Na superlevný flash disk naletěl i Seznam TIP, proč servery neprověřují zboží?

To si takhle někde v Číně koupíte 32GB Flash disky, které mají ve skutečnosti mnohem menší kapacitu. A lidé, kterým je nabídnete za polovinu běžné ceny, vám utrhají ruce.

Je s podivem, jak se staré známé firmě (nyní se schovávající za Slevovymix.cz s.r.o. a doposud známé například jako Nakupnimix.cz – ač mnoho různých adres, všimněte si společného jmenovatele jménem Hronov) podařilo přesvědčit tak velkou společnost jako je Seznam.cz, aby na svém slevovém serveru Seznam TIP prodávala jejich „fejkový“ flash disk. Takový, na který podle všeho 32GB nikdy nenahrajete.

Jen pro úplnost a začátek – ALU – výprodej (Nakupnimix.cz) = Martin Urban (27. 3. 1976) a Petr Jirásek (19. 7. 1966) a Roman Matěna (5. 3. 1983). A za Slevovymix.cz s.r.o. stojí samozřejmě také Martin Urban, Roman Matěna a Petr Jirásek. Tuhle novou (krycí) firmu založili v červnu 2013, takže o ní toho moc nezjistíte. Ale o té předchozí toho na Heuréce najdete hodně. A zkušenosti zákazníků vcelku jasně shrnuje následující příspěvek:

FAKT PODVOD!! Po měsíci a půl a několika urgencích Flash disk přišel, ALE! místo 32gb má reálnou velikost okolo 5gb, takže čínskej FAKE, co se ve Windows tváří jako 32gb, ale víc jak 5gb nepřečte!!

A také následující výzva:

Prosím všechny,kteří byli podvedeni firmou Alu-výprodej s.r.o. provozující eshop nakupnimix.cz, aby napsali na email: zaloba-nakupnimix@centrum.cz pro podání hromadné žaloby a nárokování vzniklé škody.

Naletěli skoro všichni

Běžná cena za 32 GB Flash disk je přitom spíš okolo 500 Kč, rozhodně ne 299 Kč. U elektroniky je už roky zcela minimální marže, takže vám slevu 200 Kč z cca 500 Kč prakticky nikdo nemůže reálně nabídnout – jedině za předpokladu, že by na tom chtěl prodělat. Nebo na tom vydělává, protože nabízí něco, co ve skutečnosti něčím jiným.

Připomeňme, že na falešné 32 GB Flash disky v uplynulých měsících naletěly skoro všechny slevové servery – například u Hyperslevy.cz za 299 Kč, Zapakatel.cz také za 299 Kč, stejně tak Slevadne.cz, samozřejmě i Amplión, Vykupto.cz a můžeme takhle pokračovat dál (jeden z mála, kdo nenaletěl, byl Slevomat). V řadě případů se v nabídkách objevil dokonce opakovaně – i přes stížnosti kupujících, upozornění na Heuréce, atd.

Při zkoumání souvislostí mimochodem narazíte také na dalšího „prodejce“ – tím je www.trendy-nabytek.cz (a také tam předmětný disk najdete), který ve skutečnosti je společnost 3dVirtuálníObchody s.r.o (známé i jako 3DLiving.cz, s bohatou historií na Heuréce). I v ní najdete staré známé Martina Urbana, Romana Matěnu i Petra Jiráska. A stejnou trojici najdete i na www.slevovyprodej.cz, tentokrát v podobě firmy DEAL INTERNATIONAL s.r.o.

Měsíce zkušeností

V zakládání různých firem a vytváření „virtuálních obchodů“ jsou tito tři muži hodně dobří. Stejně jako v tom, že se jim daří objevovat se v rejstříku v různých podobách (například jako Martin Urban i MARTIN URBAN, atd).

Jak dlouho tohle celé běží? Minimálně někdy od listopadu či prosince loňského roku. A jak je vidět, stále to jede ve velkém. Přitom už před několika měsíci se toto téma objevilo na Barcampu 2013 v Brně (viz Slevová Žumpa od Jana Kovalčíka).

Jak dlouho to ještě poběží? Podle všeho tak dlouho, dokud slevové servery nezačnou prověřovat své dodavatele. Odhalit falešné 32 GB Flash disky je nesmírně jednoduché, skoro roční historie na Internetu nabízí více než dost informací. Ale pokud si partnery neumí prověřit ani Seznam.cz? To už je na pováženou.

Co na to zúčastnění? Seznam přislíbil prověření a vyjádření. Slevovymix.cz s.r.o. na zaslané dotazy nereaguje.

Vyjádření Seznam.cz:

EBF16

Prověřujeme partnery, se kterými se do Seznam tipu pouštíme. Vzhledem k tomu, že se s reklamacemi často obrací uživatelé přímo na nás, máme i zpětnou vazbu o konkrétních tipech / firmách. Jsme za ni rádi, stejně jako za každou informaci o nestandardním chování našich klientů. Pomáhá nám předejít možným budoucím potížím.

Podle vyjádření kolegů, jsme již se společností Slevovýmix.cz několikrát spolupracovali a žádné reklamace, ani stížnosti na nekalé jednání jsme neobdrželi. Ani stížnosti, že by šlo o podvod. Samozřejmě platí, že kdybychom zjistili, že náš klient (inzerent) nejedná podle zákonných norem, určitě s ním ve spolupráci pokračovat nebudeme.

88 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 30. 3. 2015 16:06

Školení: Právo vs. online marketing

  •  
    Jak chránit vlastní značku a obsah.
  • Jak využívat cizí díla pro svoje prezentace.
  • Na co si dát pozor při tvorbě reklamy na internetu.

Více o školení Právo vs. online marketing »