Internet Info, s.r.o. Lupa Root Měšec Podnikatel DigiZone Slunečnice Vitalia new Bomba Navrcholu Weblogy Jagg Woko Dobrý web Computer.cz SK: MojeLinky


Názory k článku Na podceňovanou hrozbu SQL injection doplácí i řada českých webů

Datum: 10. 6. 2008 7:59 Nový
Vložil: Ra100 (neregistrovaný)
Titulek: Jazyk (Celé vlákno)
> Je důležité si uvědomit i to, že SQL injection nemá nic společného s jazykem, ve kterém je webová aplikace napsaná

Tak s tymto by som dost nesuhlasil aj ked dovody nie su technicke, ale socialne.
Vsetci Javovsky programatori uz od zakladnych tutorialov vedia, ze SQL string sa nema vyskladavat z textov co zadava uzivatel, ale maju pouzivat PreparedStatement, teda posielat parametre do SQL. Dokonca niektore nastroje na staticku kontrolu kodu na tuto chybu upozornuju ( FindBugs ) .

Pravdupovediac, rovnako sa to da osetrit v PHP alebo ASP, ale z mne neznamych dovodov na to tie lamy kaslu.
Odpovědět
aura:
83
Daniel Dočekal
Datum: 10. 6. 2008 8:10 Nový
Vložil: Daniel Dočekal
Titulek: Re: Jazyk (Celé vlákno)
V čempak že to je napsané to Z1.CZ (s ukázkovou SQL injection)? Aha, vona to byla Java :)
Odpovědět
Datum: 10. 6. 2008 8:22 Nový
Vložil: M. (neregistrovaný)
Titulek: Re: Jazyk (Celé vlákno)
Ra100 tym chcel povedat, ze vyukove materialy nabadaju k pouzitiu prepared statementov. Pokial je vsak programator nedosledny a lenivy, tak to moze pisat v com chce a nikto mu nezabrani to napisat nespravnym sposobom.
Odpovědět
aura:
96
Jakub Suchy
Datum: 10. 6. 2008 8:35 Nový
Vložil: Jakub Suchy
Titulek: Re: Jazyk (Celé vlákno)
Takze vlastne SQL Injection nema nic spolecneho s jazykem, ve kterem je stranka napsana :)
Odpovědět
Titulek: Re: Jazyk (Petr) Nový
Titulek: Re: Jazyk (lukas) Nový
aura:
83
Daniel Dočekal
Datum: 10. 6. 2008 8:54 Nový
Vložil: Daniel Dočekal
Titulek: Re: Jazyk (Celé vlákno)
No, výukové materiály k ASP taky dlouhé roky nabádaji k použití něčeho, co stejně nikdo pořádně nepoužívá :)
Odpovědět
Titulek: Re: Jazyk (stoural) Nový
Titulek: Re: Jazyk (Tomas) Nový
Titulek: Re: Jazyk (N/A) Nový
Titulek: Re: Jazyk (polygon) Nový
Datum: 10. 6. 2008 10:03 Nový
Vložil: mofo (neregistrovaný)
Titulek: rozpálená kamna (Celé vlákno)
prosímvás, nepřebrat cokoliv přímo z parametrů je stejná zásada jako nepokládat holou ruku na rozpálený kamna. toto je zásada kterou jsem se velmi záhy naučil před dávnými lety při psaní cgi v shellu - to je aspoň prasárna ;-) - a platí pro všechno programování v čemkoliv a čehokoliv. pokud toto někdo nedodržuje, neumí programovat.
Odpovědět
Titulek: Re: rozpálená kamna (Miloš) Nový
Titulek: Re: Jazyk (Karuč) Nový
Titulek: Re: Jazyk (sejc) Nový
Datum: 10. 6. 2008 9:58 Nový
Vložil: Mirek (neregistrovaný)
Titulek: Nedělal bych z toho aféru (Celé vlákno)
Proč vytvářet zbytečnou aféru? Trocha toho XSS nebo SQL Injection nikoho ještě nezabila..
Odpovědět
Datum: 10. 6. 2008 10:13 Nový
Vložil: uživatel si přál zůstat v anonymitě
Titulek: Re: Nedělal bych z toho aféru (Celé vlákno)
Haha, tak toto muze napsat jen uplny jelito. Podivejte se nekdy na pravidelne opravovane security chyby v prohlizecich. Jsou tam i lahudky typu kradeni hesel z password manageru a podobne. A toto vsechno muze utocny skript pouzit.
Odpovědět
Titulek: Re: Nedělal bych z toho aféru (czeXit) Nový
Titulek: Re: Nedělal bych z toho aféru (Mirek) Nový
Titulek: Re: Nedělal bych z toho aféru (czeXit) Nový
Datum: 10. 6. 2008 12:53 Nový
Vložil: pavel (neregistrovaný)
Titulek: Re: Nedělal bych z toho aféru (Celé vlákno)
Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala.
Odpovědět
Titulek: Hrubě nesouhlasím s prvním odstavcem (Karel) Nový
Titulek: Re: Hrubě nesouhlasím s prvním odstavcem (luky) Nový
Titulek: Re: Hrubě nesouhlasím s prvním odstavcem (Karel) Nový
Titulek: Re: Hrubě nesouhlasím s prvním odstavcem (hisaak) Nový
Titulek: Re: Hrubě nesouhlasím s prvním odstavcem (Maaartin) Nový
Titulek: Re: Hrubě nesouhlasím s prvním odstavcem (polygon) Nový
Titulek: Re: Hrubě nesouhlasím s prvním odstavcem (Zdenek) Nový
Titulek: Re: Hrubě nesouhlasím s prvním odstavcem (Karel) Nový
Titulek: Re: Hrubě nesouhlasím s prvním odstavcem (Zdenek) Nový
Titulek: Re: Hrubě nesouhlasím s prvním odstavcem (Karel) Nový
aura:
83
Daniel Dočekal
Datum: 10. 6. 2008 15:29 Nový
Vložil: Daniel Dočekal
Titulek: Re: Hrubě nesouhlasím s prvním odstavcem (Celé vlákno)
> A já mu oponuji tím, že dalším řešením je,
> aby ten shell vůbec neběžel s rootovskými právy.

No, autor to v tom článku dost jasně píše :) Ale pokud vám Karle dělá radost že můžete oponovat, tak vám to budiž přáno :)
Odpovědět
Titulek: Re: Hrubě nesouhlasím s prvním odstavcem (Karel) Nový
Titulek: Re: Hrubě nesouhlasím s prvním odstavcem (polygon) Nový
Datum: 10. 6. 2008 13:48 Nový
Vložil: David Grudl (neregistrovaný)
Titulek: Re: Hrubě nesouhlasím s prvním odstavcem (Celé vlákno)
Tak to je samozřejmě nesmysl.

> Na mých stránkách může kdokoliv použít SQL injection, ale v ničem mu to nepomůže

To totiž znamená, že nelze do formuláře vložit třeba apostrof (nelze zadat příjmení O'Connor), aby to nezpůsobilo chybu. Na úrovni práv sice ošetříte, že nedojde ke škodě, ale nic to nemění na tom, že aplikace není plně funkční.
Odpovědět
Titulek: Re: Hrubě nesouhlasím s prvním odstavcem (Karel) Nový
Titulek: Re: Hrubě nesouhlasím s prvním odstavcem (Zdenek) Nový
Titulek: Re: Hrubě nesouhlasím s prvním odstavcem (Karel) Nový
Titulek: Re: Hrubě nesouhlasím s prvním odstavcem (mazanek) Nový
aura:
49
Jaromír Adámek
Datum: 10. 6. 2008 23:38 Nový
Vložil: Jaromír Adámek
Titulek: Re: Hrubě nesouhlasím s prvním odstavcem (Celé vlákno)
Taky nechápu tu část o vložených procedůrách v SQL.

Proč preferují výkonný kód v SQL, místo v PHP, či čemkoliv jiném.

Podle mě to bude nepřehledné (jak píšeš kód na dvou místech, i když někdy se to může hodit...).

Ale hlavně nechápu, jak to může zvýšit bezpečnost, například zvýšit odolnost oproti SQL Injections.

Stored procedury jsem nikdy nepoužíval, může mi to někdo vysvětlit, nějak jednoduše nejlépe?

Já si totiž myslím, že je to blbost.

Jasně, omezení práv beru.

Omezení vstupů beru, a sám je důsledně dělám.

Ale jaký je rozdíl, jestli, když špatně ošetřím vstup pak s tím kódem něco udělám s SQL přes PHP a nebo přes vloženou proceduru přímo v SQL?
Odpovědět
Datum: 11. 6. 2008 4:11 Nový
Vložil: David Grudl (neregistrovaný)
Titulek: Re: Hrubě nesouhlasím s prvním odstavcem (Celé vlákno)
Možná jsem váš první komentář nepochopil správně.

Problém SQL injection chápu jako vadu při vytváření SQL příkazů. Řešením je tuto vadu ostranit, nikoliv ošetřovat její důsledky. Ve článku je třeba uveden příklad, kdy lze server "napadnout" hledáním výrazu: ' or 1=1. To je zcela regulérní výraz, který skutečně může někdo hledat. Aplikace jej proto musí korektně vložit do SQL, třeba tak, že před apostrof vloží lomítko nebo jej zdvojí - prostě jak si to konkrétní databáze žádá.

Váš komentář mi naopak vyzněl tak, že není třeba řetězec korektně vložit do SQL, protože stejně nelze získat citlivá data.
Odpovědět
Titulek: "Kecat umí každý - ukaž kód!" (Linus Torvalds) (Pavel D.) Nový
Titulek: Re: Hrubě nesouhlasím s prvním odstavcem (Miloš) Nový
Titulek: Re: Hrubě nesouhlasím s prvním odstavcem Nový
Titulek: ad klaus.cz (Alois Vitásek) Nový
Titulek: SQL Injection v praxi (JirkaV) Nový
Datum: 10. 6. 2008 13:52 Nový
Vložil: David Grudl (neregistrovaný)
Titulek: Používejte layer (Celé vlákno)
Tady lze doporučit - používejte kvalitní databázový layer (pro PHP třeba dibi ;) a nemusíte se SQL injection vůbec bát. Obrovská výhoda této (až nepochopitelně rozšířené) chyby je ta, že se dá vyřešit na velmi nízké úrovni a pak už na ní není třeba myslet.
Odpovědět
Titulek: Re: Používejte layer (onanym) Nový
Datum: 11. 6. 2008 3:44 Nový
Vložil: David Grudl (neregistrovaný)
Titulek: Re: Používejte layer (Celé vlákno)
Samozřejmě spoustě lidí stačí obyčejné PDO. Ale kdo chce něco navíc, používá dibi. V současné době ten nejúúúžasnější databázový layer! Tak to prostě je. S tím nic nenaděláte :-))
Odpovědět
Titulek: Re: Používejte layer Nový
Titulek: RE: Na podceňovanou hrozbu SQL injection doplácí i řada českých webů (lecter) Nový
Titulek: Ja vám nevym. (Hahaha) Nový
Titulek: Re: Ja vám nevym. (klakson) Nový
aura:
54
Mem
Datum: 12. 6. 2008 12:23 Nový
Vložil: Mem
Titulek: Technická k "SQL" (Celé vlákno)
"Pokud vládnete jazykem SQL, tak začínáte tušit, jak velká je tohle zrada (a malér)" a i v dalších příkladech (xp_cmdshell)

To první není SQL, ale T-SQL, a jedná se o příklady konkrétně pro MS SQL Server, takže je trochu zavádějící to za "SQL" označovat, protože SQL jsou především normy napříč db, a ne jen jedno řešení od MS, ne
Odpovědět
Datum: 13. 6. 2008 22:15 Nový
Vložil: Aim (neregistrovaný)
Titulek: Re: Technická k "SQL" (Celé vlákno)
Ano. Ostatní tu jenom dělají machry, ale skutek utek.
Odpovědět

Sledování názorů

Registrovaným uživatelům nabízíme upozornění na nové názory e-mailem. Prosím, přihlaste se nebo se zaregistrujte.

Přehled názorů

Nastavení kvality: Vlastní Vše 2 3 4 5 6 7 8 9
Jazyk Ra100 10. 6. 2008 7:59
   Re: Jazyk Daniel Dočekal 10. 6. 2008 8:10
   Re: Jazyk M. 10. 6. 2008 8:22
   Re: Jazyk Jakub Suchy 10. 6. 2008 8:35
   Re: Jazyk Petr 10. 6. 2008 8:47 Nepřečtený
   Re: Jazyk lukas 10. 6. 2008 10:04 Nepřečtený
   Re: Jazyk Daniel Dočekal 10. 6. 2008 8:54
   Re: Jazyk stoural 10. 6. 2008 8:54 Nepřečtený
   Re: Jazyk Tomas 10. 6. 2008 9:07 Nepřečtený
   Re: Jazyk N/A 10. 6. 2008 10:48 Nepřečtený
   Re: Jazyk polygon 12. 6. 2008 0:11 Nepřečtený
   rozpálená kamna mofo 10. 6. 2008 10:03
   Re: rozpálená kamna Miloš 10. 6. 2008 19:07 Nepřečtený
   Re: Jazyk Karuč 10. 6. 2008 11:45 Nepřečtený
   Re: Jazyk sejc 11. 6. 2008 7:38 Nepřečtený
Nedělal bych z toho aféru Mirek 10. 6. 2008 9:58
   Re: Nedělal bych z toho aféru anonymní uživatel 10. 6. 2008 10:13
   Re: Nedělal bych z toho aféru czeXit 10. 6. 2008 10:55 Nepřečtený
   Re: Nedělal bych z toho aféru Mirek 10. 6. 2008 20:05 Nepřečtený
   Re: Nedělal bych z toho aféru czeXit 13. 6. 2008 11:45 Nepřečtený
   Re: Nedělal bych z toho aféru pavel 10. 6. 2008 12:53
Hrubě nesouhlasím s prvním odstavcem Karel 10. 6. 2008 11:39 Nepřečtený
   Re: Hrubě nesouhlasím s prvním odstavcem luky 10. 6. 2008 12:05 Nepřečtený
   Re: Hrubě nesouhlasím s prvním odstavcem Karel 10. 6. 2008 14:04 Nepřečtený
   Re: Hrubě nesouhlasím s prvním odstavcem hisaak 10. 6. 2008 20:13 Nepřečtený
   Re: Hrubě nesouhlasím s prvním odstavcem Maaartin 11. 6. 2008 0:14 Nepřečtený
   Re: Hrubě nesouhlasím s prvním odstavcem polygon 12. 6. 2008 0:34 Nepřečtený
   Re: Hrubě nesouhlasím s prvním odstavcem Zdenek 10. 6. 2008 13:19 Nepřečtený
   Re: Hrubě nesouhlasím s prvním odstavcem Karel 10. 6. 2008 14:10 Nepřečtený
   Re: Hrubě nesouhlasím s prvním odstavcem Zdenek 10. 6. 2008 14:18 Nepřečtený
   Re: Hrubě nesouhlasím s prvním odstavcem Karel 10. 6. 2008 15:23 Nepřečtený
   Re: Hrubě nesouhlasím s prvním odstavcem Daniel Dočekal 10. 6. 2008 15:29
   Re: Hrubě nesouhlasím s prvním odstavcem Karel 10. 6. 2008 15:39 Nepřečtený
   Re: Hrubě nesouhlasím s prvním odstavcem polygon 12. 6. 2008 0:55 Nepřečtený
   Re: Hrubě nesouhlasím s prvním odstavcem David Grudl 10. 6. 2008 13:48
   Re: Hrubě nesouhlasím s prvním odstavcem Karel 10. 6. 2008 14:28 Nepřečtený
   Re: Hrubě nesouhlasím s prvním odstavcem Zdenek 10. 6. 2008 14:43 Nepřečtený
   Re: Hrubě nesouhlasím s prvním odstavcem Karel 10. 6. 2008 15:26 Nepřečtený
   Re: Hrubě nesouhlasím s prvním odstavcem mazanek 10. 6. 2008 17:00 Nepřečtený
   Re: Hrubě nesouhlasím s prvním odstavcem Jaromír Adámek 10. 6. 2008 23:38
   Re: Hrubě nesouhlasím s prvním odstavcem David Grudl 11. 6. 2008 4:11
   "Kecat umí každý - ukaž kód!" (Linus Torvalds) Pavel D. 10. 6. 2008 21:51 Nepřečtený
   Re: Hrubě nesouhlasím s prvním odstavcem Miloš 10. 6. 2008 23:35 Nepřečtený
   Re: Hrubě nesouhlasím s prvním odstavcem anonymní uživatel 11. 6. 2008 10:03 Nepřečtený
ad klaus.cz Alois Vitásek 10. 6. 2008 11:40 Nepřečtený
SQL Injection v praxi JirkaV 10. 6. 2008 13:16 Nepřečtený
Používejte layer David Grudl 10. 6. 2008 13:52
   Re: Používejte layer onanym 10. 6. 2008 14:07 Nepřečtený
   Re: Používejte layer David Grudl 11. 6. 2008 3:44
   Re: Používejte layer anonymní uživatel 11. 6. 2008 8:23 Nepřečtený
RE: Na podceňovanou hrozbu SQL injection doplácí i řada českých webů lecter 10. 6. 2008 20:15 Nepřečtený
Ja vám nevym. Hahaha 11. 6. 2008 7:47 Nepřečtený
   Re: Ja vám nevym. klakson 11. 6. 2008 17:23 Nepřečtený
RE: Na podceňovanou hrozbu SQL injection doplácí i řada českých webů trotl 12. 6. 2008 3:54 Nepřečtený
Technická k "SQL" Mem 12. 6. 2008 12:23
   Re: Technická k "SQL" Aim 13. 6. 2008 22:15
Zobrazit kvalitníZobrazit všePřidat