Jo jo, operátoři konečně začali nabízet opravdové připojení k internetu. Je to lepší, než před časem, kdy cokoliv jiného než http a pop3 bylo (v tehdejším plnohodnotném internetu) blokováno, to už naštěstí neplatí. Ale souhlasím s tím, že ceny jsou pro běžné zákazníky nadsazené. Ne, že bych si to nemohl koupit, ale cena pro mě neodpovídá hodnotě, takže mám jenom těch trapných 50MB za měsíc, co stejně má T-mobile k tarifu v ceně (ne zadarmo).
A když už je tu ta diskuse o synchronizovaném rozjíždění aut na křižovatce, tak musím říct, že mi ještě nikdo nedokázal vysvětlit, proč se správně mají rozjet všechna auta ve stejný okamžik. Pokud to tak má být, tak to přece znamená, že musí před tou křižovatkou stát v bezpečném odstupu pro rychlost, na kterou se rozjedou. Tedy např. při 50km/h je 2s odstup cca 27,78m. Opravdu je ideál, aby auta stála před křižovatkou v takových odstupech? Podle zkušenosti už když nechám před sebou odstup větší než 1m, bude většina těch, co stojí za mnou extrémně nervózních, protože přece ten ** nejede. (Ano, může první akcelerovat nejrychleji, druhý trošku pomaleji atd., ale jaký je v tom pak rozdíl proti postupnému rozjíždění? Množství aut, která tu křižovatku to nezvýší.)
Ale zase je fakt, že pokud by se auta dokázala domlouvat, tak pak nemusí existovat ty semafory vůbec. Ale to by musela umět všechna auta. (A možná i všichni chodci :-) )
To si nemusím představovat, to má už i otecova Oktávie. Moje BMW to má už co pět .. Akorát to funguje jinak - nadstavba automatu, adaptivního tempomatu, rozpoznávání značek a změna výkonostního profilu podle map a gps. Že si BMW podřazuje do vhodných zatáček a ukazuje optimální průjezd to je tak tři roky stará novinka
Kdy už výrobci konečně místo výroby zde popsaných nesmyslů dodají surový elektromobil avšak bezpečný se dvěma pedály a volantem? Cena 100litrů + cena baterií? Vyházet z automobilek darmožrouty kteří nesmyslně propojují cokoli s čímkoli. Reálný přínos pro řidiče =0. Jen to nesmyslně šroubuje cenu nahoru. Kdy už konečně lidé reálně zhodnotí ekonomický přínos oněch nesmyslů, které jen snižují životnost vozu?
Pro výrobce aut: Bohatě by mi stačilo, kdyby se řídící jednotka uměla propojit pomocí bluetooth. A nemějte obavy, to tu za pět let bude. Jestli se změní nějaké protokoly nebo standardy, tak to se dá už řešit pomocí firmware. Výrobní (né vývojové) náklady takového řešení by byly v řádu stokorun, možnosti využití obrovské. Představte si že by se třeba na semaforech plynule rozjela všechna auta v jeden přesný okamžik, díky jejich synchronizaci.