Hlavní navigace

Nákupní horečka na internetu vyvrcholí příští týden. Vánoce pro e-shopy představují třetinu tržeb

Redakce

Předvánoční nákupní šílenství podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) kulminuje v příštím týdnu. Zatímco v listopadu registrovali její členové v porovnání s říjnem zvýšení tržeb zhruba o 280 procent, v polovině prosince má být obrat ještě dvakrát vyšší. „Největší české e-shopy musí denně expedovat přes 30 tisíc kusů zboží. Největšími hity jsou letos chytré telefony, tablety, čtečky knih a drobné domácí spotřebiče,“ říká Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK.

Předvánoční nákupní šílenství podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) kulminuje v příštím týdnu. Zatímco v listopadu registrovali její členové v porovnání s říjnem zvýšení tržeb zhruba o 280 procent, v polovině prosince má být obrat ještě dvakrát vyšší.

„Největší české e-shopy musí denně expedovat přes 30 tisíc kusů zboží. Největšími hity jsou letos chytré telefony, tablety, čtečky knih a drobné domácí spotřebiče,“ říká Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK.

E-shopy jsou podle něj na enormní zájem zákazníků připraveny. Pokud mají objednané zboží skladem, není pro obchodníky problém vánoční dárek vyexpedovat 21. Prosince. I tak prý, jde-li všechno hladce, dorazí ke spotřebiteli včas.

„Přesto by lidé neměli nechávat nákupy na poslední chvíli. Některé výrobky mohou být pro velký zájem beznadějně vyprodány,“ varuje Vetyška.

UX17_snitker

Ze statistik APEK dále vyplývá, že e-shopy ve vánočním období generují více než třetinu svých obratů, tedy přibližně 14 miliard korun z celkové očekávané částky 37 miliard korun. Během letošních Vánoc spotřebitelé podle údajů APEK utratí na internetu v průměru 2500 korun. Každý čtvrtý ovšem nakoupí dárky za více než osm tisíc korun.

Zdroj: Tisková zpráva

Našli jste v článku chybu?