali pouzivat monopolni zisky k aktivitam v trznich odvetvich. Totez plati o nesmyslne reklame a sponzorinku podniku jako je hokejova extraliga. Vpodstate mame stesti ze Telekom neusoudil ze potrebuje komunikacni druzice s vesmirnou zakladnou a pobockou na mesici - to by nam teprve vyletela cena impulsu.
    Ad pouhych 6 let na budovani site - totez delaji mobilni operatori bez problemu v, rekneme, oligopolnim prostredi. Dalsi budouci telefonni operatori budou rovnez provadet investice - dokonce pod tlakem operatora ktery ma vse pripraveno a stale trpi castecnym monopolem.

    Musim rict ze jsem presvedcen ze Vas nesmyslny monopol je zpusoben korupci. Nebyl ZADNY vyznamny duvod, proc by jste meli mit monopol a uz vubec mi nejde na rozum jeho nesmyslena delka. Kazdy ekonom vi ze nejvetsi zlo ekonomiky je monopol. Diky Telekomu tohle zakladni pravidlo uz vi v CR asi kazdy.....
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).