Hlavní navigace

Názory k článku Mobilní affiliate marketing má posunout vlnu zákazníků do obchodů

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 7. 2011 7:53

    Jean Laroux (neregistrovaný)

    Myslím, že zde nejde jen o tu mobilitu na těch mobilních zařízeních ale především o model velmi rychlého vývoje různých aplikací cílených na konkrétní uživatelské skupiny. Jakmile je někde vytvořena určitá specifická uživatelská skupina se specifickým zájmem je již možno přejít od plošné reklamy s obecnou nabídkou k reklamě přesně zacílené na danou komunitu. Stačí, aby někdo "hodil" na Android market aplikaci pro Turisty s navigací, geocachingem atp. a ví, že uživateli budou turisté. Na tuto specifickou skupinu se zacílí reklama potažmo nabídka konkrétních produktů a služeb pro TURISTY. Někdo jiný vymyslí aplikaci pro cyklisty a zacílí se reklama pro tuto skupinu. Další vývojář přijde se startupem pro vytváření plánu pohybových aktivit spojeného s dietním programem a aplikace, která Vám připomíná co a kdy máte sníst a současně v jaké kalorické hodnotě a kdy máte udělat svou sadu cviků, Vám zároveň zprostředkuje nabídku na asistenci při cvičení, programy ve fitcentrech se slevou, zájezdy s pohybovými aktivitami, různé dopľnky stravy, cvičební oděvy atd. atd. Příkladů mohou být spousty a záleží jen na tvůrcích aplikací, zda-li dokáží vycítit obchodní potenciál svého řešení a zda-li budou umět oslovit podnikatele a firmy, které jim za zprostředkování služby budou ochotni platit provizi. A ti jistě ochotni budou. Zde je myslím ta strategická rovina pro přivedení klienta cestou mobilního zařízení k obchodníkovi.

  • 22. 7. 2011 8:23

    Jean Laroux (neregistrovaný)

    To je dobrá úvaha. Možná bych ale uvažoval komplexněji s ohledem na trendy a trochu bych pozměnil Vaše proměnné ;) Třeba by to mohlo být použitelné i dříve než za 2-3roky. Jako příklad si vezměte aplikace, které se už nyní připravují (vlastně již v určité kvalitě fungují) a dokáží pracovat se zbožím mobilně. Zatím si každý z tvůrců tvoří vlastní db zboží (potraviny, kosmetika, ostatní výrobky). Brzy někdo přijde s agregací všech těchto db a poskytne kvalitní (sdílený) datový zdroj pro další aplikace pracující se zbožím. Pak přijdete např. do obchodu a oskenujete šampón (jeho čárový kód). Protože jste si nastavil, že nechcete výrobek s určitou chemickou přísadou tak Vám aplikace okamžitě vypíše, že ten výrobek není pro Vás vhodný (na základě vámi zvoleného kriteria) a ani nemusíte luštit složení. Jen oscanujete barcode a hned víte. A podobně je to s potravinami ve vztahu k lepku, éčkám atp. A jděme ještě dále. Oskenujete špagety v Tescu, aplikace detekuje Vaši polohu a nabídne Vám porovnání cen prodejců stejných špaget v okolí. Hned zjistíte, že v Globusu jsou ty samé špagety o 2 Kč levnější a nabídne Vám přidání špaget do nákupního lístku pro Globus. Přijdete do Elektra a oskenujete si notebook Asus XXXX a hned Vám vyjede nejen porovnání cen viz. špagety ale i uživatelské hodnocení (hvězdičky a recenze jako u aplikací v Android marketu). A co víc. Vy si nastavíte v uživatelském filtru, že chcete jen notebook s min.13 diplay, HDMI, 3xUSB, dvoujádrovým procesorem a kamerou a hned po naskenování se Vám objeví hláška, že notebook odpovídá nebo neodpovídá Vámi nastaveným požadovaným parametrům. Na pozadí všeho je samozřejmě kvalitní a rozsáhlá db a to je zatím problém všech jednotlivých řešení, která již existují. Zde asi vidím nutnost vytvoření nějaké centrální agregované db, kam budou přispívat různí přispěvatelé včetně uživatelů (recenze a hodnocení, uživatelské filtry např. na éčka, bezlepek atp). Třeba už vidíte určitý praktický potenciál mobilních řešení, který způsobí, že uživatel bude s tím mobilem pracovat mnohem déle než jen pár minut denně. Vždyť on s ním za chvíli bude i platit u té pokladny ;) A tak ve vazbě na "užitečnost" aplikací bude vzrůstat potenciální šance na to, že si uživatel vleze do menu a využije SEPAROVANOU nabídku do kategorií dle aplikace resp. Aplikace je pro Geeky = separuji zboží pro tuto cílovou skupinu určitým filtrem a nabídnu doplňkové služby nad vybraným segmentem. Je to o cílení nabídky specifickým směrem k specifickým zákazníkům, dle jejich aktuální specifické potřeby. Nejde o vnucování reklamy ale naopak o podpoře spotřebitelů, kteří tak rychleji najdou skutečně kvalitní produkt podle nastavených parametrů.

  • 22. 7. 2011 12:08

    Jean Laroux (neregistrovaný)

    Ono je to už realizované :-) Takže konkrétně. Android market: Aplikace s názvem "Databáze potravin": Tato aplikace hledá zboží dle čárového kódu a zobrazuje informace o něm. Je zde i poměrně kvalitně zpracovaný seznam éček a jejich škodlivosti. Další úpravy viz. výše uvedené funkce se podle mých informací plánují do dalších verzí. Další aplikace na marketu s názvem "Heureka srovnání cen" .. opět hledání dle čárového kódu. O jejich plánech ve vývoji nemám info. Obrovskou slabinou je dosavadní nenaplněnost db tzn. že když vyberete ČK výrobku tak se z 10-ti pokusů trefíte možná jednou (když máte štěstí) tzn. že není produkt v db. Proto píši o nutnosti nebo spíše výhodách agregace sběru těchto dat.

    Metody obchodníků jsou známé a to co píšete je fakt. Osobně jsem tedy ještě nezažil zákaz fotografování v marketu. To by si mohl někdo zkusit mě takto omezovat a sjel bych ho na dvě doby. No .. Je to pro mne novinka. Hypermerketům může sice toto řešení na straně jedné nějaké zákazníky odvést za levnějším zbožím jinam ale jiné zákazníky to může k jinému zboží naopak zase přivést.

    Z tohoto pohledu bych si dokonce dokázal představit doplnění sběru dat do db tak, že se osloví přímo výrobci a nebo ještě lépe Prodejci zboží, kteří budou do agregované db sami vkládat své produkty a budou pravidelně aktualizovat např. ceny ve svém řetězci. Je to vlastně něco jako interaktivní LETÁK, které oni hází do schránek aby upozornili na slevy. Tím doplněním db dosáhnou ještě většího účinku protože aplikace může vyhledávat, upozorňovat atp.

  • 6. 12. 2011 10:52

    Kia (neregistrovaný)

    vyzkoušel jste někdy tuto aplikaci? (přejmenounovanou na NutriAtlas )? čárové kódy nefungují na 90% zboží - není vůbec naplněná dtb. a Heureka porovnani cen? když jsem v Praze nechci najít produkt y v Brně.

  • 25. 7. 2011 9:33

    E-Ryc (neregistrovaný)

    "Osobně jsem tedy ještě nezažil zákaz fotografování v marketu"

    A uz jste si nekdy vsiml te sklenene veci, kterou se prochazi pri vstupu (rika se tomu tusim dvere)? ;)

    Prakticky vsechny supermarkety tam ten preskrtnuty fotak vylepeny maji (nakolik to vymahaji, nevim, ale v Arkadach na Pankraci pry ochranka prudi). A proc byste je mel sjizdet (resp. jakym pravem)? Supermarket je soukromy majetek a majitel si muze stanovit pravidla. Kdyz vam prijde domu opravar na neco, hodi spinave boty do postele, zaprotestujete a on vas sjede, jak si ho troufate takhle omezovat, tak je to ok?

    podle me jedine, co muzete je hlasovat nohama a uz tam nejit (ale nejsem pravnik, treba existuje zakon, ktere pravo nerespektovat dava)...

  • 21. 7. 2011 20:21

    Jean Laroux (neregistrovaný)

    Vy patříte mezi lidi, kteří reagují na něco co si vůbec nepřečetli, že ? Psal jsem o směrování nabídky. Jak byste mohl něco koupit kdyby nebyla nabídka ? Kdyby nebyly výlohy, kde je vystaveno zboží ? Kdyby nebyly internetové obchody, kde si prohlédnete obrázek nebo regály, kde si zboží osaháte? Jak byste vůbec věděl, že něco existuje a má to takové a takové parametry ? Bez reklamy a nabídky obchod neexistuje. Už v pravěku se při výměnném obchodu zboží vystavovalo k prohlédnutí. To o čem já píši není vtíravá reklama, která leze na nervy i mě, která by Vás otravovala v podobě vyskakujících oken a s nabídkou něčeho co Vás nezajímá. Je to naopak o nabídnutí zboží, které souvisí s Vaší aktivitou a stejně byste jej musel někde hledat. Takhle za Vás jen aplikace udělá filtr a nabídne Vám navíc bonusy např. v případě slev. K nabídce si dojdete z nabídky v menu sám. Nebo nedojdete. Je to na Vás. Ještě něco nejasného ??

  • 20. 7. 2011 8:46

    každej chce bejt otravovanej, jasně (neregistrovaný)

    A pak je tu rovina toho, že jakákoliv reklama uživatele jen se.., zvlášť když je už všude extrémně přereklamováno, a když ho taková aplikace pseudozadarmo bude otravovat, tak jí spláchne do záchoda spíš, než něco nakoupí.

    Ti chytřejší si totiž všechno, co potřebují, najdou sami, většinou přes důvěryhodný reference, a rozhodně nedají na velmi často jenom lži obchodníků a reklamy.

    A jiní používají pořád "hloupý" mobily, a to i z důvodu, aby je nic jako tenhle segment neotravovalo.

  • 20. 7. 2011 9:34

    Jean Laroux (neregistrovaný)

    Jste díky své představě trochu mimo ale díky za postřeh :-) Tady není vůbec řeč o nějakých bannerech nebo vyskakujících oknech, které by někoho otravovaly jak je zvykem na webových stránkách ;) Já mluvil o NABÍDCE určené pro danou komunitu. To v praktické implementaci do aplikace pro úzce - zájmově zaměřenou komunitu znamená položku v menu, přes kterou se dostanete do sekce nabídek. NIC NA VÁS NEVYSKOČÍ. SÁM SI TAM VLEZETE ;) Proč byste tam měl lézt ? Pokud víte, že zde najdete to co pro svou aktivitu potřebujete a ještě často se slevami pak Vás to bude motivovat prozkoumat obsah. Nikde na Vás přitom nic otravného vyskakovat nebude max. v případě aplikace ZDARMA, kde je někde dole reklamní pásek bude reklama cílená namísto té plošné.

    Vše je vázáno na zájmové aktivity dané skupiny. Představte si onu aplikaci pro Fitness a dietní programy o které jsem psal. Součástí aplikace bude např. chat v dané komunitě popř. využití komunitních vazeb v rámci existujících sociálních sítí. Někdo Vám ve Vaší komunitě hodí hlášku, že se přihlásil na týden na super zájezd s pohybovou aktivitou a za asistence cvičitele. Bude to někde na Mallorce s plnou penzí a v programu je i taneční kurs, kurs potápění a jízda na vodních skůtrech a vše je prý "jen" za nějakých 30 t. na sobu díky skupinové slevě. Přítel Vás nasměruje na onu nabídku. Vy si tedy přímo v té aplikaci otevřete nabídku na kterou Vás ten známý (á) nasměroval (a) a podíváte se třeba i kdo z komunity už je přihlášen také (máte tam i fotky těch přihlášených účastníků). To spojení cílené nabídky a funkcí v aplikaci může být velmi zajímavé a lákavé a vůbec ne vtíravé ;) Vše samozřejmě záleží na tom jak to který vývojář uchopí ale cílená reklama (nabídka) se v cílové skupině dá využít mnohem efektivněji a nevtíravěji než je tomu u reklamy (nabídky) plošné.

    Vy jste ten "chytrý", který si vše najde sám a používáte reference (dělám to stejně jako Vy) .. aplikace Vám to hledání může usnadnit. Jednoduše zde máte tématický filtr na místě prvním (s případnými bonusy pro členy klubu) a následně tu může být integrovaný i systém hodnocení služeb uživateli. Zkuste se na to dívat z trochu jiného úhlu ;)

  • 20. 7. 2011 15:14

    každej chce bejt otravovanej, jasně (neregistrovaný)

    OK, počkejme tedy na ty implementace, a na serióznost firem :) Ono mnoho slev je stylu "nechci slevu zadarmo", v obchodech jsou přeškrtnuté "staré", nicméně nikdy neexistující ceny a tudíž často zcela lživé slevy apod.
    Člověk se za ty léta už otrkal, a jen tak na něco neskočí. A to ani, když ho do toho šolichají "kamarádi", min. si podobnou nabídku a její cenovou hladinu porovná jinde, a najde si něco o té firmě a jejím renomé tak jako tak.

  • 21. 7. 2011 10:35

    asw (neregistrovaný)

    Děkuji za zajímavý názor. Vždy jsem byl zvědavý, jak bude vypadat technologie, kterou již nebudu ochoten používat. A to je zřejmně ono.

    Chytré telefony, co nejdou pořádně používat bez toho, aby člověk dával své chování firmám co mu za to začnou cpát cílenou reklamu.

    Cílem reklamy je prodat to, co by si lidi jinak nekoupili. Zcela logické chování lidí je to, že se takovým snahám brání. Někdo více, jiný méně.

    Problém reklamy vidím v tom, že je přereklamováno a málokdo jí věří.

  • 21. 7. 2011 23:57

    joda (neregistrovaný)

    A jak by to vypadalo v realnych datech, jsem alespon blizko s prikladme?. Kdyz vime, ze danou oblast zajmu dejme tomu 10 % ekonomicky aktivni z toho smartphone 15 %, a ochota neco si instalovat a dlouhodobe pouzivat je 3 %, samotnou aplikaci uzivatel vyuzije 10 min denne, nabidku ma skrytou a otevre ji az kdyz ma nejakou potrebu = nebude delat spontani nakupy. Takze v ceskych podminkach jsme na jednotkach uzivatelu denne, v lepsim pripade.

    Proc tim ztracet v soucasne dobe cas, proc ne za 2-3 roky?

  • 22. 7. 2011 11:40

    Zen (neregistrovaný)

    Jo, tohle vypada dobre. Jen se obavam, ze je to nerealizovatelne. A to z toho duvodu, ze (alespon dnes) se kazdy prodejce snazi vydelavat na neinformovanosti kupujicich - "slevy", jedno zbozi zlevnene a vedle toho za nadstandardni cenu (s ideou, ze kdyz uz zakaznik nakupuje, tak vezme vse na jednom miste), ...
    Ostatne uz dnes je ve vestne superhyperduper­marketu zakazano fotografovani. Proc asi?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).