Microsoft si stěžuje na Google u Evropské komise

Microsoft podal u Evropské komise formální stížnost na praktiky konkurenční společnosti Google. Přispěl tak k vyšetřování, které již Evropská komise vede. Ta potvrdila, že stížnost Microsoftu eviduje. Microsoft tvrdí, že Google ovládá 90 procent evropského trhu vyhledávačů a podniká nekalé praktiky, aby oslabil konkurenci. Microsoft je prý připraven investovat miliardy dolarů do souboje o uživatele, ale ten prý musí být férový.

Microsoft podal u Evropské komise formální stížnost na praktiky konkurenční společnosti Google. Přispěl tak k vyšetřování, které již Evropská komise vede. Ta potvrdila, že stížnost Microsoftu eviduje. Microsoft tvrdí, že Google ovládá 90 procent evropského trhu vyhledávačů a podniká nekalé praktiky, aby oslabil konkurenci. Microsoft je prý připraven investovat miliardy dolarů do souboje o uživatele, ale ten prý musí být férový.

Microsoft ve veřejném prohlášení uvedl půl tuctu bodů, na kterých vysvětluje, co se mu na počínání Googlu nelíbí. Například je to házení klacků pod nohy vyhledávačům, které se zajímají o obsah z YouTube. Microsoft se rozčiluje, že YouTube vlastněný Googlem bojkotuje jeho platformu Windows Phone a odmítá jí poskytnout stejný servis, který dopřává Androidu a iPhonu. Konkrétně jde o přístup k metadatům pro pokročilejší práci s obsahem. 

CIF16

Microsoft zároveň tvrdí, že situace v Evropě je o poznání horší než ve Spojených státech. Tam prý má Google silnější reálnou konkurenci a zároveň mu na paty šlape tamní ministerstvo spravedlnosti. Microsoft připomíná například kauzu Google Books, kterou americký internetový kolos nedávno prohrál. Zároveň zdůrazňuje, že stížnost k regulátorovi trhu je pro Microsoft něčím opravdu výjimečným (což je historicky pravda), takže prý nejde jen o nějaké prázdné gesto.

Zdroj: Microsoft

3 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 2. 4. 2011 8:03

Workshop: UX design v návrhu webu

  •  
    Rychlý a efektivní návrh rozhraní.
  • Metoda Design Studio.
  • Prototypy - proč a jak prototypujeme.

Detailní informace o workshopu UX designu »