Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Na vrácení zboží z e-shopů máte nárok od Zero - Přesně tak a jako toto zboží i ostatní...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 12. 2005 22:08

    Zero (neregistrovaný)
    Přesně tak a jako toto zboží i ostatní se dá nějakým způsobem použít - opotřebovat. Poslat něco zpět bezdůvodně může být i vychcanost zákazníků. Pokud zboží nefunguje nebo nevyhovuje prosím, ale tohle je potřeba rozdělovat.
  • 17. 12. 2005 15:57

    Zero (neregistrovaný)
    Nemyslím si, že by se zde někdo rozčiloval. Jde jen o to vše vyřešit tak, aby byl zákazník i obchodník spokojený. Pokud má být elektronický obchodování na úrovni je potřeba řešit obě strany. Nevím co nabízíte za zboží, ale pokud já prodávám například CD se software a vrátí se mi z deseti kusů dvě ta ztráta na poštovném a balném může být při nízké ceně mého produktu tak velká, že se mi to postupně ani nevyplatí. Je jasný, že obchodník který prodává tisícové zboží nad tím mávne rukou. Já bohužel ne, proto proti tomu chci něco vymyslet. Docela smutné je i to, že kdyby někdo chtěl vrátit peníze za mé CD stačí si ho okopírovat a poslat zpět tím ho získá prakticky zadarmo. Další případ je - začnu tisknout na tiskárně a pošlu ji zpět jen tak, že došel tonner – použito vráceno zpět i takové případy jsou. Prostě naše zákony nejsou vychytaný, ale to ví asi každý. Nejvíc to odnesou drobný podnikatelé co si sotva vydělají sami na sebe. Jistě náš problém. Vrácení peněz za zboží se nebráním, ale je tam spousty potíží a není to jen chamtivost samotných podnikatelů, ale zákazníků kteří tohoto všeho využívají. Dle mého názoru by se měl uvádět důvod proč je zboží vráceno – například nevyhovuje, nefunguje ..atd.
  • 18. 12. 2005 12:05

    VojŤas (neregistrovaný)
    No, pokud zákazník u CD se softwarem poruší originální obal (aby si ho mohl okopírovat), pak na odstoupení od smlouvy nárok není - viz par 53 odst 8d).
  • 17. 12. 2005 11:42

    anonymní
    Proč se tak rozčilujete že určité procento zásilek se vrátí zpět? To je snad logické. Je to prostě součást nákladů. Kamenné obchody musí platit nájem za prodejní prostory, zásilkové zase mají náklady na vracení zboží. Komu se to nelíbí nemusí prodávat, nikdo ho k tomu nenutí. Sám jsem provozovatelem internetového obchodu a zkrátka počítám s tím že se cca 5-10% zásilek se vrátí zpět. Ovykle polovina je z důvodu že zákazníkovi nedoručili oznámení o uložení na poště.
    To samé platí v případě že zákazník pošle věc zpět, je to určitě nepříjemné ale prostě se s tím musí počítat. Při zásilkovém prodeji zákazník kupuje zajíce v pytli tak ho musí mít možnost vrátit, jinak by si nekoupil nic.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).