Hlavní navigace

Mironet o údajně klamavé reklamě a reportáži televize Nova

Jiří Macich ml.

Společnost Mironet, český prodejce počítačů provozující stejnojmenný internetový obchod, zareagovala na reportáž z nedělního vysílání pořadu Občanské judo televize Nova. Reportáž se věnuje reklamní kampani spojené s nabídkou notebooků za 7 990 korun a staví na skutečnosti, že na billboardech visela nabídka notebooků za 7 990 korun i v době, kdy Mironet zákazníkům říkal, že notebooky nejsou skladem a měl jim údajně nabízet dražší model, což redaktoři Novy dokládají záznamem ze skryté kamery.

Společnost Mironet, český prodejce počítačů provozující stejnojmenný internetový obchod, zareagovala na reportáž z nedělního vysílání pořadu Občanské judo televize Nova. Reportáž se věnuje reklamní kampani spojené s nabídkou notebooků za 7 990 korun a staví na skutečnosti, že na billboardech visela nabídka notebooků za 7 990 korun i v době, kdy Mironet zákazníkům říkal, že notebooky nejsou skladem a měl jim údajně nabízet dražší model, což redaktoři Novy dokládají záznamem ze skryté kamery.

Mironet má k reportáži několik námitek. Registrovaným zákazníkům e-shopu rozeslal e-mail se svou verzí toho, jak to všechno vlastně mělo být. Nova v reportáži spojuje akci s notebooky za 7 990 korun s konkrétním modelem značky Hewlett-Packard. Mironet ale namítá, že za tuto cenu nabízel i subnotebook Asus EEE, s jehož dostupností nebyly žádné problémy, takže zákazníkům skutečně nabízel a stále nabízí notebook za 7 990 korun.

NMI17

Jenže na billboardech, okolo kterých se celá reportáž točila, byl vyobrazen konkrétně notebook s logem společnosti Hewlett-Packard. Tento konkrétní model si reportéři Novy vyžádali se skrytou kamerou v prodejně Mironetu a místo Asus EEE za totožnou cenu jim byl nabídnut o dva tisíce dražší model. Natočený prodavač svůj postup vysvětluje takto: Tomuto zákazníkovi na rozdíl od jiných jsem nenabízel 7“ notebook Asus EEE za 7 990 korun, protože je to jinak koncipovaný notebook – tzv. ultrapřenosný a nekupují si jej zákazníci, kteří si vybírají notebook s úhlopříčkou 15,4“. Mironet nechal na billboardy s vyobrazeným notebookem značky HP dolepit nápis Vyprodáno, ale až jako reakci na zájem televize Nova o celý případ. Omlouvá to do jisté míry tvrzením, že téměř všichni zákazníci objednávají zboží přes e-shop, kde se dozví aktuální dostupnost zboží.

Kompletní vyjádření Mironetu naleznete na jeho webu. Reportáž z Občanského juda naleznete zase v internetovém archivu televize Nova. Názor si udělejte sami. Každopádně Mironet se snaží z reportáže v Občanském judu vytěžit nějaké plusové body a přizpůsobil tomu například svou reklamní kampaň v rádiu.

Našli jste v článku chybu?
13. 5. 2008 10:43
Kybernet (neregistrovaný)
A co s tim maji spolecne "veci okolo IT?" Tady jde o poruseni zakonnych podminek pro prodej zbozi. Kdyby to byly auta, taky byste v reportazi nepotreboval rozebirat "veci okolo aut", nebo ano?
29. 12. 2009 10:55
DdM (neregistrovaný)
Doporučuji upozronit je na povinnosti, které mají ze zákona a nenechat se odbýt. Měl jsem stejný problém (viz. níže). Budou se cukat, budou neochotní, ale pokud prokážete znalost zákona (oni ji totiž nemají), měla byste "vyhrát" pokud se ty minuty na telefonu a nervy dají pokládat za výhru. Podmínky reklamace se vztahují na všechny stejně, ať na prodejce počítačů nebo dodavatele v automobilovém průmyslu...