Hlavní navigace

Nákupní klub Bonami zahajuje expanzi. Jako první jsou na řadě Poláci

Jan Beránek

Největší zemí Visegrádské čtyřky si vybral tým Václava Štrupla jako další výzvu. Teprve rok starý nákupní klub kromě expanze chystá i vlastní značku.

Pětadvacet tisíc zaregistrovaných zájemců ještě před spuštěním ujišťuje Bonami o tom, že by se rozjezd na velkém trhu mohl podařit. Zatím chtějí byznys řídit z tuzemské centrály. „Máme v týmu nově několik rodilých Poláků, ale do budoucna určitě nevylučujeme polskou kancelář,“ vysvětluje zakladatel nákupního klubu Václav Štrupl.

Během roku a pár měsíců fungování posbíralo Bonami necelý půlmilion registrovaných členů a jeho obrat se vyšplhal na padesát milionů korun. Polská expanze ale nabrala zpoždění. Štrupl ji totiž v loňském rozhovoru sliboval ještě do konce roku 2013. 

„Nakonec jsme měli jinou práci. Radši jsme rozšiřovali přepravní a platební možnosti a vyšlo to tak, že jsme se na to cítili dostatečně silní až teď,“ vysvětluje Štrupl.

Bonami v Polsku rozjíždí web se stejnou nabídkou jako v Česku, časem by se ale měla upravit podle vkusu nových zákazníků. „Do konce roku chceme mít v našem klubu tři sta tisíc polských členů a obrat v desítkách milionů korun,“ zní plány zakladatele s tím, že i s domovským Českem a připojeným Slovenskem by se měl obrat celé skupiny přes sto padesát milionů. 

Ke Slovensku přitom přišlo Bonami víceméně náhodou. „Nebylo to úplně v plánu, ale zákazníci se nám sami ozvali, tak tam posíláme všechno zboží kromě nadrozměrných zásilek,“ dodává Štrupl.

Nákupní kluby vstupují do druhé fáze

Změny ale letos čekají i české Bonami. Podle Štrupla se už totiž v ústředí firmy rodí vlastní značka, která by mohla využívat služeb tradičních tuzemských výrobců a designérů. Ta by mohla rozšířit nabídku více než pěti set dodavatelů z celého světa ještě letos.

START17

Nezahálí ani druhý nákupní klub s investory z Mitonu v zádech – Proděti.cz. Tým, ve kterém se kromě jiných realizují i dva bývalí manažeři Allegra, posbíral za jedenáct měsíců fungování 282 tisíc členů při obratu nižších desítek milionů.

„Během letošního roku bychom chtěli posilovat skladový prodej. U tohoto zboží plánujeme zrušit registrace,“ vysvětluje jednatel firmy Jan Staněk s tím, že na expanzi, jako o pár měsíců starší Bonami, se zatím nechystají. „Chceme se napřed dostat do černých čísel v Česku a pak se teprve posouvat dál. Logická cesta by pak vedla přes Slovensko a Polsko,“ dodává. 

Našli jste v článku chybu?
21. 6. 2014 9:04
Marie (neregistrovaný)

Výrobky jsou z polska a prodávané jako Dánsko. Nekvalitní a předražené.

23. 5. 2014 22:44
Tralala (neregistrovaný)

Ať si tu expanzi užijí beze mně. Chci nejprve vidět zboží a pak se rozhodnout, zda se budu registrovat, ne obráceně. Nakoupím jinde :-D.