Hlavní navigace

Nákupní horečka na internetu vyvrcholí příští týden. Vánoce pro e-shopy představují třetinu tržeb

Redakce

Předvánoční nákupní šílenství podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) kulminuje v příštím týdnu. Zatímco v listopadu registrovali její členové v porovnání s říjnem zvýšení tržeb zhruba o 280 procent, v polovině prosince má být obrat ještě dvakrát vyšší. „Největší české e-shopy musí denně expedovat přes 30 tisíc kusů zboží. Největšími hity jsou letos chytré telefony, tablety, čtečky knih a drobné domácí spotřebiče,“ říká Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK.

Předvánoční nákupní šílenství podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) kulminuje v příštím týdnu. Zatímco v listopadu registrovali její členové v porovnání s říjnem zvýšení tržeb zhruba o 280 procent, v polovině prosince má být obrat ještě dvakrát vyšší.

„Největší české e-shopy musí denně expedovat přes 30 tisíc kusů zboží. Největšími hity jsou letos chytré telefony, tablety, čtečky knih a drobné domácí spotřebiče,“ říká Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK.

E-shopy jsou podle něj na enormní zájem zákazníků připraveny. Pokud mají objednané zboží skladem, není pro obchodníky problém vánoční dárek vyexpedovat 21. Prosince. I tak prý, jde-li všechno hladce, dorazí ke spotřebiteli včas.

„Přesto by lidé neměli nechávat nákupy na poslední chvíli. Některé výrobky mohou být pro velký zájem beznadějně vyprodány,“ varuje Vetyška.

START17

Ze statistik APEK dále vyplývá, že e-shopy ve vánočním období generují více než třetinu svých obratů, tedy přibližně 14 miliard korun z celkové očekávané částky 37 miliard korun. Během letošních Vánoc spotřebitelé podle údajů APEK utratí na internetu v průměru 2500 korun. Každý čtvrtý ovšem nakoupí dárky za více než osm tisíc korun.

Zdroj: Tisková zpráva

Našli jste v článku chybu?