Hlavní navigace

Marek Prokop: SEO není optimalizace pro vyhledávače

Jiří Macich ml.

Zdroják dnes přináší zajímavý rozhovor s Markem Prokopem, který stál u zrodu Dobrého webu i společnosti H1.cz a kromě knihy o CSS napsal i řadu dalších odborných článků. Rozhovor je věnován problematice SEO. Kdo víc rozhoduje o návštěvnosti stránky – uživatel nebo vyhledávač? Kde může autor zveřejňující text na webu udělat chybu? Jak definovat SEO? Existuje ideální vyhledávač? Odpovědi najdete v odkazovaném textu.

Zdroják dnes přináší zajímavý rozhovor s Markem Prokopem, který stál u zrodu Dobrého webu i společnosti H1.cz a kromě knihy o CSS napsal i řadu dalších odborných článků. Rozhovor je věnován problematice SEO. Kdo víc rozhoduje o návštěvnosti stránky – uživatel nebo vyhledávač? Kde může autor zveřejňující text na webu udělat chybu? Jak definovat SEO? Existuje ideální vyhledávač? Odpovědi najdete v odkazovaném tex­tu.

Víte, mně na názvu optimalizace pro vyhledávače vadí hlavně ta předložka ‚pro‘. Ta v češtině označuje subjekt, v jehož prospěch se něco děje. A byť mohou vyhledávače ze SEO profitovat, v jejich prospěch asi SEO nikdo primárně nedělá. SEO každý dělá především pro svůj prospěch. Jak vyhledávače, tak uživatelé jsou faktory, které je třeba vzít v úvahu. Uživatelé jsou ovšem zcela jednoznačně faktorem řádově významnějším, tvrdí mimo jiné Marek Prokop, spoluautor dokumentu Dogma W4. Souhlasíte s ním?

Našli jste v článku chybu?
11. 3. 2009 14:53
Zdenek (neregistrovaný)
Cilem SEO je privest uzivatele, ale vlastni prace SEO spociva v optimalizaci _pro_ vyhledavace, vzdyt uz samotna zkratka mluvi o vyhledavacich a bez nich nema smysl.
11. 3. 2009 21:50
Radek (neregistrovaný)
Jde hlavně o bulvárně šokující titulek, který přitáhne lidi. A to se daří.