Samozřejmě prostor je, Seznam chce řády nabízet provázané se svými mapami (nejlepší mapy pro mobil co se týká podkladů a i aplikace se lepší) a totéž udělá Google. Nic moc Pubtran a slušný, ale placený CG Transit to budou mít v této konkurenci těžké. A nepodceňoval bych ani ty "studentské" pokusy, něco kvalitního může nakonec vzniknout i v této oblasti.
IDOS (resp. jizdnirady.idnes.cz) od Chapsu je preplacana, obtizne pouzitelna obluda. Nastesti existuje varianta pro nevidome a slabozrake (blind.jizdnirady.idnes.cz), ktera prudce zlepsuje pouzitelnost i pro lepe vidici.
Hlavne ale zpristupneni dat umozni i dalsi aplikace (napr. offline aplikace ci online nativni aplikace pro pristup k jidnimu radu).
Webový IDOS byl dlouhá léta dost otřesný produkt, teprve před pár lety se zaktualizoval na průměr – a od té doby zase zastarává. A to myslím jenom samotné webové rozhraní pro desktop, o mobilní verzi ani nemluvě. Další věc je samotné vyhledávání spojení, které se někdy také chová dost zvláštně. No a pak jsou věci, které se netýkají přímo vyhledávání, ale přináší nějaký komfort navíc. Třeba zadávání zastávek jinak než názvem (třeba adresou) funguje teprve krátce; více nástupních/výstupních zastávek funguje teprve krátce, je divně použitelné a navíc funguje divně; zobrazení spojů a zastávek v mapě je stále v pilotním provozu a divné; tisk vybraných spojů funguje teprve krátce a výstup je dost divný; zapamatování často používaných tras to neumí vůbec; vložení nalezeného spoje do kalendáře to neumí vůbec; odkazy na konkrétní vyhledávání nebo spoje to dříve záměrně znemožňovalo, dnes tam je jakási částečná podpora. A tak by se dalo pokračovat. Nenapsal bych, že IDOS je v pořádku, ale že splňuje naprosté minimum tak, aby jim to nebylo možné hned omlátit o hlavu. Prostoru pro zlepšování je spousta.