Hlavní navigace

Nákup datových služeb v rámci KIVSu je znovu pozastaven, firma ha-vel si stěžovala ÚOHS

Jiří Peterka

Centrální nákup datových služeb v rámci KIVSu (Komunikační infrastruktury veřejné správy) je snad zakletý. V loňském roce ho nejprve pozastavil ÚOHS, a další pokus dokonce odpískalo vnitro samo, a to na rok, do 27.3.2013. Následně vnitro pracovalo na nové verzi zadávacího řízení, do kterého se skutečně přihlásilo docela dost zájemců – a v těchto dnech se již mělo soutěžit o co nejvýhodnější ceny. Leč nesoutěží, protože znovu zasáhnul ÚOHS a zadávací řízení opět pozastavil.

Centrální nákup datových služeb v rámci KIVSu (Komunikační infrastruktury veřejné správy) je snad zakletý. V loňském roce ho nejprve pozastavil ÚOHS, a další pokus dokonce odpískalo vnitro samo, a to na rok, do 27.3.2013. Následně vnitro pracovalo na nové verzi zadávacího řízení, do kterého se skutečně přihlásilo docela dost zájemců – a v těchto dnech se již mělo soutěžit o co nejvýhodnější ceny. Leč nesoutěží, protože znovu zasáhnul ÚOHS a zadávací řízení opět pozastavil.

Na svém webu o tom informovalo samo vnitro – ale ještě neřeklo, čí námitce ÚOHS vyhověl a řízení pozastavil:

Soutěž mezi dodavateli je zatím přerušena, Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zkoumá námitku jednoho z uchazečů. 

Nyní se k námitce přihlásila společnost ha-vel, ve své dnešní tiskové zprávě:

Z důvodu diskriminačních podmínek uvedených ve výběrovém řízení, které jednoznačně zvýhodňují stávající poskytovatele služeb KIVS napadla společnost ha-vel internet s.r.o. soutěž ministerstva vnitra u ÚOHS.

Konkrétních námitek asi má ha-vel více, ale jako hlavní uvádí pouhých 20 dnů na migraci:

Jedna  ze zásadních připomínek se týkala parametru „Maximální doba zřízení služby“, která pro drtivou většinu z téměř 9.000 služeb činila 20 pracovních dnů. Není v technických a procesních možnostech žádného operátora působícího v ČR provést migraci podobného množství služeb v tak krátké době. Výsledkem by tudíž byla pouze marginální migrace služeb k novým poskytovatelům za nových, výhodnějších podmínek. Nicméně drtivá většina služeb by opětovně zůstala u stávajících operátorů (za podmínek, které státním institucím nepřinesou požadovaný efekt snížení nákladů na obvyklou tržní úroveň).

Za zmínku určitě stojí i to, že v době ročního pozastavení centrálních nákupů se některé resorty – konkrétně finance – dostaly na výrazně nižší ceny než u centralizovaných nákupů v rámci KIVSu.

Našli jste v článku chybu?