Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia Tuesday TopDrive KupDnes Navrcholu Bomba NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Megaupload byl dinosaurus

Beda
Beda (neregistrovaný) ---.kolej.tul.cz
23. 1. 2012 6:35 Nový

Re: Megaupload byl dinosaurus

celé vlákno

Megaupload, uložto a podobné mají (aspoň u nás) oproti moderním formám sdílení, kdy je obsah sdílen přímo mezi uživateli, jednu podstatnou a opomenutou vlastnost - pro stahující jsou legální. Navíc jsou uploadeři aspoň zdánlivě ve větším bezpečí - kolikrát se v médiích rozebíralo, že chytli xy lidí za sdílení/stahování věcí přes torrent, ale ještě jsem nezaznamenal, že byl někdo postihnut za uploadování na rapidshare, megaupload a pod.

Beda
Beda (neregistrovaný) ---.kolej.tul.cz
23. 1. 2012 6:39 Nový

Re: Megaupload byl dinosaurus

celé vlákno

Myslel jsem hudbu a filmy, ne software.

Doli
Doli (neregistrovaný) ---.99.broadband2.iol.cz
24. 1. 2012 11:09 Nový

Re: Megaupload byl dinosaurus

celé vlákno

Ale byl postihnut. Minimálně si vzpomínám na toho kluka, co nahrál Simpsony v kině a pak to někam nahrál. A to nebylo přes torrent.

lOlOl
lOlOl (neregistrovaný) 195.113.181.---
23. 1. 2012 9:34 Nový

Re: Megaupload byl dinosaurus

celé vlákno

Boze muj, tenhle clanek je snuska nazorovych nesmyslu. Duvod proc jsou tyto servery popularni je ten, ze:
* data tecou pres port 80, cili vam nikdo nemuze stahovani zakazat (to se rozhodne neda rict treba o torrentu)
* neni nutne mit zadny dalsi vedlejsi program, abych mohl stahovat
* umoznuje snadne streamovani danych souboru primo v prohlizeci, tudiz nemusim film/serial stahovat, staci pustit stream (viz. jeden krasny server na zkoukavani veci :) )
A mohl bych vesele pokracovat. Ach jo, proc mu to prochazi ... :(

Zap Branigam
Zap Branigam (neregistrovaný) ---.i4g.tmcz.cz
23. 1. 2012 9:48 Nový

Re: Megaupload byl dinosaurus

celé vlákno

Z clanku je zcela jasne, ze autor o dane problematice nevi vubec nic a na zaklade techto "zkusenosti" vznikl tento clanek.
Pokud vam vadi, ze jsem sve tvrzeni nepodlozil fakty, tak jen z toho dubodu, ze je napsan stejnym stylem, jako clanek samotny.

wollkow
wollkow (neregistrovaný) ---.opera-mini.net
23. 1. 2012 10:06 Nový

Vymyvání mozků

celé vlákno

http://cs.wikipedia.org/wiki/Vymývání_mozku
Jíný výraz pro propagandu...

Marazmus
Marazmus (neregistrovaný) ---.rainside.sk
23. 1. 2012 10:45 Nový

Re: Megaupload byl dinosaurus

celé vlákno

Mily pan autor, skutocne netusim, preco by malo byt pouzivanie online ulozisk nejakym zastaralym prezitkom. Preco by sa mal niekto registrovat alebo instalovat akukolvek hovadinu, aby mohol zdielat objemnejsi subor s niekym inym? Naco by vytvaral torrent file? Naco by robil cokolvek zbytocne naviac?

Co je podla vas jednodussie ako tento postup:
1. natukat do browseru napriklad uloz.to
2. OKAMZITE nahrat subor
3. OKAMZITE ho pripadne nejako popisat, a OKAMZITE ho zdielat

ja si skutocne neviem predstavit jednodussi sposob ako toto.

Karell aura:92
23. 1. 2012 13:39 Nový

Re: Megaupload byl dinosaurus

celé vlákno

Tak jste se nam tu spravedlive rozhorcil, akorat mam pocit, ze kdyz byste si ten clanek opravdu precetl, tak byste zjistil ze s autorem souhlasite. On prece take tvrdi, ze je to jednoduche na pouziti.

Na druhou stranu, splnuje to znaky dinosauru - je to velke, jednoduche a zranitelne.
Dle meho trefna glosa.

E N
E N
24. 1. 2012 0:40 Nový

Re: Megaupload byl dinosaurus

celé vlákno

Fakt? Spinosaurus, Tyranosaurus, Alosaurus, Brachiosaurus, Diplodocus atd.... byli zranitelní? Velcí určitě, jednodušší jak se to vezme. Takže to nebyla trefná glosa.

Karell aura:92
24. 1. 2012 3:58 Nový

Re: Megaupload byl dinosaurus

celé vlákno

Uff. Metafora s dinosaury se pouziva proto, ze je kazdy zna, kazdy uz je nekdy videl na obrazku, vladli cele planete. A jsou take znami tim, ze kdyz nastala jakasi katastrofa, tak to oni nedali, narozdil od evolucne lepe vybavenych druhu. Dovolil jsem si to zjednodusit slovem "zranitelni".

S ohledem na to jak ted ostatni sdileci sluzby prekotne meni podminky se zda primer opravdu trefny...

MiZe
MiZe (neregistrovaný) ---.25.broadband15.iol.cz
23. 1. 2012 12:35 Nový

Autor je laik

celé vlákno

Podle českého práva je stahování multimediálních výtvorů pro osobní potřebu legální, ovšem sdílení (tj. torrent a jiné "pokročilé" technologie) už jsou nelegální. To vysvětluje, proč např. funguje v ČR Ulož.to a lidé se nebojí jej používat.

POZOR: Neplatí pro stahování software. Zde je to nelegální vždy bez ohledu na sdílení.

Dlouhán
Dlouhán (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
23. 1. 2012 12:54 Nový

Re: Autor je laik

celé vlákno

Taky tě řadím mezi laiky. Software se totiž může sdílet, pokud to licence umožňuje. Třebas některé linuxové distribuce nebo kancelářský balík LibreOffice sdílím pomocí torrentu a nic nelegálního tím nepáchám.

Michal Krsek aura:58
23. 1. 2012 16:37 Nový

Re: Autor je laik

celé vlákno

Jeste, ze je ten Internet plny sdilecu linuxovych distribuci. V opacnem pripade by ty torrent servery zahynuly na ubyte a nebyl by zadny provoz.

E N
E N
24. 1. 2012 0:42 Nový

Re: Autor je laik

celé vlákno

Ano torrent je plný sdílečů linuxových distribucí, protože skoro každá distribuce má kromě ISO, netinstall, atd... i torrent způsob šíření

Michal Krsek aura:58
24. 1. 2012 7:19 Nový

Re: Autor je laik

celé vlákno

Uff to jsem si oddechl, takze atimco driv byla vetsina obsahu Internetu porno a ukradene materialy, dnes jsou to linuxove distribuce.

A konzumenti porna dnes konzumuji zdrojovy kod a/nebo se bavi kompilaci jadra.

E N
E N
24. 1. 2012 10:39 Nový

Re: Autor je laik

celé vlákno

zřejmě se musíte sem tam jít kouknout i na jiné servery než obvykle chodíte

Michal Krsek aura:58
26. 1. 2012 0:38 Nový

Re: Autor je laik

celé vlákno

Hezky bonmot, jen skoda, ze ho vyplytvate na takovou blbost :-)

Protoze ani tim bonmotem velmi pravdepodobne vetsinu nepresvedcite, ze vetsina provozu torentu je distribuce linuxovych distribuci.

E N
E N
26. 1. 2012 3:38 Nový

Re: Autor je laik

celé vlákno

Hmmm, tak si to zkuste celé přečíst ještě jednou. Já neříkal většina, já řeagoval na vaše - "plný sdílečů linuxových distribucí"

Já vám to sem raději zkopíruji, bude to pro vás jednodušší k pochopení.

VY: Jeste, ze je ten Internet plny sdilecu linuxovych distribuci. V opacnem pripade by ty torrent servery zahynuly na ubyte a nebyl by zadny provoz.

JÁ: Ano torrent je plný sdílečů linuxových distribucí, protože skoro každá distribuce má kromě ISO, netinstall, atd... i torrent způsob šíření

O většine ani slovo, nebo snad ano? Pouze reakce na váš FUD o tom že torrent je jen o nelegálních datech.

E N
E N
26. 1. 2012 3:41 Nový

Re: Autor je laik

celé vlákno

A mimochodem - linuxová distribuce není o kompilaci jádra a čtení zdrojového kódu. Stačí stáhnout a nainstalovat.

honza
honza (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
23. 1. 2012 13:42 Nový

Re: Autor je laik

celé vlákno

Stahování software je sice nelegální, ale dokud to nestáhnete, nemůžete vědět, o co se skutečně jedná. Kdyby vás za to chěli trestně stíhat, museli by prokázat nepřímý úmysl, což by nebylo vůbec jednoduché.

...
... (neregistrovaný) ---.32.broadband6.iol.cz
25. 1. 2012 1:20 Nový

Re: Autor je laik

celé vlákno

Jak je to dle české legislativy nevím, ale vždy jsem měl za to, že stahování softwaru jako takové je legální. To co je nelegální je až jeho instalace, při níž souhlasíte s jistými podmínkami (říkejme jim EULA) a tyto podmínky, v případě že tento produkt nemáte řádně zakoupen (pokud se samozřejmě nejedná o nějaký svobodný software), porušujete.

x
x (neregistrovaný) ---.tpfree.net
23. 1. 2012 15:10 Nový

Re: Autor je laik

celé vlákno

Mno, pokud je mi znamo, nelegalni neni sdileni, ale sireni dila. A pokud tim, ze torrent jeste nikdo odsouzen nebyl.

Pokud to toiz vezmu ciste technicky ( a nekolikrat jsem to tu jiz psal), jak chcete zjistit, zda ten, kdo torrent vytvoril/nasdi­elel/... je/neni drzietelem nech prav, pripadne zda ma/nema k takove cinnosti opravneni?

Pak se muzete (stejne jako v pripade downloadu) domnivat, ze takove opravneni ma a pak tudiz muzete naprosto bez obav pouzivat i torrent, pokud nejste tim, kdo jej vytvoril.

http://download.nohavica.cz:8080/praha2006/audio/prazska_palena_2006.torrent

1) jak vite kdo uvedeny web provozuje?
2) kde zjistite, ze uvedeny torrent je zverejnen se souhlasem autora?
3) vazne si myslite ze je to nelegalni?

Ad SW: Dtto, nemate pravdu, prevazne si totiz pripadnou licenci muzete precist az po te, co se pokusite SW instalovat(a nekdy ani tam ne). Technicky si tedy nemuzete z netu stahnout zadny SW (pokud budu brat vas nazor za pravdivy) ... nebo si muzete stahnout opet cokoli, jen s tim, ze se nestavate automaticky opravnenym uzivatelem.

Larry
Larry (neregistrovaný) ---.81.broadband15.iol.cz
23. 1. 2012 17:11 Nový

Re: Autor je laik

celé vlákno

Nezjisti se to nahodou naprosto jednoduse? Nekontaktuje se vlastnik autorskych prav a neda se mu moznost se zapojit do eventualniho soudniho procesu? A pouzivat torrent pokud nejsem ten co ho vytvoril? Nechapu, proste uz porusuju zakon tim ze jsem ho stahnul a zaroven sdilel takze obavy mit musim...

x
x (neregistrovaný) ---.tpfree.net
23. 1. 2012 17:48 Nový

Re: Autor je laik

celé vlákno

Cece, co hulite? Vyse uvedeny torren jsem odkazal zcela umyslne jako priklad, kde ja osobne napr vim, ze jde o dilo sirene s povolenim autora, ale vy to vedet nemusite a nemuzete, pokud se ho na to osobne nezeptate, ale jak toho autora chcete najit? V tomhle pripade rekneme by to teoreticky slo, ale kde je psano ze zrovna autor drzi prava na to dilo, ze ... i kdyz vam rekne ze je to OK, tak to OK byt nemusi. Jenze kdyby kazdy povazoval by defaul vsechno za nelegalni, tak ten net muzem obratem zavrit, prtotoze dohledavat drzitele prav je naprosto nerealne a neproveditelne.

=> plati opak, muzete se domnivat ze to OK je.

BTW: AZ nelze porusit neumyslne.

Vašek
Vašek (neregistrovaný) ---.pilsfree.net
24. 1. 2012 1:15 Nový

Re: Autor je laik

celé vlákno

když nevím nestahuju

volaniWebnodeCz
volaniWebnodeCz (neregistrovaný) ---.207.broadband9.iol.cz
24. 1. 2012 2:40 Nový

Re: Autor je laik

celé vlákno

A jak pak to že sis dovolit stáhnout a co hůř přečíst můj komentář?
A reakcí na něj už vzniká odvozené dílo? :P

Kdo z nás ty zákony zná? Kdo z nás jim rozumí? Kdo z nás je dovede dodržovat Kdo z nás s nimi souhlasí? Kdo je vymůže když je nebdueme chtít dodržovat?

Většina lidí kteří si kupují autorsky chráněná díla i pirátí.
Zavřou li všechny nebudou mít komu prodávat.
Samo autoři většinou sami nic neposlouchají a stahovat z internetu neumí :)

pepa
pepa (neregistrovaný) ---.pel.cz
20. 2. 2012 21:35 Nový

Re: Autor je laik

celé vlákno

vašku jsi buď autor nebo hňup

2 012
2 012 (neregistrovaný) ---.opera-mini.net
24. 1. 2012 9:40 Nový

Re: Autor je laik

celé vlákno

že je stažení jakýchkoliv dostupných a někým jiným vystavených dat nelegální jen proto, že jsou softwarem, je krásný HOAX šířený softwareovou lobby, ale to je asi tak vše.. je možné, že pod vlivem tohoto PR by tak rozhodl i slabší soudce, ale takových případů špatného rozhodování je také celá řada a časem se to zlepšuje..

kam
kam (neregistrovaný) ---.cust.vodafone.cz
23. 1. 2012 13:17 Nový

hruza clanek

celé vlákno

Vy musite mit autore hrosi kuzi. Vetsina lidi, kteri sem prijdou jen tak ze zvyku uz maji kauzu MU nactenou z nekolika zdroju v AJ a evidentne o cele veci vedi vic nez vy. Za takovou slataninu bych Vam nedal ani dve stovky :)

Unknown
Unknown (neregistrovaný) 78.108.103.---
23. 1. 2012 14:13 Nový

Re: Megaupload byl dinosaurus

celé vlákno

"Zavření serveru bylo jen otázkou času, a že přišlo právě v okamžiku všeobecného povyku okolo SOPA/PIPA je po mém soudu učebnicový případ hlouposti příslušných úředníků více, než co jiného."

Ja to spise vidim jako ukazkovy priklad oddeleni statni spravy od politiky. Kez by to u nas jednou taky tak fungovalo.

Pindal
Pindal (neregistrovaný) ---.151.broadband12.iol.cz
23. 1. 2012 14:52 Nový

Re: Megaupload byl dinosaurus

celé vlákno

S autorem souhlasím. Dinosauři musí vymřít. Cílem je šifrovaná anonymní distribuovaná komunikace. A na lámání chleba dojde až s pokusem zákazat šifrování. Pak se uvidí jakou cenu má svoboda.

dfsdf
dfsdf (neregistrovaný) 83.71.253.---
23. 1. 2012 15:24 Nový

Re: Megaupload byl dinosaurus

celé vlákno

pujde se na to salamovou metodou

sifrovani se nezakaze ale budou se vyzadovat zadni vratka
vetsina lidi zmasirovana PR typu ze preci kdo nic nespachal se nema ceho bat to odsouhlasi

nesouhlas
nesouhlas (neregistrovaný) ---.opera-mini.net
23. 1. 2012 18:57 Nový

Nesouhlasím, že krok zpět

celé vlákno

naopak, pohodička na kterou stačí prohlížeč, vyhledávání, bohatý obsah, skoro konstantní rychlosti dle tarifu včt. pomalého zdarma, rozumné ceny, to není krok zpět, to je krok vpřed - komfort pro uživatele - jehož trvání pod sluncem je podmíněno tím, že provozovatel neudělá chyby

Karell aura:92
24. 1. 2012 4:08 Nový

Re: Nesouhlasím, že krok zpět

celé vlákno

Krok zpet v tom smyslu, ze po mnoha letech vyvoje sdilecich technologii ktere nejde lehce vypnout a zakazat, je hodne pouzivana sluzba, kterou evidentne vypnout lze. Zkratka se stale ukazuje, ze se vzajemne vylucuje vlastnost "bohaty obsah" a to co jste nazval "provozovatel neudela chyby" a tedy pusobi jako krok zpet, kdyz se o to nekdo dalsi pokousi.

pošťák
pošťák (neregistrovaný) ---.opera-mini.net
24. 1. 2012 9:54 Nový

Re: Nesouhlasím, že krok zpět

celé vlákno

tak to dělání chyb mu snad nikdo nenařídil, to byla jeho blbost..

Karell aura:92
24. 1. 2012 10:42 Nový

Re: Nesouhlasím, že krok zpět

celé vlákno

Ja tim chtel rict, ze za dane legislativni praxe uz je samotne hromadeni zadaneho obsahu chybou...

pošťák
pošťák (neregistrovaný) ---.opera-mini.net
25. 1. 2012 8:52 Nový

Re: Nesouhlasím, že krok zpět

celé vlákno

no tak jsi to řekl..

ale řekl jsi nesmysl

Karell aura:92
25. 1. 2012 9:28 Nový

Re: Nesouhlasím, že krok zpět

celé vlákno

Jasne, zalezi jak definujeme pojem "chyba" a z jakeho svetonazoroveho konce se na to divame. Nicmene hromadeni a zpristupnovani obsahu vas nejspis dostane nejmin do vazby a servery vam vypnou. To je pouhe pozorovani reality. Proto se vskutku zda jako krok zpet se o to znovu pokouset. Lepsi? :-)

pošťák
pošťák (neregistrovaný) ---.opera-mini.net
25. 1. 2012 9:45 Nový

Re: Nesouhlasím, že krok zpět

celé vlákno

Nic moc. Vy spíše poskytujete prostor pro to, aby si někdo data tam hromadil.. a ani je nemusíte mít právo prohlížet, stejně jako telekomunikační operátor neposlouchá, zda se po telefonu neplánuje vražda a webhoster není odpovědný za to, co píšu na svém blogu (to nebyl případ dotcoma, ten udělal alespoň dle textu žaloby právě třeba tu chybu, že tam soubory nechával a jen je aktivoval-deaktivoval, čimž se dostal do pozice toho, kdo je hromadí)

a
a (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
23. 1. 2012 19:59 Nový

megablábol o Megaupload

celé vlákno

....

E N
E N
24. 1. 2012 0:34 Nový

Hmmm

celé vlákno

Je prostým faktem, že drtivá většina jeho obsahu byla v rozporu s právy vlastníků pořízenými kopiemi a tedy pirátská.

Hmmm, autor má asi přesné soupisy souborů na Megauploadu. Nebo že by cuc z prstu?

mb
mb (neregistrovaný) ---.mikroo.uh.cz
28. 1. 2012 11:44 Nový

Re: Hmmm

celé vlákno

+1

Toto me take trochu vadi.. Ano na megaupload byl warez, ale bylo ho tam 30%, 50%, 90% ?
"Je prostým faktem, že drtivá většina jeho obsahu byla v rozporu s právy vlastníků pořízenými kopiemi a tedy pirátská."
Pokud to autor nema podlozeno cisly, tak je to demagogie a to ja nemam rad.

codex
codex (neregistrovaný) ---.214.broadband3.iol.cz
29. 1. 2012 22:02 Nový

článek je paskvil

celé vlákno

Sociolog srovnává výhody a nevýhody webových file serverů s p2p sítěma. :-)

V souvislosti se SOPA a dalšími:
Myslím si, že by se jednou provždy měli smířít s tím, že cenzurování stránek není k ničemu a nikomu to nepomůže. Je evidentní, že internet je celosvětová síť a že každý stát k autorským právům přistupuje různě. Zákaz v USA neznamená nic pro Čínu nebo Rusko. Jediné, čeho ti kašpaři dosáhnou, je přesun kapitálu do zahraničí. Nehledě na to, že veškerá kontrola a cenzura zvyšuje náklady všech provozovatelů portálů a poskytovatelů internetového připojení (tím pádem zvyšuje cenu internetu, služeb atd.). Filtrování stránek vede k narušení kontinuity webu a k ztrátám zisku jiných serverů, které se náhodou někde objeví v souvislosti s pirátskými stránkami. Už chci vidět, jak se někdo bude do hloubky zabývat relevantností takového zásahu (a taky ty soudní spory). Raději by měli sdílení hudby a videa zlegalizovat a zavést na to tzv. "daň z neřesti", jako to funguje u alkoholu, cigaret, pohonných hmot atp. Sdílecí servery by odváděly vysoké daně, ze kterých by se hradily ztráty umělcům, jako se z cigaret přispívá na zdravotnictví. Provozovatelé takových warez serverů by "schudli", cena za premium účty by se o něco zvedla, čímž by byla zajištěna také spoluúčast ze strany uživatelů, a stát by získal cenný zdroj pro svou pokladnu. Politika nekompromisních licencí a cenzury v dnešní globální společnosti je zpátečnická.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem