Microsoft nesmí prodávat Word, porušil patent kanadské firmy

Letos v létě obletěla nejen odborná média zpráva, že texaský soud zakázal společnosti Microsoft ve Spojených státech prodávat textové editory Word 2003 a Word 2007 z kancelářské sady MS Office. Šlo o výsledek sporu s kanadskou společnosti i4i, která se u soudu domáhala ochrany svého patentu, který měl Microsoft údajně porušit. Microsoftu se sice podařilo zákaz zmrazit do rozhodnutí o jeho odvolání, ale ani v další při nebyli právníci softwarového giganta úspěšnými. I podle verdiktu odvolacího…

Letos v létě obletěla nejen odborná média zpráva, že texaský soud zakázal společnosti Microsoft ve Spojených státech prodávat textové editory Word 2003 a Word 2007 z kancelářské sady MS Office. Šlo o výsledek sporu s kanadskou společnosti i4i, která se u soudu domáhala ochrany svého patentu, který měl Microsoft údajně porušit. Microsoftu se sice podařilo zákaz zmrazit do rozhodnutí o jeho odvolání, ale ani v další při nebyli právníci softwarového giganta úspěšnými. I podle verdiktu odvolacího soudu Microsoft porušil patent firmy i4i. Kromě uhrazení odškodného ve výši 290 milionů dolarů musí přestat od ledna prodávat všechny produkty, v nichž se porušení patentu dopustil, tedy i zatím nejnovější Word 2007.

Zákaz platí od 11. ledna 2010. Uživatelé, kteří si již Word 2007 řádně zakoupili, mohou být naprosto v klidu. Pro Microsoft však zákaz prodeje jeho vlajkové lodi v oblasti kancelářských aplikací určitě není dobrou zprávou. Po oznámení rozhodnutí soudu uvedl, že nevylučuje pokračování v soudním sporu, ale primárně chce dotčené produkty prodávat i po 11. lednu 2010, takže pracuje na odstranění sporné funkce, ve které soud spatřuje porušení patentu společnosti i4i týkajícího se XML a zpracování textu. Údajně to není nijak drastický zásah. Je ale také možné, že si chce Microsoft jen vylepšit pozici při vyjednávání s i4i o licenci. (Reuters)

48 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 27. 12. 2009 18:57

Školení SEO - jak na optimalizaci pro vyhledávače

  •  
    Analýza klíčových slov - jaká slova vybrat.
  • Metody linkbuildingu - jak získat zpětné odkazy.
  • Vyhodnocování SEO - nesledujte jen pozice.

Detailní informace o školení SEO »