Ani mě to nedá a okomentuji pár tvrzení v tomto článku zmíněných.
1. Rozdíl v ceně 48% je podle Vás nepatrný? Oněch 10 knih od O'Reillyho stálo na Vltavě
Kč 9858,80, na Amazonu $178.45 = Kč 6445,26. A to na Amazonu nebyly žádné zvláštní slevy a jedna kniha
byla novější vydání.
2. Právě proto, že z pohledu zákazníka je počítání ceny bez dopravy nekorektní, uvedl jsem ihned i porovnání cen včetně dopravy.
3. V USA nežiji a proto je uvedená spekulace bezpředmětná. Zajímá mě pohled zákazníka v Česku. Ostatně uvedený rozdíl
je dán rozdílnými tarify české a americké pošty a nejde o žádnou zásluhu Vltavy.
Ovšem i se zahrnutím poštovní přepravy mě vychází nákup v USA stále o 30% levněji než ve Vltavě.
Dokonce i se zahrnutím drahé dopravy kurýrní službou DHL (Amazon používá DHL a ne Federal Express) vychází celková cena jen asi o 5% vyšší.
Pro přesnost - 10 knih z USA do ČR poštou $23.50, DHL $89.50
4. O pracné začernění obrázku se staráte bohužel Vy, s velkou radostí bych o nějaké bílé
šmouze napsal. Zato černých bych ještě pár v záloze měl - psal jsem ale jen o tom, co je prokazatelné.
5. Kurýrní služba DHL zásilku i proclí.
6. Jestli dostáváte každý měsíc CD s databází, proč v nabídce chybějí půl roku staré knihy? A z jak podivného
zdroje to CD je, když je na něm tolik chyb - prakticky žádný počet stránel nesouhlasí?
7. Na špatné služby banky se vymlouváte už dva roky - proč si nevyberete jinou? Dnes již většina bank
má online systém, který každou platbu zaregistruje buď ihned, nebo tak do 1 hodiny.
8. Česká pošta - my posíláme méně zásilek, maximálně desítky denně, ale kdyby pošta
fungovala tak, jak líčíte, už jsem dávno zkrachovali, resp. přestali používat jejích
služeb. Pokud je problém opravdu v poště, tak ve Vaší podací, a tu není problém změnit.
9. Souhlasím, že vzhledem k omezenému trhu jsou české subjekty poskytující služby
pouze na území České Republiky v nevýhodě. Jenomže jaké máte vysvětlení pro to, že snad žádný
český online obchod nemá zadávání citlivých údajů přes SSL? Certifikát stojí $100 ročně,
to snad není tak moc?
10. Nebo proč je tak málo rozšířené braní platebních karet? Sice nebude
fungovat on-line, je to ale v mnohém lepší, než současné metody platby.
11. Nevím, jestli se pamatuji dobře, že všechy služby přemístil nebo plánuje přemístit Computer Press na jeden server.
Ale třeba na Živě se mi za víkend nepodařilo přečíst ani jeden článek - stále stará známá hláška:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e31'
[Microsoft][ODBC SQL Server Driver]Timeout expired
Tatáž chyba se tam vyskytuje střídavě už několik týdnů - to je opravdu MS-SQL tak nekvalitní produkt?
Takže - ano, lokální firmy to mají v něčem opravdu těžší, ale za to
se nedají skrýt všechny nedostatky.
Dovolte ještě pár vět: ta diskuse do dostává skutečně do situace, kdy srovnáváte Vltavu s Amazonem a argumentujete, že nákup je na Vltavě dražší, trvá déle atd.
Vltava je obchod zaměřený PRIMÁRNĚ na domácí produkci - možná to každý jiný okolo ví, ale zmínit to musím. Samozřejmě, že knihy vyrobené v USA se poměrně dobře objednávají v USA, my máme minimálně jednu poštu po cestě navíc, a s tím nic neuděláme (přesto nabízíme řadu výhod, viz článek; minimálně zpřístupňujeme angloamerickou produkci zákazníkům bez kreditek). Zkuste objednat české knihy na Amazonu - já vím, blbý argument, ale angloamerická originální produkce skutečně není tím stěžejním na Vltavě. Tím je to, že máme mnoho tisíc knih a CD skladem k okamžité expedici, sledujeme knižní a hudební scénu, doporučujeme, recenzujeme, umožňujeme asi osm druhů plateb atd. - nevím, který jiný obchod toto o sobě může říci. I z fyzických.