Každý podobný počin vítám. Na internetu trávím prakticky celý den, pracovně i nepracovně, takže možnost naklikat si v klidu celý nákup a nechat si ho dovézt až pod rypec vřele vítám. Mimo jiné i proto, že jsem neřidič. Díky řídící manželce samozřejmě na velké nákupy jezdíme, ale někdy přijde nemoc nebo velký frmol a tak se dovoz nákupu může hodit.
Nemyslím si, že by řetězec riskoval rozvoz nekvalitní či dokonce shnilé zeleniny. Zákazníka, který jednou tento způsob nákupu využije, je potřeba si udržet, protože když ho ztratíte, tak ho patrně ztrácíte nadobro. Nejen jako internetového zákazníka. On už nezajde ani do kamenné prodejny, která ho tím nákupem zklamala.
Rozvoz potravin tu měl kdysi velkou tradici. Dnes známe mlékaře, stavějící bandasky před dveře, jen z filmů pro pamětníky. Ale existují skvělé projekty jako Mléko z farmy, které zase dostávají čerstvé a kvalitní výrobky do ulic. Sním o tom, že jednou budou zase městem projíždět dodávky pekařů, zelinářů a řezníků a budou týden co týden dovážet to, co si člověk objedná (vozit maso na blind by asi nebylo moc dobré, předem se nedá odhadnout, co budou lidé chtít).
Existují i projekty farmářských bedniček, někdy tedy dost předražené, no ale ono se to postupně vyfiltruje a lidé si zvolí toho prodejce, který nabízí kvalitu za férovou cenu. Každopádně i u bedniček si nemohu ovoce a zeleninu osahat předem. Spoléhám na férovost prodejce a on spoléhá na to, že když mě nezklame, že u něj objednám i příště. Takže postupně se do vztahu prodavač-zákazník vrací více a více mezilidských vztahů, je to čím dál více osobní a myslím si, že to není na škodu. A že se na tom přiživí řetězec? Nu, dokud z dodávky vyskočí usměvavý dovozce s dobrou náladou, provede se mnou korektní transakci a zůstanou po něm igelitky plné dobrého zboží, tak takovému řetězci přeji, ať vesele prosperuje.
Jsem muž těsně pod 40 a připadám si jako ideální cílovka webových potravinářů. Zpohodlněl jsem, vím, že čas jsou peníze a že tímhle způsobem můžu dost času ušetřit. Mám rodinu a tudíž dělám poměrně velké nákupy. Občas se začínají ozývat nemoce, takže dovoz domů uvítám.
Mladí frikulíni možná udělají obří tržbu v Alze, ale co se týká webových potravin, tak strejda 40+ je podstatně zajímavější než single geek 25-.
Mimochodem, seniory bych nepodceňoval už vůbec. Spousta reklamních kampaní se snaží cílit na mladé lidi v domnění, že jsou nejlukrativnější skupinou, ale celosvětové průzkumy ukazují, že obrovské kvantum peněz je ve skupině 55+. Jen je trochu obtížnější se k těm penězům dostat. Proto nechápu tu impotenci reklamních tvůrců, kteří nedokážou seniory oslovit.
A kdo tvrdí, že to není pravda a že důchodci jsou chudí, ten ať si vzpomene na tu spoustu případů, kdy nějací podomní podvodníci pod falešnou záminkou navštívili stařenku jak věchýtek a odcizili ji třeba 600 000 korun. Spousta seniorů byla zvyklá žít bídně a raději spořit a nedokážou najít tu hranici, kdy by si úspor zase začali užívat. Takže my pak v Kauflandu vidíme babču, jak odpočítává u kasy korunu za korunou, vidíme, jak bedlivě sleduje všechny slevové akce, a vůbec netušíme, že dotyčná má doma ve slamníku půlmeloun.
Jsem muž a je mi 40, mám rodinu a každou sobotu dopoledne jsme trávili na nákupu. Musel jsem v sobě něco překonat a vzít na vědomí některé nevýhody (nepřivezou pivo ve skleněné lahvi) a nakonec jsem se službami onoho řetězce spokojen a nakupuji on-line pravidelně. Ano, pletou si u zeleniny kg a ks a občas dovezou nějakou blbost, ale to ušetřené sobotní dopoledne mi stojí za to. K baleným potravinám navíc nemá smysl čichat. Jigurty kupuji bez Eček, stejně jako kdybych šel do obchodu osobně. Aplikace e-shopu je poněkud archaicky střižená,ale nabízí kompletní sortiment. S úrovní služeb jsem spokojen.
Já myslím, že tento model prodeje je naprd. Mnohem lepší by bylo, kdyby řetězce nábízely službu v tom, že si objednám co budu chtít přes internet a vyzvednu si to osobně třeba po cestě domů, přímo v jejich prodejně, kde si můžu hned vyměnit co se mi nelíbí co mi tam strčí prodejce - tvrdý rohlíky,shnilý ovoce apod.ušetřila by se tím hromada času, nekoupil bych to co nechci, co mi v obchodech podvědomě snaží vnutit (což si myslím, že by ale vadilo prodejcům) a nemusel bych hledat v obchodě, kde co mají...obávám se, že to jen tak někdo nenabídne:-/
Covece vy jste se krsku od školních let nezměnil :-D
jak vám jde vysvětlit malými dětem ze tedy voda teče z vodovodu takže žádné minerálky nebo džusy kupovat nebudete?
Sebekriticky přiznávám, že mne moc ne :-D dosadte si za vody jiné těžké nákupní položky jako prášek na praní nebo karton mléka. A když to máte všechny odtahat do patra a k tomu odnosit dvě malé deti, já toho mám osobně plné kecky.
Není vám divné, že před 50 lety nebyly v potravinách žádné konzervanty, všichni věděli jak dlouho jim vydrží mléko, jak dlouho jim vydrží ostatní potraviny, tomu vše přizpůsobovali .. a přesto, nebo spíš právě proto, byli zdravější? Nebyly alergie, vyrážky, ..
Ono to dost pravděpodobně souvisí s tím, že mléko v pytlíku a nebo sklenici bylo opravdu mléko. A ne obarvená bílá voda, jako v krabicích dnes.
Sice to vydrží 2 měsíce, nikdy to nezkysne, protože dřív to rovnou zhnije a změní se to v gumovitou hmotu ..
Pokud jde o pečivo, všimněte si, že zatímco dřív, kdy se chleba dělal poctivě z kvásku, tak aby na něm vyrostla plíseň, musel by být někde zavřený týden v igelitu. Dřív ovšem chleba ztvrdnul a tak šel použít na krmení králíkům a nebo prasatům. Nebo se přidal na zahuštění do polévky.
Dneska se peče v rychlopekárnách v obchodech. A chleba je druhý den gumový. Za dva dny plesnivý. Nehledě na konzervanty. Protože ho musíte zavřít, aby nebyl za pár hodin tvrdý na kámen.
Spíš nás čeká zelenina a jogurty napěchované konzervanty, s velmi dlouhou trvanlivostí, které už s živými potravinami nebudou mít nic společného. Pochybuji, že by byli schopni dodat denně čerstvé mléko a pečivo, jak bývalo kdysi zvykem. Proto tento druh prodeje asi volit nebudu.
Rozvoz potravin od velkéh řetězce jsem vyzkoušel a od té doby nakupuji pravidelně. Nákup na týden dělá cca 1200 Kč a jsem nadšený. Neztrácím čas jízdou do obchodu a hledáním potravin, které chci. Je pravda, že občas nemůžu najít potravinu, kterou chci, ale to přežiju. Zelenina? V obchodě jsem neviděl kvalitnější zeleninu. Zřejmě berou vše ze skladu. Až dostanu zvadlou, příště pojedu do jiného obchodu osobně. Jenom maso si zajedu koupit osobně k řezníkovi. Ale jinak opravdu spokojenost.
Také mám pocit, že před revolucí byla veřejná doprava daleko početnější a pravidelnější. Tomu odpovídají i kolikrát dnes již nad-dimenzovaná autobusová nádraží v každé větší trochu větší obci.
Na druhou stranu, přímá souvislost je s tím, že tehdy neměla každá domácnost "2 - 3 auta", jako dnes. Autobusy a vlaky se tak jezdit muselo, protože nebylo na výběr.
Dnes by se tolik spojů neuživilo. Lidé (včetně mne) zlenivěli.
"Rohlíky ... Ty přece není problém nakoupit v jakémkoliv obchodě, klidně i na vesnici "
Záleží jak kde. Jezdíme na vesnici, kde se rohlíky OBJEDNÁVAJÍ. A nejen rohlíky, a to tam bydlí skoro 400 lidí. Většinou jsou ovšem starší a tak jim to zásadněji nevadí - kupují pořád totéž. Přitom ceny jsou až o třetinu vyšší než hyper/super ve městě (20 km), jenomže co loni koncem roku zavedli integrovanou dopravu (tzv. "pardubický" kraj), nedá se tam dostat jinak než s přestupem.
Pro mě má čas přesně hodnotu času, třeba na čtení knížky, nebo brouzdání po webu. A Vy byste ty peníze ušetřil jedině v případě, že ihned po objednání, až do doručení, budete pracovat - vydělávat. Jinak je to naprostý nesmysl to tímto způsobem přepočítávat.... Ovšem proti web-potravinám žádné výhrady nemám. Je dobře, že jsou.
Myslim ze zamenujete pricinu a nasledek. Z meho okoli je to v 90% pripadu tak, ze si domacnost poridila auto, protoze jim po omezeni hromadne dopravy nic jineho nezbyvalo.
Priklad - do vsi 10km za mestem trva doprava "hromadne" od domu ve meste cca hodinu az pul druhe hodiny. To samo o sobe je uz dost tragicke, ale necht. Jenze jeste pred "par" lety byl bezne spoj co hodinu. Dnes jsou tam dva spoje denne a o vikendu tam nejezdi projistotu nic. Tudiz si jak obyvatele te vsi tak ti kteri tam maji pribuzne byli jednoduse postupne nuceni poridit auto. A kdyz uz ho maji, tak snim samozrejme jezdi i jinam.
Nebo jiny, zcela konkretni priklad - tzv "Kozi draha" v podkrusnohori. Dokud vlaky jezdily co hodinu, tak kazdy vedel, ze kazdou "celou" jede vlak a nemusel zkoumat jizdni rad => lidi tim vlakem jezdili. Pak zacali z "ekonomickych" duvodu dopravu omezovat => lidi uz netusili jestli to zrovna ted jede => preorientovali se na jine zpusoby dopravy, coz vedlo k dalsimu poklesu (naprosto logicky) a ve finale k zastaveni provozu.
Tak ona dopravni obsluznost proste vypada (vzdycky) tak, ze pokud vykrejvate nejaky casovy usek, tak prvni/posledni spoj jezdi poloprazdne. Kdyz se to zredukuje o tyto spoje, tak se ten "problem" jen presune.
Muzu uvest tech prikladu povicero - Jezdival rychlik z Chebu do Liberce (2x denne). Specielne v nedeli odpoledne a v patek odpoledne totalne natriskanej (zazil sem situaci, kdy v ramci zlepsovani sluzbe mel o 2 vagony min nez normalne => pruvodci pustila lidi i do postovniho vagonu a listky se ani nepokousela kontrolovat, protoze lidi sedeli na dvojaku po trech a v ulickach to bylo hlava na hlave). Ale obecne bych odhad vytizenost spoje na slusnych 50%. Precijen to byl jedine sprimej spoj na tyhle trase. Samo uz nejezdi a je treba prestupovat minimalne v Usti (coz je minimalne dalsi 1/2 hodina na cestu)....ostatne, pri te uzasne cestovni rychlosti cca 25km/h by mozna trenovany maratonec vlak predbehl ...
Pripadne pamatuju casy, kdy na trase Teplice - Praha jezdili (a zavodily) dve firmy, ve spickach vcetne posil a jezdilo to plny vsechno. Po tom co doslo k (tusim se tomu rika kartelove) dohode a podelily si casy, zvedly jizdny a samo zredukovaly mnoztvi spoju se znacna cast cestujicich presunula na jine dopravni prostredky (a vlaky to nebudou, delat si trihodinouvou okruzni jizdu na Prahu, na to nema naladu kazdej).
Ty přece není problém nakoupit v jakémkoliv obchodě, klidně i na vesnici ale je spousta potravin, které starší občané buď ani neznají nebo je nejí a nekupují. Například řasy, kvalitní nebo méně obvyklé těstoviny, tvrdý sýr (myšlen parmesán ne cihla) atd... Takové potraviny nemají v každé samoobsluze a navíc se moc nekazí, takže proč si je nekoupit přes internet, namísto toho abych pro ně musel jet do nějakého většího města? Pokud navíc vyberu značku, kterou již znám, tak se riziko ještě minimalizuje.
Zkusil jsem se na to podívat, bohužel: na moje PSČ nedoručují (Brno), ale nedozvím se, kdy budou nebo nemůžu zaregistrovat e-mail, aby mně poslali info, až budou. Také nevidím, kde služba funguje.
Co je ale nejhorší, bez registrace se mně nedaří dostat do obchodu, abych se podíval na ceny. A registrovat se a dávat jim údaje jen tak se mně moc nechce.
Takže z mého pohledu je to odfláknuté :(
Smysl pro prážáka i ostaní:
- při nemoci
Smysl pro nepražáka v zapadákově:
- téměř vždy.
Nepražácky myslí hlavně zákonodárci už od dob socialismu. Na 6 hodin do práce dělníci, na 7 hodin do práce školáci, na 8 hodin do práce bílé límečky. Přitom do vesnička jel jeden autobus ráno, jeden v poledne a jeden odpoledne. Utrum. Kdo z nás starších si pamatuje ještě tento nesmysl z 80tých let? Dnes je těch nesmyslů vypadlých ze senátu a parlamentu ještě více.
... myslím, že ten rozdíl je u cílové skupiny - kdy "oprýskanou dodávku", tedy služby lokálního zemědělce vyžaduje cílová skupina, která je aktivní a tento druh služby přímo vyhledává - často spíše - si jej sama zkonstruovala, aby mohla uspokojit své potřeby plynoucí ze svého úhlu pohledu na svět/společnost (viz např. potravinové banky potravin od místních zemědělců).
Kdežto supermarkety cílí na skupinu, v tomto ohledu, spíše pasivní, která tuto potřebu necítí. Zatím. Je to otázka peněz a času, než to svým zákazníkům vplíží do hlavy jako něco co chtějí / je nyní moderní / co potřebují ke kvalitnějšímu životu (viz balené vody).
Tedy: pro první skupinu je to nástroj, který si (často) zkonstruovala sama; druhé skupině je předkládáno (něco co nevyžaduje).
Nesmyslný článek. Autor by si mohl dát tu práci nějaké služby najít a srovnat.
Takhle to vypadá, že autor ani nejí, a pokud přece jen jí, tak nějaký směšný a nezdravý polotovar.
Jsou lidé, kteří z různých důvodů nemají kapacitu navštěvovat nákupní centra a osobně si vybírat kvalitní potraviny (pokud to vůbec jde).
Bohužel tu vpodstatě žádné online služby, které by šlo využít, neexistují.
Bedýnkářská družstva na dovoz zeleniny jsou buď příliš cenově nadsazená nebo mají velmi lokální působnost.
A cílových skupin není málo. Matky starající se na plný úvazek o svou rodinu, lidé nedisponující automobilem, nemocní apod.
Jestli jejich logisticky zajisteni bude fungovat jako ppl a spol, tak muzete ocekavat, ze snidani vam privezou druhej den vnoci a obed dostanete pristi tejden nekdy mezi 5:00 - 20:00 v pondeli nebo v utery.
Osobne si nedovedu moc dobre predstavit rozvoz rekneme rohliku, kdyz je rekneme 80% z mnoha tisic zakazniku bude chtit dostat v 6:30 - 7:00.
A uz vubec si nedovedu prestavit, jak zabavite svoji polovicku, protoze zeny zasadne nakupuji tak, ze nevedi co chteji kopit a proto travi v kramech ty hodiny bloumanim kolem regalu. Jeste sem nevidel chlapa, ktery by nakupem stravil vic nez 20 minut a to 10 z toho stoji frontu u kasy.
BTW: Nakup ve spravnou denni dobu = nikde nikdo => tech 20 minut lze minimalne na 1/2 zredukovat (samo kdyz tam jdu s tim, ze potrebuju 10 konkretnich veci a ne se cumet po regalech "co by se mi jeste tak hodilo".
Kolik má pro vás hodnotu váš čas? Klientům účtuju 800/hod. Zajet do supermarketu a nakoupit zabere minimálně 2 hodiny (cesta tam, nákup a cesta zpátky) + náklady na benzín a amortizaci auta. Tak, že nákup vyjde tak na 2 000,-Kč a to jsem ještě nic nekoupil!
Inciativa Tesca je poměrně dobrá objednal jsem a fugovalo t docela dobře. Nicméně mám specifické požadavky (preferuji bio potraviny) a ty nebyly zcela naplněny. Proto, že mne to zajímalo vyzpovídal jsem řidiče a dozvěděl následující - potraviny zavážejí ze supermarketů ze Zličína a ze Strašnic. Co nemají nahradí něčím co je nejpodobnější a můžete si to vzít nebo ne. Super je že na webu si vyfiltruji všechno "bio" co prodávají a objednám co chci, nicméně pokud nemají např. bio brambory dají obyč což je nepřijatelné (když chcete bio potraviny). Když by to věděli již při objednávce, tak se vyhnu tomu, že objednám 30 položek a dostanu jen 10 a zaplatím 99 Kč za doručení. Myslím, že toulání po supermarketu a snažit se najít nějaké skvělé potraviny je iluzorní. Když chci dobré maso stejně musím jinam ale když mi někdo přiveze brambory, cibuli, kolu, pivo, chleba, rohlíky, nějakej salám, sýr, mouku, cukr, vejce a pod. tak super a já mám pak čas pokecat s místním řezníkem a nakoupit si speciality a vybrat si dobrá vína.
Tak, že to vidím pozitivně - úspora času a tím pádem i peněz s nákupem běžných základních potravin. Ještě ale musejí zapracovat na tom aby měli k dodání to co na webu nabízejí.
Tak to nechápu. Nákup po internetu jsem z Tesco vyzkoušel a jsem nadšeny. Ušetřím čas, peníze (auto, naftu atd.) , skládání a vykládání 2 deti a nákupu z auta, svoje záda, az do bytu mi dojdou těžké vody atd. Jen sama pozitiva a na kvalitu si stěžovat nemohu, cokoliv můžete odmítnout. Člověk koupi jen co potřebuje a nemusí neustále okřikovat děti mezi regály a u pokladny. Pro otce od rodiny co jezdí domu ve všední den kolem sedme osmé je to zázrak, který mu daruje volnou sobotu. Z me strany absolutní nadšeni a využil jsem to už několikrát a hodlám pokračovat.
@ Jan Handl
> od svých známých neslyším, že by potraviny na Internetu začali nakupovat pravidelně
Nepřekvapuje mě, že tě webový prodej potravin neuchvátil.
Z obrazu, který provází tento fejetonek, kouká na mě 40+ letý muž. Domnívám se, že lidé, o kterých mluvíš, jsou v tvém věku. Z hlediska webového obchodu/obchodování jste staří lidé staromódních zvyků a návyků. Netrap se a nezoufej. Nezměníš se. Navíc nejsi v cílové skupině webových potravinářů.