Na uživatele pošty Seznamu míří přímo cílený phishing

Do schránek uživatelů pošty Seznam.cz dnes míří zpráva, která je vybízí k „upgradu“ zadáním přihlašovacích údajů.

  • doplněno vyjádření Seznamu

Klasická verze vašeho e-mailového účtu bude nahrazena naším nová verze dne 19. února 2015,“ začíná phishing, který se dnes ve velkém množství objevuje ve schránkách uživatelů mailové služby Seznamu.

Podle firmy ale jde o malé množství zpráv a jejímu spamovému filtru se je daří zachycovat. „Do e-mailových schránek našich uživatelů dorazilo přesně 18 těchto podvržených e-mailů. Prvních deset sice do mailových schránek, ale dalších 8 už do Spamu a další už se do schránek našich uživatelů nedostaly,“ řekla Lupě mluvčí Seznamu Irena Zatloukalová

Po kliknutí na „Zvýšit na novou verzi“ je oběti předložena nikterak věrohodně vypadající napodobenina přihlášení k Seznam.cz - vidět ji je možné například na waukesha2625498531.yolasite.com.

Phishingová stránka na výše zmíněné adrese pouze sbírá přihlašovací údaje pomocí formulářové služby. Zprovozněna je na yola.com, což je jedna z tisíců služeb, které umožňují zprovoznit na internetu základní stránku.

MIF16

„S ohledem na volnou SPF politiku Seznamu lze očekávat vysokou úroveň doručení do uživatelských schránek,“ uvádí Tomáš Charvát ze společnosti Excello, která se stará například o ochranu schránek na konkurenčním Centrum.cz. „Ze statistik v popoledních hodinách je patrné, že si již příjemci e-mail přeposílají, a tedy i to, že je zde velká úspěšnost doručení,“ dodává.

Podle Zatloukalové ale nedává antispamové řešení Seznamu horší výsledky než jiná. „Volnou SPF politiku nevnímáme jako pochybení. Jako největší poskytovatel e-mailových schránek v ČR chceme, aby naši uživatelé používali Seznam.cz Email kdykoliv a kdekoliv,“ říká.

9 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 20. 2. 2015 8:37

Školení: Právo vs. online marketing

  •  
    Jak chránit vlastní značku a obsah.
  • Jak využívat cizí díla pro svoje prezentace.
  • Na co si dát pozor při tvorbě reklamy na internetu.

Více o školení Právo vs. online marketing »