Já se ani tak nedivím těm, kteří si reklamy blokují (Vám přijdou zajímavé, někomu jinému ne a to žádné, případně kvůli té jedné zajímavé ze sta nehodlá sledovat zbylých devadesát devět), ale fascinují mě ti, pro něž je den bez příspěvku do nějaké diskuse, že oni používají Adblock, zřejmě promarněný. Jako by jim čas získaný nezobrazováním reklam tak nějak přebýval a zabíjeli ho psaním o Adblocku. Přitom logické by mi přišlo "Nainstaluju Adblock a tím reklamu na webu zcela pustím z hlavy, diskutovat o ní pro mě bude zajímavé asi tak jako diskutovat o předporodní péči v Laosu."
Co vám všem na reklamách tak vadí? - Všecko. Už jenom sama jejich existence mi leze krkem! A to je na internetu nevidím.
V domě máme vedle schránek krabici kam házíme ty reklamní letáky roznášené imbecily co kašlou na fakt že si obyvatelé domu reklamní letáky nepřejí a za tím účelem na vchodové dveře umístili nápis kterým o tom ty roznašeče informujeme. Stejně jako to opakujeme podobným nápisem nalepeným na schránky. Když se krabice naplní, děti to odtáhnou do sběru. Pokud vím, nikdo to ani netahá domů. Každá rodina to do té krabice hodí hned jak to svinstvo vytáhne z dopisní schránky.
Kvůli reklamám už jsem léta nepustil autorádio. V autě poslouchám výhradně vlastní muziku z flashky.
Svinstvo kterého jsou plné obchody už ani nevnímám a pokud ke mě z toho hnoje něco pronikne, nikdy to nekoupím. Kupuju jen co mám odzkoušené, na ostatní věci ani nekoukám.
No, asi tolik, co průměrný diskutér o čemkoliv, o čem diskutuje... Takže nic, ale Google pomůže, podle tohoto článku http://countryoffice.unfpa.org/lao/2014/06/04/9896/global_midwifery_report_featuring_laos_launched_in_prague/ je to dost bída, ale dnes menší než před pěti lety. A kdybych chtěl dělat jo chytráka, tak tenhle zdroj zapřu, přečtu si v něm odkazovanou zprávu na http://www.unfpa.org/sowmy a budu machrovat... ;)
To sice ano, ale tady nejde o "na tomto webu chci vidět reklamy", ale o "na kterémkoliv webu chci vidět jen reklamy na spodní prádlo". Když teď navštívím x webů se spodním prádlem a pak půjdu třeba sem, tak informace o tom, že mě zajímá spodní prádlo, se dostanou do nějakého univerzálního reklamního systému (GoogleAds), z něhož se pak tahá třeba na Lupu obsah reklamy do konkrétních prvků na stránce.
Ale ať půjde o spodní prádlo nebo dovolenou, bude se to tahat do toho samého prvku a z toho samého webu (http://googleads.g.doubleclick.net). Ano, v tom URL jsou parametry, z nichž by se dalo hádat, co že se to vlastně zobrazuje, jenže to by znamenalo mít defaultně reklamy zapnuté a postupně blokovat ty kampaně, které mě nezajímají, protože neumím předem říct, které mě zajímají. Což vlastně znamená věnovat reklamám větší pozornost, než kdybych prostě nic neblokoval (na každou kampaň bych se musel speciálně zaměřit, rozhodnout, zda je pro mě zajímavá, a pokud ne, vytvořit pro ni filtr), to není zrovna výhra...
Pořád si nerozumíme... Tak tedy konkrétní příklad, jak nastavíte filtr tak, aby se mi na Lupě (či přímo na stránce této diskuse) zobrazovaly jen reklamy na spodní prádlo a ostatní se blokovaly? Třeba teď tu vidím v jednom boxu reklamu na CzechComputer, je v iframe se zdrojovým odkazem http://s1.adform.net/Banners/Elements/Files/19597/440135/440135.js. To vidět nechci. Kdybych místo na czc.cz chodil na weby se spodním prádlem, tak bych na této stránce viděl v tom samém iframe reklamu na spodní prádlo, přičemž zdrojový odkaz by pořád byl ve tvaru http://s1.adform.net/Banners/Elements/Files/nějaká čísla. A kdybych chodil na střídačku na czc.cz a weby se spodním prádlem, tak by se mi tu náhodně ukazovala reklama na czc nebo spodní prádlo.
Možná je to tím, že nevím, jak AdBlock funguje, ale neumím si představit, že by uměl rozlišit mezi iframe src="http://s1.adform.net/Banners/Elements/Files/nějaká čísla" a iframe src="http://s1.adform.net/Banners/Elements/Files/jiná čísla", jedno na této stránce zobrazoval a druhé ne a navíc bych to nastavil nějak globálně odteď nafurt, aby se blokovala "všechna čísla, která nezobrazují reklamu na spodní prádlo".
Pokud je mi znamo, na toto velmi dobre funguje foto - proste si na dotycneho roznasece pockate, vyfotite, a prislusnou fotku zaslete jak na ten zbytecny urad tak pochopitelne prislusnemu marketu. Napoprve to mozna nic moc nezpusobi, ale pokud se vam povede takovych fotek vyfotit vice v ruznych dnech, tak nejaka ta pokuta prileti a letaky ubydou.
Rovněž doporučuji zajímat se o to, odkud má daný roznašeč klíč od domu a jakým způsobem ho získal. Známá, která si tímto brigádně přivydělávala, mi to onehdy vysvětlovala: reklamoserská firma (takový ten mediaservis, nebo jak si říkají) adresně distribuuje předplacené noviny a má za tímto účelem zhotovené klíče. Oni ovšem od každého toho klíče udělají ještě kopii a tu dají k dispozici neadresnému roznašeči letáků. Ten pak nenechává letáky ve štůsku za vchodovými dveřmi, ale leze dovnitř a láduje je rovnou do schránek.
Krátce řečeno: pokud se vám ve schránkách objevují reklamy, nevíte, kdo všechno, kdy a jak často se vám courá po baráku.
Vlastně je to až pozoruhodně podobné tomu, co provádí Google. Vy mu dáte klíč, aby vám nosil poštu, a on vám pak cpe reklamu. :P
Co vám všem na reklamách tak vadí?
1. nebezpecnost. Dost utoku nepochazi z napadenych webu, ale z kodu napadenych reklamnich systemu (napriklad kdysi vsechny servery ihned.cz http://www.pooh.cz/pooh/a.asp?a=2015451 a podobne).
2. zpomaleni nacitani stranek
3. zbytecne prenesena data ve "specifickych" podminkach CR na mobilnim pripojeni s trapne nizkymi FUP limity a naprostou nepouzitelnosti pripojeni po prekroceni tohoto limitu.
O Flashovych reklamach prekryvajici cely obsah nemluve, ale Flash je stejne dobre vypnout protoze je neustale deravy https://www.fireeye.com/blog/threat-research/2015/04/angler_ek_exploiting.html