Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia Tuesday TopDrive KupDnes Navrcholu Bomba NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Migrace na AžDSL: jaká jsou pravidla?

¨BillTH
¨BillTH (neregistrovaný) ---.karneval.cz
11. 3. 2009 7:41 Nový

Je to blbost

celé vlákno
K migraci u některých zákazníků došlo už dávno.... a některým je to nabízenou formou migrace na baliček DUO ADSL pokud ho ještě nemají, s tím že jim je navýšena rychlost....
JARA
JARA (neregistrovaný) ---.209.broadband5.iol.cz
12. 3. 2009 3:11 Nový

nekterym ano, tem kdo si pozadali :-

celé vlákno
nekterym ano, tem kdo si pozadali :-


Mno, u nas na Brasu (to je ta ustredna na kterou jsou napojeny modemy z celeho kraje, co dela autorizaci PPPoE a QoS), kdyz zmigrovaly v pulce unora cely kraj, no tak nejenze relodovalo jejich DHCP a zmenily se tak IP adresy (ktere jsou jinak rok beze zmeny) a ja pul hodky musel zjistovat kde je problem (blbec jsem mel navazano vse na IP adresy a nepouzil DynDNS :-/

Jako dalsi vec jsem pozoroval meritelne vetsi zaruseni linky (diky zvyseni syncu v okoli).

Ale zhruba jen o 6%, nastesti, asi toho v okoli zas tolik neni, jsou tu hodne Wifiny a podobne "technologie" :-)
krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
12. 3. 2009 11:44 Nový

Re: nekterym ano, tem kdo si pozadali :-

celé vlákno
Buďte rád, že ty ,,technologie" existují, jinak byste měl ještě dnes IDSN s FUP 5Mbit měsíčně a platil za to 2.000 měsíčně bez DPH! A je také docela dobře možné, že by, kvůli rušení, nefungovalo ani to slavné ISDN.
Woodstock
Woodstock (neregistrovaný) ---.t-mobile.cz
11. 3. 2009 7:58 Nový

migrace proběhla

celé vlákno
Tak u mě migrace proběhla v první třetině února.

Vtip je v tom, že dle webu zrychlujeme.cz mi web do února zobrazoval, že linka zvládne až 10Mbit download, a že to zvládne i modem atd. Včera když jsem se cvičně podíval, tak jsem zjistil, že jsem by migrován ale na 4096 kbit/s a že linka víc nezvládne. A taky se tam objevilo, že můj modem takovou rychlost nezvládne a odkaz na tabulku kompatibility, kde je můj modem (Zyxel P660 HW-T3) uvedený, že vše zvládá v pohodě. Situace je tedy ještě složitější než říkají jakékoli ceníky a vyjádření té skvělé společnosti...
krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
11. 3. 2009 11:51 Nový

Re: migrace proběhla

celé vlákno
Těch 10 Mbit zvládnou (možná) koncová zařízení, t. j. DSLAM a modem. Skutečnou rychlost připojení určuje kvalita drátů, délka linky a míra penetrace ADSL linek v daném kabelu. Platí, že čím je délka linky větší a počet ADSL účastníků v kabelu větší, tím pomaleji a méně kvalitněji ADSL funguje. Takže komu dnes ADSL jakž takž jede, ať se s tím raději moc nechlubí, protože pokud inspiruje své okolí, dočká se toho, že mu bude napřed klesat rychlost a časem se dožije i výpadků.
Woodstock
Woodstock (neregistrovaný) ---.t-mobile.cz
11. 3. 2009 12:18 Nový

Re: migrace proběhla

celé vlákno
Ale tohle všechno já vím. Četl jste ten příspěvek?

Znáte stránku zrychlujeme.cz? Provozuje ji přímo O2. A právě proto to tu zmiňuju, protože podle informací tam uvedených (informace se dozvíte po zadání svého tel. čísla pevné linky) ještě před zrychlením na mé lince psali 10M, po zrychlení uvádí jen 4M a že to modem nepodporuje, přitom v jejich tabulce podporovaných modemů figuruje.
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.89.broadband5.iol.cz
11. 3. 2009 16:09 Nový

Re: migrace proběhla

celé vlákno
me to tam zas v lednu psalo ze nejsem jejic hzakaznik a ted mi to pise jak mam strasne nekompatibilni modem, pritom v tom seznamu modemu mam vse ok... a rychlost mi zrychlili z 1mb na 2 (ale ze mam 2mb mi tvrdili asi pul roku)
Luděk
11. 3. 2009 19:15 Nový

Re: migrace proběhla

celé vlákno
Tak dlouho jsem migroval z ADSL 6144, až jsem skončil u 20/1,5 Mb u UPC. Na infolince O2 se ještě divili, proč se mi ta jejich "výhodná" nabídka nelíbí. Proč bych měl využívat ještě CDMA (nebo jiné mobilní připojení od O2), když sem nic takového neobjednával, tak proč bych měl za to ještě platit. Aspoň sem se konečně dokopal a zrušil i tu pevnou linku - teda ještě cca 20 dnů výpovědní lhůty, která už běží.
Krakonoš
Krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
11. 3. 2009 21:40 Nový

Re: migrace proběhla

celé vlákno
Pevné linky jsem se zbavil už v r. 2003, takže jak na to tak koukám, ušetřil jsem si spoustu starostí a spoustu peněz, které bych jinak vyházel za paušály a nanicovaté balíčky. A že Čs. spoje, později Telelcom a nyní Vodoprd je nanicovatá firma, o tom není třeba pochybovat. Bývalé ČSD měly plně automatickou meziměstskou síť už v r. 1956. Telecom provozoval štepslíkový přepojovač v Řevničově ještě koncem 70. let a na 100% automatické meziměsto se zmohl vlastně až po sametu. A vydolovat z nich použitelnou informaci o tom, kde je porucha a kdy bude opravena je nadlidský úkol. Jediné, co umějí je: My máme všechno v pořádku, tomusí být někde u vás!
JARA
JARA (neregistrovaný) ---.209.broadband5.iol.cz
12. 3. 2009 3:13 Nový

Re: migrace proběhla

celé vlákno
a jeje,

nekdo nam zavidi 8Mbit (7,4 real) a 300 minut zdarma za pouhych 500 Kc :-))

a kdyz nejsi blby tak to slo snizit i na 330 Kc mesicne a to uz pochybuju ze tvoje wifi trumfne :_D
Sojkovec
Sojkovec (neregistrovaný) ---.eopru.cz
12. 3. 2009 10:49 Nový

Re: migrace proběhla

celé vlákno
Krakonoš dí pravdu. Prasekom zůstane Prasekomem, bez ohledu na fasádu. Nech se okrádat, milý Járo, když ti to vyhovuje. A abys nemusel plácat něco o závisti, mám 20Mbits/10mbits bez agregace, jen UTP do světla a hurá na páteř.
krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
12. 3. 2009 11:08 Nový

Re: migrace proběhla

celé vlákno
Nemám co závidět. Moje wifi připojení jede 7,5 Mbit v obou směrech s agregací 1:1 a mám ho úplně zadarmo. Takže zatímco ty máš ADSL s agregací 1:50, já mám DSL s agregací 1:1 a s pingem do 3 ms. Takže pokud jde o závidění, řada je na tobě. Ty tvoje ucpané dráty nikdy nedokážou to, co bezdrát. Je jen otázkou času, kdy si tohle ,,báječné" ADSL objedná ještě několik dalších lidí v tvém okolí a ze 7 Mega budou rázem koktající tři.
MaLer
MaLer (neregistrovaný) ---.quentin.cz
12. 3. 2009 15:06 Nový

Re: migrace proběhla

celé vlákno
Tohle je s prominutim totalni volovina:

"Ty tvoje ucpané dráty nikdy nedokážou to, co bezdrát. "
krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
12. 3. 2009 22:25 Nový

Re: migrace proběhla

celé vlákno
To není volovina, ale realita! Nebo snad Vodoprd někomu zaručí full duplex 7,5 Mbit s agregací 1:1? A jestli, tak za kolik?
Martin
Martin (neregistrovaný) ---.198.broadband7.iol.cz
12. 3. 2009 19:07 Nový

Re: migrace proběhla

celé vlákno
Jsem na tom podobně. Navíc nechápu, že v době kdy na jejich stránkách zryhlujeme.cz psali "vaše linka zvládne 9Mbit/512kbit" bylo na dsl.cz pro moji linku jen 5Mbit/384kbit. Přestože mám vzdálenost od ústředny 1,2 km (sděleno prac. O2 a odpovídá tomu i odhad vzd. "vzdušnou čarou"), modem se po zrychlení linky připojuje opravdu na těch nižších rychlostech.
Věřím tomu, že kromě vzdálenosti záleží i na kvalitě vedení a to moje asi opravdu víc nezvládne. Jak je ale možné, že někdo jiný než firma linku provozující zná její parametry přesněji?
krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
12. 3. 2009 22:32 Nový

Re: migrace proběhla

celé vlákno
To je jednoduché. Stačí znát parametry ADSL připojení, tedy frekvenční pásmo, impedanci, vysílací a přijímací úroveň, parametry kabelů se snadno najdou v katalogu výrobce a pak už jen stačí znát příslušné vzorečky a počítat, nebo si v Pspice nasimulovat provozní model. Získané výsledky budou v reálu minimálně o 5 - 15% horší (vliv rozváděčů, přechod na bytovou kabeláž). Autoři blábolů o rychlosti a dosahu totiž vycházejí z komerčních údajů, tedy zbožného přání výrobců koncových zařízení a fakt, že limitujícím činitelem pro dosah jsou parametry vedení je nijak nevzrušuje. Takže teorie je super, praxe bída s nouzí a zákazníci naštvaní.
Petr
Petr (neregistrovaný) 88.103.118.---
11. 3. 2009 8:07 Nový

ADSL Komplet

celé vlákno
Nase firma vyuzivala (vyuziva) ADSL komplet 6144 (tj. se sluzbou CDMA) a vypada to, ze jsme na tom docela nejhur.
o2 nam sluzbu nechce slevnit, zatim ji ani nezmigrovala na vyssi rychlost a misto toho nam nabizi za stejny mesicni pausal dalsi CDMA modem za korunu pri zavazku 24 mes.
Jako vychodisko se jevi sluzbu uplne zrusit.
Pet
Pet (neregistrovaný) 119.42.96.---
11. 3. 2009 13:45 Nový

Re: ADSL Komplet

celé vlákno
Na tohle bude asi nejlepším řešením přejít k nějakýmu přeprodejci (pokud se vůbec celá linka nedá převést k jinýmu operátorovi). Úvazek na CDMA (nejdřív funkční, pak nefunkční) doporučit nemůžu, měl jsem roční a to jsem se ho před vypršením těžko zbavoval.
admin . aura:23
11. 3. 2009 8:18 Nový

U mně dobrý....

celé vlákno
No tady je to asi podle přísloví "líná huba - holý neštěstí"... já jsem si platil cca 800 za 6MB ADSL a v září jsem zavolal na 02 a nechal jsem si linku převést zpět na "jakoby" 2MB ale rychlost mi zůstala (6m je u mne maximum) a platím normálně těch 399 bez DPH. Sice mne tlačili do o2 DUO ale se závazkem což jsem slušně odmítl a bylo to.
Takže nevím proč jim někdo ještě dalších 5 měsíců platí nějakou nesmyslnou částku.
Holt to ovšem nesmíte sedět na zadku a musíte pro to něco udělat.
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.cez.cz
11. 3. 2009 8:20 Nový

rychlost

celé vlákno
Nechal jsem si linku z migrovat u radiokomunikací už v září. Ze 2 Mbit/s na 8 Mbit/s. Rychlost se mi poté pohybovala mezi 5 a 6 Mbit/s. Díky migraci uživatelů od O2, mi začala během února rychlost kolísat a v této době se pohybuji kolem 1,5 Mbit/s!!!! To jsem mohl zůstat na 2 Mbit/s. Ale můžu být pyšný uživatel, co má na papíře 8 Mbit/s. ADSL jde pěkně do kopru :(
krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
11. 3. 2009 11:55 Nový

Re: rychlost

celé vlákno
Váš případ je naprosto normální, nejste sám a postupně takto dopadnou všichni, záleží jen na tom, jak moc rychle budou přibývat další zákazníci. A naprosto není podstatné, jestli budou u Radiokomunikací, nebo u Vodoprdu! Pokud jste připojen kabelem, operátor nerozhoduje. Podstatná je míra vzájemného zarušení a ta s přibývajícím počtem linek stoupá.
JOD
JOD (neregistrovaný) ---.felk.cvut.cz
11. 3. 2009 13:53 Nový

Re: rychlost

celé vlákno
No tak pokud vam to připojení vůbec funguje, tak buďte celkem rád... Já byl migrován také v září (z 4Mbps na 8Mbps), ze zacatku bylo nastavene 6Mbps ale to každou chvíli vypadávalo a tak po několika volání na zákaznickou linku mi snížili rychlost na 4Mbps a první tejden fungovalo vše bez problémů, ale po tom týdnu každý den okolo 4-5 hodiny odpoledne linka začne vypadávat a okolo 8hodiny je realně funkční tak 20s každých 5 minut. (to platí v pracovní dny, přez výkend je to skoro celý den, ale ne tak moc).
Krakonoš
Krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
11. 3. 2009 21:43 Nový

Re: rychlost

celé vlákno
Máte smůlu, na klamavou reklamu Vodoprdu skočilo více klientů ve vašem okolí. Ale nevěste hlavu, bude hůř a nejen pro vás.
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.110.broadband10.iol.cz
11. 3. 2009 8:45 Nový

Odporující si informace

celé vlákno
To je k posmání, u linky na pražské pankrácké ústředně mám:

Gratulujeme. Vaše domácí linka v tuto chvíli umožňuje rychlost připojení O2 Internet ADSL 10240/512 kb/s.

Zrychlení vašeho internetového připojení připravujeme na duben 2009, a to na rychlost, kterou budou umožňovat parametry vaší linky a modemu. Pokud nechcete čekat a chcete navýšit na maximální možnou rychlost, je nutné provést následující kroky:

blabla

další informace tam je o řádek níže:

Zrychlení vašeho internetového připojení připravujeme na březen 2009. Pokud nechcete čekat na plošné navyšování rychlostí, můžete si rychlejší O2 Internet ADSL aktivovat už teď v rámci některého z výhodných balíčků O2 Internet Komplet nebo O2 Internet Komplet Business,, a my vám připojení zrychlíme během několika dní.

Pak je tam NEPRAVDIVÁ INFORMACE:


Váš modem pořízený společně se službou O2 Internet ADSL od O2 nepodporuje zrychlení internetu. Pokud používáte jiný modem, zkontrolujte si v seznamu podporovaných modemů, jestli vyhovuje novým technologiím. Pokud váš současný modem neodpovídá požadovaným parametrům, může po navýšení rychlosti dojít k výpadku služby.

Více informací najdete na stránce modemů.

No a nakonec tam je tohle

Pro připojení k internetu používáte správnou verzi protokolu. Nastavení vaší linky i modemu je v pořádku a můžete zařadit vyšší rychlost.

Tak je modem v poradku nebo nevyhovuje??? A v breznu nebo dubnu??? Si asi dojdu na tu ustrednu...
krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
11. 3. 2009 12:00 Nový

Re: Odporující si informace

celé vlákno
Proboha, snad tento managorský blábol nechcete brát vážně? A získat relevantní informace od organizace, kde levá ruka neví, co dělá pravá? Zbytečně budete ztrácet čas a nervy. Jediní, kdo by vám mohli říci něco k věci, jsou lidé, kteří jsou pověřeni montáží a údržbou těchto systémů, ale těch už je u Vodoprdu minimum sehnat kontakt na příslušného zaměstnance outsorcingové firmy se vám asi těžko povede.
jan ebr
11. 3. 2009 9:49 Nový

já to prostě nechápu :)

celé vlákno
Nechápu, že má O2 pořád tolik zákazníků, obzvlášť z lidí, co nejsou "široká veřejnost" (protože ta - myslím - nečte Lupu).

Během krátké doby jsou bydlel na sídlišti v Praze, na malé vesnici v tramtárii a teď v menším městečku u Prahy - všude byla/je nabídka připojení dostatečná na to, abych o Telefonice vůbec nemusel uvažovat. Dřív jsem u nich měl pevnou a mobil, ale jakékoliv jednání s ními mě tak neskutečně vytáčelo, že jsme pevnou zrušili a s číslem jsem přešel k vodafounu.

Dřív se také dalo plakat, že pro odlehlá místa je ADSL jediné řešení, ale upřímně, kolik je dnes míst, kde opravdu nejde připojit wifi? Na vesnicích jde většinou o malé firmy o pár lidech, kde se všechno vyřeší jedním zavoláním na mobil majitele, žádné nekonečné zákaznické linky, protichůdná vyjádření, nesrozumitelné ceníky...

Takže vyzývám prvky průniku množin "čtenář Lupy" a "zákazník O2", aby se veřejně ospravedlnili :)
krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
11. 3. 2009 12:04 Nový

Re: já to prostě nechápu :)

celé vlákno
Tady aspoň vidíte, jak lze lidi sebeprolhanější reklamou úspěšně zblbnout. Pokud jde o mne, tak kdybych se přestěhoval a musel řešit nové připojení k netu, byla by pro mne pevná linka a ADSL až ta úplně nejposlednější zoufalá možnost, protože se striktně řídím zásadou, danou léty praxe v telekomunikacích: PEVNÁ LINKA JE NEJHORŠÍ MOŽNÉ ŘEŠENÍ JAKÉHOKOLI TELEKOMUNIKAČNÍHO PROBLÉMU!
Franta
Franta (neregistrovaný) ---.cust.centrio.cz
11. 3. 2009 12:55 Nový

Re: já to prostě nechápu :)

celé vlákno
Nemate uplne pravdu jsou regiony kde ADSL od O2 je ta nejlepsi volba, napr. okres Teplice v Cechach. Sam bydlim na vesnici kde Wifi je uzasne pomale a drahe nebo vubec neni, zatim co ADSL funguje spolehlive. Momentalne po domluve s operatorem O2 jsem dojednal i slevu, platim 500Kc mesicne za 8Mbit s 300 minutami hovorneho na pevne linky. Myslim ze je to dost slusna nabidka!
Krakonoš
Krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
11. 3. 2009 21:47 Nový

Re: já to prostě nechápu :)

celé vlákno
Jak myslíte, že dopadnete, až tuhle ,,slušnou" nabídku využije i několik dalších lidí ve vašem okolí? Slušná nabídka za tuto cenu by byla 8 Mbit full duplex s agregací 1:1, jenže to bychom nesměli být na ADSL a u Vodoprdu.
melkor
melkor (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
12. 3. 2009 8:56 Nový

Re: já to prostě nechápu :)

celé vlákno
Mam to chapat tak, ze idtnet neni slusna firma? Kratky pohled do ceniku ... :-)))

Dekuji redakci Lupy, ze zavedla alespon domenovou identifikaci. Prispiva to k odhalovani ... ehm ... ne zcela korektnich informaci.
krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
12. 3. 2009 11:15 Nový

Re: já to prostě nechápu :)

celé vlákno
V ceníku nabídneme 8 Mega teprve tehdy, až bude k mání v celé síti. Nejsme Vodoprd a nabízíme jen to, co můžeme každému 100% garantovat. Takže zatím máme 8 Mega jen v malé oblasti. ZATÍM! Teď postupně upgradujeme systém a oblast, kde je těch 8 Mega k mání se postupně rozšiřuje. Nabídka v ceníku se objeví teprve tehdy, až bude přístupná pro úplně každého, ani o minutu dřív! A ještě něco: Navýšení pro stávající zákazníky je za původní cenu, žádné zdražení se nekoná. Samozřejmostí je symetrický provoz, tedy stejná rychlost Up i Down a agregace 1:1.
melkor
melkor (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
12. 3. 2009 12:33 Nový

Re: já to prostě nechápu :)

celé vlákno
A opet nepochopil ... nebo se do toho ceniku nepodival ...

Tarif Profesionál WiFi
- připojení k internetu rychlostí 1024/1024 kbit/s
- cena 700 Kč/měsíc

Opravdu SQELA nabidka, odchazim od UPC, kde mi za 800 Kc/mesic nabizi JEN 20Mb/1.5 Mb ... :-)))
krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
12. 3. 2009 22:50 Nový

Re: já to prostě nechápu :)

celé vlákno
Ale pochopil! U vás je to o tomhle: §1: Ukoktané ADSL s agregací 1:50 a pingem minimálně 40 ms je vždy lepší, než garantované symetrické připojení s agregací 1:1 a s pingem do 3 ms.
§2: Pokud ADSL lepší není, platí §1! Ale u prodavačů Vodoprdných šmejdů mne to nepřekvapuje, každý chválí to, co ho živí.
Franta
Franta (neregistrovaný) ---.cust.centrio.cz
12. 3. 2009 23:10 Nový

Re: já to prostě nechápu :)

celé vlákno
No ja mam pocit, ze za chvilku tady vsichni co si dovolili mit ADSL nebo jine pripojeni nez Wifi dostanou po hube! Nezda se Vam ze to s urazky na adresu O2 tak trochu prehanite? Ne ze bych byl velky zastance molochu, ale prece jen tu nejakou sluzbu poskytuji a mnoha lidem zbyla jen ta, protoze ostatni selhali.
melkor
melkor (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
17. 3. 2009 9:40 Nový

Re: já to prostě nechápu :)

celé vlákno
Evidentne nepochopil ...

Takze polopaticky:
Momentalne neresime ADSL, ale "bezkonkurencni" nabidku idtnet.cz. A, prekvapive, se malokomu zda, ze je v necem vyhodnejsi nez jakakoli konkurence. Nemluve o tom, ze "nekdo" tady siril ne zcela korektni zvesti o financni vyhodnosti ... K cemuz se da podotknout, ze v kazde slusne firme byva zvykem davat zamestnaneckou slevu na vlastni vyrobky.

Vynechte tedy laskave utoky proti konkurenci a vysvetlete nesrovnalosti mezi svymi vyroky a oficialnim cenikem. Predem dekuji! A myslim, ze nejen za sebe ...
Jimmy
Jimmy (neregistrovaný) ---.pilsfree.net
12. 3. 2009 18:15 Nový

Re: já to prostě nechápu :)

celé vlákno
Agregace 1:1. Jakou máte linku do internetu ? Při 1000 uživatelích při průměru např. 1 Mbps máte opravdu alespoň do NIXu 1 Gbps ? ;-) O zahraničí nemluvě. Nechce se tomu věřit.

Na druhou stranu např. sdružení NFX má 1 Gbps do NIXu pro 25 000 členů a je to akorát, takže lhát o agregaci 1:1 je zcela zbytečné, protože v praxi není potřeba.
krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
12. 3. 2009 22:35 Nový

Re: já to prostě nechápu :)

celé vlákno
Do NIXU máme dvě linky, jedna z nich jede na licencovaném připojení, takže agregace 1:1 je u nás realitou. A až budou ty dvě linky ve špičce zatíženy na 90%, pořídíme si další.
Jimmy
Jimmy (neregistrovaný) ---.pilsfree.net
12. 3. 2009 23:03 Nový

Re: já to prostě nechápu :)

celé vlákno
To není odpověď. Nějaká záloha je zcela irelevantní k otázce jak rychlá je linka do internetu či NIXu a z ní vypočtená agregace. Pokud linka do NIXu není počet uživatelů x prodané rychlosti nejedná se o agregaci 1:1 !

Nechápu proč se držíte lži o agreaci vaší sítě 1:1. Já jako člen sítě připojené do internetu přes sdružení NFX mám technicky vzato agregaci 1 Gbps 1:25 000, tedy zaručených 0,04 Mbps, ale přesto si běžně naměřím 10-90 Mbps podle místa a času. Takže lpět na agregaci pro domácnosti 1:1 je ekonomický nesmysl nebo lež.
Krakonoš
Krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
11. 3. 2009 22:03 Nový

Re: já to prostě nechápu :)

celé vlákno
Ještě bych se zeptal: Zkoušel jste měřit reálnou rychlost (www.internetprovsechny.cz, www.dsl.cz)? Jestli ne, tak neváhejte a zkoušejte, nejlépe několikrát denně oba měřiče a v různou denní dobu. Obávám se, že z 8 Mbit bude rázem mnohem míň.
Franta
Franta (neregistrovaný) ---.cust.centrio.cz
11. 3. 2009 23:13 Nový

Re: já to prostě nechápu :)

celé vlákno
Prosim Vas pane, DSL mam od sameho pocatku jak bylo mozne ho zridit. Na kvalitu si nemohu stezovat promerne to jede na 6Mbit/s, spolehlivost je take dobra zaregistroval jsem par vypadku, ale vzdy to bylo snesitelne par minut. Co se tyce Wifi poskytovatelu dal jsem jim sanci a nikdo mne nepresvedcil odejit od O2. Jejich jednani (mistni provider) bylo dosti neprofesionalni, sice prijeli promerili ale uz dal se mnou nekomunikovali, chtel jsem jasnej cenik, co mne bude stat zrizeni, naklady na antenu a dalsi. Nic jsem neobdrzel, nebyl to nejaky informacni sum, ptal jsem se dvakrat a to dokonce i na jejich pobocce osobne. Nezajem! Nevim jak kdo ma zkusenost s O2, ale ja mohu rict ze dobrou. Vzdy se nekde neco najde, momentalne nabidka je vice nez slusna s nula naklady na hardware.
krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
12. 3. 2009 11:41 Nový

Re: já to prostě nechápu :)

celé vlákno
Všechno je o lidech. Pokud je provozovatel sítě darebák, pořídíte s ním to samé, co s darebáckou firmou, totiž nic. Pokud pánové od Wifi přijeli, proměřili a zase odjeli, aniž by cokoli řekli, může to znamenat jen tolik, že kvalita signálu neumožňovala zřízení připojení. Vodoprd vás v takovém případě nechá podepsat smlouvu a pak vám řekne, že to ,,nějak" pojede a stěžovat si můžete leda na Wilsoňáku na lampárně. Jistě, najdou se jedinci, kteří jsou se službami Vodprdu spokojeni, je otázka, jak dlouho jim to vydrží, protože případů, kdy dobře fungující ADSL začalo zpomalovat a vypadávat neustále přibývá a bude přibývat i nadále. Další, mnohem vážnější problémy nastanou, až se rozběhnou služby, které budou vyžadovat rychlejší upload, nebo dokonce symetrický provoz, protože uživatelé ADSL na tyto služby prostě nedosáhnou. Už dnes jsou na některých ADSL linkách, díky nízkému uploadu a agregaci problémy s VoIP, pomalý upload má na svědomí prodlevy při přepínání kanálu IPTv.
polarbear aura:41
13. 3. 2009 2:31 Nový

Re: já to prostě nechápu :)

celé vlákno
To je fakt tragedie ten Váš SPAM :-/
Franta
Franta (neregistrovaný) ---.cust.centrio.cz
11. 3. 2009 23:19 Nový

Re: já to prostě nechápu :)

celé vlákno
Tak jsem se koukal dle vasi IP za koho kopete a je mi to jasne, jiz chapu proc takova zast vuci O2, chapu ze O2 lezi mnoha lidem v zaludku, ale dle vaseho ceniku by jste mne take nezlanarili, nemate co nabidnout krome toho ze by jste mi zase poslapali strechu :-)
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.94.broadband12.iol.cz
12. 3. 2009 0:20 Nový

Re: já to prostě nechápu :)

celé vlákno
Franta
Mám stejnou službu od O2, jako vy. Za 500kč 8Mb bez pevné linky. Těch 300 minut nevyužiji, protože o pevnou nemám zájem. Je to na jeden rok a pak by to mělo stát přes 800kč s pevnou. To bych odešla od O2 pryč, ale domnívám se, že to už nebude vázáno na pevnou linku a já si to za těchto podmínek dál ponechám.
S rychlostí jsem spokojená, výpadky nemám.StolníPC na drát a notebok na Wifi. Šlape to suprově.
krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
12. 3. 2009 11:26 Nový

Re: já to prostě nechápu :)

celé vlákno
Pro nás není Vodoprd konkurence, zatím ho úspěšně válcujeme, stejně, jako UPC, o čemž svědčí i žaloba, kterou na nás podali na ČTÚ (dumpingové ceny). Žaloba byla zamítnuta, Jsme občanské sdružení a tudíž žádný zisk generovat nemusíme a vydělané peníze investujeme do upgradů a rozšiřování sítě. Průměrná životnost našich zařízení je 1,5 roku, potom následuje výměna za nové stejného typu, nebo upgrade. Začínali jsme na 2,4 GHz, dnes už jedeme z 30% na 10 GHz a zbytek na 5 GHz. Do konce roku chceme kompletně přejít na 10 GHz. A plošné pokrytí zásadně neprovozujeme, všechno jede point to point přes paraboly a zálohované routery, každý bod je napájen ze dvou stran, takže případný výpadek nezpůsobí žádnou katastrofu. A nikoho lanařit nepotřebujeme, máme dnes přes 1 000 účastníků, mimo jiné i několik ambasád.
xy
xy (neregistrovaný) 160.218.10.---
12. 3. 2009 15:10 Nový

Re: já to prostě nechápu :)

celé vlákno
he he he 1000 ucastniku hmm to to valcujete teda myslim ze by se UPC i O2 meli zacit klepat strachy .-)))))
icu
icu (neregistrovaný) 61.105.185.---
12. 3. 2009 16:12 Nový

Re: já to prostě nechápu :)

celé vlákno
Hlavní nebezpečí je v tom, že stejný koncept služby může nabízet v podstatě kdokoliv. Nejde tedy jen o jedno sdružení v ledné lokalitě, ale případně o tisíce takových sdružení po celé republice - tento koncept lze poměrně jednoduše zopakovat kdekoliv jinde - pokud tam lidi budou chtít pro to něco udělat. O ničem jiném to totiž není...
krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
12. 3. 2009 22:10 Nový

Re: já to prostě nechápu :)

celé vlákno
V našem rajónu si ani neškrtnou. A to, že si na nás stěžovali u ČTÚ podle vás je o ničem? Na komunitní síť je tisíc účastníků celkem dost. A symetrické připojení s agregací 1:1 pořídíte u Vodprdu, nebo UPC za kolik?
Pet
Pet (neregistrovaný) 119.42.96.---
11. 3. 2009 13:50 Nový

Re: já to prostě nechápu :)

celé vlákno
Se podívejte, jak vypadá nabídka místní wifi firmy (www.hrochnet.cz) - ceny nic moc, rychlosti taky, o spolehlivosti pomlčím, problém IP adres. Pak tam je ještě jeden zoufalec s parametry ještě řádově níž.

Tohle bych jako alternativu moc neviděl.
Krakonoš
Krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
11. 3. 2009 22:09 Nový

Re: já to prostě nechápu :)

celé vlákno
Podíval jsem se. 3 Mbity na 5 Ghz za 500 Kč měsíčně není až tak hrozné. Navíc je to full duplex, takže si můžete bez problémů zřídit VoIP a proti pevné lince ušetříte dost peněz.
Baluk
Baluk (neregistrovaný) 88.103.231.---
12. 3. 2009 8:13 Nový

Re: já to prostě nechápu :)

celé vlákno
No netuším, kam jsi se podíval ty, ale já na jejich stránce http://www.hrochnet.cz/%C3%9Avod/tabid/36/Default.aspx vidím informaci, ře to "zapíchl", a na stránce "nástupce" http://www.unet.cz/ jsou tak šílené ceny, že to nestojí za komentář.

HOME-SPEED 1024/128 kb/s 416,-
HOME-EASY+ 768/384 kb/s 705,-

Opravdová bomba :)
Franta
Franta (neregistrovaný) ---.cust.centrio.cz
12. 3. 2009 12:23 Nový

Re: já to prostě nechápu :)

celé vlákno
A to jste se jeste ani nedival na cenik od pana Krakonose to je teprve bomba! Pan Karakonos tu mluvi o vysokorychlostnim pripojni ale nabidka tomu vubec neodpovida. Vsichni tu strasi s agragaci, kazdej kdo nabizi kabel nebo wifi argumentuje timto strasakem jak je to hrozne. Vyzkousel jsem si vse UPC, O2 dnes pouzivam opticke pripojeni a vsude bylo neco. Na ADSL jsem zadnou agragaci nezazil a to jsem platil dve linky i v huste obydlene ctvrti v Praze. Ja se domnivam ze soucsne ADSL pokrocilo dobrym smerem a da se poridit za rozumny peniz. Wifi je dle meho nazoru a dle nabidky velice komplikovane na zrizeni a drahe tarify. Myslim ze zaspalo dobu. Kazdej si rozmysli zda bude chtit pevnou s netem za 500 nebo Wifi s daleko mensi rychlosti a muset montovat antenu a ceny 5GHz zarizeni nejsou nic levneho. Sam jsem se o to pokousel a kdyz jsem videl co vsechno bych musel podstoupit s nejistym vysledkem tak jsem si rekl to mi nestoji za to!
Franta
Franta (neregistrovaný) ---.cust.centrio.cz
12. 3. 2009 12:37 Nový

Re: já to prostě nechápu :)

celé vlákno
Abych nezapomel tady je cenik krakonosovo
http://www.idtnet.org/index.php?option=content&task=view&id=2&Itemid=2

Nejvice mne vytaci ta neuplnost! Uz se nedovim kolik budu platit pokud bych chtel pripojeni v pasmu 5.4Ghz, kolik mne bude stat montaz, zrizeni anteny, chybi alepon nahled konfigurace. Je jasne ze dle podminek se zrizeni muze prodrazit, ale zakladni sestava muze byt spocitana.
krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
12. 3. 2009 22:15 Nový

Re: já to prostě nechápu :)

celé vlákno
Pořiďte si lepší brýle a naučte se číst! U všech nabídek je jasně napsáno: Po dohodě s technikem! Protože než něco prodáme, tak napřed musíme zjistit, že to dokážeme i dodávat. A taky vám uniklo, že intalace a dodávka potřebného vybavení je v ceně, tudíž za 0 Kč. Prostě si vyžádáte nabídku, technik přijde, zjistí možnosti a nabídne rychlost (až 4 Mbity, všechno pochopitelně full duplex a s agregací 1:1). Pokud podepíšete smlouvu, bude vám připojení nejpozději do 48 hodin zprovozněno. Jak prosté, milý Watsone, ovšem pro ,,podnikatele" pracující podle manuálů Vodoprdu nepochopitelná pohádka.
krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
12. 3. 2009 22:43 Nový

Re: já to prostě nechápu :)

celé vlákno
A home speed 3/3 Mbity za 518 Kč jsou co? Když už někam koukám, tak pořádně! Což si takhle ty 3Mbity ( zaručená rychlost, symetrické a s agregací max. 1:10) objednat po drátech? Srovnáváte nesrovnatelné! Zkuste se poptat, kolik by stálo zaručené DSL (Pozor! Ne ADSL, ale DSL!) 3M u Vodoprdu! Nejspíš nic, protože takovouto službu vám vůbec nebudou schopni nabídnout!
melkor
melkor (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
16. 3. 2009 13:03 Nový

Re: já to prostě nechápu :)

celé vlákno
A to je, prosim pekne, kde ve vasem ceniku?
Mozna mam vlci mlhu, ale proste a jednoduse to nikde nevidim ...
admin . aura:23
14. 3. 2009 11:31 Nový

Re: já to prostě nechápu :)

celé vlákno
No von krakonoš je taky "speeďák" jak hrom :)
Koukněte na ty nebetyčný rychlosti :
Tarify a ceny bezdrátového připojení WiFi
Tarif Mini WiFi
- připojení k internetu rychlostí 128/128 kbit/s
- cena 199 Kč/měsíc
Tarif Classic WiFi
- připojení k internetu rychlostí 512/512 kbit/s
- cena 350 Kč/měsíc
Tarif Pohoda WiFi
- připojení k internetu rychlostí 768/768 kbit/s
- cena 500 Kč/měsíc
Tarif Profesionál WiFi
- připojení k internetu rychlostí 1024/1024 kbit/s
- cena 700 Kč/měsíc

Pan Krakonoš nám tady lže jak když tiskne .....
uživatel si přál zůstat v anonymitě 88.103.183.---
11. 3. 2009 17:55 Nový

Re: já to prostě nechápu :)

celé vlákno
bohužel tak to není ,i když máme tři mobily tak musím mít pevnou linku a rychlost po všech navýšeních 108kb a účet 1560 kč - jsem 6280 m od ústředny
Krakonoš
Krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
11. 3. 2009 21:50 Nový

Re: já to prostě nechápu :)

celé vlákno
6 kilometrů? Tak to buďte rád, že se vůbec k netu připojíte! Pro Wifi by to (v závislosti na konfiguraci terénu) nemuselo být při 5 GHz problém a dostat k vám full duplex minimálně 2 Mbity také ne.
franta
franta (neregistrovaný) ---.karneval.cz
13. 3. 2009 0:51 Nový

Re: já to prostě nechápu :)

celé vlákno
full duplex na wifi, to je nejaka zazracna wifi technologie. A agregace 1:1, OMG, tak 2 roky zpet bych souhlasim, jsem v podobnem sdruzeni, dokonce i jako mistni spravce, ale porizenim adsl se me docela ulevilo(vypadky, pretizenost wifi spoju). Rekl bych ze ADSL je temer srovnatelne s UPC ktere mame tady v Brne. A kdo chytil akci 500 vcetne dane(volne minuty na volani me nezajimaji), tak je to srovnatelne i cenove.
qwert
qwert (neregistrovaný) 81.30.232.---
11. 3. 2009 10:38 Nový

Chtěl bych vidět jak to mají ošetřené smluvně

celé vlákno
že mohou lidem účtovat službu 8Mbit avšak v reálu ma řada uživatelů rychlost tak maximálně 2 Mbity.

Já osobně s 02 neechci mít nic společného a v případě že bych si od nich nechal připojit internet, tvral bych na tom, aby bylo smluvně ošetřena minální garantovaná rychlost a procetní doba minima.

Tedy např.: Platím za 8Mbit, minimální rychlost přenosu bude 3Mbit a to max. po 30procent doby za měsíc. Jinak bych žádal nápravu nebo vrácení penez.

Dal39 katastrofou 4esk0ho, speciálně telecomího ADSL je příšerná asymetrie, kterou se telekomunikační moloch znaží co nejvíce zpomalit nástup VoIP. Sorry, ale při 16Mbit nabízet odchozí rychlost pod MBit, tak to fakt pod úrovní.

alfi aura:100
11. 3. 2009 13:08 Nový

Re: Chtěl bych vidět jak to mají ošetřené smluvně

celé vlákno
heh, ve smlouvě o adsl není ani slovo. na podzim jsem využil nabídky duo za 500 (z o2 nejsem nadšený, ale jiná alternativa za takovou cenu moc není). smlouva popisuje pouze zřízení telefonní přípojky s 02 volám basic či jak tomu říkají pro telefonování, o adsl tam není ani slovo. ke smlouvě je jakási technická příloha, kde o adsl tuším něco je, ale rozhodně ne jeho rychlost.

když jsem se na to ptal na prodejně, dozvěděl jsem se jen, že jim to takhle leze z tiskárny a nic s tím nenadělají. být pořádná konkurence, jdu okamžitě jinam :-(

mimochodem, na zrychlujeme.cz jsem se už na podzim dozvěděl "gratulujeme, na vaší lince došlo ke zrychlení", od zavedení ale běží na 3,5 Mbit a k vůbec žádné změně nedošlo..

teď to kupodivu vrací nějakou změnu,
"U vašeho intenetového připojení došlo ke zrychlení. Technické parametry vaší linky umožňují rychlost až 3584/256 kbit/s."
.. nikdy jsem žádnou pomalejší linku neměl.

"Váš modem pořízený společně se službou O2 Internet ADSL od O2 nepodporuje zrychlení internetu. Pokud používáte jiný modem, zkontrolujte si v seznamu podporovaných modemů, jestli vyhovuje novým technologiím. Pokud váš současný modem neodpovídá požadovaným parametrům, může po navýšení rychlosti dojít k výpadku služby."
.. diagnostika modemu ukazuje dostupnou rychlost až k 9Mbit, technicky to určitě umí. fakt užasná informace :(
Setapoux
Setapoux (neregistrovaný) ---.22.55.201.adsl.nextra.cz
11. 3. 2009 10:38 Nový

v anketě

celé vlákno
chybí "nemám ADSL od O2" ... a jsem tomu velmi rád. Od září jedu na 5M (víc linka nedovolí) za nižší cenu...
krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
11. 3. 2009 11:47 Nový

Re: v anketě

celé vlákno
Upřímnou soustrast všem, kdo jsou na ADSL závislí.
Hrosh
Hrosh (neregistrovaný) ---.de.ibm.com
11. 3. 2009 11:22 Nový

Přemigrováno v září.

celé vlákno
Už v září jsem přemigroval z 4M na 8M podle nových programů, a skutečně mi zlevnili, jen cca 1x za 2 týdny volají a chtějí mi prodat IP TV.
Bydlím v centru Prahy, ale v úzké ulici v přízemí, a možnost WiFi antény je jen iluzorní, zvlášť když kvůli právi potřebuji skutečně stabilní připojení, tak je holt využívám.
krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
11. 3. 2009 12:10 Nový

Re: Přemigrováno v září.

celé vlákno
Iluzorní? Jako nájemník máte právo dát si nejen wifi,ale jakoukoli anténu na střechu a to bez poplatku, pokud toto zařízení nebude předmětem podnikání. a většina wifi poskytovatelů vám buď může zajistit montáž antény i svodu sama, nebo prostřednictvím nějaké jiné firmy. A většina wifi systémů je mnohem stabilnější, než ADSL. Budete se tomu asi divit, ale specielně UPC v Praze poskytuje svůj ,,kabelový" internet tak, že část trasy vede přes 2,4 GHz vifiny (Jen v Holešovicích je takových ,,kabelových" přípojek minimálně dvacet!)
melkor
melkor (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
12. 3. 2009 9:27 Nový

Re: Přemigrováno v září.

celé vlákno
Informace zajimava, lec ... ehm ... zavadejici.
Pokud nemate souhlas majitele nemovitosti (ve specielnich pripadech se vyjadruji i pamatkari a pod.), NESMITE v podstate nic. A pokuty jsou tucne ...
krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
12. 3. 2009 11:31 Nový

Re: Přemigrováno v září.

celé vlákno
Podle Telekomunikačního zákona vám majitzel nesmí ve zřízení antény bránit, Památkáři mohou maximálně vymezit místo, kde by být neměla. Pokud by byly potíže, stačí si stěžovat na ČTÚ.
jméno není podstatné
jméno není podstatné (neregistrovaný) ---.medical-tribune.cz
12. 3. 2009 21:50 Nový

Re: Přemigrováno v září.

celé vlákno
Mohl byste laskavě dát odkazy na zákonné normy, které potvrzují vaše tvrzení? Moje zkušenost je dost odlišná a bez souhlasu majitele (i většiny spolumajitelů!) nelze mít na fasádě či na střeše nic.
Franta
Franta (neregistrovaný) ---.cust.centrio.cz
12. 3. 2009 21:59 Nový

Re: Přemigrováno v září.

celé vlákno
Na jejich netu to maji popsane tak snad se dovolate reseni.

http://www.idtnet.org/index.php?option=content&task=view&id=44&Itemid=2
krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
12. 3. 2009 22:18 Nový

Re: Přemigrováno v září.

celé vlákno
Ono je to o tom, že majitelé si zákony vykládají po svém a většina našich zákonů jsou zmetky, se kterými si každý právník může dělat co ho napadne.. Já sice nejsem právník, ale relevantní informace lze snadno dohledat na webových stránkách ČTÚ.
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.110.broadband10.iol.cz
13. 3. 2009 4:55 Nový

Re: Přemigrováno v září.

celé vlákno
Majitel to sice musí umožnit, ale nikde už není v zákoně uvedeno, že by to musel umožnit zdarma!!! To by pak byly posety výškové budovy anténami a majitelé by z toho nic neměli.
jméno není podstatné
jméno není podstatné (neregistrovaný) ---.medical-tribune.cz
13. 3. 2009 11:27 Nový

Re: Přemigrováno v září.

celé vlákno
Bude se opakovat, ale můžete svá tvrzení doložit odkazy na zákonné normy? Výkřik, že to lze "dohledat" je bezpředmětný. Já bohužel neznám zákonnou normu, která by tímto způsobem omezila práva majitele - i když pokládám za možné, že to v právním řádu je. Práva majitelů jsou pošlapávána dost často, ale o tomhle nevím a rád bych to viděl přímo v paragrafech.

Takže znovu prosím, dokažte to.
melkor
melkor (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
16. 3. 2009 13:06 Nový

Re: Přemigrováno v září.

celé vlákno
Je to hloupe, ale s nejvetsi pravdepoobnosti se dockate maximalne osoceni, ze pracujete pro vodoprd ... :-(
Pet
Pet (neregistrovaný) 119.42.96.---
11. 3. 2009 13:42 Nový

Re: Přemigrováno v září.

celé vlákno
IP TV můžu doporučit. Na zpomalení internetu nejlepší řešení (kromě navíc vyhozenejch peněz).
Pet
Pet (neregistrovaný) 119.42.96.---
11. 3. 2009 13:39 Nový

Kúúl O2

celé vlákno
Zrovna před pár dny si tady někdo stěžoval, že se pořád jiní navážejí do O2, když oni se chudáci tak snaží. Tenhle článek to názorně ilustruje. Nejen že je potřeba zákazníka okrást tím, že si musí zvlášť připlatit za hlasovou službu, kterou nepotřebuje, ale ještě se ho snaží všemožným způsobem okrást na samotném AžDSL - ať placením za rychlosti, které nikdy neuvidí, nebo různé balíčky, bez kterých se taky jistě většina obejde.

Jinak k mé zkušenosti. Po informacích z Lupy jsem hned někdy v říjnu migroval 2 ADSL linky od ČRA (1. unbundlovaná z cca 2 na 8mbit, 2. přeprodávaná od telekomu z 4mbitu na 8mbit). Trvalo to sice přes měsíc, ale v obou případech jsem se při podstatném zvýšení rychlosti dostal na nižší cenu, přesně, jak jste to asi pochopili i na Lupě. Jinak u té unbundlované linky není rychlost podstatná a tam to chodí bez problému na nominálu, u přeprodávané linky na vesnici je synchronizace na 6,5 mbit, většinou to chodí okolo 5, ale jsou období se slabšíma chvilkama, kdy je z toho problém vymáčknout i desítky kilobitů.
Kubaiss
Kubaiss (neregistrovaný) ---.119.broadband3.iol.cz
11. 3. 2009 20:17 Nový

ADSL migrace - zkušenost

celé vlákno
takže, moje zkušenost s migrací...

ohlašení loni jsem si přečetl a jelikož bylo psáno v únoru 09, tak jsem to neřešil. jenže únor uplynul, bylo 3. března a nic se nedělo, web zrychlujeme.cz porad ukazoval unor...

tak jsem zavolal na 02, přímo na linku ohledne ADSL... trosku preskocim: mi telefon zvedl technik, snad poprvé historii volání na 02, který vedel co po něm chci a vše bylo vyreseny za 3,5 min.

řekl jsem, že unor pryc a porad mam puvodni rychlost, technik se koukl do nastaveni a řekl, že to nebylo provedeny, protože nemaji u me typ modemu. oznamil jsem, že nemam 02 modem, ale svuj, který umí ADSL2+. tak technik zadal objednávku a že do 48 hodin mi pujde nová rychlost bez výpadku. po dotazu, zda přijde oznamovaci mail, řekl, že asi ne, ale at ho reknu, že ho taky poslou.

to bylo odpoledne, druhy den odpoledne kouknu na maila a vidim, že jeste ten den v noci prisel mail, že mam novou rychlost a když jsem zkusil stahovat, tak skutečne bezel rychleji.

a přecházel jsem z 6144 na 8M... dle zrychlujeme.cz linka zvládne až 10M (moje vzdálenost od ústředny je 1,1 km)

a asi 2 dny poté přišla od 02 obálka, že v mesici breznu zmeni mi tarif na komplet8M, což by odpovídalo článku, že 02 nakonec chtejí zachovat koncovou cenu, pač prechodem z 6M na 8M usetřim tech 500, což mi i řekl technik na telefonu.

sice jsem si to musel zaridit "sam", ale jsem spokojeny s 02, protože NET po ty 4 roky, co ho mám, jede bez jakýkoliv vypadku (jestli celkove vypadky meli za 4 roky dohromady 10 min, tak to je moc) a pořád na 90-95% kapacity linky...
blekekeke
blekekeke (neregistrovaný) ---.45.broadband6.iol.cz
11. 3. 2009 21:34 Nový

no jo no......

celé vlákno
V lednu 12,5 Mb/s, a že prý v únoru. Teď jsem tam vlezl a už jen 10Mb/s a prý v březnu 2009. Jsem u nich od roku 1998 a stejně na mne kašlou a lžou lžou lžou.....
Krakonoš
Krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
11. 3. 2009 21:57 Nový

Re: no jo no......

celé vlákno
Lžou není zcela správný termín, i když vaši situaci vystihuje. Oni totiž ti, co vám ty bláboly posílají, nemají ponětí o tom, jaké zařízení je na ústředně, jaké u vás doma a v jakém stavu je linka. Jejich nadřízené to nezajímá, mají jiné starosti a problematice nerozumí už vůbec. Kvalifikované informace a zjednání nápravy mají k dispozici pouze technici, ale k těm se zákazník, volající na call centrum dostane jen zcela vyjímečně a mám takové tušení, že mají přísně nařízeno, co všechno mohou lidem prozradit (prakticky nic) a co ne.
Milena Lišková
12. 3. 2009 1:25 Nový

S O2 ADSL spokojenost

celé vlákno
Od poloviny ledna mám ADSL duo od O2 za 500kč a 300 volných minut na pevné lince. Tu ale nemám, protože o ní nemám zájem a tel. také nemám připojený.
Zatím jsem spokojená.
Rychlost nyní mám download 6130kb/s a upload 402kb/s.
Bydlím v Ústí nad Labem, centrum, ale v domě v přízemí, kolem mnoho stromů a wifi signál mizerný, alespoň od poskytovatelů,kteří se mi nabídli.Doposud jsem měla T-mobile modem s rychlostí asi 256kb/s. Rychlost je tedy nyní pro mne více,než úžasná.
Smlouvu mám na rok a pokud bude i pak nějaká možnost holého internetu bez tel.linky,se zachovanou cenou,tak zůstanu.

Měla jsem zájem o UPC,ale přesto,že v ulici ho mají v několika domech a i u nás je v domě zaveden,nikdo ho nemá připojen,tak možnost připojení mého bytu není.Je to absurdní. Jsem proto ráda, že mám alespoň O2.
Couba78
Couba78 (neregistrovaný) ---.fujitsu-siemens.com
12. 3. 2009 13:09 Nový

RE: Migrace na AžDSL: jaká jsou pravidla?

celé vlákno
Bydlím ve městě s bývalou přípojkou UPC Light 6Mb/512Kb, teď mi to v rámci navyšování a asi jako odpověď na AŽDSL zvedají na současných 15Mb, prý ve finále budu mít 20Mb. To už je fakt zbytečné. Raději bych kdyby navýšili upload aspoň na 4 Mb. Ale o čem chci mluvit.. Chci se přestěhovat někam do klidu a zeleně, ale místo vybírám i s ohledem na možnost internetového připojení.
Dřív jsem vyzkoušel Wifi, přijde mi nepříliš spolehlivé, víkendový net díky agregaci byl skoro nepoužitelný a technická podpora byla pouze od 9 do 5, víkendy, svátky - smůla. Z UPC jsem nadšen.
Teď tedy se zájmem sleduji debatu pod článkem a rozhoduji se, jestli vůbec bude na vesnici lepší Wifi nebo O2 ADSL.
Přijde mi, že v pasti budu u obou druhů netu.
Já snad zůstanu ve městě tam kde jsem..
krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
12. 3. 2009 13:25 Nový

Všechno by šlo, jen chtít.

celé vlákno
Abyste neremcali, že jen rejpu, i když, podle mého názoru, plným právem. Podíval jsem se na www.prakab.cz na parametry současných sdělovacích kabelů, v Pspice vytvořil model kabelového úseku o délce 1 km a chvíli si hrál. Otázka zněla: Jak je to s útlumovým zkreslením a impedancí? Odpvěď: dost špatně. Otázka 2: Dalo by se s tím něco dělat? Odpověď: Kupodivu dalo, ale... Komu z vás říká něco slovo pupinace? Jde o umělé zvýšení indukčnosti smyčky s tím spojené snížení (velmi podstatné), útlumového zkreslení. A tenhle prastarý recept by úspěšně pomohl i dnes! Každých 100 by se do ADSL páru musela zapojit dvojice (nebo trojice a využívat fantomy, což by znamenalo další zlepšení) cívek o indukčnosti 8 mikroHenry na kmenovém vedení a přibližně 2 mikroHenry na fantomu. Modemy i DSLAMy by se musely přestavit na impedanci 75 ohm symetrických. Útlum takovéhoto systému vychází (teoreticky, v praxi to budetrochu horší) na 6 dB při 5 kHz a, a teď se podržte, na pouhých 12 dB na 1 MHz, což znamená pouhých 6 dB útlumového zkreslení. Navíc bude stačit posílat z koncových zařízení úroveň 0 dB, místo dnešních + 14 a tím velmi snížit vzájemné rušení. V praxi by to znamenalo dosah ADSL 2+ minimálně 3 km a konec problémů se vzájemným zarušením. Věc má dva háčky: 1/ bezpodmínečné vyloučení DC napětí na takto upravených čtyřkách, čili pouze ,,nahé" ADSL, 2/ nutnost každých 100 m kabel vyhrabat, otevřít a namontovat pupinační cívky.
Dan Ohnesorg
Dan Ohnesorg (neregistrovaný) ---.109.123.139.ptr.us.xo.net
12. 3. 2009 16:50 Nový

Re: Všechno by šlo, jen chtít.

celé vlákno
Tohle je ale uplna blbost. Mnohem levnejsi by bylo polozit nove optiky. Mane me napada, ze O2 ma v tomhle zase vyhodu, protoze kdyz to prihodi ke stavajicimu kabelu tak ma pravdepodobne uz zaplacena vecna bremena a stavebni povoleni bude potrebovat jen na opravu kabelu, resp. nebude potrebovat vubec.
krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
12. 3. 2009 22:23 Nový

Re: Všechno by šlo, jen chtít.

celé vlákno
Souhlas. Finančně není rozdíl mezi zpupinováním metaliky, nebo položením optiky. Jde jen o to, jestli a kdy se Vodoprd rozhoupe. Na SLovensku začali optiku pokládat ostatní operátoři a tamější Telecom je teď z toho na mrtvici, ale optika je i na venkově. U nás se něco začne dít teprve tehdy, až Vodoprdu, jako ostatně vždy, ujede vlak a teprve tehdy, až reklamní lži přestanou účinkovat.
k2k
k2k (neregistrovaný) 160.218.10.---
12. 3. 2009 14:54 Nový

moznost

celé vlákno
Lidicky nikdo Vas prece nenuti na migrovanych sluzbach zustat. Kazdy muze svou novou sluzbu zmenit za levnejsi nebo takovou ktera mu vic vyhovuje. a to je stejne treba i UPC ktere mam ted ja v novem byte ( pred tim jsem mel O2) taky zmigruji na rychlejsi pripojeni ale za stejnou cenu kdyz Vam staci 4M a nechcete 16 nebo 20 tak musite zavolat a sluzbu zmenit. Predpokladam ze zadny operator se nebude dobrovolne pripravovat o vynosy.
Robert Bareš
Robert Bareš (neregistrovaný) 193.86.109.---
13. 3. 2009 13:08 Nový

Mobilní internet - dobrý krok

celé vlákno
Děkuji autorovi za jasné vysvětlení situace ohledně zrychlování.

Sám mám ADSL 4M v lokalitě, kde se O2 nedaří ani těch 4Mbps (dle jejich slov to jde maximálně na 3584kbps, což můj router potvrzuje), takže zřejmě dostanu mobilní připojení "zdarma" v rámci služby Plus.

To si myslím že je ze strany O2 slušné řešení, protože ta mobilní data se mi budou hodit. Jen doufám, že v tom nebude nějaký háček a nedostanu nakonec třeba jen pevnou IP zdarma (moje "dynamická" IP se za ty tři roky ještě nezměnila).
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.85.broadband3.iol.cz
15. 3. 2009 11:28 Nový

Už zase?

celé vlákno
Už jednou lidstvo málem krutě pohořelo na zanedbání základních a prastarých výrobních technologií. Ano, jak správně tušíte, bylo to v případě CML, který nebyl zbudován pomocí řádně zkalibrované vodováhy. A v případě zrychlování se historie opakuje, jenom se opomnělo použít kalkulačku.

Posledního července roku 2008 Telefounica tiskovou zprávou staronového Žabky Martina oznámila světu, že "prostřednictvím ADSL připojila již více než 600 000 zákazníků". O necelý měsíc později (26.8.) pak ústy stejného mluvčího říká, že všechny linky postupně (prioritně nové, O2TV, ADSL2+ ready, kvalita linky) automaticky navýší a ten zbytek, kde jsou nutné technické změny v síti od 1. února 2009.
Hezky řečeno, ale chybí tu časový horizont, kdy to bude všechno hotovo. Ono totiž, když se vezme kalkulačka a začne se počítat, není všechno zlato, co se třpytí.
Aby se dalo oněch 600 000 ADSL přípojek navýšit na max. možnou rychlost v praxi (a o tu jde v poslední řadě především) znamená všech těch 600 000 přípojek prolézt od DSLAMu po zákaznický modem. Pročmuchání, proměření a zkulturnění jednotlivé linky může se vší omáčkou okolo trvat tak dvě, dvě a půl hodiny. Jeden technik by mohl stihnout tak jednu za směnu, on má kupodivu i jinou práci a existují i jiné problémy, než blbě fungující zrychlený internet.
Telefonica může mít po všech čistkách tak 500 techniků a to kdo ví jestli. Ale budiž. Outsourcingové firmy jsou spíše jen rámcovými zhotoviteli a tento typ prací se jim nevyplatí zadávat a pro nepříliš předvídatelné náklady ho ani nebudou chtít smluvně dělat.
Takže 600 000 děleno pěti sty je 1200 přípojek na technika. Rok má asi tak 250 pracovních dní, dvacet až pětadvacet dovolená, nemoc, povinná i nepovinná školení, když 215, tak až. A tak milý technik bude revidovat svoji porci asi tak pět a půl roku. Někde to bude fungovat hned a bez něj, jinde až na podvacáté s výměnou přívodu a předěláním rozvodů v baráku. Nad provedením poslední míle (není třeba nikoho vinit, prostě to tomu hlasu stačilo) se totiž dá každodenně s úspěchem a bez velikého přemáhání zvracet. Navíc oni ti zákazníci z těch obrázků v krabici s modemem taky nejsou žádní ajnštajni a v klídku zapomenou na všechny ty paralelky po baráku a tak se to jedno s druhým nasčítá a pak proč to nejede.

Přiznávám více než velkou dávku té nejbohapustější demagogie (ale kdo ji dneska nedělá, že?)
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem