Hlavní navigace

Milionová média

Mirek Zeman 20. 6. 2003

Milion lidí v České republice oslovuje omezený počet médií: televizní stanice, dvě celoplošná rádia, dva papírové deníky a (právě teď) dva internetové servery, ačkoli ty mají do účinnosti svých starších "kolegů" ještě daleko. Vyjma toho jsou zde další tři, které se milionové hranici blíží. Jak se jim vede z dlouhodobějšího hlediska?

„Magickou hranici milionu uživatelů překročil v květnu internetový portál Centrum.cz. Centrum si stále drží nejrychlejší růst mezi velkými servery a dostává se do úzké elitní skupiny milionových médií,“ píše se v tiskové zprávě Centra ze 17. června. Dlužno poznamenat, že tato skupina je skutečně elitní, protože s výjimkou Centra s květnovým výsledkem 1.029.355 uni­kátních návštěvníků měsíčně se v ní nyní nachází již pouze Seznam s 2.184.566. Ačkoli iDnes a Novinky tuto hranici v minulosti již překonaly, propadly se zase nazpět. Milionu unikátních návštěvníků měsíčně se v současnosti blíží Atlas (929.193), iDnes (904.667) a Novinky (969.841). Jak se však našim borcům daří z dlouhodobého hlediska?

868


Zdroj: iAudit

I z dlouhodobé perspektivy Centrum na poli unikátních návštěvníků měsíčně boduje. Nepočítám-li Novinky (které měly od září do prosince ještě původní podobu), začínalo v září Centrum v celé skupině s nejhorším výsledkem a do května se vypracovalo na druhou pozici za Seznam. Pořadí podle relativního nárůstu je dokonce následující: Centrum (+58 %), iDnes a Seznam (+35 %) a Atlas (+17 %). V absolutních číslech samozřejmě stále vede Seznam (+561.650), již zmíněné druhé Centrum (+376.378), následuje iDnes (+232.936) a Atlas (+134.886). Při výrobě grafů a tabulek jsem se nemohl ubránit dojmu, že Atlasu jakoby začínal trochu docházet dech.

869


Zdroj: iAudit

To všechno samozřejmě může být ovlivněno řadou skutečností; podívejme se tedy na celý výsledek ještě prizmatem průměrného měsíčního nárůstu. I zde jsou body (logicky) za Centrem, jehož průměrný meziměsíční nárůst od září do května činil 6,8 procenta. V případě iDnes to bylo 4,5 procenta, což Seznam s jeho 4,3 procenta odsouvá v této konkrétní kategorii na třetí místo. I zde se na chvostě startovního pole nalézá Atlas (+2,6 %). Atlas měl (logicky) i nejmenší měsíční přírůstek (+16.861). Před ním je iDnes (+29.117), Centrum (+47.048) a první nikoli překvapivě Seznam (+70.206). U nikoho se přitom nejedná o vyloženě skokový růst, ale spíše o výsledek dlouhodobého trendu.

870


Zdroj: iAudit

Situace se mírně mění při pohledu na počet unikátních návštěvníku denně. V květnových výsledcích vede Seznam (378.125), následovaný se značným odstupem Centrem (125.256), které má samo mírný náskok na Atlas (95.551), jenž se z měsíčního hlediska dostal o 550 unikátních návštěvníků denně před iDnes (95.001). Nárůstu za září až květen dominuje v relativních číslech opět Centrum (+52 %), za ním se umístil iDnes (+29 %), jenž předstihl Seznam (+26 %) a Atlas (+6 %). Pořadí v absolutních číslech je zase odlišné: Seznam (+78.219), Centrum (+42.760) a Atlas (+5.534). iDnes by se jako zpravodajskému portálu měla denní návštěvnost teoreticky budovat lépe, ačkoli zase nenabízí některé služby (zejména freemail).

V průměrném čase stráveném uživateli denně na serveru vždy hrálo prim Centrum, které jednak v minulosti získalo Xchat (ačkoli jej tehdy nepochybně kupovalo za jiným účelem…) a jednak si jeho freemailová služba vypěstovala mezi uživateli dobré jméno. V současné době je čas strávený uživateli denně na Centru 19,76 minuty, což je přibližně o tři minuty více než Seznam (16,68 minuty), sedm minut více než iDnes (12,78 minuty) a deset minut více než Atlas. Dlužno poznamenat, že konkrétně tyto výsledky se nijak zvlášť nevyvíjí a v průběhu celého období vykazují odchylku v rámci jedné dvou minut. Březnovým číslům samozřejmě v některých případech pomohla válka v Iráku.

Anketa

Který portál bude nejvíce růst v následujícím roce?

Našli jste v článku chybu?

21. 6. 2003 8:00

ja (neregistrovaný)
"LUPA-server o českém internetu" a v článku grafy z Excelu jako *.jpg, to je opravdu silné kafe

21. 6. 2003 6:53

Jirka Lahvicka (neregistrovaný)
Nema cenu srovnavat baliky, jejichz slozeni se meni v case. Napr. do puvodnich vysledku Centra se musi dat i lidovky, hledani na idnesu atd.
DigiZone.cz: Česká televize mění schéma ČT :D

Česká televize mění schéma ČT :D

Vitalia.cz: Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Podnikatel.cz: EET zvládneme, budou horší zákony

EET zvládneme, budou horší zákony

Vitalia.cz: Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Měšec.cz: Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

Podnikatel.cz: Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Podnikatel.cz: Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Vitalia.cz: Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Měšec.cz: Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

Vitalia.cz: Manželka je bio, ale na sex moc není

Manželka je bio, ale na sex moc není

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Podnikatel.cz: Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu