No, nejprodavanejsi denik muze byt, to seriozni bych rozhodne vynechal. Zaroven bych rekl, ze prave to byl poslednich x let nejvetsi problem MF Dnes, ale to asi nechcete slyset. Ten denik nebyl cisty bulvar a asi nemohl konkurovat Blesku nebo AHA, ale na druhou stranu to urcite nebyl a neni seriozni denik a teda ani na druhe strane barikady ctenare neziska. Z toho plyne nejvetsi problem MF Dnes, jake ze publikum chce vlastne oslovit.
Jinak se mi libil ten vtip v clanku, jak pisete, ze vam vedeni nechavalo volnou ruku a mohli jste psat co jste chteli a o par radku nize pisete, ze jedna politicka strana drzela denik nad vodou svym zadavanim reklamy. Protoze vsichni vime, jakym politickym smerem byly informace v MF Dnes i na webovem portalu ohnute, tak je jasne, ze novinarina zase tak velkou svobodu nemela, penize proste urcuji svobodu.
Souhlas.
MF Dnes ještě, a iDnes tím víc jsou od "serióznosti" docela vzdálené. Už jen to s jakou urputností se zaměřují na bulvární témata typu kdy ten a ten politik překročil "dovolenou" rychlost v autě. Teď dokonce začali měřit sami a hrát si na udavače:
Proklikejte si fotogalerii, je tam například fotka kdy v úseku s omezením v situaci kdy oba pruhy jednoho směru jsou úplně prázdné si někdo dovolil jet - ó hrůzo - celých 134 km/h.
Asi nejlíp je to vidět, pokud si kliknete na zpravy.idnes.cz: značná část článků jsou bulvárnosti typu kde se stala jaká nehoda, kde probíhá proces s jakým vrahem nebo matkou co týrala děti, případně kde chytili jakého zloděje kovů. Doporučuju taky si na titulní stránce zpráv dát zobrazit články z některého dne třeba tak měsíc zpátky, a pak zkusit zhodnotit, které z těch zpráv jsou opravdu důležité a které jsou jen výplň s omezenou platností.
Není to asi čistý bulvár se zavádějícími obrovskými titulky jako třeba Blesk, ale zase k serióznosti to má dost daleko.
-Yenya
Dovolím si ještě jednu poznámku. Když kupovali MF Dnes Němci od Francouzů, dali noviny do pořádku a zároveň tady měli lidi, kteří mysleli do budoucna - nejen redakce a nejvyšší vedení, ale také inzerce, která normálně uvažuje jen na nejbližší dobu - ti lidé tady byli na dlouho, jejich funkce nebyla nijak časově ohraničena a zároveň měli osobní zájem na dlouhodobém profitu.
Jenže pak přišli najatí manažeři s časově ohraničenou smlouvou. Ti samozřejmě uvažovali jinak, snažili se vydělat právě jen po tuto dobu a nepromýšleli koncepce do budoucna, protože je nezajímaly. A tihle lidé hledali personál, který uvažuje stejně jako oni. Takže se to po pár letech vymstilo a nikdo asi pořádně neví, co a jak dál.
Ilustrativní je teď Sabina Slonková, která omezuje informace z MF Dnes na Idnes a tvrdí, že papír je hlavní. Bejvávalo...
Zkuste si někde na západě na půl roku uzavřít část dálnice a zúžit pruhy. Omezit rychlost na 80 km a ještě za to vybírat dálniční poplatky.
VŠUDE je stavba dokončena rychleji a vše probíhá pro řidiče mnohem bezpečněji než tady.
Taky tam nedodržuji rychlost, ale jenom z důvodu, abych byl z nebezpečného úseku co nejrychleji pryč. Ti co stavbu naplánovali by měli jít na dlouhé roky do vězení. Všechno se to dělá jenom kvůli dotacím od debilní evropské unie. Kdyby nebyly dotace, tak se mohla dálnice v celé délce rozšířit a použít jiné technologie. Jenže to by nebyly dotace a firmy by nemohly tolik žrát. Řidičí jsou rukojmí.
Loni při závodech na okrhu v Brně nechal nějaký čurák zúžení do jednoho pruhu tam, kde se nepracovalo. Fronta byla desítky kilometrů.
To může udělat jenom pitomec.
Mnooo, vždycky jsem si myslel, že do toho, v jakém stylu bude MF DNES a iDNES psát, kafral vydavatel. A ono prej ne. Takže tuhle moc dostal sám velký Čásenský? Vždyť tendenčnost MF DNES byla víc než evidentní, nakonec, stačí si vzpomenout na památný vyzrazený výrok slečny Kočí, že "MF DNES v tom jede s námi". Pamatujete?
Na diskusích iDNES se pak rozjela válka, všechny dotazy čtenářů na toto téma byly cenzurovány, likvidovány byly desítky uživatelských účtů. Prostě prasklo, co prasknout nemělo. Tak to panu Musilovi vyhovovalo? Asi jo. No a teď přišel Babiš, Čásenský s Musilem pochopili, že přijdou o svůj dosud nemezený vliv na veřejné mínění a odtrajdali o dům dál.
O jake prekvapeni ze nesmylny buzeracni omezeni lidi nedodrzuji.
Stejne jako nahore na Barrandove - normalne je tam sedmdesatka, ale nedavno tam za krajni caru (!) postavili takovyty stojaci pruhovany znacky a omezili rychlost na 50. Jezdim tamtudy denne do prace a nevidim tam skoro nikdy nikoho delat. Neni prekvapeni ze spusta rozumnych lidi na to omezeni kasle.
Přílišnou nezávislost/nestranost jsem tam moc nepozoroval. Ne nadarmo se tomu přezdívalo stranický tisk V. Klause a ODS. A jak tu bylo zmiňováno, tak média žijí z reklamy a potřebují nějaké ucházející vztahy se zadavateli.
Lepší vedení by to ale i tak nezachránilo, ale dalo víc času na to se transformovat. A jestli je print primární, tak proč si nedělá reklamu? Na iDnes kus článku a pokud to chcete celé + další HODNOTNÉ podrobnosti a souvislosti, tak si kupte dnešní MF DNES, nebo tady za 17Kč e-verzi.
Osobně bych se klonil k tomu nepřikládat vyjímečné události v provozu řešení větší důležitost než si zaslouží. Naopak za podstatné, a teď nesrovnávám mafru a mladou frontu, považuju věci, se kterými se člověk potkává každý den - aktuálnost zpráv, přesnost zpráv, výběr zpráv, kvalitní autorské zázemí, kvalitu diskuzí a možnost do nich psát, množství reklamy, nestandardní reklamní formáty, grafické řešení s ohledem na ergonomii a čitelnost na různých zařízeních, rychlost načítání - to vše bych osobně upřednostnil před tím, zda má jedno řešení výpadek jednou za rok a jiné ho má jednou za 3 roky.
tak jej umlčí "nabídka"..
http://cs.wikipedia.org/wiki/Martin_Kom%C3%A1rek_%28novin%C3%A1%C5%99%29
ryba smrdí od hlavy, jestli toto mohlo léta fungovat v redakci, tak ta hlava musela smrdět pořádně
Já bych to zase neviděl tak černě. Když je nějaká bouračka, tak očumují v podstatě všichni a ti co uvízli v "koloně čumilů", se nakonec beztak taky pro zajímavost podívají, co se vlastně stalo. iDnes jen dává lidem to, co chtějí.
Stejně tak nemám problém s kuriozitami typu: Senior ignoroval závory, rychlík mu zul botu
http://video.idnes.cz/?c=A140424_102235_brno-zpravy_mich&idVideo=V140423_143950_tv-zpravy_mku
Ano, není to vrchol serioznosti, ale tyhle "informace" mi zas až tak nevadí na rozdíl od neustálého omílaní paní Bartošové, pane Kramného a jiných pseudohvězdiček, které ani neznám. Možná jsou i na iDnesu, nevím. Ignoruji je. Blesk a spol nečtu.
Když chci dle mého názoru něco serióznějšího, jdu na iHNed.cz, ale jinak mi iDnes vyhovuje. Technet, Mobil, to jsou weby které tak nějak občas sleduji od jejího vzniku. Teď je to prostě iDnes. Přidal jsem k ním sekci o bydlení jako celek mi to tak nějak vyhovuje. Nelze skloubit všechno a iDnes mi přijde jako rozumný kompromis.
a o čem se v dnešních otázkách bude mluvit?
http://img.blesk.cz/img/1/full/1801827-img-moravec-bradacova-slachta-schuzka.jpg
A ještě jeden důležitý bod předmluvy k mé pohádce. Můžeme diskutovat o sporném řízení skupiny MAFRA, ale za jednu věc jsem tehdejšímu majiteli, jeho nejvyššímu zástupci v Česku ohromně vděčný – dnes snad více než dříve. Ježto v zemi neměl žádné jiné zájmy než mediální byznys, ježto neměl žádnou, ani otevřenou, ani skrytou politickou agendu, žádné potravinářství či doly, jeho vztah k novinářské svobodě byl skvělý.
Blablabla - praktická ukázka manipulací jejich médií se čtenářem dnes v článku na lupě. Nevím jaké jsou další vazby dřívějších majitelů a jaké zájmy měli, za to vím co jsou zač mnozí členové redakce a jak se vůbec do redakce dostali. Ale hlavně, všichni víme, že potravinářství a možná i doly jsou ZADAVATELI REKLAMY do jeho mediálního kolosu, tedy předstírat, že majitel neměl žádnou agendu a vše bylo svobodné je opravdu docela ubohé..
Místo pohádky podjatého Musila si raději přečtěte realitu na wiki: cs.wikipedia.org/wiki/Mladá_fronta_DNES
"O jake prekvapeni ze nesmylny buzeracni omezeni lidi nedodrzuji"
Jste uplne mimo. Na 80 km/hod v miste, kde jsou zuzeny pruhy a navic na dalnici, je ta rychlost naprosto ok. Mozna az moc. Neni to zadna buzerace. Ano, mozna vam tak pripada ve chvili, kdy tim mistem jedete sam, ale znacky tu nejsou od toho, aby se kazdou minutu prizpusobovaly aktualni situaci na silnici.
Vazeni pratele, vazeny pane Musile, clanek o upadku jednoho vydavatelskeho domu mne velice pobavil. A neni se ani cemu divit. Cesti podnikatele, reditele firem a dalsi vedouci pracovnici jsou motivovani pouze penezma, protoze se chteji necim od tech ostatnich odlisit. Jsou to pritom velice kratkozraci lide, mozna sice studovani, ale o to vetsi tragedie to vlastne je. To, ze tady zkrachoval vydavatelsky dum, si zrejme myslite pouze Vy. To ze to prebral clovek, ktery maka tvrde den co den (zajimave, ze to neni Cech), za to muzete byt tak akorat rad. To, ze jste z teto lode vystoupil, to byla pouze Vase hloupost, protoze teprve ted se ukaze, kdo vlastne umi business ridit a ne pouze povidat nesmysly a delat, ze neco umi kdyz neumi vubec nic..
Nj. mně jen nedává smysl jedna věc...že ty omezení ryzhlosti platí stejně pro všechna vozidla....stejný úsek úsek je přece úplně jinak nebezpečný když v něm pojedu 80 ve starém Wartburgu nebo v novém Volvu, jinak za sucha a jinak za mokra, jinak se ve zůženém pruhu pojede s normálním autem a jinak s kamionem....
Z tohoto důvodu stojí za úvahu brát ta omezení spíše jako takový průměr pro všechny případy a v případě, kdy podmínky jsou v pohodě (je sucho, malý provoz, mám dobré pneu apod.), nebrat omezení tak striktně.
Toto uvažování samozřejmě neobstojí z pohledu legálnosti....
"No, nejprodavanejsi denik muze byt, to seriozni bych rozhodne vynechal."
to mate tak... mf dnes tam na ty titulce kdysi psala "nejctenejsi denik"... pak je jednoho krasneho dne predbehl ten blesk, takze se nadpis zmenil na "nejctenejsi seriozni denik" a zacalo se pozvolna bulvarizovat, aby ten blesk neutekl moc daleko...