Mapy.cz testují kontextové zvýraznění tipů, jde o nový reklamní formát?

Seznam.cz začal na svých mapách testovat nový způsob, jak uživatele upozornit na určitý bod na mapě.

Hledáte něco na mapě, zazoomujete, když v tom vaše oko upoutá pohyb: jde o malý bílý kroužek, který krátce zapulsuje kolem ikonky jednoho z míst. Mapy.cz začaly minulý týden testovat nový způsob upozorňování na vybrané body na mapě.

„Jde o jakési kontextově zvýrazněné body v mapách. Vycházíme z myšlenky, že když něco hledáte na mapě, máte v plánu se na dané místo vydat a mohlo by se vám hodit vědět, že je v jeho okolí něco dalšího zajímavého. Například pokud hledáte nějaký hrad či jinou turistickou atrakci, předpokládáme, že se vám bude hodit i například restaurace v okolí. Rodinu vezmete nejen na prohlídku hradu, ale dá se předpokládat, že vám vyhládne,“ popisuje novinku produktový ředitel Seznamu Petr Král.

Mapy.cz podle něj upozorňování začaly testovat v souvislosti s tím, že nabízejí víkendové tipy na výlety. „Je to první krok v našem úsilí ještě více se s našimi mapami zaměřit na turistiku. Turistika nám funguje v aplikaci a budeme se jí více věnovat i na webu. A přesně v situaci, kdy nabízíme zajímavý tip na výlet, je dobré upozornit na další zajímavá místa v okolí,“ dodává Král.

V Praze mapy zatím v testovacím režimu upozorňují třeba na Vyšehrad či na jednu restauraci v Pařížské ulici. Podle jakého klíče by se měla místa v budoucnu vybírat, zatím Seznam neupřesnil.

CIF16

A i když se logicky nabízí, že by mohl toto zvýrazňování prodávat jako reklamní formát, podle mluvčí firmy Irena Zatloukalové o tom ještě není rozhodnuto. „To se ještě bude testovat. Logické tam je hledat způsob monetizace, ale jak bude fungovat, teď opravdu není jisté,“ odpovídá na dotaz.

Jak ovšem Lupě napsal jeden ze čtenářů, Lukáš Pulda, budoucímu reklamnímu využití docela napovídá pojmenování souboru s obrázkem označení: advertHighlight.png.

6 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 24. 8. 2014 18:58

Školení e-mail marketingu

  •  
    Jak získat e-mailové kontakty
  • Jak udělat e-mailing více relevantní
  • Jak zavést automatizované kampaně

Detailní informace o školení e-mailingu »