Dlouhou dobu bylo mojeID využíváno hlavně elektronickými obchody a zpravodajskými portály a jejich návštěvníky. V loňském roce se tuto skupinu podařilo rozšířit o komunitní servery a knihovny.
Další skupinou provozovatelů, jimž může mojeID pomoci, je více než 6000 měst a obcí, z nichž drtivá většina má svoje webové stránky a chce (především se svými občany) komunikovat rovněž elektronicky. Přesto, že využití mojeID není v některých případech z legislativních důvodů možné, objevily se v samosprávě již první vlaštovky, v jejichž webech mojeID zahnízdilo.
Některá města už mají své zkušenosti s anonymními anketami a podezřelým „nárůstem hlasů“. V loňském roce se jednalo například o výběr nové podoby Elsnicova náměstí na Praze 8, v letošním zase o pojmenování Havlovy ulice v Brně.
Na základě těchto zkušeností se společnost Galileo Corporation rozhodla zákazníkům z řad měst a obcí nabídnout ankety, do kterých mohou hlasovat pouze uživatelé mojeID a tím se vyhnout problémům s podvodným hlasováním pomocí robotů či díky mazání tzv. cookies.
Jako první zprovoznila důvěryhodnou anketu obec Droužkovice, ke které se nedávno přidal Rožmitál pod Třemšínem. Jeho zastupitelé se rozhodli návštěvníkům webu položit, který ze zastupitelů je pro město nejprospěšnější.
Díky mojeID mají místní samosprávy možnost snadno odlišit ty, kteří mají v daném městě (či obci) trvalé bydliště. Z pohledu ochrany osobních údajů je klíčové, že při hlasování nedochází k předávání atributu jméno a příjmení, resp. adresa, ale pouze atributu města, případně věku. Anketa tak zůstává nadále neadresná, ale přesto díky atributu z mojeID umí rozlišit v anonymním prostředí internetu hlasující z daného města.
Třetí vlaštovkou jsou Hořice v Podkrkonoší. Tamní zastupitelé se rozhodli, podobně jako některé české zpravodajské servery, skoncovat s anonymními a často urážlivými komentáři v diskuzích a vkládání názorů pod jednotlivé články umožnili jen těm, kteří se přihlásí přes mojeID a zveřejní své jméno, příjmení a e-mail.