Hlavní navigace

Názory k článku Měření českého Internetu: od iAuditu k NetMonitoru

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 7. 2005 11:39

    Lucas (neregistrovaný)
    To je ale hovadina. Já používam FireFox a AdBlockem a reklamu vůbec nevidím.
    Doporučuji všem, ale bacha, provozovatel vašeho oblíbeného serveru z toho mít radost nebude :-)
  • 21. 7. 2005 11:57

    n/a (neregistrovaný)
    Jé, já blokuju v hosts i ty měřící servery a taky se s tím nevytahuju :-)

    Tedy neblokuju všechny, jen ty pomalé. Nebaví mě čekat, až se načte neviditelný pixel z přetíženého serveru.
  • 27. 7. 2005 15:15

    Krysař (neregistrovaný)
    Souhlas. Celý slavný gemius.pl blokuju už někdy od února, aniž bych vůbec tušil co ta služba dělá a k čemu patří. Prostě jsem tu doménu párkrát zahlédl ve statusbaru během načítání různých stránek, a tak šla do hosts. A vůbec toho nelituju :)
  • 21. 7. 2005 11:42

    Zigi (neregistrovaný)
    Upřímně nechápu lidi co si naistalují ten sledovací sowft NetPanel. Nevidím jediný důvod, proč bych si měl na počítač nainstalovat program co bude sledovat můj pohyb po internetu. Všichni se snaží bojovat proti spywaru a pak si dobrovolně něco podobného naistalují?????
  • 21. 7. 2005 11:54

    Lucas (neregistrovaný)
    Nejspíš to bude probíhat formou nějaké soutěže. Nainstaluj si to lidi, kteří používají IE 5.0 a podobní, co se připojují jednou za uherák, s vidinou, že vyhrajou tričko nebo 1000 Kč.
  • 21. 7. 2005 12:25

    Jackk (neregistrovaný)
    Prijde mi to cele jako totalni nesmysl zamereny na jednoduche uzivatele, tedy napriklad divaky TV nova ;-) Osobne mam cookies zakazany, krome serveru ktere pouzivaji cookies pro prihlaseni a ja mam k nim duveru, samozrejme FF a Adblock... a dobrovolna instalace spyware? nenechte se vysmat ;-) Ve vysledcich mereni se nezmeni vubec nic, stale to bud ta kristalova koule a to co si kdo vymysli a vydedukuje. Ale preji hodne zdaru :-)
  • 21. 7. 2005 13:19

    Jackk (neregistrovaný)
    ty divaky tv nova jsem uvadel v reakci na to, ze vyzkum "organizuje" stejna firma jako nemysly zvane peoplemetry. Zajimalo by me, jestli peoplemetr ma doma nekdo kdo na televizi vubec nekouka nebo ji nema ;-) o tech cislech co Vlada drive prezentoval mam vazne pochybnosti, ale hlavne ze to reklamni agentury zerou a plati a tv se ma jako "prase v zite" :-) ja jim to preju. Podobne to bude na internetu, kolotoc penez na zaklade zcela nesmyslnych cisel.
  • 22. 7. 2005 14:26

    - jika - (neregistrovaný)
    Spise bych rekl, ze tusi :-))) Blbe je, ze "reklama" v TV funguje v radech lepe nez "bannery" na NETu. Prepocitate - li pomer cena/vykon, pak mereni peoplemetru se svou chybou je uplne jinde ...
  • 21. 7. 2005 13:51

    hkmaly (neregistrovaný)
    Tak nejak. Nejdriv jsem chtel zaprotestovat, ze ten vyzkum bude pekne neverohodny kdyz budou ignorovat uzivatele ostatnich prohlizecu (nez IE), ale pak mi doslo ze je to jedno, protoze uzivatele ostatnich prohlizecu by si ten spyware stejne nenainstalovali ... takze vysledek holt bude stat za houby.

    Na druhou stranu ... treba je to zamer. Treba predpokladaji, ze uzivatele ostatnich prohlizecu stejne reklamy ignoruji, a to bud "rucne" nebo dokonce adblockem. Tedy ze reklama funguje jen na Novaky s IE a windows ...

    (Pri tom, jak vypada bezna reklama, maji asi pravdu. Uz jsem si tri reklamy nahral, protoze mi prisli hezky udelany, ale ani jedna z nich me nepresvedcila abych si neco koupil - protoze tam nebylo receno nic, co by me presvedcilo.)
  • 21. 7. 2005 17:40

    hondzyk (neregistrovaný)
    jenom par reakci i kdyz vim ze reakce na lupe jsou takovy jaky jsou:
    - reklamy blokuje radove par lidi, jsou to vetsinou vyzirkove, ktery nejsou sto pochopit, ze kazdej web se musi nejak zivit .. ale coz, je demokracie, delejte si co chcete, temhle lidem se to treba jednou vrati za to, ze jim zamestnavatel nezaplati za praci, kterou nekdy udelali a on ji pouzil :o)))
    - stejne jako cookies ma vypnuty radove par lidi, Netmonitor ma ale dosti vychytany zpusob jak nalozit s mazanyma cookies
    - UPLNE kazdyho ovlivnuje reklama, stejne jako UPLNE kazdej ovlivnuje svoje okoli... i kdyz jenom sedite na zastavce, tak tu zastavku ovlivnujete tim ze tam ste, to plati pro vsechny media, i internet
    - vyzkumy jsou hodne dulezity, abyste prave na tom internetu videli reklamy, ktery odpovidaji vasim zajmum .. nemusi to byt totalne presny, ale na internetu z toho lezou ty nejpresnejsi cisla jaky muzou .. lepsi uz to je jenom v Minority Report ...
  • 21. 7. 2005 19:21

    J (neregistrovaný)
    A) pokud neco dam verejne k dispozici (v nasem pripade na web) kdokoli si to muze cist jak chce (= bez reklamy). Nevim jak vy, ale ja v TV na reklamu necumim (pokud se vubec obcas na TV divam). Navic prenos tech dat platim JA, ne ten co si za reklamu plati, ale jeji konzumenti, coz je proti TV VELMI podstatny rozdil. Az bude net tect v kazde domacnosti zdarma, muzem se bavit o tom, jak jej financovat reklamou. Dokud za nej platim, nehodlam zadnou reklamu tolerovat. Me z pohledu spotebitele vubec nezajima jak a kde se vezme obsah, ktery na netu konzumuji, jelikoz si za to platim.
    Provoz sereveru by totiz meli platit ISP, jelikoz ti na jejich existenci vydelavaji predevsim.

    B) lidi kteri maji zakazane cookies, reklamy a sledovaci servery (coz vetsinou plati zaroven) je relativne velke mnoztvi, osobne bych to odhadl na min 10% uzivatelu a to je z hlediska marketingu velmi mnoho. Navic prave tito lide jsou casto cilovou skupinou netovych sluzeb. Jenze kolik takovych lidi je, to nikdy nikdo nezjisti. Netmonitor muze mit co chce, pokud mam jeho domenu zakazanou (stejne jako ostatni podobne). Netmonitor mou navstevu na sledovanych webech proste nezaznamena, nemam totiz zajem byt sledovan.

    C) zajiste, to je pravda, v mem pripade tak, ze pokud prijdu do obchodu a vidim tam neco, na co jsem videl vtiravou reklamu, i kdyby to skutecne byl dobry vyrobek, nekoupim jej. Vtirava reklama ve me totiz (a casto opravnene) vyvolava dojem, ze jde jen o pokus prodat smejd. Viz trebas reklamy na hubnuti a spol. Jediny znamy zpusob jak zhubout je nezrat a hejbat se.

    D) vyzkumy jsou naprd, jen je to dalsi zpusob reklamy a marketingu, vubec neodpovidaji realite (a to ani ty tzv "oficialni"). Vim jak to funguje, dobrovolnici dostanou 50 kriterii podle kterych maji vybrat celkem 50 lidi. Nez by takove nasli, museli by jich otravovat alespon 1000. Takze si nejake odpovedi vymysli a dostanou svych 500Kc.
  • 21. 7. 2005 20:23

    Kybernet (neregistrovaný)
    "Me z pohledu spotebitele vubec nezajima jak a kde se vezme obsah, ktery na netu konzumuji, jelikoz si za to platim."

    No ne, vazne - vy platite kazdemu serveru, ktery navstivite za ucelem konzumace obsahu? To jim posilate slozenkou, nebo prikazem k uhrade?
  • 22. 7. 2005 9:45

    netreba (neregistrovaný)
    ale ale? ten jeho argument nebyl uplne dobre vyjadren, ale ja ho chapu asi tak: kdyz je neco na internetu volne pristupne, VUBEC mne jako uzivatele nemusi zajimat, jake s tim ma provozovatel naklady a jak si provoz financuje, kdyz si muzu vypnout reklamy, usetrim za pripojeni... je to jasnejsi?
  • 23. 7. 2005 20:25

    Kybernet (neregistrovaný)
    Ale jiste. Ono ani v beznem zivote nemusite delat spoustu veci, pokud dodrzujete zakony - treba si platit ruzna pojisteni, tolerovat sousedy, prispivat na charitu apod. Lide, co mysli trochu dopredu a s nadhledem, vsak takove veci vetsinou delavaji - rikejte jim treba blazni...
  • 21. 7. 2005 20:25

    rony (neregistrovaný)
    a) pomerne nespravny usudok, ze "ked si ja platim pripojenie k internetu" tak tym vlastne platim tym, co produkuju obsah. Pomerne tradicna predstava, ktora existuje v podvedomi ludi a vyslovena explicitne znie sice hodne absurdne, no velmi velka cast ludi sa pod jej dojmom tak sprava.

    b) hadzat po sebe vycucanymi cislami nie je argumentacia ;-) Skor by som s kludom tvrdil, ze ludia co blokuju reklamy sa za ziadnych okolnosti nechcu dopracovat k cielu zadavatelov aj vykonavatelov reklamy. Cize nechcu spadat do cielovej skupiny. Cielom reklamy je, aby som sa v cielovej skupine nachadzal s pocitom dobrovolnosti ;-)

    c) to je kratozkraky a skor emotivny pristup bez znamky racionality (ale preco by malo byt vsetko racionalne?) V kazdom pripade ani toto nie je racionalny argument "v prospech blokovacov a proti reklame".

    d) su typy ludi, ktori ankety vyplnia poctivejsie. a su ludia, ktori ich odmietnu (preco sa zatazovat citanim a zamernym klikanim na nezmysly?). Odhliadnuc od toho, ze dobre postaveny subor anketnych otazok dokaze vylucit taketo chaoticke odpovedanie.
  • 21. 7. 2005 20:37

    JW (neregistrovaný)
    ad A) Nesmysl a nesmyslna konstrukce. Predpokladam ze nejste na pocitanym GPRS s pocitanymi daty dvacetnik a kilobajt. To jsem zkousel a muzu konstatovat, ze za takovy penize by jste se ani s normalnim uvazovanim nedostal na tenhle server.

    ad B) Asi jste nestudoval obor Statistika. Z toho vyplyva, ze vzorec je pri velkem vzorku mereni nejak zpracovatelny a upravitelny podle dalsich kriterii. Myslim tim, ze pri dostatecnem vzorku na dostatecne ruznych cilech (servery v tomto pripade) lze spocitat i vlastnosti z merenych lidi, kteri jinak cookie mazou nebo blokuji. Zbytecne to podrobne vysvetlovat, jen odkazat na vysokoskolska skripta. Jestli mate pocit, ze vase chovani je "cilovou skupinou" velmi zadanou, a zaroven uvadite vase navyky, tak se obavam, ze zijete v bludu; prijemnem, nicmene bludu.


    ad C) Viz ted nekdy publikovany clanek nekde o balenych vodach (obrovske obraty a zisky z vodovodni vody balene v PET lahvich) a dalsi. Reklamni sdeleni (reklama jakakoliv formou i kdyz si ji nechcete pripustit = neco vam prijde vtirave, neco ne, otazka osobni naturalelu, stylu a vkusu, s tim se pocita) proste vliv ma i kdyz si to nemyslite nebo programove se tomu snazite vyhnout. Mozna si na to stezuji, mozna to konstatuji, ale je to proste fakt.

    ad D) Opet odkazuji na statistiku. Cim vetsi vzorek, tim vetsi pravdepodnost blizka pravde. Internet proti jinym mediim nabizi daleko exaktnejsi udaje, TV maji peoplemetry na nejakem vzorku (ktery je take vybiran), tistene casopisy maji nejake feedbacky pres dotazniky ctenaru i ulicni dotazniky. Internet nabizi kvalitativne vyssi vyzkum, ktery je i diky technicke eliminaci vyplnovacu/lharu na daleko vyssi kvalitativni i kvantitavni urovni, co se vysledku tyce.


    Preju Vam i sobe, abychom mohli cist weby jako Lupa.cz a dalsi, zadarmo take po peti letech. Zatim jedina cesta je dostatecny prijem z reklam. Kdyz takovy server zjisti, ze podstatne procento ctenaru reklamu blokuje (prosta ignorance je taky zmeritelny udaj), bude muset sahnout k placenemu obsahu pro udrzeni kvalitniho redakcniho obsahu. Neda se srovnavat s nejakymi blogy nebo hemzy psane ve volnem case z pohodli kancelare v placene praci. Ostatne (a) napriklad Idnes.cz ma pro webovy obsah a s tim souvisejici zazemi samostatnou jednotku, ktera tusim zije jen z duvodu dostacneho prijmu z Internetove reklamy. O publikacnich server, jako je treba Lupa.cz, ani nemluve. Proste provider nema co platit za obsah (kterym muze byt treba jen archiv log na telefon, server pro online hry a podobne jalove obsahy), plati vzdycky konzument obsahu a budme radi, ze to je jeste jenom nactenou reklamou.
  • 22. 7. 2005 12:53

    Pitrsek (neregistrovaný)
    A) nevim jak jste prisel na tu rovnici, ale prijde mi hodne zmatena. Navic to, ze platite za pripojeni jeste nic neznamena, znamena to pouze tolik, ze vam ISP umoznuje se pripojit do site zvane Internet. Provozovateli obsahu nedavate ani korunu, z toho ze prijdete na jeho stranky sam provozovatel, tvurce obsahu nema ani korunu! Jak myslite ze to funguje ? Aby vy jste mohl cist svuj oblibeny casopis, mohl posloouchat svou oblibenou rozhlasovou statici, cist (sledovat) sve oblibene internetove stranky je zapotrebi medium necim financovat a v tuto chvili je majoritni podil na prijmech vetsiny medii reklama. POkud znate lepsi zpusob sdelte nam ho, mozna ze pak casopisy nebudou plne reklam, vase radio nebude prerusovat tok pisni reklamnimi bloky, na vasich strankach se uz neobjevi ten obludny format, ktery vas tak irituje...
    Jste sice netoleratni vuci reklame na netu, protoze dle vasich slov.."kdyz za to platim, nehodlam tolerovat zadnou reklamu" - jak jsem uz rekl neplatite tvurcum obsahu, ale providerovi, a dale jste stejne negativisticky odpurce reklamy napr. v printu ? tam ji vsak bohuzel nemuzete vyselektovat (nebo ji snad vystrihujete? )

    B) ano, je urcite procento uzivatelu, kteri maji vypnute cookies, ale tech je opravdu jen par, jde radove o jednotky procent a v celkouvem souctu se jedna o zanedbatelnou polozku...nerozumim vasi vete: "Navic prave tito lide jsou casto cilovou skupinou netovych sluzeb"... chcete tim rict, ze jen 10% ctenaru je cilova skupina ? Vite, kdyby to byla pravda a jakykoliv server cetlo cilene jen 10% uzivatelu a ten zbytek na stranky jen "zabloudilo" tak by to cely internet mohl zabalit. To co rikate je samozrejme pekny nesmysl.
    Jinak bych vas rad odkazal na Metodologickou komisi SPIR, nebo na provozovatele Netmonitoru spol. Mediaresearch, ktera vam objasni jak se toto mereni vyporadava se skutecnosti, ze je tu urcita mnozina uzivatelu s vypnutymi cookies. A vubec vam poda odbornejsi vyklad funkce celeho vyzkumu. Prosim nehledejte v tom zadne cary ani mary, jde proste o data ktera jsou potrebna ne pro vas ctenare, ale pro medialni agentury, pro tvurce obsahu, a v neposledni rade pro klienty. Je to opet o tech prijmech, o moznostech zkvalitnovani poskytovanych sluzeb atd.. a jak jiste uznate to se bez investic proste neobejde. Netmonitor neni bez chyb, ale to neni nikdo z nas ze ?


    C) a definice vtirava reklama ? je to reklama, ktera se vam prici, urazi, nepobavi, nebo ktera je prilis visibilni ?
    Ano ne vsechny reklamy jsou zdarile a nektere jsou opravdu vsudypritomne, ale to preci neni chyba toho vyrobku, produktu. Kazdy se preci snazi, aby sve produkty co nejlepe prodal, reklamu potebuje opravdu kazdy (je jen otazkou zpusobu propagace), ale i takove kolosy a nadnarodni koncerny a svetozname vyrobky, ktere vsichni nebo aspon vetsina z nas povazuje za top vyrobky jako je Pilsner Irquell, Coca-cola, Pepsi, Mercedes atd. poterbuji propagaci, bez toho to proste nejde. Prectete si neco od P.Kotlera. ... ale jinak co se tyce prostredku na hubnuti s vami souhlasim, i me je tato reklama neprijemna, natoz kdyz vim, ze to proste nefunguje.

    D) pokud mate takove prakticke zkusenosti s vyzkumem Netmonioru, tak to dejte vedet MK NEtmonitoru. Samozrejme ze existuje urcita entita tech, kteri nespolupracuji, nastesti jich neni mnoho a navic i s timto nepatrnym zkreslenim se pocita.
  • 22. 7. 2005 13:07

    Petr Šnajdr (neregistrovaný)
    Když už jste zmínil Philipa Kotlera. Když byl v Praze tak se na adresu současného stavu marketingu vyslovil s politováním, že marketing už dávno není o podpoře prodeje.

    Zkuste zapřemýšlet co tím mohl myslet. Abychom z té reklamy zase nedělali jen andělské božstvo, které nás všechny spasí.
  • 22. 7. 2005 14:25

    Pitrsek (neregistrovaný)
    Myslite si opravdu ze myslel reklamu na ceskem trhu ? Co myslite ? Predpokladam, ze se shodneme na tom , za preci jen ve svete je reklama a marketing o nejaky ten krucek vepredu..

    ja tu necchi vynaset reklamu do nebes, to v zadnem pripade, take me nekdy dost stve, ale take ji nezatracuji, protoze s ni pracuji.
  • 22. 7. 2005 15:22

    Petr Šnajdr (neregistrovaný)
    Myslel to samozřejmě mnohem šířeji, ale sedlo to i na ČR. nehledal bych v tom výjimky.
  • 22. 7. 2005 13:23

    Jan F. (neregistrovaný)
    Na druhou stranu - přečtěte si níže příspěvk P. Součka. Já osobně používám dva druhy připojení - GPRS a bezdrát. Na GPRS blokuju opravdu 90% reklamy a i ten zbytek se kvůli proxy, která komprimuje obrázky zobrazuje dost nehezky. Na bezdrátu blokuju pouze tu reklamu, která mi buď znemožňuje práci nebo otravuje tak, že se nedá číst text.

    Ona hezky vypadá třeba i vtipná animace, pokud je samostatně (tj. např jako spot v TV). Pokud ale musím, jako např. na idnes.cz (tam je to opravdu extrém), přemýšlet, kudy jet myší na odkaz, aby na mě cestou nevyskočilo 10 reklam v obrovských oknech, tak prostě server, který mi tu reklamu podstrkuje, zablokuji.

    Vy sami, tvůrci a zadavatelé reklam nás to nutíte blokovat. Asi nikomu moc nevadí reklama textová nebo jednoduchá grafika, ale jak se vám čte text na 17" LCD, když samotný text zabírá plochu jako na starém 14" CRT a ze všech stran na vás něco bliká? Nic moc, že?

    Pokud si koupím časopis, první co udělám je, že nad košem vyklepu veškerou vkládanou reklamu - protože mě taky obtěžuje. Je strašně příjemné číst si v autobusu časopis a na spolucestující přitom sypat letáky. Jsem taky vyčuránek?

    Přemýšlejte - méně znamená někdy více.

    Honza
  • 22. 7. 2005 14:54

    Pitrsek (neregistrovaný)
    Jak jsem zminil uz v nekterem z minulych prispevku, zalezi na pripojeni, predpokladam, ze kdyz budete na pevne lince, tak vam reklama prilis nacitani stranek nezpomaluje, takze pak je tu jiz jen odpor k reklame jako takove, ci alespon k velikym a vyraznym formatum. POkud mate pripojeni jine napr. dialup nebo gprs, tak se to zpomaleni muze projevit.
    nicmene jak jsem jiz psal vysokorychlostni internet ma dnes v CR cca 40%, coz je pomerne vysoke cislo, nicmene tim nechci rict, ze je tedy cas na jeste vyrazneji a kapacitne narocnejsi formaty, to v zadnem pripade.

    Uvadel jsem priklad iDnesu, kde je opravdu prehrsel reklamy a povetsinou tech aktivnich, rolovacich, vysouvacisch atd. tedy te ktera vadi nejen vam, ale i me a vetsine lidi. Pred lety byl oblibeny format pop up, tedy nove okno, ktere se vam nacitalo a zatimco se stahovalo tak se stranka zpomalila, po nacteni to navic prekrylo stranku. To byl opravdu velmi neprijemny format, ktery bych prirovanl k tem vkladanym reklamam v casopisech. Dnes vsak jiz takovou reklamu najdete jen zridkakdy,trend napr. na oborovych serverech je takovy ze staci bannery bez nejakych aktivnich prvku... nicmene budoucnost muze byt jina. predpokladam, a diskuse s kolegy z medialnich agentur to dokazuji, ze jsou cim dal vetsi poptavky po aktivnejsich formatech, ktere do jiste miry budou konkurovat TV spotum, jedna se o klipy, kde bude dej reklamniho sdeleni spolu se zvukem.. Cili ono to neni o tom, ze by tvurci obsahu serveru za kazdou cenu chteli mit na svych strankach velike formaty, ale ten tlak je ze strany klientu, kteri sve penize "rozpousteji" mezi jednotlive mediatypy a vybiraji si sve nejefektivnejsi media. Internet sice jiz davno nepatri mezi popelky, ale jako relativne nove meidum pochopitelne chce nabizet atraktivni formaty a zpusoby jak prilakat klienty. Diky tomu existuje velka rada formatu, ktere jsou vice ci mene otravne. Snahou tvurcu a poskytovatelu obsahu neni nastvat sve uzivetele ( i kdyz pravda nektere servey zkouseji trpelivost svych ctenaru docela dost), ale nabizet kvalitni obsah,, ten vsak nekdo vytvari a musi za to dostat zaplaceno.

    Povetsinou, kdyz se na vas vyvali vyskakovaci reklama, ci na vas vybafnou giganticke formaty, vyskytl jste se na nejakem obecnem portalu, predevsim zde najdete takove giga, mega, super formaty na oborovych serverech takove formaty najdete jen sporadicky. je to tim, ze pro oborovy server je dulezity obsah, ten totiz zajistuje navstevnost, proto tech otravnych formatu zde najdete jen vyjimecne. nabizi se i paralela mezi masovym tistenym mediem a odbornym casopisem, ale i jinymi mediatypy... Obecne plati, ze : tam kde je masa, tam je take vice reklamy a proto je nutne ji vice odlisit.

    Souhlasim s tvrzenim, ze cim mene tim, (nekdy) lepe, ono to totiz funguje i tak, ze cim mene reklamy, tim je ta reklama efektivnejsi.

  • 24. 7. 2005 14:48

    Karl (neregistrovaný)
    "Navic prave tito lide jsou casto cilovou skupinou netovych sluzeb." Lidi kteri maji vypnute cookies jsou tak leda cilovou skupinou pro farmaceuticke firmy.
  • 25. 7. 2005 8:51

    Leos Literak (neregistrovaný)
    Re: Dokud za nej platim, nehodlam zadnou reklamu tolerovat. Me z pohledu spotebitele vubec nezajima jak a kde se vezme obsah, ktery na netu konzumuji, jelikoz si za to platim.

    Velmi sobecky nazor, J. No, kdyby blokovalo reklamy rekneme pulka obyvatelstva, vetsina profesionalnich serveru prejde na placeny model. Pak se nedivte, az po vas budou vsude chtit cislo platebni karty.
  • 21. 7. 2005 19:10

    Pitrsek (neregistrovaný)
    Asi se neda cekat, ze by nekdo z ctenaru ci spise z diskutujich na Lupe mel alespon trochu kladny pristup k internetove reklame(tedy krome provozovatele :-)

    Hondzyk to rekl strucne ale vystizne. Tech lidi, kteri blokuji reklamu a nejskou schopni ji akceptovat je opravdu jen par. Po pravde vubec nevim proc tomu tak je, soucasna internetova reklama neni az tak agresivni (krom obrovskych formatu na iDnesu) a datova kapacita formatu je dnes skutence miziva a v dobe, kdy temer 40% uzivatelu vyuziva vysokoryhlostniho internetu je nesmysl, aby se diky reklame nebo dokonce kvuli malemu kodu vyzkumu Netmonitor stranka nacitala vyrazne pomaleji.

    Bohuzel v techto prispevcich se odrazi typicka ceska vlastnost, jak neco precurat nad necim vyzrat, zde tedy jak vyzrat nad reklamou at uz je kdekoliv.
    Internet je skvele medium a snaha nas vsech je toto medium vyzdvihnout na uroven hlavnich mediatypu (jako rozhlas, TV, tisk atd.) diky tomu jsou potreba ruzne vyzkumy jako je napriklad Netmonitor, ktery sleduje chovani uzivatelu, meri navstevnsot serveru, umi zjistit socdemo uzivatelu.

    Tato data jsou dulezita pro media samotna, ale i pro medialni agentury, ktere internet nabizeji svym klientum. Diky tomu se na interet dostavaji penize, ktere umoznuji vydavatelum a tvurcum serveru zdokonalovat sve sluzby, ktere pak vy vyuzivate. Pokud se to reptalum nelibi (coz je samozrejme mozne), tak jina moznost je, ze se zpoplatni pristupy na jednotlive stranky... ovsem to bych internetu opravdu nepral.
  • 21. 7. 2005 20:09

    rony (neregistrovaný)
    ano, da sa s tym suhlasit.

    avsak treba doplnit, ze mozno si reklamu blokujem aj preto, ze NEPLANUJEM dokonat zamer zadavatela ani vykonavatela reklamy - urobit nakup. A to v ziadnom pripade. Ze sa s blokovacom splachne aj iny typ reklamy je uz smola zadavatela a vykonavatela.

    Vychcanost s tym nema nic spolocne - pravdepodobnejsim dovodom je mozno to, ze pokial mi do oci blika stroboskop, tak bud oci zatvorim alebo sa budem snazit stroboskop zatienit. Pretoze stroboskop nie je moj, nehodim do neho kamen ;-)

    Posledny odstavec je take akesi deja-vu, cely ten medialny kolos potrebuje data, aby mohli viac a lepsie pracovat cize "pozierat" peniaze klientov a takto pohanat ten nekonecny kolotoc ;-)

    Pripomienka k poslednej vete: tak hrozne to snad nedopadne. Verte pevne, ze pokial NIEKTO spoplatni pristup zmenia sa mu iba sance: bud mu stupnu priame prijmy od komunity alebo nie. Ale v kazdom pripade nenastane kataklizma vo forme plne spoplatneho obsahu. Proste sa najde dalsi, co obsah poskytne zadarmo. Casom mozno dospeje k platenej forme, ale to uz "dorastie" dalsi... netreba sa az tak bat.

    Mate iba jednu pravdu: tych, co si blokuju reklamu je pomerne zanedbatelne mnozstvo a navyse blokuju iba cast reklamy (tu identifikovatelnu, identifikovanu a blokovatelnu). A verte, ze JE MOZNE zapocitat do statistik aj tych. Ono Vam mozno z dostupnych dat na "meranie" akosi vypadli originalne logy webservrov. Akesi "bodky" v kode stranok su len barlicky.
  • 22. 7. 2005 12:05

    Pitrsek (neregistrovaný)
    Reklama vsak neni jen zlo, reklama neni apriori prostredek k tomu, aby vas o necem nasilne presvedcovala, nutila vas atd., ale dokaze byt i prospesna, muze vam byt voditkem pri rozhodovani ve vyberu. Dle vaseho negativniho pohledu se zda, ze se vyhybate vsemu co jen trochu znate z reklamnich kampani bez ohledu na mediatyp.

    Mylite se, je to dano ceskou mentalitou, stale se najde dost tech, kteri misto toho, aby byli ochotni spolknout mensi omezeni(a slovo omezeni je zde v uvozovkach, nebot to ze se na serveru objevi reklamni ctverec opravdu povazuji za omezeni jen minimalni), tak radeji hledaji vsemozne zpusoby jak se i tohoto minimalne otravneho "zla" zbavit. Neuvedomujete si, ze diky tomu, ze na strankach objevuje trochu reklamy, ctete obsah zcela ZDARMA ? Server z neceho ziv byt musi a reklama je nyni ten nejprirozenejsi zpusob, jak vydelat na provoz takoveho serveru. Cimz nerikam, ze se medium nesnazi vydelat i jinymi zpusoby.

    Zadne dejavu, ale fakt, ze pokud chci aby byla reklama dobre zacilena a splnila svuj ucel, tedy: A) oslovila spravnou cilovou skupinu, B) nabidla ctenarum, uzivatelum produkt, sluzbu, ktera souvisi s obsahem media... Vemte si napr. ze hledate novy dum, byt, pozemek a na mediu, ktery vam nabizi ucelenou nabidku narazite na reklamu, ktera vam nabizi zprostredkovani hypoteky, nebo vyhodne stavebni sporeni, nebo vam nekdo pujci za vyhodnych podminek atd... porad mate pocit, ze to je nesmysl ? K tomu, aby to vse mohlo opravdu fungovat, aby klient mohl nakoupit reklamu na co nejefektivnejsich mediich a z tech medii vybral zase jen ty nejlepsi servery, televize, rozhlasove stanice, tak potebuje data z vyzkumu. Z pohledu media je dulezite tatodata mit z toho duvodu, aby mohla sebe jako medium nabizet medialnim agenturam a ty to pak nabizely svym klientum. Diky tomu bude mit medium penize na provoz a vy budete mit moznost i priste si precist Lupu ci jiny server.

    Predposledni odstavec je vas zasadni omyl, verte nebo ne, ale skutecnost je takova, ze kdyby server ci jine medium nemelo prijmy z reklamy tak neprezije a vy nemate na netu co cist, v radiu nenaladite jedinou poradnou stanici, a v tisku byste si mohl vybrat jen mezi nejakym samizdatem ci predvolebnim letakem. Jinymi slovy prevedeno zpatky na net, ano sehnal byste tu par blogu, ktere vsak cte jen par lidicek, navic blogy nejsou proto aby nekoho uzivili. Rozhodne byste nesehnal takovy obsah, ktery by byl opravdu aktualni (a tim aktualni myslim online), stezejni a dulezity . A neverte tomu, ze pokud by se nasel nekdo, ktery by obsah sveho webu zpoplatnil, ze by se nasly okamzite jine weby, ktere by obsah davaly zadarmo. Ony se samozrejme najdou, ale budou s reklamou ... no a vidite jste zase na zacatku, ted si vyberte, bud budete platit nebo budete tolerovat reklamu... Samozrejme, ze vyhraje ten, ktery bude zadarmo, ale protoze tohle pro vas nebude idealni reseni, budete hledat zpusoby jak se te "zatracene" reklamy opet zbavit. Jak rikam, je to o te vycuranosti, proste kdyz mam neco zadarmo tak si toho nevazim, nevidite totiz tu praci, kterou s tim provozovatel ma. mate pocit, ze kdyz je to zadarmo, takze to je zadarmo nadozivoti a kdyz se objevi neco co by mohlo znamenat vylepseni obsahu, nabidky serveru, ci proste jen prinest finance na provoz, tak se branite zuby nehty.

    Ale nevypadly, logy serveru opravdu v kodech stranky jsou, ale jejich vyuziti je mozne pouze interne, nikoliv pro verejne pouziti. Netmonitor je vyzkum, ktery je napric celym netem a pouziva unikatni metodiku, stejnou pro cely web. Tim jsou data porovnatelna a pouzitelna. Jina data nema cenu porovnavat, nejde o stejnou metodiku a tudiz takova data jsou k nicemu.
  • 21. 7. 2005 20:31

    Petr Souček (neregistrovaný)
    Nevím jak jiní, můžu mluvit jen za sebe, ale každý další reklamní formát blokuji od okamžiku, kdy mě opravdu naštve.

    Například lítající potvory přes celou obrazovku, zastiňující text, který chci číst, technicky nepovedené reklamy, kdy je třeba přes celou obrazovku průhledná vrstva zabraňující kliknout na jakýkoliv odkaz, velké blikající nebo hýbající se reklamy, které mi nedovolí soustředit se na text, reklamní servery, které nefingují nebo jsou pomalé - nebaví mě dívat se pouze na na "Contacting...", a tak podobně.

    Určitým řešením je i používat zjednodušenou podobu stránek:

    http://www.lupa.cz/rubrika.php3?rubrika=archiv
    http://zive.cz/text/
    http://servis.idnes.cz/ (to je tedy za mezí použitelnosti)

    Nikdy jsem neblokoval reklamu z principu, ale jen když to bylo opavdu nutné. Výsledkem ale i tak je, že dnes už blokuji prakticky všechno.
  • 21. 7. 2005 20:47

    JW (neregistrovaný)
    Dobre napsane. Jen doplnim, jestli se maji penize presunout z televize a tistenych medii na net, tak se bez takoveho exaktniho mereni neobejdou. A verte, ze to exaktni mereni je; rozhodne na vyssi urovni nez bylo doposud a da se rici, ze na vyssi kvalitativni urovni nez maji stavajici media. Jedine tud y je cesta, jak zmenit pomer penez v mediich ve prospech Internetu. Nemusi se vam to libit, ale je to proste fakt.

    Znovu preji vsem pristupny a nezpoplatkovany puvodniobsah pro dlouha leta dopredu. Snad si nechete stahovat puvodni autorske clanky z webu pres P2P site??
  • 22. 7. 2005 14:23

    Melkor (neregistrovaný)
    Sice hezky sepsano, ale ...
    Kdyz clovek ceka na jednopixelovy obrazek kup[riklady ze serveru ad.iinfo.cz nekolik minut (a jeste se casto nedocka), pak wellmi rychle da za odmenu takovehlemu chronicky pretizenemu serveru IP adresu 127.0.0.1. A najednou neni co resit.

    Nutnost reklamy chapu, ale (s)proste a jednoduse by nemela obtezovat v mire vetsi nez male.
  • 22. 7. 2005 13:18

    Hooah (neregistrovaný)
    Jsou to tyto servery?
    127.0.0.1 czstd.hit.gemius.pl
    127.0.0.1 spir.hit.gemius.pl
    Nebo maji jeste nejake dalsi?
  • 22. 7. 2005 14:54

    Martin Kalenda (neregistrovaný)
    a hned se vam podstatne lepe zlepsila odezva, ne?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).