Hlavní navigace

Mobilní free-to-play hry žijí z jednoho procenta uživatelů

Daniel Dočekal

Nebýt silného jádra mobilních hráčů, ochotného platit ve freemium hrách, tahle část mobilního herního průmyslu by už dávno zkrachovala.

Skoro polovina příjmů v mobilních hrách fungujících na freemium modelu pochází od 0,19 % jejich hráčů. Necelé dvě třetiny (64 %) z nich ale platí jenom jednou měsíčně, 6,5 % si ve hře něco koupí v pěti a více případech měsíčně. 

Z jednoho hráče pak tvůrce hry v průměru získá 24,33 USD. V roce 2014 to bylo 22 dolarů, 49 % hráčů platilo ve hře pouze jednou měsíčně a 13 % pět a vícekrát.

Čísla ze studie od SWRVE jsou dost neúprosná, byť vycházejí z údajů jenom z něco málo přes čtyř desítek free-to-play (F2P) her v období února 2016. Týká se ale více než 20 milionů hráčů, kteří analyzované hry hrají. Ale také průmyslu, který je odhadován na 10 miliard dolarů.

FIN17_soulejova2

V rámci sledovaného měsíce SWRVE zjistili, že 25,3 % hráčů bylo hráči novými. V minulosti bylo i toto číslo daleko vyšší, šplhalo dokonce i přes 50 %. Pokles svědčí o tom – spolu s dalšími čísly – že hry (a aplikace na mobilech vůbec) už lidé tak často nekupují (a ani nepořizují ty zdarma). V herním průmyslu ale možná také o tom, že se trh s mobilními hrami více stabilizoval a pořízené (rozehrané) hry vydrží hráčům déle.

Pro zajímavost, průměrná doba do prvního nákupu v mobilní hře je 14 hodin. 55 % příjmů ve hře se odehraje během prvního dne hraní. 44 % nových hráčů skončí u jednoho nákupu (v rámci 14denního sledovaného období), 30,5 % udělá nákupy dva a pouze 11 % nakoupí v pěti a více případech.

Našli jste v článku chybu?