Mocná přitažlivost 1 GB

1. dubna se vyhledávači Google.com zdařil brilantní tah. Vypustil zprávu, že chystá freemailové schránky o kapacitě 1 GB. Většina médií ji nejdříve převzala, pak propadla panice, že skočila na aprílový špek, a nakonec se ukázalo, že to aprílový špek není, takže vlastně nalétli všichni. S nebývalou intenzitou zasáhla tato zpráva český Internet. Dvě z přibližně čtyř společností toužících být v "1 GB klubu" jsou české. Nebo je to jinak?

1. dubna se vyhledávači Google.com zdařil brilantní tah. Vypustil zprávu, že chystá freemailové schránky o kapacitě 1 GB. Většina médií ji nejdříve převzala, pak propadla panice, že skočila na aprílový špek, a nakonec se ukázalo, že to aprílový špek není, takže vlastně nalétli všichni. S nebývalou intenzitou zasáhla tato zpráva český Internet. Dvě z přibližně čtyř společností toužících být v „1 GB“ klubu jsou české. Nebo je to jinak?

Když se Kevina Robertse, ředitele celosvětové reklamní agentury Saatchi&Saatchi ptali, v jakém byznyse by rád byl, kdyby mu bylo 25, odpověděl jedním slovem: „Myšlenky.“ Je to jasné. Myšlenka má oproti tradičním formám kapitálu řadu výhod. Je přenosná, není vázána přírodními zdroji ani ekonomickými prostředky apod. Má však také jednou zásadní nevýhodu – překvapivě snadno se krade.

6. května vydal portál Seznam.cz tiskovou zprávu Emailová schránka až o velikosti 1 GB, kde se píše: „Největší internetový portál v ČR se snaží vyjít těmto požadavkům vstříc a připravuje email s kapacitou schránky 1 GB. Jedná se o kapacitu 250krát větší, než nabízejí ostatní provozovatelé emailových služeb. Testovací verze této služby bude k dispozici nejpozději do konce letošního roku.“

7. května vydal portál Centrum.cz tiskovou zprávu Centrum pracuje na emailové schránce o velikosti až 1 GB, kde se píše: „Centrum.cz již několik týdnů pracuje na zcela nové architektuře emailové služby, díky níž bude možno zvětšit kapacitu emailové schránky až na 1GB zdarma. (…) Sledujeme aktivity zahraničních internetových firem, které ohlásily emailové schránky o velikosti 1GB.“

Celá věc má však pikantní zákulisí. Seznam sice oznámil 1 GB schránku jako první, avšak nejspíše pouze díky tomu, že do Seznamu přeběhl zaměstnanec, který byl původně členem týmu Centra. To není dvakrát etické a Centrum samozřejmě tuto skutečnost nezapomnělo zdůraznit. Těžko se však rozčilovat, když před tím samo tuto myšlenku transponovalo ze zahraničí.


26. května 2004/p>

Omluva

KL_NOMINACE

Závěr glosy (přechod zaměstnance) vycházel z informací od Centra, Seznam tuto informaci popírá. Já jsem si ji u Seznamu neověřil, což je moje profesionální chyba, za niž se Seznamu omlouvám.

Mirek Zeman

23 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 30. 5. 2006 16:00

Školení PPC reklamy pro začátečníky

  •  
    Principy fungování PPC reklamy.
  • PPC nejsou jen ve vyhledávačích.
  • Zjednodušte si správu šikovnými nástroji.

Detailní informace o školení PPC reklamy »