Hlavní navigace

Názor k článku Mýty o bezpečnosti mobilního bankovnictví: jsou nutná dlouhá hesla a SMS? od Jan Elznic - Předem se omlouvám za poněkud delší reakci :-). Bavíme...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 5. 2013 9:56

    Jan Elznic

    Předem se omlouvám za poněkud delší reakci :-).

    Bavíme se třeba o České Spořitelně, dobře. Tak tedy když bychom si rolbou shrnuli všechna ta čísla, tak:
    - číslo svého účtu
    - jednorázový kód pro mobilní bankovnictví
    - PIN pro mobilní banku
    - bezpečnostní kód z protokolu (který se mění při skoro každé návštěvě pobočky a vygenerování protokolu nového)
    - klientské číslo
    - přihlašovací heslo pro Servis24
    - čtyřmístné bezpečnostní heslo pro komunikaci s operátorem
    - PIN pro platební kartu
    - číslo karty a datum její expirace pro možnost platit přes internet

    Nemluvě o extra dlouhých IBAN a BIC/SWIFT variantách pro odesílání či přijímání plateb ze zahraničí.

    To máme k uchování útctyhodných 12 číselných či písmenných formátu, které si nemohu nastavit podle sebe vůbec nebo mi banka diktuje, jak mají vypadat (pro různá PIN čísla nanejvýš 4 číslice, jinde zase musí obsahovat nejméně 8 znaků, kde alespoň jeden z nich je písmeno) či dokonce čas od času sama od sebe změní (třeba vygenerováním nového protokolu), a aby toho nebylo málo, tak internetová aplikace pro jistotu jednou po kratší době obtěžuje se změnou hesla, přičemž jako nové heslo nesmím použít žádné z těch, které sem už v minulosti používal.

    A aby to bylo ještě méně jednoduché, tak Česká Spořitelna nepoužívá ani jednotnost v názvosloví. To co se někde jmenuje "Heslo pro mobilní banku" se jinde zase nazývá "PIN k mobilní bance". "Číslo z protokolu" je jinde nezváno zase "Bezpečnostním kódem".

    Nutnost používat pro každou byť malou transakci SMS zprávy, které dnes už někdo ani vůbec nepoužívá, nebo má zařízení, které je ani nepodporuje (skoro všechny tablety), je už jen třešnička na dortu v otravování života klientům.

    To a mnohem více mi na usnadnění přístupu ke službám elektronického bankovnictví, ať už toho mobilního, nebo stolního internetového, překáží nejen v pohodlí. A upřímně, neznám doposud nikoho, kdo by s těmito bariérami neměl alespoň jednou výrazný problém, a to že ve svém okolí mám lidí využívajících služeb ČS docela dost (řekněme desítky). Kolik návštěv poboček už bych si mohl uštědřit, mít trochu více snahy autorizaci do služeb usnadnit.

    Já umím být za svou bezpečnost odpovědný a nepotřebuji být tímto balastem omezován - bere mi to akorát můj čas. Takže moje priorita při příštím výběru banky je jasná: JEDNODUCHOST.

    A abych nenadával jen na Českou Spořitelnu, není to samozřejmě jen ona. Namítkou taková mBank (doporučuji článek Rikiho Fridricha na jeho blogu "Prečo nepoužívam mobilnú aplikáciu Mbanky" - http://content.fczbkk.com/preco-nepouzivam-mobilnu-aplikaciu-mbanky-aj-ked-je-dobra/ - který mi naprosto mluví z duše), dále Fio banka a další a další.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).