Nicmene k veci.
Jiste nepoprete, ze posilani detailniho vypisu zakaznikum mate de-facto prikazano. Vyvoj software je nutne udelat at tech dopisu zasilate 100 nebo 4 miliony mesicne. Ostatni je otazkou jednorazovych fixnich nakladu na hardware a (mozna) postovneho.
Sprava zakazniku je stejna, i at jsou jiz takovi ci makovi. Jiste budete souhlasit s tim, ze vetsina lidi si zvoli nejakou sluzbu, a pak ji delsi dobu pouziva (je-li pouzitelna).
Vychazi mi, ze podobne jako dalsi chovani CTc, je to predevsim vec obchodni politiky. Jak byla tato politika uspesna, uvidime za dva, tri roky. Paklize byl puvodni cil CTc uchovat zakaznickou strukturu kolem 80% stavajici, nemyslim, ze to bude realne. Skoda (predevsim) pro CTc.
A pokud se tyce prijmu, tak jsem jeste skeptictejsi. Jiz dnes si CTc zneprateluje sve potencionalni velke zakazniky (kterymi jsou ISP), kteri mu generuji provoz. Oni budou mit na vyber - bud dostanou nejake penize od CTc jako provizi, nebo pujdou jinam a CTc zaplati vice penez za terminaci hovoru v siti jinych telco operatoru. A pokud ty penize budou srovnatelne, kam ISP pujdou?
Vsimete si, kolik narodnich ISP ma na siti CTc postavenou svoji infrastrukturu. Je pravdepodobne, ze se podobne zachovaji v okamziku moznosti vyberu telco partnera.
MK
A na tohle uz opet pan Crha nema slov a mlci...
BTW: Pane Crho coz kdybyste nam tu prozradil % uspesnych reklamaci (kladne vyrizenych ve prospech zakaznika ne pro vas) pripadne v %o at vypada vetsi a nemusito vase oddeleni "manipulovat" jako grafy, diky
Zcela nepochopitelne se musim postavit na stranu CTc. V teto konkretni situaci byl (ponekud prekvapive) v defenzive a reagoval na neco, co uz bylo zverejnene. Ze si pritom vybral cast, ktera vyhovuje jemu, to je standardni postoj. ISP udelali totez. Nemuzete cekat od PR oddeleni, ze emituje neco, co by mohlo byt jen zpochybnit stav firmy na trhu :-)
Mnohem horsi je vlastni prace s daty. Viz. dnesni clanek o kumulovanosti provizi pro ISP :-(
Chapu, ze nemuzete mit jiny nazor :-) Zatimco (nekteri) ISP davaji svoje sluzby zadarmo s nemaym podnikatelskym rizikem, CTc dela jen malo proto, aby se Internet skutecne rozvijel. Nebot rozvoj Internetu neni spojen se skvelym vikendovym tarifem, ale se snizenim celodennich nakladu. Priznam se, ze se zadostiucinenim sleduji rozvoj alternativnich technologii - viz. bezdrat nebo CaTV technologie.
Nerad se pletu, ale nestavejte prosim pozadavky ISP do protikladu vuci pozadavkum uzivatelu - je to velmi lacine. Napriklad otazka sestavovaciho poplatku v tarifu I99 je zarnym prikladem toho, ze vyse uvedene subjekty stoji na stejne strane barikady - pro osvezeni pameti: Iniciativa 'Internet proti monopolu' uhadala na SPT posunuti sestavovaciho poplatku az na 60 sekundu spojeni (SPT rikal, ze dal uz to nejde). Posleze nastoupili do jednani ISP, kterym se povedlo posunout tento poplatek az na 120 sekundu (pricemz pozadovala jeho uplne zruseni). Klasicky pripad toho, ze ISP kopou na stejne strane s uzivateli.
Pokud me pamet neplete, tak i soucasna jednani ISP s CTc zminovala zruseni slabeho pasma a protahnuti nejslabsiho pasma az na 17 hodinu.
ISDN neni zadna alternativni technologie :-) Mozna kdyby nekdo z CTc dohledl az maly kousek za Cheb, dozvedel by se, ze ISDN je normalni standardni technolgie, ktera nahrazuje analogove linky. Co se tyce xDSL, tak mi vyplyvaji dve moznosti:
:-(