Móda blogů končí? Ale kdepak!

Myslíte si, že s neuvěřitelným nárůstem počtu blogů bude brzy konec? Prý tomu tak není, blogy jsou stále oblíbené a moderní. Potvrzuje to výzkum mediální agentury, která přišla na to, že mnozí využívají informace z blogů častěji než z mainstreamových tištěných médií.

Jan Handl

Ilustrace: Nenad Vitas

Server Ars Technica upozorňuje na výzkum (celou zprávu najdete na stránkách zde [PDF, 26 MB]), který uskutečnila mediální agentura Universal McCann. Osloveno bylo 17 000 internetových uživatelů z celého světa, agentura se jich vyptávala na používání sociálních médií. Výzkum na toto téma je již v pořadí třetím, proto je možné srovnáním s minulostí sledovat trendy využívání jednotlivých služeb. Jedním ze zjištění výzkumu je fakt, že počet pisatelů i čtenářů blogů neustále roste.

Podle výzkumu se internetoví uživatelé obracejí stále více k blogům než ke tradičním médiím. Nejmarkantnější je odklon k digitálním médiím v Jižní Koreji. Tato země je na technologické špičce, 77 % repondentů čte blogy alespoň jednou týdně. Tento údaj je zajímavý hlavně ve spojení s dalším číslem, 58 % oslovených čte mainstreamový tisk. Dá se tedy říci, že v Koreji blogy porážejí regulérní tisk. O tomto poměru si většina ostatních států může dát jenom zdát, ale i v „zaostalejších“ zemích nejsou blogy krátkodobou módní záležitostí. Stávají se pomalu ale jistě uznávaným médiem pro šíření informací.

Výsledky výzkumu mediální agentury naznačují, že blogy, internetové video, podcasty, sociální sítě a RSS kanály se pomalu ale jistě stávají součástí mediálního prostředí, do kterého nedávno spadala pouze televize, rádio a tisk.

EBF16

Pokud se podíváme na další zajímavé údaje, tak jistě zaujme 45 % uživatelů, kteří začali psát blog. V Asii je to dokonce 70 % (respondenti z Číny, Taiwanu a Jižní Koreji), to Američané již tak aktivní nejsou (26,4 %). Velká Británie a Kanada je na tom dost podobně jako Spojené státy. Neuvěřitelných 63,5 % z těch, kteří se označili za blogery, prý má osobní blog s příspěvky o svém soukromém životě. Jenom s texty se nespokojí 60,6 % blogerů, kteří na blog vkládají fotky. Videa používá 28,8 % blogerů, hudbu na blog pouští 24,3 %.

Agentura poznamenává, že nejsou žádné náznaky ukazující na pauzu v explozi růstu sociálních médií. A až se rozjede Čína a Indie, tak se prý máme na co těšit. Je fajn, že neustále přibývá blogů a jejich čtenářů. Horší je to ale s obsahem, tam se asi převratných změn nedočkáme. Většina blogů bude i tak k ničemu, změť blikajících pejsků a ukradených životopisů zpěváků (teď mám na mysli spíš náš píseček, bohužel). Když tu už není kvalita, můžeme být rádi alespoň za kvantitu…

12 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 5. 5. 2008 21:33

Školení e-mail marketingu – pokročilé techniky

  •  
    Jak připravit šablonu moderního e-mailu
  • Jak spustit automatizované kampaně
  • Jak dynamizovat běžnou rozesílku

Detailní informace o školení e-mail marketingu - pokročilé techniky »