Mozilla Firefox 4.0 Beta přijde v červenci

Mozilla Firefox 4.0 začíná po pěti alfaverzích dostávat výrazně jasnější obrysy a v červenci začne betatestování, které bude doprovázeno také sbíráním ohlasů od veřejnosti formou online dotazníků. Postupné zařazování novinek zájemci mohou sledovat díky již tradičním nočním buildům. V nich už je k vidění nový přístup k záložkám. Výchozí motiv pod Windows Vista a Windows 7 v duchu GUI těchto systémů nepočítá s hlavní nabídkou (ta budu přednastavená jako skrytá), takže se objevilo nové tlačítko…

Mozilla Firefox 4.0 začíná po pěti alfaverzích dostávat výrazně jasnější obrysy a v červenci začne betatestování, které bude doprovázeno také sbíráním ohlasů od veřejnosti formou online dotazníků. Postupné zařazování novinek zájemci mohou sledovat díky již tradičním nočním buildům. V nich už je k vidění nový přístup k záložkám. Výchozí motiv pod Windows Vista a Windows 7 v duchu GUI těchto systémů nepočítá s hlavní nabídkou (ta budu přednastavená jako skrytá), takže se objevilo nové tlačítko pro rychlý přístup k záložkám. Pokud uživatel bude mít zobrazenou lištu záložek, tak pro rozevření seznamu dalších záložek bude patřičné tlačítko umístěno právě zde. Při volitelném skrytí lišty záložek jej pak uživatelé naleznou na nástrojovém panelu (liště). Nadále bude možné seznam záložek otevřít do postranního panelu.

Další implementovanou novinkou je přesun řádku s adresou pod lištu s panely (resp. lištu s jejich oušky). To není jen slepé následování konkurenčního browseru Google Chrome. Lidé z Mozilla Corporation si umí tuto změnu výchozího nastavení vcelku logicky obhájit. Vysvětlují totiž, že se do panelů přestěhují i mnohá dnes samostatná okna (např. nový správce doplňků) a chtějí tedy řádek s adresou zobrazovat jen tam, kde to skutečně má smysl, tedy výhradně na webových stránkách. Ty se tak navíc odliší třeba od voleb prohlížeče. Pak je tu také koncept App Tabs umožňující vyčlenit panel pro konkrétní webovou aplikaci, se kterou uživatel často pracuje. I v tomto případě není zobrazení řádku s adresou nutností. Uvidíme ale jaká bude odezva uživatelů. (Mozilla.cz)

Školení: Tvorba a šíření videoobsahu

  •  
    Jak video vytvořit a na co si dát pozor
  • Jakým vhodným obsahem ho naplnit
  • Kam ho umístit a jak mu získat diváky

Detailní informace o školení Tvorba a šíření videoobsahu »