Hlavní navigace

Mediální partnerství

Mirek Zeman 4. 6. 2004

Když jsem včera na Florenci přestupoval, se zájmem jsem si prohlížel reklamní plochy lemující eskalátory. Pořád si myslím, že se tato forma inzerce trochu podceňuje - na jezdících schodech, případně v metru se člověk nudí a zkoumá reklamy, o něž by jinak okem nezavadil (např. sleva ventilátorů v Hornbachu).

Když jsem včera na Florenci přestupoval, se zájmem jsem si prohlížel reklamní plochy lemující eskalátory. Pořád si myslím, že se tato forma inzerce trochu podceňuje – na jezdících schodech, případně v metru, se člověk nudí a zkoumá reklamy, o něž by jinak okem nezavadil (např. sleva ventilátorů v Hornbachu).

Moji pozornost mimo jinými upoutala reklama na animovaný snímek Shrek 2. Vyjma plakátu samotného jsem si nemohl nevšimnout mediálních partnerů filmu – byli dva, rádio Impuls a portál Seznam. Vlastně je zcela nepodstatné, že to byl právě Seznam, podobné věci dělají i ostatní portály; říká se tomu „mediální partnerství“.

Pokud budete například filmové poutače zkoumat delší dobu, zjistíte, že nová média se tam objevují ruku v ruce s těmi starými. Noviny a portál, rozhlas a portál, televize a portál. Zajímavé je, že zatímco stará média se nejrůznějším způsobem obměňují (tu Lidové noviny, tu TV Nova…), ta nová jsou tam zastoupena pokaždé. Čím to?

CIF16

Je to jednoduché. Stará média jsou média, která mají fyzické limity. Do novin, rozhlasu nebo televize nemůžete umístit více věcí, než se tam fyzicky vejde. Zjednodušeně řečeno, když se noviny stanou mediálním partnerem snímku, musí mu obětovat nějaký fyzický prostor (inzertní stranu, místo v rubrice…) – je to prostě náklad.

Naproti tomu nová média v sobě žádné takové fyzické omezení nenesou. Pokud se Seznam někomu rozhodne věnovat například inzertní prostor, může si to dovolit, protože v rámci jeho služeb existuje spousta míst, kde by nikdy inzerci neprodal a klidně tam tyto věci může s úspěchem točit.

Našli jste v článku chybu?
Lupa.cz: Kdo vyhraje Kříšťálovou Lupu? Hlasování začalo!

Kdo vyhraje Kříšťálovou Lupu? Hlasování začalo!

DigiZone.cz: LG OLED65E6: první pohled

LG OLED65E6: první pohled

Vitalia.cz: dTest odhalil ten nejlepší kečup

dTest odhalil ten nejlepší kečup

Podnikatel.cz: Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Lupa.cz: Adblock Plus začal prodávat reklamy

Adblock Plus začal prodávat reklamy

Podnikatel.cz: Takhle se prodávají mražené potraviny

Takhle se prodávají mražené potraviny

Podnikatel.cz: Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

DigiZone.cz: Parlamentní listy: kde končí PR...

Parlamentní listy: kde končí PR...

Podnikatel.cz: ČSSZ posílá přehled o důchodovém kontě

ČSSZ posílá přehled o důchodovém kontě

DigiZone.cz: O2 TV doplnilo kanály HBO v HD

O2 TV doplnilo kanály HBO v HD

Lupa.cz: Další Češi si nechali vložit do těla čip

Další Češi si nechali vložit do těla čip

DigiZone.cz: Nova opět stahuje „milionáře“

Nova opět stahuje „milionáře“

Podnikatel.cz: EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

120na80.cz: Co je padesátkrát sladší než cukr?

Co je padesátkrát sladší než cukr?

Podnikatel.cz: „Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

„Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

DigiZone.cz: Na jaká videa se vlastně díváme

Na jaká videa se vlastně díváme

DigiZone.cz: Nejnovější špičkové TV ve videu

Nejnovější špičkové TV ve videu

DigiZone.cz: Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Vitalia.cz: Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

120na80.cz: Galerie: Čínští policisté testují českou minerálku

Galerie: Čínští policisté testují českou minerálku