Hlavní navigace

Mr. Lin(x): Kdo šetří, má půlku

Marek Antoš 23. 7. 1999

Od včerejšího dne přichází systém výměnné reklamy Mr.Lin(x) s dalšími novinkami. Zásadní změny se týkají spoření impresí a možnosti jejich následného uplatnění - nově se tu uplatňuje poměr 1:2. Vinou chyby programátora to navíc chvíli vypadalo, že v tomto poměru budou převedeny i v minulosti naspořené kredity.

V minulosti naráželi správci i uživatelé Mr.Lin(x)e na nemilý problém, který spočíval v algoritmu, podle kterého se rozdělují na stránky, zapojené v systému, jednotlivé bannery. Pokud si některý velký člen – ale upřímně řečeno se to týkalo i členů řekněme střední váhy, i my s Lupou jsme na to opakovaně naráželi – našetřil větší množství impresí a pak spustil kampaň, začaly se jeho proužky zobrazovat úplně všude. Skoro to vypadalo, jako by Mr.Lin(x) pracoval na principu vyrovnávání tlaků: zjednodušeně řečeno, když je někde hromada impresí, protáčí se tak dlouho, až se zmenší natolik, že bude větší zase jiná. To ovšem nebudilo nadšení ani u takového člena, protože je logické, že když jsou jeho proužky naráz úplně všude, klesá jejich účinnost, protože je návštěvníci vidí mnohokrát za sebou. Navíc jeho pracně naspořené imprese často prohučely systémem za půl dne, znám dokonce konkrétní případ, kdy jedna firma spořila pečlivě čtrnáct dní, aby pak měla kampaň v délce trvání čtrnácti minut. To nemůže potěšit nikoho. Důvod k naštvání však měli i ostatní, protože když se tímto způsobem protáčejí kampaně velkých a spořivých členů, nemohou se logicky zobrazovat jejich proužky. Stávalo se tak, že někteří členové pravidelně do systému přispívali docela významným množstvím impresí, ale jejich proužky se na jiných serverech řadu dní neobjevovaly (a nešlo jen o malé ryby s deseti impresemi za den, na tyto potíže upozorňoval i například Svět namodro).

Po mém soudu se tyto problémy mohly vyřešit poměrně snadno. Neznám samozřejmě přesný algoritmus, který Mr.Lin(x) používá pro rozdělování impresí, ale jsem přesvědčen, že skrývá jisté rezervy a mohl by být napsán lépe; to je tedy pomoc první. Další pomocí by přitom mohla být inspirace u konkurenčního Billboardu, který pro spoření používá takzvanou Kreditní banku. Díky ní si může člen velmi přesně určit, kolik kreditů chce každý den utratit ze své zásoby: 10.000 našetřených impresí tak můžete rozpouštět třeba měsíc. Vzhledem k tomu, že nárazové „průfučné“ kampaně nejsou pro inzerenty výhodné, jak jsem popsal o odstavec výše, jsem si jist, že kdyby takový limit Mr.Lin(x) umožnil, spořící členové by ho sami s radostí využili a nebylo by třeba žádného autoritativního zásahu zvenčí. Jeho správci se však rozhodli ubírat jinou cestou, která jim sice přinese větší zisk v podobě množství impresí k jejich volnému použití, ale pro uživatele je poměrně nemilá.

Od nynějška, pokud chcete spořit, totiž Mr.Lin(x) začíná pracovat s poměrem 1:2 – za každé dva zobrazené proužky u vás dostanete jen jeden kredit na zobrazení vašeho proužku jinde někdy v budoucnu. Dosavadní poměr zůstavá v platnosti jen pro ty, kteří nespoří. Jde tedy o jasný signál, že spořivost se nevyplácí, a předpokládám, že většina členů na něj zareaguje příslušným způsobem: přestane spořit. Tím budou problémy systému zřejmě opět zažehnány, ovšem za cenu omezení komfortu pro členy. Hlavní výhodou Mr.Lin(x)e oproti konkurenčnímu Billboardu byl vždy výhodnější výměnný poměr (zhruba 0,95:1 oproti 1:2); tu nyní pro určitou část svých členů ztrácí. Billboard byl, alespoň pokud to jako člověk, který s ním jen několikrát krátce koketoval (jen krátce právě kvůli poměru), mohu posoudit, o něco vpředu co do technické dokonalosti; tato výhoda se nyní může zvýraznit.

Ještě jedna perlička na okraj. Když jsem se včera šel hbitě podívat na členské stránky Mr.Lin(x)e, abych zjistil, jak nyní vypadá, zatrnulo mi. Měli jsme totiž naspořeno něco kolem 300.000 impresí, ovšem v novém okénku se stavem naspořených kreditů na mne vesele pomrkávalo číslo o polovinu nižší. Pouze nedáváná dovolená a přetrvávající dobrá nálada zabranila tomu, abych zaklel: znamenalo by to totiž, že nejen nově spořené kredity, ale i úspory z minulosti podléhají převodu v poměru 1:2. To by ovšem odporovalo tomu, co správci Mr.Lin(x)e slibovali. Mít nedobytné kredity (nyní není možnost naspořené kredity uplatnit, protože tato část bude v provozu až po 8. srpnu) a ještě jen půlku, to už by bylo příliš. Ještě mi hlavou probleskl Zápotockého slavný výrok „Měna nebude!“ v její předvečer a už jsem psal mail. Martin Kuba ze společnosti Clark NetProjekt, která Mr.Lin(x)e provozuje, mne však naštěstí uklidnil: „Toto byla chyba našeho programátora a nebyla způsobena nějakým cíleným záměrem někoho ochudit. Jasně jsme totiž deklarovali, že doposud naspořené impresse budou převedeny v poměru 1:1! Již je celá věc v pořádku a omlouvám se za tento problem.“ A skutečně, dnes už jsem na stránce našel číslo podstatně přijatelnější.

Potěšení na naší straně.

Marek Antoš


Starší, související články:

Našli jste v článku chybu?
Vitalia.cz: Proč vás každý zubař posílá na dentální hygienu

Proč vás každý zubař posílá na dentální hygienu

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Vitalia.cz: Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Měšec.cz: Finančním poradcům hrozí vracení provizí

Finančním poradcům hrozí vracení provizí

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Podnikatel.cz: Platební brány a EET? Stále s otazníkem

Platební brány a EET? Stále s otazníkem

Podnikatel.cz: Víme první výsledky doby odezvy #EET

Víme první výsledky doby odezvy #EET

DigiZone.cz: Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Root.cz: Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

Root.cz: Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

DigiZone.cz: Milan Kruml: procházka TV historií

Milan Kruml: procházka TV historií

Lupa.cz: Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

DigiZone.cz: HD programy ČT i v UPC Horizon

HD programy ČT i v UPC Horizon

Měšec.cz: Přejete si číslo účtu na přání?

Přejete si číslo účtu na přání?

Lupa.cz: Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá