Hlavní navigace

Mediální partnerství

Mirek Zeman

Když jsem včera na Florenci přestupoval, se zájmem jsem si prohlížel reklamní plochy lemující eskalátory. Pořád si myslím, že se tato forma inzerce trochu podceňuje - na jezdících schodech, případně v metru se člověk nudí a zkoumá reklamy, o něž by jinak okem nezavadil (např. sleva ventilátorů v Hornbachu).

Když jsem včera na Florenci přestupoval, se zájmem jsem si prohlížel reklamní plochy lemující eskalátory. Pořád si myslím, že se tato forma inzerce trochu podceňuje – na jezdících schodech, případně v metru, se člověk nudí a zkoumá reklamy, o něž by jinak okem nezavadil (např. sleva ventilátorů v Hornbachu).

Moji pozornost mimo jinými upoutala reklama na animovaný snímek Shrek 2. Vyjma plakátu samotného jsem si nemohl nevšimnout mediálních partnerů filmu – byli dva, rádio Impuls a portál Seznam. Vlastně je zcela nepodstatné, že to byl právě Seznam, podobné věci dělají i ostatní portály; říká se tomu „mediální partnerství“.

Pokud budete například filmové poutače zkoumat delší dobu, zjistíte, že nová média se tam objevují ruku v ruce s těmi starými. Noviny a portál, rozhlas a portál, televize a portál. Zajímavé je, že zatímco stará média se nejrůznějším způsobem obměňují (tu Lidové noviny, tu TV Nova…), ta nová jsou tam zastoupena pokaždé. Čím to?

brandstorming

Je to jednoduché. Stará média jsou média, která mají fyzické limity. Do novin, rozhlasu nebo televize nemůžete umístit více věcí, než se tam fyzicky vejde. Zjednodušeně řečeno, když se noviny stanou mediálním partnerem snímku, musí mu obětovat nějaký fyzický prostor (inzertní stranu, místo v rubrice…) – je to prostě náklad.

Naproti tomu nová média v sobě žádné takové fyzické omezení nenesou. Pokud se Seznam někomu rozhodne věnovat například inzertní prostor, může si to dovolit, protože v rámci jeho služeb existuje spousta míst, kde by nikdy inzerci neprodal a klidně tam tyto věci může s úspěchem točit.

Našli jste v článku chybu?
4. 6. 2004 17:52
Jirka (neregistrovaný)
Myslim, ze kdyz pristi text bude obsahovat pouze slova "bla bla bla bla bla bla" bude jeho informacni hodnota shodna s vyse uvedenym. To jste napsal minutu po nahlem probuzeni?
4. 6. 2004 13:09
tudle (neregistrovaný)
no to je zase dalsi skvela analyza medialniho trhu :o) nedrive antos se svou textovou reklamou nam tvrdi, ze anonce je vlastne nejlepsi inzertni medium a ted tohle :o)))