Mládež se (opět) nudí na Facebooku, používá ho stále méně

Na jaře se mládež začala na Facebooku nudit a začala utíkat jinam. Tedy než se přišlo na to, že tomu tak vlastně zdaleka není. Teď se nuda vrací.

Čerstvý výzkum společnosti GlobalWebIndex potvrzuje to, co se zjistilo na jaře: že mládež z Facebooku ve skutečnosti neodchází, ale snižuje frekvenci jeho používání. 

Důvodem podle GWI je to, že se mladí na Facebooku nudí. Což ostatně asi také není nic nového, byť jarní „exodus“ měl být způsoben tím, že mládež se snažila utéct před rodiči – na jiné sítě, kde rodiče nejsou.

Kde najdete uživatele sociálních sítí? Je dobré vědět, že dnes je běžné, že mají Facebook, Instagram a nějakou chatovací aplikaci. 

Proč používáte Facebook méně či jinak? 

Co zjistili v GWI

  • 37 % dotazovaných uvádí, že se na Facebooku nudí.
  • 45 % dotazovaných říká, že je zajímá Facebook méně, než dříve.
  • Pro 18 % už Facebook není tak „cool“, jak byl.
  • A zhruba třetina nevěří, že je Facebook dostatečně bezpečný a poskytuje soukromí.

Od jara do nového průzkumu se navíc ukázalo, že mládež sice možná méně používá Facebook, ale o to více začala používat další sociální média a sítě. Instagram, pokud jim jde o fotografie. Twitter pokud chtějí „jiný Facebook“. A vzrůstající oblibu zažívá Tumblr a hlavně chatovací aplikace – ať už jde o WhatsApp, Snapchat a další.

UX16

V tom všem pak ani příliš nepřekvapí, že je to Tumblr, Instagram a YouTube, kde najdete největší množství mladých uživatelů. A Facebook, kde najdete přesně opačné složení, tedy velké množství těch starších.

Nejrychleji rostoucí aplikací mezi sociálními sítěmi a zprávovými aplikacemi je podle GWI Snapchat (56% růst) následovaný Messengerem od Facebooku (52 %). Což je poměrně alarmující, protože Snapchat je prakticky vzato jednou z nejděravějších sociálních aplikací v posledních letech. Jeho popularita je navíc založená na zcela falešných slibech ohledně soukromí.

Nejrychleji rostoucí sociální sítě za posledních šest měsíců

Nejrychleji rostoucí sociální sítě za posledních šest měsíců

9 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 17. 12. 2014 11:58
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení e-mail marketingu – pokročilé techniky

  •  
    Jak připravit šablonu moderního e-mailu
  • Jak spustit automatizované kampaně
  • Jak dynamizovat běžnou rozesílku

Detailní informace o školení e-mail marketingu - pokročilé techniky »