Microsoft otevřel veřejnosti So.cl, vlastní sociální síť

So.cl je od konce minulého týdne otevřena veřejnosti. Sociální síť Microsoftu byla před několika měsíci přístupná v beta verzi pouze na pozvánky a její počátky můžete najít v roce 2011 (viz například Microsoft připravuje vlastní sociální síť Socl.com). Nic revolučního se nekoná, Microsoft naskakuje do rozjetého vlaku sociálních sítí velmi pomalu a opatrně.

So.cl je od konce minulého týdne otevřena veřejnosti. Sociální síť Microsoftu byla před několika měsíci přístupná v beta verzi pouze na pozvánky a její počátky můžete najít v roce 2011 (viz například Microsoft připravuje vlastní sociální síť Socl.com). Nic revolučního se nekoná, Microsoft naskakuje do rozjetého vlaku sociálních sítí velmi pomalu a opatrně.

Na so.cl najdete designově čistou základní funkčnost sociální sítě, která designem silně připomíná počátky Google+, tedy dobu kdy ještě byl Google+ jednoduchý a přehledný. Nechybí napojení na Facebook, pomocí kterého se můžete nejenom přihlásit, ale také se pokusit najít své přátele z Facebooku, kteří jsou také na So.cl.

Chybí jakékoliv další pokročilejší možnosti, které jsou dnes obvyklé u sociálních sítí – sdílet na so.cl můžete buď přímo na síti nebo pomocí bookmarkletu, zda Microsoft časem přijde s vlastními sociálním prvky pro web zatím není známo. S přáteli na So.cl můžete sledovat „společně“ video, ale Google Hangouts nehledejte. Stejně tak nehledejte integraci s dalšími službami Microsoftu.

So.cl podporuje „tagging“ (označování lidí v příspěvcích) a kategorizaci „zájmů“ (interests) pomocí kterých lze sledovat příspěvky, které do dané kategorie So.cl řadí (velmi jistě automaticky).

Vkládání nových příspěvků se odehrává dvěma způsoby – poněkud zvláštně v políčku vypadajícím jako vyhledávání (v horní části „What are you interested in?“) a není příliš intuitivní. Zejména pokud chcete přiložit odkaz – vkládání je založené na tom, že jej nejprve musíte nechat „vyhledat“ a celý proces je zbytečně složitý. V praxi je tak lepší vkládat přes „Post“ a "Add Link v levém menu. Typická snaha o originální řešení nepřináší kýžený výsledek a celému procesu by neuškodila zjednodušení.

EBF6

Nenajdete ani možnost nahrávat fotografie či videa. Videa vkládaná z YouTube postrádají přehrávač a fungují pouze jako odkaz. Příspěvky mají vlastní „Like“ v podobě „:)“ a pomocí „Riff“ je možné vyhledávat jejich „oblíbenost“ uživateli (a velmi pravděpodobně obecně vyhledávat věci související podle toho, jak to vidí Bing.com).

Spartánský je i profil uživatele, 512 znaků popisu, profilová fotografie pouze z Facebooku/Li­ve.com nebo adresy na Internetu (nahrání vlastní fotografie nehledejte), přezdívka. A tím to končí. 

1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 21. 5. 2012 12:48

Školení Instagram pro firemní i osobní marketing

  •  
    Jak zakládat a používat účty.
  • Jak publikovat a vyhodnocovat.
  • Jak si poradit s hastagy.

Detailní informace o školení Instagram»