Hlavní navigace

Microsoft odepíše 6,2 miliard dolarů kvůli digitální reklamní společnosti aQuantive

Martin Vyleťal

Společnost Microsoft oznámila, že plánuje odepsat hodnotu internetové reklamní společnosti aQuantive, kterou firma získala v roce 2007. Odpisy, ke kterým Microsoft hodlá přistoupit ve čtvrtém čtvrtletí, tedy v době, kdy uvede na trh operační systém Windows 8 a Office 2013, dosáhnou 6,2 miliard dolarů. Firma si nevybrala pro odpis poslední čtvrtletí roku náhodou. Kromě uvedení nových Windows a balíku kancelářských aplikací může počítat s vyššími obratem v souvislosti s předvánočním nákupy. Právě…

Společnost Microsoft oznámila, že plánuje odepsat hodnotu internetové reklamní společnosti aQuantive, kterou firma získala v roce 2007. Odpisy, ke kterým Microsoft hodlá přistoupit ve čtvrtém čtvrtletí, tedy v době, kdy uvede na trh operační systém Windows 8 a Office 2013, dosáhnou 6,2 miliard dolarů. Firma si nevybrala pro odpis poslední čtvrtletí roku náhodou. Kromě uvedení nových Windows a balíku kancelářských aplikací může počítat s vyššími obratem v souvislosti s předvánočním nákupy. Právě vyšší obrat by měl pomoci alespoň zčásti zmírnit efekt odpisu.

Microsoft koupil aQuantive v roce 2007 měsíc poté, co Google získal za 3,1 miliard dolarů reklamní agenturu DoubleClick. aQuantitaive byla ve své době největší firmou, kterou kdy Microsoft koupil. Více utratil pouze za společnost Skype, kterou koupil v roce 2011 za 8,1 miliard dolarů.

Jako hlavní důvod odpisu uvádí Microsoft skutečnost, že „očekávání budoucího růstu a ziskovosti jsou nižší než předchozí odhady“.

Zdroj: DealBook

Našli jste v článku chybu?