Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Média a inzerce: Internet posílí na úkor ostatních od Jan Janca - Já bych se tedy autora zastal. Dle mého...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 1. 2009 10:32

    Jan Janca
    Já bych se tedy autora zastal. Dle mého názoru vhodně koriguje předchozí Zandlův článek a fakta v něm obsažená vycházejí z praktických zkušeností.

    A ano, měřitelnost konverzních poměrů je na internetu rozhodně lepší než u jakéhokoliv jiného reklamního kanálu. Klienti nejsou hloupí, ale pokud má mediální agentura z něčeho zisk, asi těžko řekne zákazníkovi, že efektivita billboardu je v porovnáním s nepoměrně levnější internetovou reklamou nízká. Zákazníci to nyní zjišťují, a proto inzertní plochy tohoto typu začínají zít prázdnotou.
  • 27. 1. 2009 16:39

    vlabra (neregistrovaný)
    No nevím, ale teď jsem se koukal na www.seznam.cz a žádnou reklamu nevidím. A to momentálně nemám žádný adblock.
  • 27. 1. 2009 10:42

    P (neregistrovaný)
    "A ano, měřitelnost konverzních poměrů je na internetu rozhodně lepší než u jakéhokoliv jiného reklamního kanálu"

    - opravdu? a jak změřím konverzní poměr u imageové kampaně na internetu? pokud přivedený zákazník provede nákup, tak je to něco jiného..., a kupon v tisku se nedá dobře poměřit?, pro zajímavost, Tele2 v minulosti používala v různých titulech inzeráty s různou zelenou linkou - věděli tak naprosto přesně, které medium jim zafungovalo a za jakou cenu získali nového klienta

    "že efektivita billboardu je v porovnáním s nepoměrně levnější internetovou reklamou nízká"

    - vy víte kolik stojí billboardová kampaň? a jaká internetová kampaň je nepoměrně levnější? banner na HP Seznamu za 800 000 / týden? co když jde klientovy o to, aby byl maximálně blízko prodejním řetězcům? nebo např. o kampaň na shell, která si umístí billboardy před konkurenční pumpy? Jak je toto neefektivní v porovnání s internetem? O nákupu benzínu se rozhoduuju v autě, ne u PC v práci...


    Když to shrnu, tak ani vy, ani autor rozhodně nevycházíte z praktických zkušeností.
  • 27. 1. 2009 11:00

    Jan Janca
    Ne, že bych tento způsob vedení diskuze považoval za vhodný, ale i tak se pokusím jednoduše odpovědět.

    1) Ano, vím kolik stojí billboardová respektive bigboardová kampaň.

    2) Banner na úvodní stránce seznamu je krásný příklad, jak omezené je často vnímání internetové reklamy v oblasti mediálek.

    3) Stále budou oblasti, ve kterých bude mít klasická reklama přednost, vybral jste sám dobré příklady. Jsou ovšem jiní velcí inzerenti, např. jobs.cz, kteří billboardy ruší a to právě z důvodu nízké efektivity.

    4) Uvedl jste image kampaň na internetu. Stále mohu přesně měřit jak se přímo projevila na návštěvnosti, obratu atd., i když uznávám, že v tomto případě nejsou výhody tak jasné. Na druhou stranu u produktových kampaní je výhoda internetu zcela jasná. Prosil bych tedy příště o komplexnější pohled a ne o vytrhávání věcí z kontextu.
  • 27. 1. 2009 11:10

    P (neregistrovaný)
    "Prosil bych tedy příště o komplexnější pohled a ne o vytrhávání věcí z kontextu."

    - udělal jsem přesně to co vy. Plácnout, že internet je mnohonásobně efektivnější než OOH kampaň je co? To je obecný blaf, který je vytržený z kontextu a takto se k složité problematice přistupovat nedá. Proč jste nedoplnil, že to platí jen ve specifických případech a jakých? Lupu čte dost lidí a pokud budou číst takto obecné a nejasné názory, kam to povede?

    - mohu vás ujistit, že mediálky se již dávno neorientují jen na banner na HP seznamu a pokud taková ještě je, tak to sorry, a ano, byl to úmyslně zvolený příklad

    - jobs. možná neruší OOH kvůli nízké efektivitě, ale kvůli nákladům..., kór v době, kdy každý straší krizí, Proč je tedy používali dřív? kvůli image? chtěli zvýšit awareness? nebo prostě jen měli rozpočet a ten někde uvalili? a byl to nákup přes mediálku? a seděl v jobs člověk, který o mediích nic neví? nebyl by to bohužel ojedinělý případ, finíto
  • 27. 1. 2009 11:23

    Jan Janca
    Teď jste mi to tedy dal ;) Poslední věta je kouzelná: "nebyl by to bohužel ojedinělý případ, finíto"... Takže autor i já máme pravdu, děkuji.

    Již jen stručně:

    1) Když máte omezený rozpočet, jako první rušíte nejeefektivnější formu reklamy. To jsem nevěděl.

    2) vkládáte mi do úst něco, co jsem nikdy neřekl ani nenapsal, a i když nevyžaduji citace podle ISO 690, nemělo by se úmyslně překrucovat.

    3) Celý článek je o krizi a nemá smysl o něm diskutovat mimo tento kontext. Krizí se nestraší, je to hospodářská realita...
  • 27. 1. 2009 17:51

    Patrick Zandl
    Je tam, jen když je prodaná. O zavedení reklamy jsme psali ve Zprávičkách na Lupě, jsou to tak dva týdny.
  • 27. 1. 2009 10:20

    P (neregistrovaný)
    "(konverzního poměru), tedy to, co Internet nabízí od samého začátku."
    - a to se od samého počátku internetu měřilo jak?

    "Inzerenti se více zajímají o výsledky své reklamy, což na mediálky (uvyklé balíky kampaní udávat ne podle cílových skupin, ale cílových bonusů) působí znervozňujícím dojmem."

    - kdyby se autor pohyboval v mediálním prostředí, věděl by, že mediálky neudávají "balíky kampaní" (co je toto za pitomej název?) podle bonusů - ty se totiž již řadu let ve značné míře vracejí klientům zpět. Bonus je jen jeden z mnoha faktorů a klienti nejsou tak blbí, jak se auor domnívá, že by nechtěli cílit na své TA, zejména ne pak tam, kde je to poměrně dobře měřitelné.
  • 27. 1. 2009 12:33

    Kocour v botách (neregistrovaný)
    Odkdy je na HP Seznamu jakákoli reklama (selfpromo nepočítám), natož banner? A i u toho banneru můžete změřit kolik lidí jej vidělo, což u billboardu uděláte těžko, čili reklama na netu je daleko efektivnější a snadněji monitorovatelná.
    Dle mého názoru by krize neměla zasáhnout žádnou oblast reklamy...méně koupě-chtivých zákazníků=více reklamy, logické ne?
  • 28. 1. 2009 14:50

    René libiš (neregistrovaný)
    Dobrý den všem,

    ...uvádíte pane příklady z "praxe" vytržené z kontextu a šité poněkud na míru Vašemu názoru. I když konkrétní příklady mají samozřejmě svůj realný smysl a jsou pravdivé.

    Internetová média však mají rozhodně větší možnosti jak změřit výkonnost kampaně.

    V každém případě jediný zatím relevantní důkaz "z praxe" jak která média jsou silná, mohou vycházet především z jasných čísel - nárusty vložených investiv za reklamu.. a ta z hlediska vývoje hovoří pozitivně především právě pro internet.

    Rozhodně jsem zástáncem změn, které povedou k férovějšímu a otevřenějšímu plánování kampaní pro klienty. Smyslem akce by měl být opravdu přínos pro klienta, který platí, ne výše bonusu pro agenturu. Tohle je ovšem už jiné téma a je to především o lidech.

    Jinak mým osobním názorem též je skutečnost, že nevěřím ve "smrt" žádného dosud fungujícího média s historickou tradicí (print, radio atd..), ať už vývoj technologií naznačuje jakékoli závěry.

    Hezky den.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).