Microsoft dohání svět wearables, přichází s vlastním chytrým náramkem

První chytré zařízení na zápěstí od Microsoftu má sledovat uživatele přes den i ve spánku a je propojeno se zdravotními aplikacemi v mobilech. Zároveň není vázané jen na Windows.

Tak už i Microsoft. Po hodinkách, náramcích, parukách a podobných nositelných měřičů tělesných funkcí, ušlé nebo uběhnuté vzdálenosti je tu Microsoft Band. Firma si ho cení na 200 dolarů, čímž se dostane na úroveň konkurence ze Samsungu. 

Zařízení vydrží na jedno nabití přibližně dva dny a sleduje deset veličin. Kromě tepu, spotřebovaných kalorií i třeba úroveň stresu nebo dobu pobytu na slunci. Podle serveru BBC má jít především o další krok ve strategii HealthVault, kterou Microsoft vyhlásil už v roce 2007. „Je to jen začátek víceleté strategie firmy v oblasti zdravotních a fitness zařízení,“ tvrdí firma v tiskové zprávě. 

Podobné plány mají ale všechny velké firmy. Band je přesto poměřován hlavně s Galaxy Gear Fit od Samsungu. Ačkoliv je novinka od Microsoftu, bude spolupracovat se všemi mobilními operačními systémy a má přímé napojení na sociální sítě. „Zákazníci tak získávají přístup k velkému výběru zdravotních cloudových služeb a mohou si jen vybrat,“ tvrdí pro BBC Ben Wood z CCS Insight. Odpadají tak případné problémy s loajalitou uživatelů různých systémů.

Microsoft připravuje velkou marketingovou kampaň, která ještě podpoří už tak rostoucí trh. Jen letos by se podle studie IDC mělo prodat různých wearables zařízení kolem 19 milionů kusů. Do konce roku 2018 by to ale mělo být až šestkrát tolik. 

Kromě měřících náramků se letos objevily hned několikery chytré hodinky. A to jak od Motoroly, Samsungu nebo od Applu. Zatím ale budí spíš rozpačité reakce. Ne všechny pokusy s wearables v ostré praxi obstojí. 

EBF6

Postupně třeba ubývá zpráv ohledně dalšího vývoje Google brýlí. Google se ale svými technologiemi dostává stále blíž lidskému tělu. Jeho dioptrické čočky už dokáží měřit úroveň glukózy v krvi a podobně. 

 A jak se chytne loňský patent Sony, lze zatím jen tipovat. Firma si totiž patentovala technologii SmartWig – chytrá paruka, která by měla měřit tlak nebo třeba navigovat nevidomé. 

4 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 31. 10. 2014 21:58

Školení online marketingu - jak přivádět na web návštěvnost

  • Vyhledavače a PPC kampaně - jak fungují
  • Webová analytika - k čemu jí využít
  • Facebook a další sociální sítě - co a jak komunikovat

Detailní informace o Školení online marketingu »