Z Grouponu nuceně odešel jeho CEO a zakladatel, Andrew Mason

Neustál ještě větší než očekávanou další čtvrtletní ztrátu i snížení vyhlídek.

Slevový server Groupon vyrostl na základech myšlenky původně jiné: nyní mrtvé The Point mělo umožňovat skupinovou dobročinnost a aktivismus. Jednou však zkusili nabídnout slevu na pizzu prodávanou v přízemí, a zrodil se rychle rostoucí byznys, o kterém první léta jen asi málokdo tušil, že jeho základy se časem vydrolí. (Zhroucení modelu Grouponu předpověděl Rakesh Agrawal pro TechCrunch v červnu 2011.)

V roce 2010 odmítl Mason prodat Groupon za šest miliard dolarů Googlu. Koncem roku 2011 přivedl společnost na burzu a po prvním dni obchodování dosáhla hodnoty 16,5 miliardy dolarů. Jenže dnes to nejsou ani tři miliardy.

Andrew Mason byl odvolán po posledním ohlášení čtvrtletních výsledků, jež investory opět zklamalo. Své odvolání oznámil vzkazem pro zaměstnance (veřejným, protože vzkaz by prý stejně unikl). Přiznává odpovědnost jako CEO a říká, že musí odejít, aby Groupon mohl dostat novou příležitost.

Analytik Jordan Rohan vyjadřuje v New York Times, že Mason měl odejít už dávno, a že Groupon připomíná „přerostlé internetové batole“, které při své nynější velikosti není schopno efektivně pracovat.

CIF16

Andrew Mason jen těsně unikl odvolání už v listopadu 2012.

Groupon nyní dočasně povedou výkonný předseda společnosti Eric Lefkofsky spolu s místopředsedou, Theodorem J. Leonsisem, dokud nenajdou náhradu v někom, kdo by společnost „dospěle“ zeštíhlil a přivedl k zisku.

Školení: Obsahová strategie a content marketing

  •  
    Proč je obsahový marketing výrazným trendem.
  • Jak navrhnout užitečnou obsahovou strategii.
  • Jak zlepšit workflow a výsledky copywritingu.

Detailní informace o školení content strategy »