Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia Tuesday TopDrive KupDnes Navrcholu Bomba NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Nové Mapy.cz mohou vítězit obsahem, Google Mapy vítězí technologicky

Karotka
Karotka (neregistrovaný) ---.seznam.cz
20. 10. 2010 7:59 Nový

Technologie

celé vlákno
Dobry den,
chtel bych se zeptat autora clanku, jak to myslel.
Pisete, ze google porazi seznam na mapach "technologicky" a nikde jsem nezaznamenal nejake technologicke srovnani.

Muzete mi to prosim vysvetlit?
ondra.novacisko.cz
ondra.novacisko.cz (neregistrovaný) 2a01:430:0:----:----:----:----:----
20. 10. 2010 8:44 Nový

Re: Technologie

celé vlákno
Autor zřejmě myslel tou technologií, že tam nejsou takové ty všelijaké vychytávky, jako změnu trasy tažením za část trasy. A taky to, že to nenašlo bankomaty.

Otázkou je, zda se pořád jedná o technologický layer, nebo spíš o drobnosti typu "geekoviny" (které nikdo nepoužívá) a prostě chyby (které se v betě samozřejmě mohou objevit)
xSpiky
xSpiky (neregistrovaný) ---.technodat.cz
20. 10. 2010 9:14 Nový

Re: Technologie

celé vlákno
Změna trasy přetažením (s náhledem dokud držím cestu) není geekovina, ale naprosto geniální funkce, kterou to u mne google totálně vyhrál.
123 456
123 456 (neregistrovaný) ---.241.broadband15.iol.cz
20. 10. 2010 14:27 Nový

Re: Technologie

celé vlákno
přesně , protože ať zadávám co zadávám, vždycky ta trasa vede jinudy než chci aby aspoň kousek vedla...
xpckar
xpckar (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
20. 10. 2010 9:10 Nový

Re: Technologie

celé vlákno
Přešti si, co umí GMaps API, a srovnej s tím, co umí SMapy API. Dále srovnej licence.
rene
rene (neregistrovaný) ---.dcit.cz
20. 10. 2010 8:14 Nový

anketa

celé vlákno
Asi nebudu sám, kdo by na anketní otázku odpověděl: Na hledání u nás používám mapy.cz, na hledání po světě pak google maps.
Sislik
Sislik (neregistrovaný) 2a01:490:11:----:----:----:----:----
20. 10. 2010 8:29 Nový

Re: anketa

celé vlákno
presne, pouzivam to uplne stejne :)
(takze jsem v ankete nehlasoval)
paja
paja (neregistrovaný) 78.110.218.---
20. 10. 2010 8:32 Nový

Re: anketa

celé vlákno
Přesně, chybí možnost že obojí, podle toho na co.
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.net.angelnet.cz
20. 10. 2010 9:26 Nový

Re: anketa

celé vlákno
díky za připomínku, přidali jsme to jako explicitní možnost, můžete hlasovat :)
joozin
joozin (neregistrovaný) 91.208.72.---
20. 10. 2010 8:37 Nový

Re: anketa

celé vlákno
K tomu se pripojim. A nadhodim lehce OT otazku... nevite nekdo, proc je na tom GoogleMaps tak bidne s Bosnou?
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.oksystem.cz
20. 10. 2010 8:41 Nový

Re: anketa

celé vlákno
Souhlas. Ale ještě malý rozdíl. Pro hledání tras používám pro ČR Google nebo TomTom planner. U Googlu je skvělá možnost myší přetahovat trasu a přidávat body. U Tomtomu je zase dobrá funkce IQ routes kdy plánovač určuje trasu dle denní doby.
Christof aura:91
20. 10. 2010 9:09 Nový

Re: anketa

celé vlákno
na Google Maps je výborné i hledání cesty MHD, škoda, že to není ve všech městech (ale Brno mi stačí :)
Suchý čert aura:85
21. 10. 2010 0:13 Nový

Re: anketa

celé vlákno
Přesně tak, konečně už člověk nemusí hledat všechny zastávky v okolí a zkoumat, která kombinace je nejvýhodnější. Jen ještě trochu doladit ty pěší mapy, přidat další města a bude to dokonalé. :-)
PR
PR (neregistrovaný) ---.jicinet.cz
20. 10. 2010 8:41 Nový

Mapy?

celé vlákno
Mapy jsou hezké, ale neměli by se raději vývojáři teď soustředit na polorozpadlý fulltext, než jim ujede Gvlak úplně? To pak nebudou prachy ani na mapičky, což by byla škoda.
joozin
joozin (neregistrovaný) 91.208.72.---
20. 10. 2010 8:44 Nový

Re: Mapy?

celé vlákno
Prave proto, ze jsou hezke :-) bezny uzivatel spatne vyhledavani az tak nezaznamena, mapy ano.
Ten z …
Ten z … (neregistrovaný) 188.120.195.---
20. 10. 2010 8:54 Nový

Re: Mapy?

celé vlákno
Tohle je bohužel velká pravda.
Ondřej Tůma aura:41
20. 10. 2010 10:05 Nový

Re: Mapy?

celé vlákno
Nemám moc pocit, že by na tom fulltext seznamu byl nějak zle. A nemyslí si to ani velcí hráči. víte např. že seznam hledá pro mobilní t-mobile ?
PR
PR (neregistrovaný) ---.jicinet.cz
20. 10. 2010 11:03 Nový

Re: Mapy?

celé vlákno
TO že ho používají velcí hráči je trochu o něčem jiném než kvalitě hledání. Nepřijde mi technicky ,,moc dobré", když se prostě v září zmrazí výsledky a nové weby se začnou natahovat až za pár měsíců. Když si to velcí hráči kupují, tak by snad mohlo zbýt o trošku více na pár index serverů, nemyslíte?
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.eurotel.cz
20. 10. 2010 9:06 Nový

Vývoj - trendy

celé vlákno
Mapy.cz jsou bezesporu nejlepšími webovými mapami v ČR. Myslím ale, že mají své limity, které nepřekročí. Google maps jsou součástí obrovského celosvětového propletence a jsou tedy vázány na velmi široký rozsah služeb od GPS navigace přes detekci polohy uživatel (latidude) až např. po hlasové ovládání (search, actions etc.). Na tomto vysokém levelu se navzájem předhání Google s Microsoftem a určují budoucí trendy. I přes velmi dobrou "promakanost" webu mapy.cz jde ve vztahu ke Google maps stále jen o poměřování trpaslíka s gigantem. Je otázkou času, kdy skalní příznivci českých portálů zláká komplexnost služeb gigantů a "utečou" k nim. Už i na iGooglu si lze libovolně poskládat linky na české zpravodajské a jiné servery jako to umí defaultní stránka seznam.cz. Já osobně mám takto poskládány vybrané gadgety skoro všech IT serverů. Je tedy také jen otázkou času, kdy naše portály pochopí kam směřuje vývoj a nechají se pohltit do ranku "velkých". Pokud tedy o ně budou mít ti velcí zájem. Zájem by měl být. Jde přeci o klienty = konzumenty reklamy a uživatele služeb. Kdo sleduje současný vývoj nemohl si nevšimnout slučování různých firem pod tzv. účelové technologické holdingy. Spojují se takto výrobci HW (smartphony, tablety, notebooky atp.) s dodavateli specializovaných zařízení, poskytovateli různých SW řešení a operátory. Seznam může zatím konkurovat např. Googlu v oblasti MAP ale těžko již bude konkurovat takovému hodingu. Jako příklad lze uvést možný holding Sony, Google, "nějaký" operátor a další firmy. Pokud bude uživateli tímto holdingem nabídnuta nějaká společná služba zahrnující poskytnutí připojení, hlasových a video hovorů a dalších služeb (vzdálené ovládání domácnosti, zabezpečení domácnosti, telemedicína, hry, backupovaný + archivovaný datový prostor atp.) současně s např. SONY - Google TV a mobilním smartphone či tabletu (vše na jednom účtě) pak bude mít tento uživatel pochopitelně předinstalováno na desktopu (na účtě) jen něco - např. google maps. Je to podobné jako u tel. s Androidem, kde je účet u Googlu skoro nutností. Sice Seznamu fandím ale velkou budoucnost zde bohužel nevidím.
Antonín Slejška aura:86
20. 10. 2010 9:32 Nový

Re: Vývoj - trendy

celé vlákno
Osobně si myslím, že Seznam má ještě trochu času, aby se do podobných holdingů/koalic zapojil. Moc šancí mu ale také nedávám. Internet se velmi rychle mění. Zlaté časy garážovýh start-upů pomalu končí. Přichází těžké váhy. Lokální služby mohou vítězit obsahem, ale pokud chtějí konkurovat i technologicky, tak musí expandovat na globální trh.
Jean
Jean (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
20. 10. 2010 10:47 Nový

Re: Vývoj - trendy

celé vlákno
100%-ní souhlas
Tom
Tom (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
20. 10. 2010 17:20 Nový

Re: Vývoj - trendy

celé vlákno
Až tu Seznam nebude a všechno bude globální, tak se určitě můžeme těšit na nové a lokalizované služby Google - asi tak jako dneska v Africe.
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.wbs.co.za
20. 10. 2010 10:08 Nový

Re: Vývoj - trendy

celé vlákno
no ono ani u komentare odeslaneho z eurotel.cz neslo cekat neco jineho.

zacatek seznamu byl zvlastni (infima story) a myslim, ze jen tim si zaslouzi odejit do vecnych lovist, pokud pominu otresne vysledky, design a rychlost
franta
franta (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
20. 10. 2010 9:08 Nový

Podekovani Googlu

celé vlákno
Prida Seznam na stranky rovnez podekovani Googlu za inspiraci pri designu a funkcnosti, nebo se bude tvarit, ze na to prisel sam? Jeden odkaz na Google, aby se jim zvetsil S-rank by neublizil, ne? ;)
Majkkl
Majkkl (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
20. 10. 2010 10:05 Nový

Turistická mapa Seznamu je nedostižná

celé vlákno
.. na satelitní pohled používám googlemaps, na praktické použití seznamové, jsou skvělé..
michaln
michaln (neregistrovaný) ---.129.broadband10.iol.cz
20. 10. 2010 10:48 Nový

Re: Turistická mapa Seznamu je nedostižná

celé vlákno
Řekl bych, že ještě lepší než turistické mapy Seznamu jsou turistické mapy na Cykloserveru - http://www.cykloserver.cz/cykloatlas. Umí např. měřit vzdálenost včetně výškového profilu trasy. Osobně je používám pro turistiku mnohem raději než ty na Seznamu.
Tomáš Bazinek aura:100
20. 10. 2010 12:04 Nový

Re: Turistická mapa Seznamu je nedostižná

celé vlákno
Navíc používají API Google, takže se dají přidat jako další vrstva.
Nabrak
Nabrak (neregistrovaný) ---.184.broadband14.iol.cz
20. 10. 2010 12:42 Nový

Re: Turistická mapa Seznamu je nedostižná

celé vlákno
Ještě doporučím www.bikemap.net
Také umí výškový profil trasy a navíc mají úžasnou funkci magnetu - stačí kliknout na dvě místa a trasa okopíruje silnici.
Na druhou stranu běží na googlu a tedy nemají turistickou mapu:-(
Skřetík
Skřetík (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
21. 10. 2010 1:00 Nový

Re: Turistická mapa Seznamu je nedostižná

celé vlákno
No běží na google maps, co se týče výškového profilu trasy, to se dělá také přes google mapy. Přesto se mi více líbí skupina bikemap.net (runmap.net, inlinemap.net atd.)
piškot
piškot (neregistrovaný) ---.geocentrum.cz
21. 10. 2010 7:58 Nový

Re: Turistická mapa Seznamu je nedostižná

celé vlákno
Vzhledem k mapovým podkladům je to bohužel využitelné jen pro městské běžce či inlinisty, ale už ne pro horská kola či běh v terénu (a o turistice ani nemluvím).
mp
mp (neregistrovaný) 92.62.228.---
21. 10. 2010 8:58 Nový

Re: Turistická mapa Seznamu je nedostižná

celé vlákno
Turistické mapy jsou krásné, když jdu do menší oblasti, tisknu si je, protože koupené mapy mají měřítko 1:50000. Na online mapě se mi líbí zobrazení turistických tras. Zobrazí se i po přepnutí do satelitního pohledu. Ale jen do toho měřítka 25000, při přiblížení zmizí, což je škoda. Asi je to ošetřeno licencí.
Možná se ptám špatně, ale neexistuje někde free wms služba s vrstvou turistického značení? Free mapové podklady jsou třeba na Cenii a s GISovými programy zacházet umím. Ona ta vrstva možná není free právě proto, že je to vychytávka, která v lokálním měřítku dává velkou výhodu proti konkurenci.
Marek Prokop aura:92
21. 10. 2010 10:24 Nový

Re: Turistická mapa Seznamu je nedostižná

celé vlákno
Pokud vím, turistická data včetně tras licencuje Seznamu Shocart. Zadarmo je nikde neseženete. Otevřená a licenčně nezatížená databáze turistických tras se buduje na OpenStreetMap.org, avšak zatím není kompletní.
Kolas.cz
Kolas.cz (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
13. 11. 2010 23:54 Nový

Re: Turistická mapa Seznamu je nedostižná

celé vlákno

Byla by, kdyby používala lepší podklady než Shocart. Ne vždy chodím po značených trasách a už jsem několikrát narazil na to, že cesta vyznačená na turistické mapě Mapy.cz/Shocart v terénu buď vůbec nebyla, nebo vedla úplně jinam. Od jisté doby proto vše ověřuji ještě pohledem na letecký snímek, pokud to jde.

Pro srovnání, u tištěných map KČT 1:50000 jsem na podobné nesrovnalosti nikdy nenarazil, tam sedí i pěšiny, které Shocart pro jistotu nemá vůbec zakreslené.

uživatel si přál zůstat v anonymitě 82.117.143.---
20. 10. 2010 12:34 Nový

Funkčnost

celé vlákno
Jsem jen běžný uživatel a jako první možnost vždy beru mapy.cz. U Google map mi chybí tyto pro mně základní funkce:

- nepřišel jsem na to jak rychle udělat výřez (ctrl+myš v mapy.cz), předpokládám ale, že nějak to jít musí...

- nezobrazují se čísla popisná v základní mapě

- funkce měření vzdálenosti není po ruce

- absence turistické mapy

Přetažení trasy myší v mapách Google je sice hezká věc, ale na některé silnice, okresky ji prostě přetáhnout nejde, jsou zcela ignorovány.
Pavel aura:95
20. 10. 2010 13:08 Nový

Re: Funkčnost

celé vlákno
- nepřišel jsem na to jak rychle udělat výřez (ctrl+myš v mapy.cz), předpokládám ale, že nějak to jít musí...
Jde, ale méně pohodlně než u Seznamu. Nejprve je nutno zapnout funkci Přiblížit přetažením, klepnout na ikonku, táhnout.
Pavel aura:95
20. 10. 2010 13:11 Nový

Re: Funkčnost

celé vlákno
Editace by se hodila... Nejprve je nutno v novinkách zapnout funkci Přiblížit přetažením...
uživatel si přál zůstat v anonymitě 82.117.143.---
20. 10. 2010 13:21 Nový

Re: Funkčnost

celé vlákno
Dík, tak tam bych to fakt nehledal..., takže je to teď podstatně lepší, ale stejně mi mapy.cz přijdou mnohem pohodlnější. Ještě by mohli propojit mapy s katastrem nemovitostí, když už tam teď mají v základní mapě popisná čísla :-)
joozin
joozin (neregistrovaný) 91.208.72.---
20. 10. 2010 13:27 Nový

Re: Funkčnost

celé vlákno
Soukromou mapu s registrem statni instituce? Hm...
uživatel si přál zůstat v anonymitě 82.117.143.---
20. 10. 2010 13:44 Nový

Re: Funkčnost

celé vlákno
Ano, proto taky ten smajlík.
Christof aura:91
20. 10. 2010 14:19 Nový

Re: Funkčnost

celé vlákno
mp
mp (neregistrovaný) 92.62.228.---
21. 10. 2010 8:50 Nový

Re: Funkčnost

celé vlákno
Chtěl jsem to napsat, ale koukám že už to někdo udělal za mě. Ale Katastr2 používá jako podklad google mapy.
a8n
a8n (neregistrovaný) ---.static.adsl.vol.cz
20. 10. 2010 12:58 Nový

Morava

celé vlákno
Takže na Moravě už vede Google? Aspoň v něčem jsme progresivní. :)
hexx
hexx (neregistrovaný) 195.47.33.---
20. 10. 2010 13:55 Nový

Re: Morava

celé vlákno
:-) Pockejte, az zacne pomlckova valka, to bude neco
a8n
a8n (neregistrovaný) ---.static.adsl.vol.cz
21. 10. 2010 10:54 Nový

Re: Morava

celé vlákno
Nejdřív bychom museli zajistit, aby ji bylo vůbec kam strkat. :)
Pavel Kysilka
Pavel Kysilka (neregistrovaný) 212.71.187.---
20. 10. 2010 14:39 Nový

novejsi mapy

celé vlákno
zdravim,

urcite bych uvital novejsi satelitni mapy nez z roku 2004 na nekterych mistech CR, kdyz ted mame skoro konec roku 2010. To by podle me dost Seznamu mohlo pomoci.

gf
mp
mp (neregistrovaný) 92.62.228.---
21. 10. 2010 9:02 Nový

Re: novejsi mapy

celé vlákno
Pokud vím, tak skoro všude jsou satelitní snímky z roku 2008. Sám ale někdy používám ty starší, protože byly foceny v jinou denní dobu a z jiného úhlu, mají tedy jinak hozené stíny a někdy je na nich vidět víc.
Ale v některých oblastech možná nejsou nové snímky k dispozici, to by měl vědět Geodis.
JirkaH
JirkaH (neregistrovaný) ---.ais-servis.cz
21. 10. 2010 23:29 Nový

Re: novejsi mapy

celé vlákno
to jsou ale letecke snimky... :-O
Vít Pechanec aura:81
20. 10. 2010 22:58 Nový

Tourmapy

celé vlákno
Když já chci hledat něco na mapách, tak jdu zásadně na www.tourmapy.cz ... a to hlavně z toho důvodu, že si na našem vlastním projektu ověřuju, že vše funguje jak má a případně hledám a hned i navrhuji vylepšení..:-)

Je mi líto, že se v článku popisují největší hráči na českém trhu mapy.cz, Google mapy a na ty menší (v některých směrech šikovnější) projekty se zapomíná. Ale samozřejmě chápu, že článek je především o připravovaných novinkách na Mapy.cz a ne o srovnávání mapových portálů. No ještě, že tady máme tu diskuzi, kde si aspoň trochu můžeme přihřát polívčičku..:-)

Náš turistický mapový portál běží na dvou různých mapových API - od Google a Amap (kdo ví, jak dlouho ještě tedy poběží...), což ale dává návštěvníkovi výhodu, že se může přepínat mezi více druhy mapových podkladů (aktuálně šesti). Je to jinak takový typický mashup, který kombinuje různá API a náš vlastní obsah z turistického informačního systému CZeCOT.

Co se týká možnosti zapínání jednotlivých vrstev bodů zájmu, tak to je funkce, kterou na Tourmapách máme od začátku. Navíc to máme máme po skupinách, takže když nechcete mít na mapě zobrazené všechny památky a jiné turistického atraktivity, rozevřete si skupinu a zaškrtáte si třeba jen zříceniny a technické památky. Rozhodně ale tím nechci říci, že toto by snad byl náš původní nápad. Také jsme se inspirovali jinde...:-)

Kromě bodových vrstev nabízíme i linie - kromě turistických a cyklotras, které jsou součástí API Amap, se snažíme postupně zpřístupnit i některé typy vlastních tras - jezdecké trasy, zimní běžecké trasy apod. Díky propojení s www.vychodni-cechy.info návštěvník brzy zjistí, že nejkvalitnější zpracování těchto linií je v oblasti východních Čech, kde jsou k dispozici i linky cyklobusů (v zimě skibusů), in-line bruslařské trasy apod.

Co se týká funkcí, myslím, že máme také co nabídnout:
- aktuální dopravní informace z JSDI
- Google street view
- videa, webkamery jako samostatné vrstvy
- kalendář akcí (to se vidí málokde..:-)
- vyhledání dopravního spojení (přes API Googlu)
- online rezervační systém na ubytování (to také na mapách najdete málokde)
- plánovač výletů (objekty si můžete házet do plánovače jako zboží v eshopu a sestavovat tak vlastní výlet)
a samozřejmě takové ty klasiky jako je měření vzdálenosti, přidávání vlastních značek a k tomu třeba navíc i zpětné zjišťování adresy z mapy (pozor ale nefunguje stoprocentně..:-)
Rozhodně ale se nechceme měřit například v routingu a možnostech přetahování nalezené trasy, kde je myslím Google nepřekonaný a patrně bude i nepřekonatelný..:-)
Do budoucna plánujeme ještě zpřístupnit i možnost vyhledávání památek dle otvírací doby, to se jistě také může docela dost hodit, když chcete třeba někam na víkend a nechcete, aby tam bylo zavřeno....:-)

Jo a když chcete rychle najít nějaké město stačí zadat přímou URL - třeba www.tourmapy.cz/svitavy ...určitě se také může hodit.

A kdyby náhodou Mapy.cz, Google či kdokoliv jiný měl o něco z našich funkcí či obsahu zájem, není problém se domluvit na vzájemné spolupráci. Třeba na rezervační systém ubytování už máme afilační program.

Tak doufám, že jsem to s tím PR příspěvkem moc nepřehnal a že mě jej Lupa nesmaže, ale jak si čtu Názorový kodex, pravidla tím neporušuji, tak snad vydrží...dal docela práci...:-)
Marek Prokop aura:92
21. 10. 2010 10:26 Nový

Měřítko

celé vlákno
Mohl by, prosím, někdo (nejlépe autor článku) vysvětlit, jak je to myšleno s těmi měřítky? Nějak si neumím představit, co na on-line mapě znamená např. 1:24000. Děkuji.
hexx
hexx (neregistrovaný) 195.47.33.---
21. 10. 2010 12:13 Nový

Re: Měřítko

celé vlákno
1cm = 240 metru? asi ano, ze
Marek Prokop aura:92
21. 10. 2010 12:28 Nový

Re: Měřítko

celé vlákno
A jak, prosím, poznám u elektronické mapy na monitoru počítače 1 centimetr?
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.eurotel.cz
21. 10. 2010 13:20 Nový

Re: Měřítko

celé vlákno
Tak třeba Google mapy se načítají jako jednotlivé bitmapy (obrázky) o rozměrech 256x256 pixelů s rozlišením 72 pixelů na palec. Pokud budeme uvažovat, že průměrná velkost bodu monitoru je 0,28 mm, zjistíme že reálná velikost 1 palce (2,54 cm) je přibližně 2,16 cm. Z toho vyplývá, že koeficient reálné velikosti je 0,85 (samozřemě +/-, dle reálné velikosti bodu na monitoru). Takže jeden cm na monitoru odpovídá zhruba 85 mm skutečnosti. Do toho ovšem vstupuje měřítko mapy, které je tímto koeficientem také přepočteno, aby velikost souhlasila.

Takže jak poznáš u elektronické mapy na monitoru počítače 1 centimetr? Odpovím ti zcela jednoduše - vezmeš si pravítko a ten 1 cm si prostě změříš. :-)
mp
mp (neregistrovaný) 92.62.228.---
21. 10. 2010 14:04 Nový

Re: Měřítko

celé vlákno
Spíš jde o to, že toto měřítko mají vytištěné mapy, kupodivu je to kalibrované asi dobře, na výtisku jsou 4cm = 1km.
Ale tady jde o něco jiného.
V navigacích jsou třeba mapy vektorové, u kterých měřítko postrádá smysl. Přesto se udává. Např. rozdíl mezi eTrex Vista HCx a eTrex Vista HCx PRO je asi 1000Kč a liší se jen mapami, 1:25000 a 1:10000. Vektorová mapa se dá zvětšit ale jakkoli. Jde o to, že na té mapě jsou podrobnosti, odpovídající tištěné mapě v daném měřítku. Takže na PRO verzi je toho vidět více, na obyčejné už dalším zvětšením podrobnosti nepřibývají.
sr
sr (neregistrovaný) 89.24.181.---
25. 10. 2010 16:04 Nový

Re: Měřítko

celé vlákno
Měřítko u mapy také vypovídá o přesnosti s jakou jsou např. i vektory zaměřeny. Lze je sice libovolně zvětšit, ale při zvětšení se pak uživatel dozví, že mu silnice prochází barákem :)
Martin Pištora aura:41
26. 10. 2010 22:54 Nový

Re: Měřítko

celé vlákno
To, že vektorová mapa Garminu se dá zvětšit jakkoli je mýtus. Teoreticky snad ano, ale ve všech zařízeních a programech co jsem viděl, lze jen přepínat mezi asi 32 diskrétními měřítky.

Uváděné měřítko mapy má zásadní smysl. Stalé je to jen víceméně statický obrázek primárně zpracovaný v určitém měřítku, a je dobré vědět v jakém.

Zobrazovače garmin toho moc neumí, nejenže při zvětšování podrobnosti nepřibývají, ale hlavně při oddalování moc neubývají. A nastavením to lze ovlivnit jen málo.
Ma to před sebou ještě dlouhou cestu.
Marek Prokop aura:92
21. 10. 2010 14:31 Nový

Re: Měřítko

celé vlákno
Děkuji. Na velkém monitoru s uvedenou velikostí bodu to asi zhruba funguje. Bude to ale fungovat i na malém displeji netbooku či dokonce mobilního telefonu?

Jinak mi ale vlastně šlo hlavně o turistické trasy. IMHO je má Seznam převzaté z map v měřítku 1:50000 a ve všech zvětšeních mapy jsou stejné. Ve velkém přiblížení se možná nějak vyhlazují, ale přesnost se nezvyšuje. Totéž asi platí o umístění bodů v dalších vrstvách (vrcholy, hrady a zámky, turistické známky atd.) Mýlím se?
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem