Menší změny v Přehledech (Insights) Stránek na Facebooku

Facebook mírně změnil Přehledy (Insights) Stránek a pokračuje v postupném odchodu od metriky PTAT (lidé, kteří o tom mluví)

Na konci září jsem se v Lidé, kteří o tom mluví? Facebook postupně opouští zjednodušenou metriku zmiňoval o odchodu od metriky se zkratkou PTAT (People talking abou that nebo „lidé, kteří o tom mluví). Čerstvě aktualizované Přehledy (Insights) to stále potvrzují. Zároveň došlo k zpřístupnění "nových“ Přehledů (Insights) všem uživatelům.

Podstatné změny? PTAT bylo (správně) rozděleno na jednotlivé složky, takže je možné se lépe orientovat. Správci Stránek se snadno dozvědí nejenom vše o pozitivních signálech, ale také o těch negativních – odchody fanoušků skrytí obsahu, nahlášení spamu. Velmi dobré je i poskytnutí informací o tom, kdy jsou fanoušci nejvíce online a jaký obsah mají nejvíce v oblibě. Detailní a užitečné jsou i informace o každém jednotlivém příspěvku.

Nové Přehledy (Insights) byly přitom zpřístupněny už v srpnu, takže pokud chcete detailnější popis, najdete ho v článku Nové statistiky stránek na Facebooku přinesly užitečné novinky. Ve čtvrtek 10. října Facebook pouze zpřístupnil nové Přehledy všem správcům Stránek. A provedl některé menší změny v některých výstupech.

Přehledy (Insights) jsou nakonec složené z šesti částí – celkový přehled, informace o aktivitách nazvaná „To se mi líbí“, podstatné informace o dosahu (reach), návštěvách na stránce, aktivitě příspěvků a demografickém složení fanoušků, oslovených uživatelů a „zainteresovaných lidí“.

Přehledu najdete informaci o celkovém počtu fanoušků, dosahu z právě uplynulého týdne a původní PTAT rozdělení do „zainteresovaných lidí“, vývoje líbí, komentářů, sdílení a kliknutí na příspěvek. A samozřejmě přehled nejnovějších příspěvků s základními čísly.

To se mi líbí je možné rozšířit sledované období, ale bohužel pouze maximálně zhruba tři měsíce zpět. Vidět je zde vývoj počtu fanoušků, změny v počtech a odkud vaši fanoušci vlastně přišli. Čas od času se na do grafu i vyplatí kliknout, objeví se tak další informace.

Dosah opět umožňuje nastavit časové období a zjistit, jak se vyvíjel organický či placený dosah, líbí (like), komentáře a sdílení. Podstatný je třetí graf, informace o skrytí, nahlášení spamu a odchodu fanoušků.

Návštěvy mají také nastavitelné časové období a umožňují pochopit dění na samotné stránce, tedy jak byly zobrazeny „karty“ (Page Tabs), které Stránka má. A také zjistit zmínky, příspěvky od ostatních, oznámení polohy a externí odkazy.

MIF16

Příspěvky obsahuje hodně užitečnou informaci o tom, v jaké dny v týdnu a v jaké hodiny jsou vaši fanoušci nejvíce aktivní. Může být hodně prospěšná tam, kde máte fanoušky méně aktivní v některé části týdne či dne. Je zde i dostupný kompletní přehled všech příspěvků s údaji o nich. Je zde ale i možnost přepnout ještě na typy příspěvků a zjistit, jak se liší úspěšnost podle typu použitého příspěvku.

V poslední volbě, Osoby, jsou přístupná sociodemografická data o složení fanoušků (a oslovených/zainteresovaných uživatelů). Bohužel pouze ženy/muži, věkové složení, země, město a jazyk. 

3 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 13. 10. 2013 10:09

Školení: Právo pro e-shopy

  •  
    Jak provozovat e-shop v souladu se zákonem.
  • Jak přistupovat k vrácení zboží a spory se spotřebiteli.
  • Jak v souladu s právem marketovat e-shop.

Detailní informace o školení Právo pro e-shopy »