Mistři slepých uliček

"Přístup na Internet mimo špičku za měsíční paušál si během měsíce pořídilo přes 4 500 lidí." Tolik zpráva ČTK, komentující zájem zákazníků o nabídku připojení za paušál, se kterou před nedávnem v těsné návaznosti přišly společnosti Český Telecom a GTS.

Je to úspěch? Vlastně ano. V době, kdy si můžete za tisíc korun měsíčně pořídit ADSL a brouzdat vyšší rychlostí po celý den, si noční dial-up za sedm set může koupit jen bláhovec nebo čistokrevná sova. A samozřejmě také ti, na jejichž ústředně ještě Český Telecom ADSL nezavedl a široko daleko není jiná možnost připojení. Z tohoto pohledu nejsou čtyři a půl tisíce zákazníků tak špatný výsledek.

UX16

Otázkou zůstává, proč se vůbec GTS, Český Telecom a nejnověji i Czech On Line (dále jen COL) do podobné služby pustili. V případě GTS je to patrně snaha dotlačit Český Telecom k paušálnímu zpoplatnění propojení mezi operátory, kombinovaná s úsilím utrhnout něco z trhu rezidenčních zákazníků. U COL je to naopak snaha svůj díl koláče v dial-upu obhájit. Největší neznámou je samotný Český Telecom. Jeho chování při spouštění služby, kdy byla tisková konference na poslední chvíli posunuta na jiný den jen proto, aby se konala aspoň pár hodin před tím, než stejnou službu představí GTS, však leccos naznačuje. Po zkušenostech s Internetem zadarmo tentokrát Český Telecom nechtěl prvenství přenechat někomu jinému.

Zavést plnokrevný paušál v roce 2000, uživatelé by Český Telecom nosili na rukou. I letos by ještě taková nabídka asi leckoho oslovila a Českému Telecomu přinesla nějaké PR body. Upocená karikatura paušálu, kterou nabízí, však málokoho přesvědčí o tom, že cesta vede tudy.

16 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 13. 4. 2004 22:25
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení PPC reklamy pro pokročilé

  •  
    Důležité principy fungování PPC reklamy
  • Optimalizační postupy běžících kampaní
  • Práce s aplikací AdWords editor

Detailní informace o školení PPC reklamy pro pokročilé »