Hlavní navigace

Nákup přes Internet si vyzkoušelo už 85 procent české internetové populace

Jiří Macich ml.

Trend růstu obliby nákupů přes internet pokračuje. Celkově již nákup přes Internet vyzkoušelo 85 procent internetové populace České republiky. Od roku 2004 narostl počet online nakupujících o 640 tisíc lidí. Více než třetina internetových uživatelů uskutečnila v roce 2005 čtyři a více online nákupů. Tvrdí to průzkum GfK Praha.

Trend růstu obliby nákupů přes internet pokračuje. Celkově již nákup přes Internet vyzkoušelo 85 procent internetové populace České republiky. Od roku 2004 narostl počet online nakupujících o 640 tisíc lidí. Více než třetina internetových uživatelů uskutečnila v roce 2005 čtyři a více online nákupů. Tvrdí to průzkum GfK Praha.

Muži představují 54 procent nakupujících a stále dominují mladší věkové kategorie do 29 let. Přes Internet se nejvíce prodávají knihy, výpočetní technika a spotřební elektronika. Nejvíce pozitivních zkušeností mají prý zákazníci s e-shopem Vltava.cz, na druhém místě skončil e-shop Obchodní dům.cz a o třetí místo se dělí CzechComputer.cz a alzasoft.cz. (Tisková zpráva)

Našli jste v článku chybu?
12. 6. 2006 9:36
Až na to, že po třech týdnech čekání napíšou, že to nejsou schopni sehnat a přesto to nechávají v nabídce e-shopu. Toť zase moje opakovaná zkušenost :-(
22. 9. 2006 11:32
Derrick (neregistrovaný)
Zkoumal jsem to i u ostatnich e-shopů, dokonce jsem se na to ptal, proč to je, a dostal jsem toto vysvětlení: Údajně většina zboží vstupuje do nabídky automaticky tak, že jim pošle dodavatel nějaký importní soubor s produkty, které e-shopu nabízí. I když už jim některý titul nemůže dodat a nechá ho v tom importu e-shop nemá šanci zjistit, že ho nemá (nevidí mu do skladu). Prý i když to ručně vyřadí (a jsou to prý desítky položek denně), může se jim to s dalším balíkem dat od dodavatele vrátit zn…