Mozilla vydá Firefox s prodlouženou podporou i pro mobilní zařízení

Mobilní Firefox se příští týden stejně jako Firefox pro PC dočká vydání s prodlouženou podporou. Dobrá zpráva je to především pro uživatele systému Android 2.2 Froyo, ale jen částečně. Proč?

Firefox pro Android se již příští úterý dočká prvního vydání s prodlouženou podporou, která nekončí za tradičních šest týdnů uvedením další major verze prohlížeče. Uživatelé, kteří si zvolí vydání s prodlouženou podporou, mohou s bezpečnostními a servisními aktualizacemi konkrétní major verze počítat celkem 54 týdnů.

Pro osobní počítače Mozilla připravuje Extended Support Release (ESR) již od února 2012. Vychází tak vstříc jak konzervativním uživatelům, tak firemnímu prostředí. Nyní se vydání s prodlouženou podporou dočká i Firefox pro mobilní zařízení. Půjde o Firefox 31, což bude poslední verze funkční pod systémem Android 2.2 Froyo.

Firefox 32, který vyjde začátkem letošního září, zvedá softwarové požadavky na Android 2.3 Gingerbread a vyšší. Historicky Android 2.2 Froyo patří k nejúspěšnějším verzím systému, ale mobilní Firefox se nemusí bát oslabení svých pozic tím, že jej přestane podporovat. Android 2.2 Froyo totiž využívá již pouze 0,7 % zařízení.

Uživatelům, kteří přesto stále používají Android 2.2 Froyo, mohou Firefox 31 díky vydání s prodlouženou podporou v klidu používat další rok. Případně si mohou vybírat z alternativ jako je Opera Classic, Dolphin Browser Mini, Boat Browser Mini či UC Browser Mini, které podporují ještě i starší verze systému.

EBF16

V současnosti je nejrozšířenější Android 4.1 Jelly Bean (27,8 %). Druhou příčku drží Android 4.2 Jelly Bean (19,7 %), jemuž dýchá na záda Android 4.4 KitKat (17,9 %). Nad desetiprocentní hranicí se ještě drží Android 2.3 Gingerbread (13,5 %) a Android 4.0 Ice Cream Sandwich (11,4 %). Mírně stranou se drží Android 4.3 Jelly Bean (9 %).

Vyjmenované verze používají celkem šest různých úrovní API, což komplikuje život především vývojářům. Ochota výrobců aktualizovat již prodané mobily a tablety je minimální. Google proto zvažuje, že na svá bedra převezme alespoň distribuci bezpečnostních aktualizací, což ovšem vývoj pro fragmentovaný systém neusnadní.  

Školení e-mail marketingu

  •  
    Jak získat e-mailové kontakty
  • Jak udělat e-mailing více relevantní
  • Jak zavést automatizované kampaně

Detailní informace o školení e-mailingu »