Koupí Microsoft místo Yahoo sémantický vyhledávač Powerset?

Microsoft oznámil záměr koupit internetovou společnost Powerset, která vyvíjí poměrně unikátní stejnojmenný vyhledávač. Vyhledávací engine v Powersetu využívá jazykových vazeb zadávaných slov nebo řetězců, takže vlastně pracuje se sémantickým způsobem vyhledávání. V praxi to vypadá tak, že vyhledávač rozloží původní význam slov a předloží související koncepty ze své databáze. To v důsledku umožní používat nové vyhledávací strategie, zbaví nás nutnosti zadávat hledané výrazy zcela přesně a měl…

Microsoft oznámil záměr koupit internetovou společnost Powerset, která vyvíjí poměrně unikátní stejnojmenný vyhledávač. Vyhledávací engine v Powersetu využívá jazykových vazeb zadávaných slov nebo řetězců, takže vlastně pracuje se sémantickým způsobem vyhledávání. V praxi to vypadá tak, že vyhledávač rozloží původní význam slov a předloží související koncepty ze své databáze. To v důsledku umožní používat nové vyhledávací strategie, zbaví nás nutnosti zadávat hledané výrazy zcela přesně a měl by umožnit vyhledávání pro člověka daleko intuitivnějším způsobem. Sémantické vyhledávání je již delší dobu v popředí zájmu profesionálů na poli internetového vyhledávání a vzbudilo zájem i takových hráčů jako je Google. Přesto právě Powerset o pouhých několika desítkách zaměstnanců dokázal jako první dovést koncept plnohodnotného sémantického vyhledávače do funkční a komerčně použitelné vývojové fáze.

Akvizice Powersetu ale také představuje pouze dílčí součást rozsáhlého nákupního plánu, který Microsoft pojal po neúspěšném pokusu o převzetí současné světové portálové dvojky, serveru Yahoo. Jakých dalších akvizic se ještě můžeme dočkat? Částku, za kterou by měla být společnost Powerset k dispozici, Microsoft zatím zveřejnit odmítl. (Microsoft, Reuters)

Školení: Online Public Relations aneb PR sociálního věku

  •  
    Jak se liší digitální PR oproti klasickému PR.
  • Jak tvořit tiskové zprávy.
  • Jak monitorovat a vyhodnocovat PR.

Detailní informace o školení »