Rizikoví investoři byli loni opatrnější, ale do softwaru investovali více

Nejvíce utrpěly čisté technologie a biotechnologie. Bylo těžší získat především první nebo ranou investici.

Některá média, mezi nimi TechCrunch, mají již přístup k výročnímu MoneyTree™ Reportu, který shrnuje objem i rozložení rizikových investic uskutečněných loni ve Spojených státech. Vydává jej PwC ve spolupráci s National Venture Capital Association, a vycházejí přitom z podkladů od Thomson Reuters.

Roční objem rizikových investic v USA, v letech 1995—2012
Autor: PwC

Roční objem rizikových investic v USA, v letech 1995—2012

Roční objem investovaných prostředků poprvé po třech letech poklesl, a to o deset procent; počet investic poklesl o šest procent. Pokles jde však na vrub především takových odvětví, jako jsou „čisté technologie“ a biotechnologie.

Vývoj ročního objemu investic podle odvětví (USA)
Autor: PwC

Vývoj ročního objemu investic podle odvětví (USA)

Investice do softwaru i loni vzrostly, a to o deset procent objemem a o osm procent jejich počtem, poklesly však do IT služeb. Softwarové odvětví vůbec láká zdaleka nejvíce rizikového kapitálu.

TechCrunch však také píše, že do společností zaměřených především internetově se investovalo o pět procent méně než za rok předešlý, ale že to byl pro internetové odvětví pořád druhý nejsilnější rok od roku 2001.

KL_NOMINACE

Posuny jsou vidět i ve složení investic. Investoři investují později. Získat prvotní („seed“) investici bylo loni mnohem obtížnější — objem takových investic se meziročně snížil o třetinu (!), a počet společností, kterým se podařilo získat první investici, poklesl loni v USA o 38 procent!

Počet vstupů podle fáze podniku
Autor: PwC

Počet vstupů podle fáze podniku

Tracy T. LefteroffPwC vysvětluje chování investorů celkovou hospodářskou nejistotou. Jsou opatrnější. Už zainventovaných společností se však drží a spíše do nich vloží prostředky i v dalším kole. O 24 procent poklesl počet prvních investic do společností, zatímco počet následných klesl o 11 procent.

Počet prvních investic oproti opětovným investicím
Autor: PwC

Počet prvních vstupů oproti opětovným vstupům

Školení PPC reklamy pro pokročilé

  •  
    Důležité principy fungování PPC reklamy
  • Optimalizační postupy běžících kampaní
  • Práce s aplikací AdWords editor

Detailní informace o školení PPC reklamy pro pokročilé »