Hlavní navigace

Móda blogů končí? Ale kdepak!

Jan Handl

Myslíte si, že s neuvěřitelným nárůstem počtu blogů bude brzy konec? Prý tomu tak není, blogy jsou stále oblíbené a moderní. Potvrzuje to výzkum mediální agentury, která přišla na to, že mnozí využívají informace z blogů častěji než z mainstreamových tištěných médií.

Jan Handl

Ilustrace: Nenad Vitas

Server Ars Technica upozorňuje na výzkum (celou zprávu najdete na stránkách zde [PDF, 26 MB]), který uskutečnila mediální agentura Universal McCann. Osloveno bylo 17 000 internetových uživatelů z celého světa, agentura se jich vyptávala na používání sociálních médií. Výzkum na toto téma je již v pořadí třetím, proto je možné srovnáním s minulostí sledovat trendy využívání jednotlivých služeb. Jedním ze zjištění výzkumu je fakt, že počet pisatelů i čtenářů blogů neustále roste.

Podle výzkumu se internetoví uživatelé obracejí stále více k blogům než ke tradičním médiím. Nejmarkantnější je odklon k digitálním médiím v Jižní Koreji. Tato země je na technologické špičce, 77 % repondentů čte blogy alespoň jednou týdně. Tento údaj je zajímavý hlavně ve spojení s dalším číslem, 58 % oslovených čte mainstreamový tisk. Dá se tedy říci, že v Koreji blogy porážejí regulérní tisk. O tomto poměru si většina ostatních států může dát jenom zdát, ale i v „zaostalejších“ zemích nejsou blogy krátkodobou módní záležitostí. Stávají se pomalu ale jistě uznávaným médiem pro šíření informací.

Výsledky výzkumu mediální agentury naznačují, že blogy, internetové video, podcasty, sociální sítě a RSS kanály se pomalu ale jistě stávají součástí mediálního prostředí, do kterého nedávno spadala pouze televize, rádio a tisk.

NMI17

Pokud se podíváme na další zajímavé údaje, tak jistě zaujme 45 % uživatelů, kteří začali psát blog. V Asii je to dokonce 70 % (respondenti z Číny, Taiwanu a Jižní Koreji), to Američané již tak aktivní nejsou (26,4 %). Velká Británie a Kanada je na tom dost podobně jako Spojené státy. Neuvěřitelných 63,5 % z těch, kteří se označili za blogery, prý má osobní blog s příspěvky o svém soukromém životě. Jenom s texty se nespokojí 60,6 % blogerů, kteří na blog vkládají fotky. Videa používá 28,8 % blogerů, hudbu na blog pouští 24,3 %.

Agentura poznamenává, že nejsou žádné náznaky ukazující na pauzu v explozi růstu sociálních médií. A až se rozjede Čína a Indie, tak se prý máme na co těšit. Je fajn, že neustále přibývá blogů a jejich čtenářů. Horší je to ale s obsahem, tam se asi převratných změn nedočkáme. Většina blogů bude i tak k ničemu, změť blikajících pejsků a ukradených životopisů zpěváků (teď mám na mysli spíš náš píseček, bohužel). Když tu už není kvalita, můžeme být rádi alespoň za kvantitu…

Našli jste v článku chybu?